اتفاقاتی در بازی تراکتور و پرسپولیس از سوی عده‌ای تماشاگر ناشناس رخ داد!

فرافکنی عجیب تراکتورسازی تبریز: اتفاقات از سوی عده‌ای تماشاگر ناشناس رخ داد!

فرافکنی عجیب تراکتورسازی درباره حوادث ورزشگاه یادگار امام تبریز در حالی صورت می گیرد که از چهار طرف زمین بر سر بازیکنان و حتی عکاسان سنگ می بارید!

جو وحشتناک یادگار امام تبریز در بازی تراکتور پرسپولیس فرافکنی عجیب تراکتورسازی

مجله اینترنتی پارسی گو: بعد از نیمه تمام ماندن بازی تراکتور با پرسپولیس مسئولان باشگاه تراکتور با صدور بیانیه ای عجیب و غریب، به جای پذیرش مسئولیت و عذرخواهی، دست به فرافکنی زدند! فرافکنی عجیب تراکتورسازی و متن بیانیه کامل این باشگاه را در ادامه مطالعه بفرمایید:

بیانیه باشگاه تراکتورسازی تبریز درباره حوادث ورزشگاه یادگار امام در بازی با پرسپولیس

متن کامل بیانیه باشگاه تراکتور در واکنش به اتفاقات ورزشگاه یادگار امام تبریز از این قرار است: اتفاقاتی در بازی تراکتور و پرسپولیس از سوی عده‌ای تماشاگر ناشناس رخ داد که مورد تایید این باشگاه نیست و افراد متخلف قطعا ارتباطی با هواداران واقعی تراکتور ندارند. این افراد به حالت مشکوک و صرفا برای ایجاد تنش در ورزشگاه حضور یافته بودند. هیچ کدام از مشوقین باشگاه و رابط شهرستان‌ها، افراد تنش آفرین را نمی‌شناختند و به نظر می‌رسد عده‌ای برای ضربه زدن به تراکتور در هفته‌های پایانی لیگ برتر، بین هواداران این تیم حضور یافته بودند.

متاسفانه تعدادی از اعضای تیم رقیب نیز با هدف ماهی گرفتن از آب گل آلود، با رفتارهای تنش‌زا هواداران را تهیج و سکوها را ملتهب کردند. از جمله این رفتارها پرتاب سنگ به سمت هواداران از سوی امید علیشاه و مهدی ترابی بود که به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. سوال ما این است که در کجای دنیا بازیکن حریف به هواداران میزبان توهین و سنگ پرتاب می‌کند؟ چرا نباید به این موضوع رسیدگی شود؟

یقیناً اگر ارکان فدراسیون فوتبال پیش از این برخورد قاطعی با این بازیکن داشتتد، امروز شاهد این وضعیت نبودیم و بازیکن مذکور جرأت انجام رفتارهایی که امروز انجام داد را نداشت. جالب‌ است که چنین بازیکنان حاشیه‌سازی همواره در آن باشگاه در حاشیه امن قرار دارند!

یادآور می‌شود، امید عالیشاه پیش از این نیز در تبریز و در بازی تیم‌های گسترش فولاد و پرسپولیس با رفتارهای توهین آمیز خود موجب ناراحتی هواداران و بروز تنش شده بود که همین موضوع در اتفاقات بازی اخیر نیز تأثیر داشت. یادآور می‌شود که باشگاه تراکتور چندین بازی با حضور هزاران هواداران را مقابل تیم‌های بزرگی همچون سپاهان، فولاد و غیره… بدون مشکل پشت سر گذاشته و اتفاقات بازی مقابل پرسپولیس باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا دست افرادی که قصد آسیب رساندن به اعتبار این باشگاه را دارند، رو شود.

شایان ذکر است که علی‌رغم تلاش مسؤولان مربوطه و بزرگان تیم به همراه نیروهای انتظامی مستقر در ورزشگاه، جهت فراهم کردن شرایط برای از سرگیری بازی و با وجود نظر داور و نماینده سازمان لیگ برای پیگیری بازی، تیم حریف از حضور در زمین امتناع کرد.

شایان ذکر است، باشگاه‌ تراکتور بلافاصله، مستندات رفتارهای ناشایست و غیرحرفه‌ای اعضای تیم حریف را که منجر به ایجاد تنش در ورزشگاه شد، به ناظر بازی، نماینده فدراسیون و تیم داوری جهت درج در گزارش به کمیته انضباطی ارایه کرده و منتظر بررسی و اعلام نظر این کمیته خواهد بود. (پایان بیانیه باشگاه تراکتورسازی تبریز)

حتما بخوانید

بازی تراکتور پرسپولیس جنجالی شد و نیمه تمام ماند! + جزئیات و حواشی

ورزشگاه یادگار امام تبریز بازی تراکتور پرسپولیس نیمه تمام ماند

ورزشگاه یادگار امام تبریز بازی تراکتور پرسپولیس نیمه تمام ماند

فرافکنی عجیب تراکتورسازی درباره حوادث ورزشگاه یادگار امام تبریز

پس از نیمه تمام ماندن بازی تراکتور و پرسپولیس، باشگاه تراکتور بیانیه ای صادر کرد که با توجه به فیلم ها و اخبار منتشر شده در فضای مجازی، تعجب برانگیز بود! در بیانیه باشگاه تراکتور اشاره شده است که حوادث توسط «عده‌ای تماشاگر ناشناس» رخ داده است! حال اینکه بازی از رسانه ملی پخش شده و میلیون ها نفر در سرتاسر کشور شاهد آن بودند! چطور مسئولان باشگاه تراکتور توقع دارند بیننده بپذیرد تنها «عده ای» به سنگ پراکنی مشغول بودند؟ آنهم در حالیکه از چهار طرف ورزشگاه باران سنگ بر سر بازیکنان می بارید و حتی عکاسان و عوامل انتظامی هم امنیت جانی نداشتند؟

بدون شک مهمترین سند برای ادعای مطرح شده از سوی مسئولان تراکتور، گزارش داور و ناظر بازی خواهد بود و به زودی فدراسیون فوتبال در این رابطه نظر قطعی خود را اعلام خواهد کرد. اما عجیب است که در دورانی که فیلم ها و عکس های کوچکترین اتفاقات به راحتی و در کسری از ثانیه به دورترین نقاط جابجا می شود، مسئولان تراکتورسازی تبریز قصد دارند اتفاقی به این بزرگی را کوچک جلوه دهند!

نکته دیگر طرح مبحث حاشیه ای سنگ زدن کاپیتان پرسپولیس، یعنی امیدعالیشاه به سمت تماشاگران است. صد البته که اقدام امیدعالیشاه هم اگر از سوی داور و ناظر بازی گزارش شده باشد، یا از سوی کمیته انضباطی مورد بررسی قرار گیرد، ممکن است با تنبیه این بازیکن همراه شود؛ و بالاتر از آن از نظر اخلاقی نیز کار غلطی بوده است، اما چطور ممکن است تصور کنید بازیکنی در طول بازی سنگ و فحش بخورد، در معرض آسیب قرار گیرد، و کوچکترین واکنشی از خود نشان ندهد؟

فرافکنی عجیب تراکتورسازی درحالی انجام شده که کاپیتان تیم تراکتور و دیگر بازیکنان این تیم بارها به کنار زمین می آمدند و از تماشاگران می خواستند تا از پرتاب سنگ و… خودداری کنند؛ تا جایی که حتی ساغلام سرمربی تراکتور هم بلندگو به دست می گیرد و از هواداران خواهش می کند تا از این اقدام یعنی پرتاب سنگ و… خودداری کنند! وگرنه بازی به نفع پرسپولیس ملغی می شود!

هرچه هست در دوران بیانیه نویسی و افول اخلاق، این فصل یکی از بدترین فصول فوتبالی کشورمان بوده است و اتفاقات بازی تبریز تلخ ترین و بدترین اتفاق ورزشی این فصل محسوب می شود! مشخص نیست وقتی در ورزشگاهی پر از تماشاگر از همه طرف سنگ و… به زمین پرت می شود، و کمک داور در معرض خطر قرار می گیرد، بازیکنان پرسپولیس آسیب می بینند و داور یکبار بازی را متوقف می کند تا این اتفاقات تمام شود و… چطور مسئولان تراکتور به خودشان اجازه می دهند که اینگونه فرافکنی کنند؟ و حوادث را تنها به عده ای ناشناس نسبت دهند؟

به نظر می رسد بهترین اتفاق می توانست عذرخواهی رسمی باشگاه تراکتوسازی تبریز از فوتبالدوستان کشور و به ویژه تیم پرسپولیس بابت اتفاقات ورزشگاه یادگار امام تبریز باشد؛ اما این اتفاق رقم نخورد، بلکه در کنار بداخلاقی های بی سابقه در تبریز، مسئولان این تیم نیز بیانه ای نوشتند که می توان گفت از حوادث ورزشگاه هم بدتر بود! چراکه حوادث ورزشگاه از سوی هوادارنی رقم خورد که می توان به آنها لقب تماشاگرنما و… داد، اما بیانیه مذکور و فرافکنی عجیب تراکتورسازی از سوی مسئولان تیم انتشار یافت! آنهم در شرایطی که بازی زنده پخش شده بود و خبرها و تصاویر حرکات عجیب تماشاگران تبریزی در فضای مجازی انتشار یافته بود!

فیلم همه حوادث ورزشگاه یادگار امام/ فیلم سنگ پراکنی به بازیکنان پرسپولیس از چهار طرف ورزشگاه/ فیلم حواشی بازی تراکتور پرسپولیس/ فیلم کامل حوادث بازی تراکتورسازی و پرسپولیس

بازی تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس در هفته ۲۸ لیگ برتر پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد که با توجه به سنگ پراکنی، فحاشی و جو بد ورزشگاه نیمه تمام ماند. حواشی کامل این مسابقه را تماشا بفرمایید:

همانطور که در فیلم فوق مشاهده می شود، حوادث ورزشگاه و بداخلاقی تماشاگران مربوط به عده ای معدود نیست؛ بلکه از جهات مختلف ورزشگاه سنگ پراکنی صورت می گیرد و حتی تیم داوری و بازیکنان و کادر پرسپولیس هم با شرایط بسیار بدی از ورزشگاه خارج می شوند! این حوادث ممکن بود حتی منجر به از دست رفتن جان یکی از حاضرین در ورزشگاه اعم بازیکن، عکاس و… بشود! در حالیکه تماشاگران، فوتبالدوستان و مردم کشور بابت این اتفاقات عجیب منتظر عذرخواهی باشگاه تراکتور بودند، این باشگاه با صدور بیانیه ای بداخلاقی ها و حادثه تلخ ورزشگاه یادگار امام تبریز را کامل کرد!

در ماده قانونی ۶۲ آئین نامه انضباطی درباره نیمه تمام ماندن مسابقات توضیحاتی بیان شده است. بازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتور به علت پرتاب سنگ و بطری از سوی تماشاگران در ورزشگاه یادگار امام تبریز با تصمیم داور مسابقه نیمه تمام ماند و کمیته انضباطی باید بعد از دریافت گزارش داور مسابقه و ناظر بازی درباره این دیدار رای نهایی را صادر کند. طبق ماده ۶۲ که به عدم برگزاری مسابقه و ترک کردن مسابقه اشاره دارد آمده که اگر به علت رفتار یک تیم یا رفتاری که یک باشگاه مسئول آن شناخته می‌شود، یک مسابقه برگزار نشود یا نیمه تمام بماند، باشگاهی که مسئول شناخته می‌شود توسط کمیته انضباطی سه بر صفر بازنده اعلام شده و به پرداخت حداقل ۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی به علاوه کلیه خسارات وارده به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال محکوم می‌شود.

تهیه و تنظیم: گروه ورزش.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه در “فرافکنی عجیب تراکتورسازی تبریز: اتفاقات از سوی عده‌ای تماشاگر ناشناس رخ داد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *