پیروز حناچی شهردار تهران به خاطر فیلم زمستان است جایزه مستند به دست آورد!

حناچی شهردار تهران کدام جایزه سینمایی را برد؟

پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم بیست و یکمین جشن سینمای ایران جایزه مستند را به برای ساخت فیلم «زمستان است» را به دست آورد.

پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم بیست و یکمین جشن سینمای ایران

مجله اینترنتی پارسی گو: پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم بیست و یکمین جشن سینمای ایران جایزه مستند را به برای ساخت فیلم «زمستان است» را به دست آورد. وی این فیلم را قبل از اینکه شهردار تهران بشود ساخته است. تندیس بهترین فیلم بلند مستند به پیروز حناچی، شهردار تهران برای فیلم «زمستان است» رسید.

به نوشته خبرآنلاین او پس از دریافت جایزه بیان کرد: «از همکارانم در خانه سینما تشکر می‌کنم و یادی می‌کنم از سیف الله داد که بنیانگذار این برنامه بودند. فیلم «زمستان است» از آنجایی ساخته شد که من در سفری به خیابان استقلال ترکیه رفتم به این نتیجه رسیدم که این تجربه را تکرار کنم چرا که ما هم خیابان لاله زار را داریم که قدیمی‌ترین خیابان تهران است. تلاش بر این بود که به ارزش‌های شهرمان اشاره کنیم و تلاش بر این است که این خیابان را به شخصیت اصلی خودش که زمانی درگاه تجدد کشور بود برگردانیم.»

شوخی سینمایی احسان کرمی با شهردار تهران

احسان کرمی، مجری بیست و یکمین جشن سینمای ایران در زمان دریافت جایزه بهترین فیلم مستند توسط پیروز حناچی، با یک کنایه، شهردار تهران را روی صحنه بدرقه کرد. در بیست و یکمین جشن سینمای ایران که شامگاه جمعه ۸ شهریور در برج میلاد برگزار شد، تندیس بهترین فیلم بلند مستند به پیروز حناچی، شهردار تهران اهدا شد. رامین حیدری‌فاروقی، فیلمساز که برای اهدای تندیس آثار مستند جشن خانه سینما روی صحنه آمده بود، در سخنانی تاکید کرد: «آقای حناچی وقتی این فیلم را تهیه کردند که شهردار نبودند.»

در واکنش به این سخنِ حیدری‌فاروقی، احسان کرمی، مجری برنامه به شوخی گفت: «آقای حناچی، یک فیلم دیگر تهیه کنید، شاید رییس‌جمهور شدید.»

تهیه و تنظیم: مجله اینترنتی پارسی گو

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *