زیباکلام: شجریان در سال 88 شجریان شد!

شجریان چگونه شجریان شد (پاسخ صادق زیباکلام)

صادق زیباکلام استاد دانشگاه به پاسخ سوال شجریان چگونه شجریان شد پرداخته و علت محبوبیت استاد را نه تنها در موسیقی و صدای جاودانه ایشان؛ بلکه در مواضع استاد در سال ۸۸ می داند!

حضور شجریان در فتنه 88 شجریان چگونه شجریان شد

مجله اینترنتی پارسی گو: صادق زیباکلام استاد دانشگاه به پاسخ سوال شجریان چگونه شجریان شد پرداخته و علت محبوبیت استاد را نه تنها در موسیقی و صدای جاودانه ایشان؛ بلکه در مواضع استاد در سال ۸۸ می داند! به عبارت ساده تر، ورود یک خواننده سنتی به عرصه سیاست از نظر صادق زیباکلام می تواند به محبوبیت وی بیانجامد! حتی اگر وضع اقتصادی کشور مانند امروز و در نتیجه حمایت زیباکلام و شجریان از دولت تدبیر و امید باشد! با ما همراه باشید:

زیباکلام: شجریان چگونه شجریان شد

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه در یادداشتی درباره استاد محمدرضا شجریان نوشت: آواز شجریان، هنر شجریان، موسیقی شجریان، اینها را نمی‌توان بی‌نقش در مردم، دست کم گرفتن هنر شجریان نیست اما معتقدم آنچه این جایگاه را برای شجریان رقم زده، رفتار او و موضع‌گیری او در قبال حوادث و جریانات سال ۸۸ بود. هر قدر که آن موضع‌گیری و آن رفتار مسائلی برای وی به همراه آورد به گونه‌ای که عملا آواز او از صداوسیما پخش نشد و به اشکال مختلف او را به حاشیه برد اما از سوی دیگر محبوبیت او و جایگاهش در افکار عمومی افزایش یافت. بنابراین جا دارد این سوال را از خودمان بپرسیم که اگر شجریان با همین آواز، با همین هنر، با همین موسیقی موضع‌گیری نکرده بود، آیا امروز شاهد این ماتم، شاهد این تجلیل، شاهد این بزرگداشت برای او می‌شدیم؟ من قبول نمی‌کنم.

به عبارت ساده تر؛ استاد زیباکلام می فرمایند رفتار استاد شجریان در سال ۸۸ و مصاحبه های ایشان با رسانه های ضد انقلاب نظیر بی بی سی فارسی و اظهاراتی که از سوی منتقدان «ضد اسلام» تلقی شده شجریان را شجریان کرده است!

در تعریف و نگاه آقای زیباکلام ورود یک «خوانند» سنتی به عرصه سیاست او را به جایگاه والایی می رساند! اما حضرت ایشان پاسخ نمی دهند که با این گرانی های روزانه، و با مشکلات عدیده اقتصادی که نتیجه جیغ بنفش اصلاح طلبانی چون ایشان و حمایت هنرمندانی چون مرحوم شجریان است چه باید کرد؟

استاد محمد رضا شجریان در سال ۸۸ در حمایت از فتنه ۸۸ و آشوب های خیابانی و علیه نیروهای نظامی و انتظامی کشور آهنگی را با مضمون «تفنگت را زمین بگذار!» خواند و البته در آخرین مصاحبه خود با روزنامه ایران از آن مواضع اعلام برائت کرد و گفت انتقاد از رئیس جمهور حرکت علیه نظام نیست.

حتما بخوانید

نمی توانم در چشم کسانی که با تشویق من به روحانی رأی دادند نگاه کنم!

مشخص نیست امثال زیباکلام در روی کار آمدن دولت روحانی نقش بسیار پررنگی داشته اند با چه رویی هنوز در رسانه ها سخن می گویند! امروز که دلار از مرز ۳۰ هزار تومان گذشته است، و ارزش پول ملی سقوطی را تجربه می کند که در تاریخ ایران سابقه نداشته است، و عملکرد دولت مطبوع آقای زیباکلام بلایی بر سر اقتصاد کشور آورده است که به این سادگی قابل رفع و رجوع نیست، این مواضع آقای زیباکلام یعنی عدم مسئولیت پذیری. البته ضد و نقیض های اظهارات سیاسی ایشان به حدی است که شهره شده و نیازی به پرداختن به آن نیست!

اتفاقا تنها به همین دلیل مطرح شده توسط آقای زیباکلام است که بعضی از «طرفداران» استاد شجریان حتی اسم یک آهنگ وی را هم نمی دانند و یک بیت از کارهای وی را به خاطر ندارند! چراکه با هنر استاد کاری ندارند و تنها مواضع سیاسی وی را پسندیده اند!

فیلم: پاسخ‌های قابل‌تامل تجمع کنندگان بیمارستان جم به یک سوال! (لینک: کلیک کنید)

در لینک فوق از حاضران مقابل بیمارستان جم پرسیده می شود کدام اثر استاد شجریان را می‌شناسند و با آن خاطره دارند؟ پاسخ‌های قابل تأمل آنها را ملاحظه کنید! (فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ)

تهیه و تنظیم: گروه سیاسی.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *