در شب باخت استقلال به سپاهان: پرسپولیس پیکان را برد و قهرمان شد!

جزئیات و حواشی پنجمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر + تصاویر

پنجمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر

مجله اینترنتی پارسی گو: پرسپولیس برای پنجمین بار موفق شد قهرمان لیگ برتر شود. آنهم در رقابت با تیم هایی چون سپاهان، استقلال، تراکتور و… این قهرمانی از آن جهت حائز اهمیت بود که برای پنجمین بار متوالی به دست آمد. پنجمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر در حالی رقم خورد که این تیم نیاز به کسب سه امتیاز در مقابل پیکان داشت تا بدون در نظر گرفتن نتایج دیگر بازی ها، به راحتی قهرمان شود. این اتفاق در نهایت افتاد و پرسپولیس با نتیجه ۲ بر ۰ پیکان را شکست داد و قهرمان شد. جالب اینکه در طرف دیگر، سپاهان که تنها با ۲ امتیاز اختلاف در تعقیب پرسپولیس بود، توانست استقلال تهران را در آزادی شکست دهد! به این ترتیب اگر پرسپولیس متوقف شده بود، این سپاهان بود که جام قهرمانی را بالای سر می برد. اما قطعا قهرمانی پرسپولیس نه در بازی پیکان، بلکه در طول فصل، و به ویژه بازی مقابل تراکتور سازی تبریز به دست آمد. چراکه پرسپولیس توانست بازی با تراکتور را در حالیکه با یک گل عقب بود، با سه گل به نفع خود به پایان برساند. در این مطلب جزئیات و حواشی پنجمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را مورد بررسی قرار داده ایم.

چمپیون، دبل، هت تریک، پوکر و گلات / پرسپولیس دایره‌المعارف قهرمانی لیگ برتر!

مهم نیست چه کسی در این دوازده جایگاه می‌نشیند. هر که باشد پرسپولیس، از آنها قهرمان تحویل می‌دهد. حجت شفیعی در ورزش سه نوشت: پرسپولیس برای پنجمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شد. یک اتفاق تکراری که اگر روزی با برانکو و طارمی و مسلمان رخ می‌داد امروز با یحیی و عبدی و میلاد سرلک هم رخ می‌دهد. انگار که دیگر مهم نیست چه کسی سرمربی و کاپیتان و بازیکن است مهم این جایگاهی است که پرسپولیس به بازیکن و مربی می‌دهد و از آنها قهرمان می‌سازد.

در اساطیر یونان، کوه ٱلمپ جایگاه دوازده(در برخی روایت‌ها سیزده) خدایی است که پس از پیروزی بر تیتان‌ها، در آنجا حکمرانی می‌کردند. نمادی از یک تیم فوتبال و یک مربی یا اندیشه حاکم بر آن‌. آن قله اکنون در تسخیر قرمزها است. خدایگان اساطیری ساکن کوه المپ که انگار پس از غلبه بر تیتان‌ها اکنون بی‌دغدغه و بی‌رقیب، در قله‌ای زیست می‌کنند که با آسمان تماس دارد.

کوه المپ به عنوان محل نبرد ایزدان و تیتان‌ها بود و بعدا محل استقرار این ایزدان پیروز قرار گرفت. ایزدانی که به نقاط دور سفر می‌کردند ولی در نهایت به کوه المپ بازمی‌گشتند. حالا پرسپولیس و جایگاه بی‌بدیلش در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران را می‌توان یک جایگاه اسطوره‌ای دانست. یک جایگاه اساطیری با یازده بازیکن و یک مربی که مهم نیست چه کسی در آن هر کدام از دوازده جایگاه، قرار می‌گیرد که مهم آن دوازده جایگاهی است که انگار به ایزدان همیشه برنده عطا شده است.

مهم نیست برانکو باشی یا یحیی گل محمدی، بیرانوند باشی یا لک، شیری باشی یا رضائیان، شجاع یا فرجی، عبدی باشی یا طارمی، مسلمان باشی یا پهلوان، احمدزاده یا ترابی، آقایی باشی یا شایان مصلح یا محمد انصاری و … مهم این است که وقتی پیراهن این تیم را به تن می‌کنی دیگر یک وجهه و شأن اساطیری نصیبت می‌شود که با آن در قله فوتبال ایران می‌ایستی. حالا پرسپولیس در فوتبال ایران فراتر از یک باشگاه پر هوادار است. باشگاهی که انگار با جادویی سورئالیستی، از دل رمان‌های گابریل گارسیا‌مارکز بیرون آمده و تقدیر و سرنوشت را سال به سال،بازسازی می‌کند که سرنوشت همان قهرمانی است و پنج سال هم در فوتبال خود عمری است بس دراز. آن هم وقتی بدانی که فقط سه بازیکن در جشن هر پنج قهرمانی حضور داشته‌اند. آن هم وقتی بدانی که ستاره‌های اولین قهرمانی هر کدام به سویی رفته‌اند.

قرمزها در دهه شصت و در شرایطی که لیگی سراسری و کشوری وجود نداشت، پنج سال پیاپی قهرمان باشگاه‌های تهران شدند و در دهه هفتاد هم اگر یک سال وقفه در حضورشان پیش نمی‌آمد احتمالا پنج قهرمانی پیاپی در لیگ آزادگان کسب می‌کردند. اما این پنج قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، چیزی فراتر از موفقیت‌های دهه شصت و هفتاد بود. در دهه شصت پرسپولیس نهایتا با بیست بازی در یک فصل قهرمان می‌شد. قهرمان شدن در فضایی که دیگر نمی‌توان علی پروین بود تا بازیکن رقیب روی پایت تکل نرود و داور از تو حساب ببرد یا امیر عابدینی بود که به راحتی قرمز را به تن عابدزاده و دایی و باقری و مهدوی‌کیا و کریمی بپوشانی، کار ساده‌ای نیست چه برسد به پنج قهرمانی پیاپی. آن هم در حضور رقبایی که هر فصل را با امید به زیر کشیدن تو، آغاز می‌کنند نه رقبایی از جنس دهه شصت و هفتاد که قبل از ورود به زمین دو گل عقب بودند. اینجاست که جایگاه اساطیری این پرسپولیس پنج سال آخر قرن چهاردهم بیشتر مشخص می‌شود. پرسپولیسی که قبلا با دوازده نفر به فینال آسیا رفته بود و سرافراز برگشته بود و نشان داده بود که آدام همتی هم می‌تواند نقش وحید امیری را به دست گیرد و در جایگاه او بنشیند.

اما حالا فوتبال دیگر آن «قطبیت» آن دو دهه را ندارد و دیگر هر ستاره‌ای با چراغ سبز سلطان چشم‌تیله‌ای پیراهن سرخ را با افتخار و اشتیاق به تن نمی‌کند و بی‌خیال پول نمی‌شود. دیگر فوتبال به سادگی و راحتی آن دو دهه نیست و ضعیف‌ترین تیم‌ها هم به خودباوری لازم برای بردن پرسپولیس رسیده‌اند. این پنج قهرمانی چیزی فراتر از همه موفقیت‌های پرسپولیس در تاریخ فوتبالش است. این قهرمانی پنجم باعث می‌شود تا پرسپولیس پنج سال آخر قرن چهاردهم شمسی، بهترین پرسپولیس تاریخ باشد. بدون هیچ بحث و بدون هیچ تردیدی.

پرسپولیس پنج سال اخیر، اساطیری‌تر و ماندگار‌تر و به یادماندنی‌تر از هر پرسپولیسی در تاریخ خواهد بود. از دل این پرسپولیس اسطوره‌ها بیرون آمده و می‌آید. دیگر پروین و عابدزاده و پیوس و … تنها نیستند. حالا برانکو و یحیی و سیدجلال و نوراللهی هم داعیه‌دار به تن کردن ردای اساطیری باشگاه پرسپولیس هستند. که اگر دهه شصت، دهه قهرمان‌ها و قهرمانی‌ها و قهرمان‌پروری در فوتبال و جامعه ایران و دنیا بود، این پرسپولیس در جهانی تبدیل به قهرمانی اساطیری و همیشگی شده که دیگر به سختی قهرمانی زاده می‌شود که قهرمان بماند. که زمانه، زمانه دود شدن هر چیزی است که سخت و استوار است. اما این پرسپولیس سخت و استوار ماند.

مقایسه پنجمین قهرمانی پرسپولیس با قهرمانی دیگر تیم ها

مقایسه پنجمین قهرمانی پرسپولیس با قهرمانی دیگر تیم ها

جام قهرمانی به پرسپولیس اهدا شد/ جام قهرمانی بیستمین دوره لیگ برتر به تیم پرسپولیس تقدیم شد

به نوشته فارس، تیم فوتبال پرسپولیس امشب در ورزشگاه شهدای شهرقدس مقابل پیکان ۲ بر یک به پیروزی رسید تا برای پنجمین بار پیاپی به قهرمانی برسد.

در پایان این مسابقه، جام بیستمین دوره لیگ برتر با حضور شهاب عزیزی خادم (رئیس فدراسیون فوتبال) و حیدر بهاروند (رئیس سازمان لیگ) به سید جلال حسینی، کاپیتان این تیم تقدیم شد تا سرخ پوشان برای هفتمین بار آن را بالای سر ببرند.

یحیی گل محمدی در جشن قهرمانی پنجمین قهرمانی پرسپولیس

یحیی گل محمدی در جشن قهرمانی پنجمین قهرمانی پرسپولیس

گل‌محمدی: سخت‌ترین و ارزشمندترین قهرمانی ما بود/ دسیسه ها و نقشه های زیادی کشیده بودند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: این قهرمانی سخت‌ترین قهرمانی و ارزشمندترین قهرمانی ما بود. به نوشته فارس، یحیی گل‌محمدی پس از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم و از همه کسانی که زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. کار بزرگی انجام دادیم. این قهرمانی سخت‌ترین قهرمانی و ارزشمندترین قهرمانی ما بود. علی رغم تمام دسیسه‌ها و نقشه‌هایی که کشیده شده بودند، توانستیم قهرمان شویم. امسال مشکلات زیادی داشتیم. با تدبیر خدا، اراده خدا و بعدهم اراده بازیکنان قهرمان شدیم.

وی درمورد حواشی بیرون از زمین پرسپولیس خاطر نشان کرد: خیلی از مواقع تنها بودیم و احساس تنهایی می‌کردیم. شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم. از شروع فصل این اتفاق افتاد؛ حتی وقتی فینال آسیا بودیم، بازهم این مشکلات وجود داشت، اما اراده بازیکنان فراتر از اراده بود و با غیرت و شرف خود تیم را به قهرمانی رساندند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درمورد تمدید قرارداد بازیکنان عنوان کرد: شرایط سخت است و این تیم یک ماه و نیم دیگر باید به آسیا برود. قراردادها باید تمدید شود. بازیکنان پرسپولیس بهترین‌های ایران هستند و باید حفظ شوند. بار دیگر این برد را به هواداران مخصوصاً میناوند، انصاریان، جاسمیان و… تقدیم می‌کنیم. ما مدیون آنها هستیم و امیدوارم روحشان شاد باشد.

واکنش روزنامه خبر ورزشی به پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس مادام الجام

واکنش روزنامه خبر ورزشی به پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس مادام الجام

مطهری: جام قهرمانی برای هواداران است/ امسال خیلی سختی کشیدیم

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امسال خیلی سختی کشیدیم اما توانستیم به جام قهرمانی برسیم. به نوشته فارس، حمید مطهری پس از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: امسال خیلی سختی کشیدیم، اما این جام را به هواداران خیلی خوب‌مان تقدیم می‌کنم که همیشه به ما انرژی مثبت دادند. این جام برای آنها است.

وی درخصوص تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس عنوان کرد: شرایط سختی است. امیدوارم مدیران تلاش کنند تا تیم حفظ شود؛ وگرنه کار سختی خواهیم داشت. باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. تیم خوبی را ببندیم و بازیکنان را حفظ کنیم.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس درمورد شرایط مهدی عبدی، خاطرنشان کرد: مهدی از بازیکنان خوش قلب تیم است و هرچقدر از وی انتقاد شد، او توانست خودش را ثابت کند.

چهاردهمین جام سید جلال حسینی در شب قهرمانی پرسپولیس مرد تمام نشدنی

چهاردهمین جام سید جلال حسینی در شب قهرمانی پرسپولیس مرد تمام نشدنی

سید جلال و پنجمین قهرمانی پرسپولیس با طعم کاپیتانی/ کاپیتان، صخره، سوپرمن، و مهم‌تر از همه قهرمان/ سیدجلال؛ نه خودش تمام می‌شود و نه جام‌هایش!

کاپیتان کهنه‌کار پرسپولیس بی تردید جایگاهی غیر قابل دسترس در تالار بزرگان فوتبال ایران و به ویژه لیگ برتر برای خود دست و پا کرده است. به نوشته ورزش سه تیم پرسپولیس موفق شد با پیروزی مقابل پیکان در هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر، به مقام قهرمانی بیستمین فصل این رقابت ها برسد. عنوانی که در چهار فصل گذشته هم به تیمی جز پرسپولیس نرسیده بود.

در مسیر رسیدن به این عنوان ارزشمند، ارکان مهمی برای پرسپولیس زحمت کشیدند و این باشگاه با یک هماهنگی کلی توانست خود را در بالاترین سطح فوتبال ایران نگه دارد. همین رویه در نگاه جزئی و فنی به تیم پرسپولیس هم مشهود است؛ جایی که می توان یک توازن مثال زدنی در بین مهره های این تیم در فازهای مختلف و پست های گوناگون مشاهده کرد. اما با این حال، در پرسپولیس نقطه قوت فوق العاده ای هست که شاید بشود آن را به عنوان وجه تمایز اصلی با سایر رقبا مطرح کرد؛ خط دفاعی مستحکم، با بهترین آمار ممکن.

پرسپولیس در طول این سال ها شاید تاکتیک های متنوع و سیستم های مختلفی را امتحان کرده باشد اما چه با برانکو، چه کالدرون و چه یحیی گل محمدی، همیشه خط دفاعی فوق العاده ای داشته و به جز یک فصل، بهترین خط دفاع تمام این فصول را به خود اختصاص داده است. سرخپوشان پایتخت در طی ۵ فصل اخیر و در ۱۵۰ بازی، تنها ۷۴ گل دریافت کرده اند که آماری بی نظیر است. اما در ثبت چنین ارقام رشک برانگیزی- که با مربیان و حتی دروازه بان های مختلف به دست آمده اند – چه عنصر ثابتی را می توان یافت؟ فقط و فقط یک نفر؛ سید جلال حسینی.

سید جلال یکی از معدود افرادی است که آیندگان، این برهه ۵ ساله سرشار از موفقیت پرسپولیس را با آنها به یاد می آورند. درست بعد از فصلی که پرسپولیسِ تهاجمی برانکو به خاطر تفاضل گل یا به عبارت بهتر، به خاطر خوردن گل های زیاد قهرمانی لیگ را از دست داد، سید جلال به پرسپولیس برگشت و برگ برنده را به پازل کم نقص ایوانکوویچ اضافه کرد.

حسینی بدون شک گزینه ای ایده آل برای الگوبرداری تمام بازیکنان جوان پرسپولیس است. بازیکنی که از حیث قدرت رهبری و هدایت تیم به معنای واقعی کلمه بی رقیب بوده، بیشترین فاصله را با حواشی داشته، در تمرین ها متمرکز کار کرده، بازی به بازی در کنش های دفاعی و همچنین در حمله با زدن گل های سه امتیازی کمک حال تیمش بوده، و البته زندگی سالم و حرفه ای را در دستور کارش قرار داده. نباید فراموش کرد که این دوره طلایی برای سید جلال در سنین جوانی رقم نخورده؛ بلکه او در حد فاصل ۳۴ تا ۳۹ سالگی توانسته رکن اصلی و ثابت پرسپولیس در رسیدن به چنین افتخاراتی باشد.

سید جلال در شامگاه هشتم مرداد ۱۴۰۰ و در حالی که پنج ماهی از تولد ۳۹ سالگی اش می گذشت، برای پنجمین سال متوالی جام قهرمانی لیگ فوتبال ایران را با پرسپولیس بالای سر برد. عنوانی که او قبلا ۴ بار با سپاهان و سایپا کسب کرده بود. به کلکسیون افتخارات سید جلال باید ۴ قهرمانی سوپرجام و یک قهرمانی جام حذفی را – که همگی با پرسپولیس به دست آمده اند – نیز اضافه کرد. حالا این ستاره کهنه کار اما پرنور فوتبال ایران ۱۴ جام در ویترین افتخارات شخصی اش دارد؛ در کنار انبوهی از تجربه، احترام و لحظات به یاد ماندنی.

در امتداد این رویه حرفه ای که سید جلال در پیش گرفته، به نظر نمی رسد به این زودی ها خبری از خداحافظی باشد. مسلما فوتبال ایران هم دوست ندارد چنین ستاره ای را حتی در ۴۰ سالگی از دست بدهد. باید دید کاپیتان پرسپولیس چه زمانی دست از جام گرفتن برخواهد داشت. هرچند تا همین جا هم بعید است بازیکنی به این راحتی قادر به رسیدن به رکورد قهرمانی های او باشد.

تقابل استقلال سپاهان اصفهانی ها در انتظار معجزه بودند

تقابل استقلال سپاهان اصفهانی ها در انتظار معجزه بودند

حاشیه بازی استقلال و سپاهان/ ناراحتی مهاجم سپاهان از گلزنی پرسپولیس و فریاد نیازمند بر سر مدافعان

  • مهاجم سپاهان روی سکوهای ورزشگاه آزادی از گلزنی پرسپولیس ناراحت شد.
  • به نوشته فارس تمام بازیکنان سپاهان امروز در ورزشگاه آزادی حضور دارند و روی سکوهای ورزشگاه آزادی تماشاگر مسابقه هستند.
  • سیدمحمد رضا حسینی که به دلیل محرومیت بازی آخر را از دست داده نیز در کنار آن‌ها حضور دارد.
  • روح‌الله باقری که سابقه بازی در استقلال را دارد، هنگامی که از گل اول پرسپولیس به پیکان مطلع شد با ناراحتی دست‌های خودش را به هم زد. او پس از اینکه از گل دوم پرسپولیس مطلع شد نیز نتیجه را با ناراحتی به دیگر هم تیمی‌هایش منتقل کرد.
  • در دقیقه ۱۸ استقلال پشت محوطه جریمه سپاهان صاحب یک‌ ضربه ایستگاهی شد که اعتراض مرزبان را در‌پی داشت. در این صحنه محرم نویدکیا به سمت مرزبان رفت و سعی در آرام کردن او داشت.
  • پیام‌نیازمند چند مهار خیلی خوب در‌ مقابل ضربات استقلالی ها داشت که با تشویق سکونشینان سپاهان همراه شد. وی در یکی از صحنه ها بعد از دفع توپ بر سر مدافعان تیمش فریاد زد.
  • در دقایقی از بازی صدای تماشاگران استقلال با کیفیت بد و ضعیفی از بلندگوهای ورزشگاه پخش شد.
فرهاد مجیدی و محرم نویدکیا تقابل استقلال با سپاهان

فرهاد مجیدی و محرم نویدکیا تقابل استقلال با سپاهان

نویدکیا: پیروزی ما خوش یمن نبود/ می خواهم موفق باشم؛ نه برنده

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در شبی که پنجمین قهرمانی پرسپولیس رقم خورد، پس از شکست دادن استقلال تهران گفت: خیلی خوشحالم که ۳ امتیاز را گرفتیم ولی خوش یمن نبود چون نایب قهرمان شدیم. به نوشته فارس محرم نویدکیا در نشست خبری بعد از دیدار برابر استقلال که به پیروزی ۲ بر یک این تیم رسید، اظهار داشت: می دانستیم دیدار سختی داریم. نیمه اول خوبی نداشتیم و خیلی از فضاها را از دست دادیم. با اینکه سعی می کردیم از عقب بازیسازی کنیم، فقط پاس های معمولی دادیم و استقلال چند موقعیت خوب داشت اما بازی خیلی خوبی نبود.

وی افزود: در نیمه دوم، استقلال و ما بازی خوبی ارائه کردیم و فوتبال جذابی دیدیم. سعی کردیم خیلی خوب توپ بگیریم و از فضای پشت مدافعان آنها استفاده کنیم؛ هر چند خیلی خوب از فرصت ها استفاده نکردیم. استقلال در پایان بازی موقعیت های خوبی داشت. خیلی خوشحالم که ۳ امتیاز را گرفتیم ولی خوش یمن نبود چون نایب قهرمان شدیم. در مجموع به بازیکنانم تبریک و خسته نباشید می گویم.

وی در خصوص آینده مربیگری خود عنوان کرد: در سال اول خیلی نمی توانم از خودم تعریف کنم. اوایل کار سختی داشتم ولی به مرور زمان شرایط بهتر شد. آقای مرزبان مثل برادر بزرگ تر خیلی به من کمک کرد. دوستان دیگر مثل تکسیرا و ربانی که از بهترین بدنسازهای ایران است، محمود کریمی، رحمان احمدی، رضایی و … همه به من کمک کردند. می دانم روزهای سخت تری در انتظار من است و سپاهان جایی نیست که یک مربی فکر کند ۵ سال به او فرصت می دهند. قطعا انتظارات زیاد است ولی سعی می کنم ایده های خوبی بیاورم. دوست دارم موفق باشم، نه برنده! برنده بودن با موفق بودن فرق دارد. امیدوارم همکارانم راه سخت را جلو ببرم.

سرمربی سپاهان تاکید کرد: ما در روزهایی که باید از امتیازات بهتر استفاده می کردیم، نکردیم. تیم من از هفته دهم، آماری فوق العاده داشت و در ۱۵ هفته نتایج خیلی خوبی گرفت. بازیکنان من فوق العاده کار کردند و به آنها افتخار می کنم. ۳ نفر از آنها به اروپا می روند و آرزو می کنم بروند و دیگر برنگردند. امیدوارم جوانان دیگر تیم من هم این فرصت را داشته باشند که به اروپا بروند. به پرسپولیس هم تبریک می گویم و امیدوارم سالهای آینده هم این رقابت ادامه داشته باشد.

نویدکیا در خصوص وضعیت قرارداد خودش،کی روش استنلی و بقیه بازیکنان این تیم عنوان کرد: ۳ بازیکن ما که از تیم جدا می شوند.خودِ من هم قراردادی ۳ ساله دارم ولی تاکید می کنم که اگر کسی بهتر از من بتواند این تیم را هدایت کند، از مسئولان می خواهم او را انتخاب کنند. اگر این اتفاق بیفتد، من با کمال میل کنار می روم و هیچ شکایتی هم نخواهم کرد چون معتقدم کار در سپاهان افتخار است.

وی افزود: به کی روش و مدیر برنامه های او پیغام دادیم تا نظرش را بگوید. البته باید قبول کنیم دخل و خرجمان باید یکی باشد. اگر او خواسته هایش را کم کند، شاید بتوانیم همکاری کنیم. ما امسال سال خوبی داشتیم، شهبازاده، رفیعی و … شرایط خیلی خوبی داشتند. این بازیکنان حق دارند از موقیعتشان استفاده کنند، باید به جمع بندی برسیم ولی آنها اگر قصد جدایی دارند من مشکلی ندارم هر چند دوست دارم همه آنها در سپاهان بمانند.

سرمربی سپاهان در خصوص اینکه روز گذشته اعلام کرده بود اهل اعتراض به داوری نیست، تاکید کرد: روز گذشته در مصاحبه ام گفتم که اگر واقع بینانه حرف بزنیم و تحقیق کنیم که نیمکت ها چقدر اخطار گرفتند، آن وقت به این نتیجه می رسیم که فوتبال ما چقدر مشکل دارد. روش من این است و به مسئولان باشگاه هم گفته ام، نمی توانم روش خودم را عوض کنم و سر حرفهایم هستم. بارها ضرر کردیم و بارها هم از داوری سود بردیم. من دلم می خواهد از آن مربیانی نباشم که تا دقیقه ۹۰ از داور ناراضی باشم و بعد از آن در دقیقه ۹۰ گل بزنیم و در نشست خبری بگویم داور مشکلی نداشت. ما باید آنقدر قوی باشیم که موقعیتِ خوب درست کنیم و حتی بازی باخته را برگردانیم. این روش من است و به بازیکنانم هم این موارد را گفته ام.

وی تاکید کرد: از آقای عظیمیان رئیس کارخانه تشکر می کنم که در کنار آقای ساکت زحمات زیادی کشیدند چون آنها تیم را به کسی دادند که مدرک مربیگری ندارد. این ریسک بزرگی بود و شاید اگر من بودم آن ریسک را نمی کردم. در آخر از خبرنگاران، عکاسان، گزارشگران و … تشکر می کنم و امیدوارم فوتبال ما به سمتی برود که از آن لذت ببریم. متاسفانه کار به جایی رسیده که مردم فقط از حواشی فوتبال لذت می برند.

سایپا باخت و سقوط کرد

سایپا باخت و سقوط کرد

سقوط یک شیء نارنجی به سیاه‌چاله/ سایپا همه چیز را باخت و رفت!(عکس)

برای سایپا در شب پنجمین قهرمانی پرسپولیس همه چیز خیلی زودتر از حد انتظار به پایان رسید. به نوشته ورزش سه در حالی که انتظار می‌رفت نارنجی پوشان که امروز با پیراهنی متفاوت وارد میدان شده و خود را آماده جنگ پایان جدول می‌کردند، نبردی پایاپای و تمام عیار برای بقا در لیگ برتر داشته باشند، اما سوت پایان نیمه اول نخورده، سایپا چمدان‌ها را به مقصد دسته اول بست و اتوبوس سقوط را با بازیکنانش پُر کرد.

این بدترین پایان برای یکی از تیم‌های پرسابقه تهرانی در لیگ برتر بود که اتفاقا در سالی به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند که تیم‌های دیگر از فاکتوری که آنها هرگز از آن بهره نبرده‌اند، استفاده نمی‌کنند؛ سالی که مسابقات فوتبال ایران بدون تماشاگر آغاز شد و به پایان رسید و سایپای همیشه بی‌تماشاگر که حالا باید در فرصت برابری شرایط بهتری در لیگ برتر پیدا می‌کرد، به جمع لیگ یکی‌ها رفت.

چاله‌ای که برخی از تیم‌های پرسابقه دیگر فوتبال ایران را در خود اسیر کرده و حتی از بین برده است؛ تیمی مثل ملوان که با آن سابقه، تماشاچی و آن علاقه‌مندی هواداران بعد از سقوط به لیگ پایین‌تر نتوانسته خود را به لیگ برتر برساند؛ یا مس کرمان، تیم همرنگ سایپا که آنها نیز بیش از ۶ سال است در دسته اول دست و پا می‌زنند.

سایپا در هفته‌ای که یک پیروزی می‌توانست ضامن بقایش در لیگ برتر شود، ۵ بر یک مغلوب تراکتوری شد که بازیکنانش تا شب قبل حتی قصد داشتند وارد میدان نشوند، اما با حرف‌های عجیب و اتهامات مدیرعامل تراکتور جوری بازی کردند که هر کسی این مسابقه را دید، انگشت به دهان باقی بماند.

با شکست سایپا در تبریز، این ذوب‌آهن بود که از خطر سقوط نجات پیدا کرد تا آنها نیز برای فصل آینده تصمیم جدی‌تر بگیرند؛ بجز این دو تیم نفت مسجدسلیمان نیز که تا روز پایانی برای بقا می‌جنگید، با محمود فکری در لیگ برتر ماند و سایپا را با سه مربی‌اش در این فصل و خاطره قهرمانی در لیگ برتر به دسته پایین‌تر فرستاد.

حسین ماهینی و آخرین امیدهای سایپا در تبریز که هرگز به جایی نرسید آن هم در روزی که همه فکر می‌کردند تراکتور شل بگیرد اما آنها موقتا آسیایی شدند!

تهیه و تنظیم: گروه خبر ورزشی.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *