بررسی جزئیات پرونده نوید افکاری متهم به قتل کارمند سازمان آب شیراز + عکس و فیلم

نوید افکاری کیست؟ + فیلم و تصاویر

نوید افکاری ورزشکاری که دارای جرایم کیفری است، در سال ۹۷ حسن ترکمان، کارمند سازمان آب منطقه ای شیراز و پدر دو دختر خردسال و یک پسر نوجوان را با ضربات چاقو (از پشت) به قتل می رساند.

نوید افکاری قتل کارمند سازمان آب به دست نویدافکاری حکم اعدام نوید افکاری

مجله اینترنتی پارسی گو: نوید افکاری جوانی اهل شیراز و متولد ۱۳۷۲ است. او در سال ۱۳۹۷ مرتکب قتل شده و یکی از کارمندان شرکت آب شیراز را به قتل می رساند. نوید افکاری پس از دستگیری علت قتل را انگیزه های شخصی عنوان کرده است. افکاری که جرایم دیگری نیز مرتکب شده است، به واسطه قتل عمد به اعدام محکوم و همینک در بازداشت به سر می برد. همزمان با رسانه ای شدن حکم اعدام نوید افکاری رسانه های معاند خارج از کشور و رسانه های زنجیره ای داخلی، به جار و جنجال پیرامون پرونده نوید افکاری پرداختند. با ما همراه باشید:

نوید افکاری کیست و جرمش چیست؟

ساعت ۲۳ روز ۱۱ مردادماه سال ۹۷؛ حسن ترکمان از کارمندان سازمان آب منطقه‌ای شیراز در محله شاه داعی الله و مقابل درب منزل خود، با چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد. پس از وقوع قتل و با بازبینی دوربین‌های مدار بسته، با تلاش پلیس آگاهی، شخصی به نام نوید افکاری به‌عنوان متهم اصلی حادثه دستگیر شد.

متهم نوید افکاری پس از دستگیری، در بدو تحقیقات اعلام می‌کند: مقتول را با دوستم تعقیب کردم و در حالی که من ترک موتور نشسته بودم با چاقو اقدام به قتل کردم. طبق اطلاعات به دست آمده، افکاری علاوه بر این قتل، به دنبال ترور یک فرد بسیجی نیز بوده که در نهایت موفق به اجرای نقشه‌اش نمی‌شود.

همچنین این نکته نیز قابل توجه است که افکاری به همراه برادرش حبیب افکاری، از گردانندگان اصلی اغتشاشات گذشته بوده و برادرش در همان روز ها با یک کاتر، یکی از مأمورین نیروی انتظامی را زخمی کرده بود. نوید افکاری در اعترافات خود حتی به نیت کشتن برادرش هم اشاره می کند که در نوع خود بسیار قابل توجه است!

اشک رسانه‌های خارج نشین در غم اعدام یک قاتل (نوید افکاری)

حمایت از فرقه منافقین که دستشان به خون ۱۷ هزار ایرانی آلوده است، پشتیبانی رسانه ای از تروریست‌هایی مثل رامین حسین پناهی و مصطفی صالحی، و اخیراً نیز تلاش برای جلوگیری از اعدام نوید افکاری، از جمله اقداماتی است که رسانه های خارج نشین در راستای عوض کردن جای شهید و جلاد انجام داده‌اند.

گویا دفاع از قاتلان و اراذلی که با اقداماتشان در ایران، امنیت اجتماعی را تهدید می‌کنند، به رویه ثابت شبکه های فارسی زبان خارجی و پیاده نظامشان تبدیل شده است. حمایت از فرقه منافقین که دستشان به خون ۱۷ هزار ایرانی آلوده است، پشتیبانی رسانه ای از تروریست‌هایی مثل رامین حسین پناهی و مصطفی صالحی، و اخیراً نیز تلاش برای جلوگیری از اعدام نوید افکاری، از جمله اقداماتی است که رسانه های خارج نشین در راستای عوض کردن جای شهید و جلاد انجام داده‌اند.

به نوشته رجانیوز در چند روز گذشته با نزدیک شدن به موعد اعدام قاتلی به نام نوید افکاری، این رسانه‌ها و اعوان و انصارشان دست به کار شده‌اند تا به زعم خود با تحت فشار قرار دادن دستگاه قضایی کشور، از اعدام او جلوگیری کنند. علاوه بر بی گناه نشان دادن او در فضای رسانه‌ای، این شایعه را نیز مطرح کردند که افکاری برای اقرار اجباری به جرمی که ارتکاب شده، تحت شکنجه قرار گرفته است.

دست خط نوید افکاری درباره عدم مراجعه به پزشکی قانونی

امضای نوید افکاری درباره عدم نیاز  مراجعه به پزشکی قانونی

تصویر فوق (با امضای نویدافکاری) نشان می دهد که به احتمال زیاد خانواده وی، که طبیعتا دوستدار فرزند خود هستند، با فریب رسانه های بیگانه اقدام به طرح چنین ادعایی مبنی بر شکنجه شدن نوید نموده اند. چراکه خود نوید افکاری از رفتن به پزشکی قانونی امتناع کرده و به صورت رسمی ادعای شکنجه شدن را رد نموده است. اصولا اعترافات و شواهد پرونده به نحوی است که طرح چنین ادعایی صرفا برای جار و جنجال سازی به کار می آید. چراکه متهم بارها به قتل اعتراف کرده است و هم‌دستان وی نیز ماجرا را تشریح کرده اند. فیلم دوربین‌های مدار بسته و مستندات دیگر نیز به نحوی نیست که بتوان اصل قتل را زیر سوال برد.

متن صورتجلسه: در این صورتجلسه که مورخ پانزدهم آبان ۹۷ تنظیم شده آمده است: ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه مورخه جاری در ادامه رسیدگی به پرونده قتل مرحوم حسن ترکمان، متهم نوید افکاری فرزند حسین با توجه به درخواست مورخه ۱۵ آبان ۹۷ وکیل متهم جناب حمیدرضا جمشیدی اردکانی مبنی بر اینکه متهم توسط پزشکی قانونی معاینه گردد و وجود یا عدم وجود آثار ضرب و جرح اظهارنظر گردد، لذا متهم مذکور از تحت‌نظرگاه خارج و ضمن ملاقات با وکیل اظهار داشت که بنده نه تنها مورد ضرب و جرح قرار نگرفته حتی هیچگونه توهینی نیز به بنده صورت نگرفته است و نیاز به معرفی به پزشکی قانونی ندارم. در ادامه با توجه به اظهارات متهم نوید افکاری وکیل وی نیز اعلام نمود که نیازی به معرفی به پزشکی قانونی ندارد، لذا مراتب در حضور حاضرین مبادرت به صورت جلسه و به امضا رسید.

این صورتجلسه به امضا و اثر انگشت نوید افکاری و وکیلی تعیینی وی و همچنین مسئولان رسیدگی به پرونده در نیروی انتظامی رسیده است.

ماجرای شکنجه نوید افکاری و اقرار و اعتراف اجباری

همانطور ذکر شد، در روزهای اخیر رسانه‌های ضد انقلاب مدعی شکنجه نوید افکاری پرونده شدند. اما به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، بر اساس بررسی‌های انجام شده، بعد از اقرار نوید افکاری وکیل تعیینی وی مراجعه و اظهار داشته خانواده متهم مدعی شکنجه وی هستند.

در همان روز در زمان تحقیقات بنابر تقاضای وکیل متهمان دستور اعزام آن‌ها به پزشکی قانونی صادر تا چنانچه اگر اقرار تحت شکنجه بوده مراتب مجددا مورد بررسی قرار گیرد؛ اما متهم در اداره آگاهی و در حضور وکیل تعیینی خود اعلام کرده که شکنجه نشده‌ام و به پزشکی قانونی نمی‌روم. این موضوع در رسیدگی دیوان عالی کشور نیز مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به عدم درخواست متهم منتفی تشخیص داده شده است.

در نهایت پس از برگزاری دادگاه به صورت علنی، به شرح دادنامه مورخ ۱۴ مهرماه سال ۹۸، وقوع قتل توسط نوید افکاری محرز و از حیث مباشرت در ارتکاب قتل عمدی حکم به قصاص نفس نامبرده صادر شد که این حکم از سوی دیوان عالی کشور عیناً تایید شده است.

فیلم: گزارش اولیه قتل کارمند سازمان آب توسط نوید افکاری دارای سوابق کیفری

فیلم زیر گزارش اولیه قتل حسن ترکمان توسط افکاری است. در ادامه نیز می توانید گزارش کامل اعتراف و بازسازی صحنه قتل مرحوم ترکمان توسط نویدافکاری را مشاهده بفرمایید:

انگیزه قتل حسن ترکمان توسط نوید افکاری چه بوده است؟

نوید افکاری که به شکلی ناجوانمردانه، با سلاح سرد و از پشت حسن ترکمان را به قتل رسانده است، انگیزه خود را «تسویه شخصی» عنوان کرده است. این انگیزه در اعترافی که به امضای افکاری رسیده نیز در گزارشات مختلف پخش شده است. همکاران حسن ترکمان شخصیت وی را آرام و بدون جنجال عنوان کرده اند. از سوی دیگر نوید افکاری که ورزشکار (کشتی گیر) است نیز دارای سوء سابقه بوده و جرایم متعددی مرتکب شده است.

عکس: حسن ترکمان کارمند سازمان آب شیراز که توسط افکاری به قتل رسید

حسن ترکمان توسط افکاری در شیراز به قتل رسید

حسن ترکمان توسط افکاری در شیراز به قتل رسید

آگهی ترحیم و شهادت مرحوم حسن ترکمان

آگهی ترحیم و شهادت مرحوم حسن ترکمان

تشییع پیکر مرحوم حسن ترکمان در شیراز

تشییع پیکر مرحوم حسن ترکمان در شیراز

وداع خانواده حسن ترکمان با پیکر وی

وداع خانواده حسن ترکمان با پیکر وی

فیلم: گزارش قتل کارمند سازمان آب توسط نوید افکاری و بازسازی صحنه قتل

در گزارش زیر اسناد و مدارک پرونده نوید افکاری بررسی شده است. همچنین بازسازی صحنه قتل کارمند سازمان آب شیراز که در سال ۹۷ توسط نوید افکاری به قتل رسیده است نیز تصویر شده است. این گزارش توسط یوسف سلامی در خبرگزاری صدا و سیما تهیه شده است:

نظر کاربران فضای مجازی درباره نوید افکاری و مجازات وی

کاربری به نام نصیر ذیل ویدئوی منتشر شده از اعتراف افکاری به قتل در خبرگزاری فارس نوشته است: اول از همه اون سلبرتیهای…. رو که صدای دشمنان ایران هستند را مجازات کنید!

کاربر دیگری درباره واکنش دوگانه بعضی از سلبریتی ها به موضوع پرونده رومینا و قتل افکاری می نویسد: برای پدری که دختر خودش را کشت اعدام میخواهند بعد برای این قاتل ازادی میطلبند؟ کمترین کوتاهی در اجرا عدالت ظلم به تمام ملت است.

کاربری به نام امیر درباره انگیزه نویدافکاری می نویسد: مقتول کارمند حراست بوده، انگیزه ایجاد چالش امنیتی برای نظام، انگیزه اعضای ری استارت چی بود که مسجد و حسینه آتیش میزدن؟ هدف همه ی این ها ایجاد چالش امنیتی برای نظام هست.

کاربر دیگری با نام مهدی می نویسد: بیایید براتون فعال مدنی آوردم، نوید افکاری کشتی گیری که توی پرونده اش فقط یه قتل عمد ناچیز داره و یه حمله به پلیس با کاتر و یه ترور ناکام و یه حضور در اغتشاشات و یه خورده هم ضرب و جرح عمدی و محاربه و سرقت؛ که فیلم قبل از قتلش هم هست، متاسفانه نظام حکم به اعدام این ورزشکار بیگناه داده.

کاربر دیگری با نام علی نوشته است: میگن چرا فیلم لحظه ی قتل نیست؟ پس اگه ماشینت را دزدیدن اول برو دنبال «فیلم سرقت» چون پلیس بدون فیلم نمیتونه سرقت را اثبات کنه.

نویدافکاری قاتل مرحوم حسن ترکمان در سال 1397 در شیراز

نویدافکاری قاتل مرحوم حسن ترکمان در سال ۱۳۹۷ در شیراز

سوابق نوید افکاری قاتل کارمند سازمان آب شیراز در سال ۹۷

نوید افکاری همراه برادر دیگر خود بنام حبیب افکاری در اغتشاشات سنوات قبل نیز شرکت داشته و برادر وی با استفاده از کاتر پای یکی از مأموران انتظامی را مورد جرح عمدی قرار داده که بالغ بر ۲۰۰ بخیه خورده است. اقدام به ایراد ضرب و جرح عمدی و سرقت اموال از دیگر سوابق متهم است.

در نهایت، پرونده قتل مرحوم ترکمان با صدور قرار جلب به دادرسی و تنظیم کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز نزد محاکم کیفری یک استان فارس ارسال و با ارجاع پرونده به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان رسیدگی های قضایی لازم شد.

تهیه و تنظیم: گروه حوادث.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه در “نوید افکاری کیست؟ + فیلم و تصاویر

  1. ناشناسم

    یک بام و دو هوای بعضی داخل کشور واقعا عجیبه.
    اگر اعدام بده پس پدر رومینا رو چرا میگید اعدام بشه.
    اگر اعدام خوبه چرا نجفی شهردار قاتل رو میگید اعدام نشه؟
    ظاهرا هرجا به نفعه اعدام خوبه و هرجا به ضرره اعدام میشه بد!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *