قرعه آسان تیم ملی فوتبال: با کره، عراق، لبنان و سوریه هم گروه شدیم! + تصاویر

قرعه آسان تیم ملی فوتبال در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی! + جزئیات و واکنش ها

قرعه کشی نهایی مرحله مقدماتی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در آسیا انجام گرفت و بر اساس قرعه آسان تیم ملی فوتبال کشورمان با کره، عراق، سوریه و لبنان هم گروه شدیم!

تیم ملی فوتبال قرعه آسان تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی قرعه کشی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر

مجله اینترنتی پارسی گو: پس از کش و قوس های فراوان، اسکوچیچ که در مرحله اول کار خود، بسیار عالی نتیجه گرفته بود، و از چهار بازی ممکن، هر چهار بازی را پیروز شده بود، سرمربی تیم ملی ماند! در واقع او مرحله اول کار خود را که «بسیار سخت» بود پشت سر گذاشت. حالا با مشخص شدن قرعه آسان تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی، مرحله دوم کار اسکوچیچ آغاز می شود که به نظر بسیار آسانتر از مرحله قبل می آید! درباره قرعه آسان تیم ملی فوتبال کشورمان و جزئیات آن، و نیز واکنش سرمربیان تیم های حریف ایران، پیشکسوتان فوتبال کشورمان و مردم درباره این قرعه با ما همراه باشید:

ایران دوباره با کره جنوبی همگروه شد؛ قرعه «آسان‌تر» برای یاران اسکوچیچ/ ژاپن، استرالیا و عربستان در گروه مرگ

تیم ملی فوتبال ایران رقبای خود را در مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی شناخت. به گنوشته فارس، مراسم قرعه کشی مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی از ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران در کوالالامپور مالزی برگزار شد. قرعه‌کشی این مرحله بین ۱۲ تیم و در دو گروه برگزار می‌شود و از بین تیم‌ها چهار تیم اول و دوم به جام جهانی صعود خواهند کرد. تیم‌های سوم هر گروه به پلی‌آف خواهند رفت که برنده آنها باید با تیم‌هایی از کنفدراسیون‌های فوتبال آسیا، اقیانوسیه، کونکاکاف و کانمبول به رقابت پرداخته و در نهایت ۲ تیم پیروز از این جمع راهی جام جهانی خواهد شد.

حتما بخوانید

ماجرای کریستیانو رونالدو و کوکا کولا + تصاویر و جزئیات

سید بندی مسابقات به شرح زیر است:

  • سید اول: ژاپن و ایران
  • سید دوم: استرالیا و کره جنوبی
  • سید سوم:عربستان سعودی و امارات
  • سید چهارم:عراق و چین
  • سید پنجم:عمان و سوریه
  • سید ششم: ویتنام و لبنان
  • گروه A: عراق، لبنان، سوریه، امارات،کره جنوبی، ایران

  • گروه B: ویتنام،عمان،چین،عربستان،استرالیا،ژاپن

قرعه آسان تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی قطر

قرعه آسان تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی قطر

برنامه کامل دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران به شرح زیر است:

  • * ایران – سوریه، ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
  • * عراق – ایران، ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
  • * امارات – ایران، ۱۵ مهر ۱۴۰۰
  • * ایران – کره جنوبی، ۲۰ مهر ۱۴۰۰
  • * لبنان – ایران، ۲۰ آبان ۱۴۰۰
  • * سوریه – ایران، ۲۵ آبان ۱۴۰۰
  • * ایران – عراق، ۷ بهمن ۱۴۰۰
  • * ایران – امارات، ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
  • * کره جنوبی – ایران، ۴ فروردین ۱۴۰۱
  • * ایران – لبنان، ۹ فروردین ۱۴۰۱

چرا این بهترین قرعه ممکن برای ایران بود/ نیاز به شروع قدرتمند برای صعود به قطر

کره‌جنوبی، عراق، امارات، سوریه و لبنان. نگوییم که راضی نیستیم! حجت شفیعی در ورزش سه نوشت: تیم ملی ایران حریفان خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی را شناخت و با این قرعه‌ای که نصیب ایران شد انتظار صعود به جام جهانی آن هم به صورت مستقیم انتظار زیادی از کادر فنی تیم ملی و بازیکنان نیست. نه اینکه این قرعه بهترین قرعه ممکن برای ما بود اما همین که از این بدتر نشده و تیمی مثل عربستان هم در گروه ما قرار نگرفته می‌توان آن را قرعه‌ای خوب توصیف کرد. حال می‌توان از جنبه‌های مختلف این قرعه را مورد بررسی قرار داد.

۱- همگروه نشدن با عربستان

قرار نگرفتن با عربستان در یک گروه مهمترین مزیت قرعه ایران است. از مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ که آنها در ورزشگاه آزادی ما را بردند تنها یک بار با عربستان در بازی‌های غرب آسیا و با تیم‌های دوم بازی کرده‌ایم. امارات قطعا رقیب ساده‌تری برای ما نسبت به عربستان است. هم اینکه آنها از نظر فنی به پای عربستان نمی‌رسند و هم اینکه دیگر مشکلات میزبانی که در سال‌های اخیر با تیم‌های باشگاهی عربستانی داشته‌ایم گریبان‌گیر ما در این دوره نخواهد شد.

هر چند شاید برخی دوست داشتند که برای انتقام از آن باخت تلخ مقابل عربستان در ۲۰۱۰، بلاخره جایی این تیم را ملاقات کنیم. اما وقتی با کی‌روش که در بردن تیم‌های غرب آسیا متخصص شده بود این رویارویی رخ داد دیگر سرمان برای رویارویی با یک عربستان قویتر شده نسبت به هشت سال اخیر درد نمی‌کند. پس همین که با عربستان مصاف نمی‌دهیم خودش پنجاه درصد ادعای قرعه خوب بودن را تایید می‌کند!

۲- همگروه شدن با فقط یک تیم شرق آسیایی

از ۱۹۹۸ تا کنون، فقط یک بار در مراحل مقدماتی جام جهانی به تیم‌های شرق آسیا باخته‌ایم. آن یک بار هم به ژاپن در بازی آخر مقدماتی جام ۲۰۰۶ بود که با قطعی شدن صعود هر دو تیم حکم یک بازی تشریفاتی را داشت و ایران بدون لژیونرهایش در آن بازی حاضر شد. درست از زمانی که چین در دو بازی رفت و برگشت در مقدماتی ۱۹۹۸ هشت گل از ایران خورد، شرقی‌ها به نسبت غربی‌ها برای ما حریفان دردسرسازی نبوده‌اند. هر چند ژاپن در پلی‌آف ۹۸ ما را با گل طلایی برد اما آن بازی پلی‌آف بود و ما قبل از آن با سهل‌انگاری خود مقابل قطر و کویت کار را به آنجا کشانده بودیم.

ما حتی در ۲۰۱۰ که صعود نکردیم در چهار بازی مقابل کره‌ شمالی و جنوبی یک برد و سه تساوی کسب کردیم. پس از این نظر که ویتنام می‌توانست حریف بهتری نسبت به لبنان باشد شاید دچار بدشانسی شده باشیم. انتخاب بین چین و عراق هم ساده نیست اما با توجه به اینکه عراق را به تازگی برده‌ایم با برتری روحی مناسب به مصاف آنها خواهیم رفت و رنج سفر به چینی که دیگر آن تیم تسلیم چهار سال پیش در مقابل ایران نیست را هم به خود نخواهیم داد. با این حال این را نیز باید در نظر گرفت که در حال حاضر و با این قرعه فقط یک بار پرواز طولانی به شرق آسیا داشته‌ایم و از این نظر نیز این موضوع به نفع ماست.

حتما بخوانید

پردرآمدترین فوتبالیست جهان کیست؟

۳- همگروه شدن با کره‌جنوبی

انتخاب بین کره‌جنوبی و استرالیا اگرچه سخت است. از طرفی کره از مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ در دوحه قطر هنوز نتوانسته ما را در مرحله نهایی مقدماتی ببرد. البته آنها در سه دوره با ما همگروه بوده‌اند و در شش بازی سه باخت و سه تساوی نصیب‌شان شده. پس انگیزه‌های‌شان برای بردن ایران زیاد است. از طرفی نمی‌توان در باد نتایجی که تیم کی‌روش مقابل کره‌جنوبی گرفت خوابید. خوب می‌دانیم که دو برد ما در مقدماتی ۲۰۱۴ در شرایط خاص و با چاشنی شانس بدست آمد اما در ۲۰۱۸ مقتدرانه آنها را شکست دادیم و ده نفره مقابل‌شان نباختیم. اما حالا شرایط عوض شده.

کره‌جنوبی به مراتب از تیم ۲۰۱۸ قویتر است. از آن طرف استرالیا نیز که پس از پلی‌اف ۱۹۹۸ با آنها بازی نکرده‌ایم نیز رقیبی بس قدرتمند برای فوتبال ایران می‌توانست باشد اما رقابت با تیمی که قبلا با آنها بازی کرده‌ایم و بازیکنان ما چم و خم بازی با آنها را بلدند بهتر از رقابت با تیمی است که نمی‌دانیم چگونه با انها روبرو شویم. هر چند که می‌دانیم کره ای ها برای انتقام می‌آیند اما بازی کردن با یک رقیب همیشگی بهتر از یک رقیب ناشناخته است.

۴- همگروهی با تیم‌های غرب آسیا

هر چقدر هم فوتبال آسیا حرفه‌ای شده باشد باز ما ته دل‌مان از دوستی کشورهای عرب با یکدیگر و تاثیر آن بر نوع بازی‌شان در زمین می‌ترسیم. تیم‌هایی همزبان و با فرهنگ تقریبا مشترک که در مقاطعی ما را به شک انداخته‌اند که نکند در مقاطع حساس برای فدا کردن تیم ملی ایران، پیمان نانوشته‌ای ببندند. ضمن اینکه شرایط میزبانی را هم باید در نظر گرفت. ما در کشورهای عربی شرایط سخت‌تری از نظر پذیرایی شدن نسبت به کشورهای دیگر داریم. از این نظر چه بسا باید منتظر اتفاقاتی نظیر آنچه در بازی رفت با بحرین در منامه افتاد، بود. اینجاست که نقش فدراسیون در جنگیدن برای جلوگیری از هر نوع تضعیع حقوق تیم ملی ایران اشاره کرد.

همچنین نقش کادر فنی برای کنترل روحی و روانی بازیکنان و آماده کردن آنها برای شرایط سختی که در صورت حضور تماشاگران می‌تواند برای ما رخ دهد. در کنار آن باید باخت‌های غیرمنتظره مقابل همین تیم‌های غرب آسیا همچون لبنان در مقدماتی ۲۰۱۴، دو تساوی غیرمنتظره با سوریه در مقدماتی ۲۰۱۸، تساوی بدموقع مقابل امارات در ۲۰۱۰ را هم به یاد بازیکنان آورد تا از همین الان خود را مقابل این تیم‌ها برنده ندانند.

۵- روبرو نشدن با عمان و برانکو

روبرو نشدن با برانکو و تیمش هم می‌تواند جز اتفاقات خوب قرعه ایران محسوب شود. هر چند بازی‌های تیم ملی ایران در مقابل عمان نسبت به بازی‌های مقابل سوریه کمی راحت‌تر و کم‌حاشیه‌تر بوده اما با شناختی که برانکو از فوتبال ایران دارد چه بسا راه مهار تاکتیکی ایران را بهتر از مربیان سوریه بلد باشد. از این نظر و با توجه به برد اخیر مقابل سوریه در بازی تدارکاتی، می‌توان سوریه را حریف بهتری نسبت به عمان دانست.

تیم ملی فوتبال کشورمان با قرعه نسبتا آسانی مواجه شد

تیم ملی فوتبال کشورمان با قرعه نسبتا آسانی مواجه شد

تحلیلی از گروه ایران در راه جام جهانی قطر/ از کره تا لبنان حریفان تیم ایران به خط شدند

با انجام قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، مسیر تیم ملی برای صعود به جام جهانی کاملا مشخص شده است. به نوشته ورزش سه ساعاتی پیش در کوالالامپور و در شرایطی که برخلاف همیشه استیج خالی از نمایندگان تیم‌ها بود و چهره اساطیر فوتبال آسیا نیز دیده نمی‌شد، مجری برنامه به همراه دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا مراسم قرعه کشی را برگزار کردند تا ۱۲ تیم صعود کرده به مرحله نهایی حریفان خود را بشناسند.

تیم ملی ایران که با پیروزی چهارگانه در دور نهایی موفق شد سرگروه شود، طبق عادت سه دوره اخیر با کره جنوبی هم گروه شد تا چشم بادامی‌ها مهم‌ترین حریف تیم ملی ایران لقب گیرند. در ۲۰۱۰ بازی رفت و برگشت مساوی شد اما در ۲۰۱۴ تیم ملی هر دو بازی را به سود خود خاتمه داد و در ۲۰۱۸ نیز شاگردان کارلوس کی‌روش به خوبی از پس کره برآمدند.

دیگر حریفان ایران امارات، عراق، سوریه و لبنان هستند. تقابل با امارات یادآور آخرین گل ملی کریم باقری است که در مقدماتی سال ۲۰۱۰ زده شد و البته پیروزی بی حاصل با گل تماشایی علی کریمی در ورزشگاه آزادی. تیم ملی امارات با هدایت فن مارویک هلندی حریفی خطرناک به حساب می‌آید اما طبیعتاً همه هواداران، فوتبال امارات را به عربستان ترجیح می‌دادند.

هم‌گروهی با عراق یادآور بازی مرحله پیشین این دو تیم است که در نهایت این دوئل با برتری ایران به اتمام رسید. ایران و عراق در دوره‌های اخیر هرگز برای صعود به جام جهانی رقابت مستقیم در مرحله نهایی نداشته‌اند اما در جام ملتها دو دیدار جذاب را رقم زدند که ایران در آن پیروزی نرسید.

سوریه و لبنان تیم‌هایی هستند که انتظار داریم شاگردان اسکوچیچ ۱۲ امتیاز از تقابل با آنها کسب کنند و البته در کنار آن، این دو تیم موفق به کسب امتیاز از سه مدعی دیگر شوند تا مسیر صعود ایران هموار باشد. البته لبنان در مقدماتی ۲۰۱۴ توانست ایران را شکست دهد و سوریه هم در ۲۰۱۸ دو تساوی از تیم ملی گرفت.

قرعه کشی امسال در مجموع مانند ۲۰۱۸ مطلوب هواداران فوتبال در ایران و شاید خود ملی‌پوشان باشد اما تردیدی نیست که صعود به این سادگی‌ها انجام نخواهد شد.

از این مرحله دو تیم به صورت مستقیم راهی جام جهانی خواهند شد و باتوجه به مسیر پر پیچ و خم پلی آف، تیم ملی باید به همین دو سهمیه چشم بدوزد و حتی نیم نگاهی هم به رتبه سوم نکند.

تیم ملی فوتبال قرعه آسان تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی قرعه کشی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر

تیم ملی فوتبال قرعه آسان تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی قرعه کشی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

برنامه بازی های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی/ استارت با سوریه؛ جشن صعود را در تهران می گیریم

کار تیم ملی فوتبال ایران در دور نهایی مقدماتی جام جهانی از ۱۱ شهریور و رویارویی با سوریه آغاز می شود. به نوشته ورزش سه با انجام قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، شاگردان دراگان اسکوچیچ در گروه اول با تیم های کره جنوبی، عراق، امارات، سوریه و لبنان همگروه شد؛ گروهی که می توان گفت به مراتب از گروه دوم ساده تر است.

با توجه به قرعه کشی صورت گرفته، ایران از ۱۱ شهریورماه امسال کار خود را در یک دیدار خانگی مقابل سوریه آغاز می کند و سپس دو بازی بیرون از خانه مقابل عراق و امارات خواهد داشت.

سپس ایران در تهران میزبان کره جنوبی است و در آخرین بازی دور رفت باید در لبنان به مصاف تیم ملی این کشور برود. در واقع در دور رفت، ایران سه بازی خارج از خانه و دو بازی در تهران برگزار می کند و در دور برگشت شرایط برعکس خواهد بود.

جالب اینکه آخرین بازی تیم ملی هم ۹ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در تهران برگزار می شود و شاگردان اسکوچیچ می توانند با شکست لبنان در ورزشگاه آزادی جشن صعود به جام جهانی را برپا کنند.

حتما بخوانید

کریستیانو رونالدو بعد از فوتبال چه خواهد کرد؟

برنامه بازی های تیم ملی ایران در مقدماتی جهانی به شرح زیر است:

  • ایران – سوریه، ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

  • عراق – ایران، ۱۶ شهریور ۱۴۰۰

  • امارات – ایران، ۱۵ مهر ۱۴۰۰

  • ایران – کره جنوبی ، ۲۰ مهر ۱۴۰۰

  • لبنان – ایران، ۲۰ آبان ۱۴۰۰

  • سوریه – ایران، ۲۵ آبان ۱۴۰۰

  • ایران- عراق، ۷ بهمن ۱۴۰۰

  • ایران- امارات، ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

  • کره جنوبی- ایران، ۴ فروردین ۱۴۰۱

  •  ایران- لبنان، ۹ فروردین ۱۴۰۱

اسکوچیچ سرمربی دوست داشتنی و خوش تیپ تیم ملی فوتبال ایران

اسکوچیچ سرمربی دوست داشتنی و خوش تیپ تیم ملی فوتبال ایران

واکنش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به قرعه کشی مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۲۲/ اسکوچیچ: فرقی نداشت با چه تیم هایی همگروه شویم

گروه بندی تیم ملی در دور نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد و تیم ایران با تیم های کره‌ جنوبی، امارات، عراق، سوریه، لبنان همگروه شد. به نوشته ورزش سه بعد از قرعه کشی بازی ها که به صورت آنلاین برگزار شد به سرعت تحلیل ها در مورد گروه ها آغاز شد و خیلی ها گروه A را نسبت به گروه B آسان تر می دانند؛ هر چند در فوتبال امروز تیم آسان وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد بسیار کم است و خیلی ازتیم ها با تاکتیک دفاع و ضد حمله کار را برای تیم های مدعی سخت می کنند. کما اینکه در یورو هم دیدیم بازی هایی مساوی از آب در آمد که پیش بینی آن سخت بود.

سرمربی خوش اخلاق تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به قرعه آسان تیم ملی فوتبال گفت برای ما فرقی ندارد با چه تیمی هم گروه شویم و باید همه توان خود را به کارگیریم. دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی که در زادگاهش بسر می برد پس از قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام کرد که برای او فرقی نداشته است تیمش با چه تیم‌هایی همگروه شود. او پس از برگزاری قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در گفت‌وگویی آنلاین با برنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: افتخار می‌کنم که سرمربی تیم به این مهمی شده‌ام و می‌دانم که چه مسئولیت بزرگی دارم.

در ادامه مجری برنامه این پرسش را مطرح کرد: ایران همیشه یکی از قدرت‌های اصلی آسیا بوده است و از زمانی که شما سرمربی تیم ملی ایران شدید هفت پیروزی متوالی به دست آوردید. آیا از این فرم کنونی تیم راضی هستید؟ سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال گفت: بله، من کاملاً راضی هستم. این هفت برد نشان می‌دهد که ما از نظر روحی و روانی به سطح خیلی خوبی رسیدیم. انگیزه بالایی داریم و برای این دور آماده هستیم که از بازی‌ها لذت ببریم. حرف های پایانی دراگان اسکوچیچ در مورد گروه A بود که این چنین گفت: ما به خودمان نگاه می‌کنیم و توجه به عملکرد خودمان داریم. ما تجربه بازی با عراق و سوریه را هم داشتیم. برای ما فرقی نمی‌کرد که با چه تیمی همگروه شویم.

حتما بخوانید

عجیب ترین گل فوتبال در کرواسی به ثمر رسید! + فیلم

واکنش سرمربیان تیم های گروه و کارشناسان فوتبال کشورمان به قرعه آسان تیم ملی در راه جام جهانی قطر

اعتراف صادقانه سرمربی لبنان: مدعی نیستیم

به نوشته ورزش سه سرمربی تیم ملی لبنان با صراحت به بیان حقیقت پرداخته و اعلام کرد که تیمش مدعی صعود به جام جهانی نیست.

مربی عراق: سومین تیم قدرتمند گروه هستیم

مربی عراق، تیمش را سومین تیم قدرتمند گروه دانست.

مربی کره: با ایران دیدار دوستانه داشته ایم/ بنتو: گروه دشوار و متوازنی داریم/ کره با هیچ تیمی قابل مقایسه نیست

سرمربی تیم ملی کره جنوبی معتقد است که اکنون زمان کسب اطلاعات از حریفان مقدماتی جام جهانی شروع شده است. بنتو می گوید: فشار همیشه و تحت هر شرایطی روی مربیان اعمال می شود ولی اکنون زمان رقابت است و باید از آن لذت ببریم. گروه دشوار و متوازنی داریم و من به تمامی تیم های گروه احترام می گذارم. هدف ما رسیدن به جام جهانی قطر است و برای رسیدن به آن تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت. نمی توانم بگویم که از قرعه کشی راضی هستم یا نه چرا که دیگر وضعیت مشخص شده است. از رقبایمان شناخت داریم؛ مثلا با لبنان بازی کرده ایم و با ایران هم دیدار دوستانه ای داشتیم. با شناخت حریفان در این گروه کار ما از الان شروع می شود و باید به بررسی آنها پرداخته و تمام تلاش خود را به کار بگیریم. به نظرم گذشته تجربه خوبی برای ماست؛ کره جنوبی طی دو دوره قبل برای صعود به جام جهانی خیلی جنگید.

تهامی: تیم ملی از زمان ویلموتس و کی‌روش هم بهتر بازی کرد/مسئولان اسکوچیچ را تا مرحله نهایی حفظ کنند

بازیکن اسبق تیم فوتبال کشورمان گفت: تیم ملی نه تنها نسبت به زمان ویلموتس بلکه حتی بهتر از زمان کارلوس کی‌روش فوتبال بازی می‌کرد. راه آسانی در پیش داریم.

قربانی: قرعه تیم ملی به ظاهر آسان است/ نباید رقبا را دستکم بگیریم

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت:شاید به ظاهر قرعه تیم ملی فوتبال کشورمان آسان باشد ولی همه در حال تلاش هستند و نباید هیچ تیمی را دستکم گرفت

ابراهیم قاسمپور: بهترین تیم آسیا هستیم/ عقل سلیم می گفت دیگر اشتباه نکنیم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: ما بهترین تیم آسیا هستیم و برای صعود به جام جهانی تفاوتی نداشت با کدام تیم همگروه شویم.

خوشحالی مردم از صعود تیم ملی به جام جهانی 2018

خوشحالی مردم از صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۸

واکنش مردم و طرفداران تیم ملی به قرعه آسان ایران در راه جام جهانی

در ادامه نظرات بعضی از مخاطبین و هوادارن فوتبال دوست کشورمان را درباره قرعه آسان تیم ملی فوتبال در راه جام جهانی قطر مشاهده و مطالعه بفرمایید:

  • انصافا بعد از تیم ۹۸ چنین تیم بزرگ و پرستاره ایی نداشتیم ما ۲ تیم پرستاره داریم که همگی اروپا بازی کردن یا می کنن و لژیونرن یا ستاره های لیگن و ما ۱ تیم خیلی خوب دیگر هم داریم که انقدر ترافیک ستاره ها در خطوط بالاست که دعوت نمی شن ! یعنی لبنان ، سوریه ، عراق و امارات از خداشونه حتی از ستاره های تیم سوم ما داشته باشن همان عراق کلا ۱ تیم است و نیمکت هم ندارد آن ۱ تیمش هم تیم معمولیه فقط مشکل ما اینجاست که نفس تیم های ضعیف تر از خود را در همان اوایل بازی و نیمه اول نمی بریم گاها حتی گل اول را هم می خوریم این به آن تیم ضعیف تر بمب روحیه می دهد که بله می توانیم ایران را ببریم مثل همان بحرین که در بازی رفت با روحیه ایی که ما بهش دادیم غول شد در بازی برگشت خوردش کردیم نفس راه رفتن هم نداشتن دیدید این اشتباه را بزرگان اروپا هم کردند و حذف شدند نباید اینطور فکر کنیم که تیم مقابل ضعیف است حالا بازی را مدیریت کنیم بالاخره یک گل می زنیم دیگه ! این تفکر ما را بیچاره می کند.
  • اون گروه ژاپن استرالیا و عربستان و ویتنام و عمان (با برانکو) باهم سرشاخ میشن برای جام جهانی البته گروه خودمون هم دست کم نگیریم غافلگیر بشیم بهر حال فوتباله و هر چیزی ممکنه اتفاق بیافته گروه خودمون هم زیاد آسان نخواهد بود.
  • اصلا نمیشه این حریف ها رو دست کم گرفت. زمان مسابقه، شرایط روحی و روانی بازیکنان، اطمینان به نفس سرمربی و دمیدن روح قهرمانی در بازیکنان و ایجاد هماهنگی ذهنی و جسمی میتواند بازیکنان را به اوج برساند. کاری که کامرون در برابر آرژانتین کرد و یقه قهرمان دور قبلی جام جهانی را گرفت. سرمربی بعنوان یک فرمانده از یک جوخه ۱۱ نفره میتواند بر هر تیمی غلبه کند. دوره ای کرواسی، دوره ای ترکیه و دوره ای ژاپن در جام جهانی چنین کاری کردند. روح قهرمانی مهمترین شتابنده برای قهرمانی است. شاید برای انسان های ترسو فتح دروازه آلمان، انگلستان، فرانسه یا اسپانیا و… نشدنی باشد اما تردید نکنید ایرانیها قابلیت های شگفت انگیزی دارند. آنها شجاع و باهوش هستند. از هیچ کسی و هیچ تیمی نمی ترسند. فتح دروازه چلسی توسط طارمی نشان می‌دهد که ما قابلیت کارهای بزرگ را داریم. به شرطی که قلب شیر داشته باشیم و تمرکز کنیم.
  • اولابحث تیم ایران باهمه تیمهای آسیایی فرق میکند وتیمی که هدفش رسیدن به۸تیم پایانی جام جهانی قطراست قطعادرهرگروهی هم قراربگیرد بازهم بایدصعودکند وثانیادرحال حاضرتیم ایران نیزازتیمهای قدرتمنددنیاست.
  • حالا ببینید همین عمان با مربی گری برانکو چه دردسری برای تیمهای نامدار درست کند.
  • ما هر وقت با کره و ژاپن به تنهایی همگروه بودیم به جام جهانی رفتیم و این دفعه هم می رویم.ولی هر موقع غیر از کره یا ژاپن عربستان هم در گروه ما بود برای رفتن به جام جهانی مشکل داشتیم ظاهرا مربیان خارجی در قرعه کشی شانس بهتری نصبت به مربیان خارجی دارند.چون اخرین دوره که ما با کره و عربستان هم گروه بودیم علی دایی و بعد قطبی مربی ایران بودندشاید هم بدی روابط ایران و عربستان باعث شده در قرعه کشی ها نفوذ داشته باشند و طوری برنامه ریزی کنند که به ایران نخورند که این اتفاقا به نفع ما شده
  • فقط آماتور‌ها تصور میکنند چیزی به عنوان گروه یا حریف آسان وجود دارد. دیدید در جام ملتهای اروپا چه بر سر تیمهای نامدار آمد.
  • تفکر حرفه‌ای میگوید هیچ گروه آسانی وجود ندارد. دیدید که در گروه به اصطلاح مرگ جام ملت‌های اروپا، هر ۳ تیم در مرحله بعد حذف شدند.
  • گروه خوبیه ولی هیچ تیمی نباید دست کم گرفته شه یه کمک با تجربه ایرونی همراه اسکوچیچ باشه تیم باید مستقیم صعود کنه
  • خداوکیلی گروه ۲خیلی مرگه؛ فکراینکه دوتاتیم ازبین عربستان واسترالیا وژاپن وچین به جام جهانی نمیرن بیانگرسختی این گروهه!
  • کسی که میگه قرعه آسونی افتاده بهمون معلومه نه از فوتبال سر در میاره نه از پیشینه تبم های آسیایی. به جز امارات که نسبت به عربستان رقیب ساده تری به نظر می آید بقیه هم گروهی هامون نسبت به هم سیدی هاشون سرشناستر و قویترند
  • در گروه ساده ای هم نیستیم همین لبنان وسوریه وعراق بارها مارابه چالش کشیدند ولی ایکاش به عربستان واسترالیا میخوردیم تا خاطره سال ۹۸ برایمان تازه شود
  • گروه فوق العاده آسونیه! ایکاش یه مربی ایرانی بذارن راحت صعود کنه هم تجربه کسب کنه واسه آینده ازش استفاده بشه این گروه نیاز نداره ما دلار به یه مربی خارجی بدیم!
  • خود اسکوچیچم میرفت نمیتونست این قرعه دربیاره!
  • قرعه بسیار خوبی نصیب ایران شده ، خدا کنه دیگه مسؤولین محترم بهانه چیزی را نیاورند و کار به اما و اگه نرسه و ایران به عنوان تیم اول صعود کنه ، دو ماه وقت داریم لطفا هر کاری که مناسبه را انجام بدهید.
  • یعنی خدا رو شکر…/ به خواست خدا انشاءالله صعود می کنیم./ فقط تصور کنید جای ما و ژاپن عوض می شد! یعنی با استرالیا و عربستان هم گروه می شدیم./ این گروه فقط کره هست./ عراق رو هم که تیم بعدی باشه در حالت عادی شکست میدیم./ البته اگر اتفاقات غیرعادی و شگفتی های فوتبالی پیش نیاد!
  • از حالا صعود بی دردسر تیم ملی رو تبریک میگم ولی کاشکی با عربستان و استرالیا همگروه میشدیم اونوقت صعود لذت دیگه ای داشت
  • خدا رو شکر. یعنی خودمون هم نمی تونستیم به این باحالی تیم بچینیم!

قرعه کشی مرحله نهایی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در آسیا انجام گرفت و بر اساس قرعه آسان تیم ملی فوتبال کشورمان با کره، عراق، سوریه و لبنان هم گروه شدیم!

تهیه و تنظیم: گروه ورزظ.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *