درس لیونل مسی به فرهاد مجیدی: نشان دادن تعصب و علاقه به باشگاه در عمل!

درس بزرگ مسی به فرهاد مجیدی

در حقیقت مسی با رفتار خود، وفاداری به باشگاه را در عمل نشان داد نه در عکس و پست اینستاگرامی و گفتار! درس بزرگ مسی به فرهاد مجیدی همین است که باید تعصب در عمل نشان داده شود!

درس بزرگ مسی به فرهاد مجیدی

مجله اینترنتی پارسی گو: فرهاد مجیدی با قهر و استعفا در آستانه فینال جام حذفی، استقلال را دچار حاشیه کرد و به نوعی جام را از این تیم گرفت! اما این روزها بازگشت مسی به بارسا و بیان این نکته از سوی وی که هرگز باشگاه را به خاطر منافع شخصی به دادگاه نمی کشاند، سوژه رسانه های ورزشی شده است. در حقیقت مسی با رفتار خود، وفاداری به باشگاه را در عمل نشان داد نه در عکس و پست اینستاگرامی و گفتار! درس بزرگ مسی به فرهاد مجیدی همین است که باید تعصب در عمل نشان داده شود! با ما همراه باشید:

با عکس گرفتن در نیوکمپ نمی‌شود حرفه‌ای شد/ آقا فرهاد؛ هیس! با تعصب‌ها جا نمی‌زنند!/ تعصب: درس بزرگ مسی به فرهاد مجیدی

اتفاق مشابهی که برای مسی و مجیدی در یک زمان افتاد و واکنش متفاوتی که این دو نشان دادند، بار دیگر فاصله فوتبال آماتور ایران با سطح اول دنیا را نمایان کرد. فرهاد مجیدی سالها پیش با گرفتن یک عکس در ورزشگاه نیوکمپ باشگاه بارسلونا، به نوعی از علاقمندی اش به این تیم خبر داده بود ولی قطعا رفتار حرفه ای بازیکنان بزرگی که در این باشگاه توپ می زنند را یا ندیده یا نتوانسته قدم در راهی بگذارد که ستاره های بزرگ فوتبال این باشگاه در آن راه رفتند، دویدند و عرق ریختند!

به تازگی مصاحبه ای از لیونل مسی منتشر شد که می تواند در دانشگاه های تربیت بدنی کشورمان به یکی از دروس دانشجویان تبدیل شود. به ویژه بازیکنانی که داعیه تعصب داشتن به تیم و باشگاه یا رنگ خاصی در فضای ورزش را دارند باید این مصاحبه را بارها و بارها بخوانند تا شاید به موضوع تعصب بیش از پیش پی ببرند که تعصب تنها به باد کردن رگ گردن و برافروخته شدن رنگ رخساره و بوسیدن پیراهن و نشان دادن نمادهای ساختگی نیست.

لیونل مسی که ۱۹ سال است در رده های مختلف سنی بارسلونا حضور دارد و با کسب ۶ توپ طلا یکی از نمادهای این باشگاه به شمار می رود، در بخشی از مصاحبه ای که با سایت معتبر گل کرده درباره موضوع جدایی‌ جنجالی و ناکامش از بارسلونا گفت: «اطمینان داشتم که بازیکن آزاد هستم. رئیس باشگاه همیشه می گفت که در پایان فصل می توانم تصمیم بگیرم که بمانم یا نه. اکنون می گویند که نمی توانم باشگاه را ترک کنم و بایستی برای آن، هفتصد میلیون یورو پرداخت کنم که غیرممکن است. البته راه دیگری نیز وجود داشت و آن دادگاهی کردن ماجرا بود. من هرگز علیه بارسا به دادگاه نخواهم رفت زیرا من هرگز حاضر نیستم بارسلونا را به دادگاه بکشانم چون من عاشق بارسلونا هستم و این باشگاه از وقتی که من به آن آمده همه چیز به من داده است. بارسلونا باشگاه زندگی من است و من در این تیم زندگی‌ام را ساختم. این تیم به من همه چیز داده است. هرگز حتی فکر شکایت کردن از بارسلونا به ذهنم خطور نکرده است».

او ضمن انتقاد شدید به مدیریت این باشگاه در فصلی که به پایان رسیده است، موضوع سنگ اندازی ۷۰۰ میلیون یورویی بارتومئو برای جدایی اش را مطرح کرده و با لحنی تند علیه آن حرف زده است و حتی گفته که می توانسته هزینه جدایی اش از بارسا را هم بپردازد ولی تنها به واسطه خواست خانواده و علاقه ای که به مجموعه بارسا داشته می خواهد بدون قهر و جنجال تا پایان قرارداد و تعهدش با همان تلاش همیشگی برای بردن و قهرمان شدن در این تیم توپ بزند: «من به کارم در بارسلونا ادامه می‌دهم و رویکردم هم بدون توجه به اینکه چقدر می‌خواستم بروم، تغییر نمی‌کند. مثل همیشه تمام تلاشم را می‌کنم. من همیشه خواهان پیروزی بوده‌ام. من بازیکن رقابت‌طلب هستم و دوست ندارم هیچ چیزی را ببازم. همیشه بهترین‌ها را برای باشگاه، بازیکنان و خودم خواسته‌ام.»

حتما بخوانید

قهر فرهاد مجیدی جام را از استقلال گرفت + جزئیات

و این یعنی نهایت حرفه ای گری و تعهد بازیکنی که یکی از ۱۰ مرد ثروتمند جهان هم به شمار می رود!

مشابه این اتفاق درباره فرهاد مجیدی در استقلال رخ داد. جایی که کمی زودتر از پایان فصل حس کرد مدیریت باشگاه در حال مذاکره با یک مربی خارجی است تا به جای او به تهران بیاید. حضور مجیدی در استقلال بی شباهت به حضور مسی در بارسلونا نیست؛ فرهاد پس از دو سال بازی در بهمن از سن ۲۰ سالگی به استقلال آمد و تا پایان دوران بازی در ایران تنها پیراهن استقلال را پوشید ( چند سال در اتریش و امارات توپ زد و در سه دوره متفاوت مجموعا ۸ سال در استقلال بازی کرد) و آغاز مربیگری وی هم در تیم محبوبش بوده و یکی از نمادهای تعصب در این باشگاه به شمار می رود.

عکس یادگاری فرهاد مجیدی در ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

عکس یادگاری فرهاد مجیدی در ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

مجیدی صفحه اینستاگرامش پر است از تصاویر بوسه زدن هایش به لباس استقلال و بارها عرق و تعصبش به استقلال و مکتب ناصر حجازی را با صدای بلند زیر پستهایش فریاد کشیده، تنها ۱۸ ساعت پس از دربی ۹۳ و در حالی که طرفداران استقلال پس از ۹۱۱ روز، بار دیگر طعم شکست دادن پرسپولیس را چشیده بودند همانند اواخر دوران بازی در استقلال، باز هم با یک قهر نابجا کام میلیونها طرفدار تیمش را همچون زهر، تلخ و استعفایش را با مجموعه ای از انتقادات به مدیریت باشگاه در صفحه شخصی اش منتشر کرد.

وی که در این مدت در نشست های خبری شرکت نکرد، با هیچ رسانه ای حرف نزد و درد و دلهایش را با کسی در میان نگذاشت تا مردم و شاید مدیران باشگاه بدانند او چه می خواهد! نگذاشت هوادار استقلال ۲۴ ساعت سرمست از پیروزی بر رقیب سنتی اش پُز بدهد و برای پرسپولیسی ها کُری بخواند!

در اینکه کار سعادتمند و مدیریت استقلال در مذاکره با استراماچونی آن هم در این برهه حساس و نتایجی که مجیدی با استقلال بحران زده به دست آورد به هیچ عنوان درست نبود و جای توجیه ندارد، اما می شد فرهاد مجیدی آن متن را منتشر نکرده و تعصبش را اینگونه نشان می‌داد. می شد با حفظ تمرکز بازیکنان تیمش، تراکتور را هم شکست داده و برگ زرینی در کارنامه خود ثبت کند و سپس همه حرف‌هایش را از سر تعصب می زد و باز هم می ماند. آن وقت بود که قطعا نگاه ها به تصمیم مدیریت به شکل امروزی نبود. می توانست بماند و در آسیا هم استقلال را رهبری کند.

در اینکه فرهاد نتایج بهتری در “دور برگشت” (که بازیها به مراتب سخت تر است و تیم ها برای سهمیه و جنگیدن برای سقوط نکردن با شناخت بیشتری از رقبا به میدان می روند)، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی گرفت، شکی نیست ولی اقدامی که فرهاد مجیدی کرد همچون “شیردوشی” بود که در پایان دوشیدن، با پا به سطل پر از شیر لگد زد و برگرداند!

با مروری به کامنت ها و نظرات هواداران استقلال در یک هفته اخیر درباره فرهاد مجیدی می توان دریافت چطور از عرش به فرش آمد و در نیمه شب جنجالی پس از باخت در فینال چه استقبالی از او و تیمش در فرودگاه مهرآباد شد! حالا شاید فرهاد باید ژست هیس نشان دادن های کنایه آمیزش را برای خودش نشان دهد و به خودش بگوید که با این اقدام غیر حرفه ای سهمی بزرگ در ناکامی تیم محبوبش در فینال جام حذفی و احتمالا آسیا داشته است!

قطعا عکس انداختن در نیوکمپ آرزوی خیلی از فوتبالیست‎هاست ولی آرزوی بزرگتر و ارزشمندتر درک روش و سیره آنهایی ا‎ست که با این تیم زندگی کردند و تعصب شان را همچون پویول‎ها، ژاوی‎ها، اینیستاها گواردیولاها و مسی‏‎ها به هواداران این تیم اثبات کردند که عکس آنها را روی تن و بدنشان خالکوبی می کنند. اینچنین است که اسامی بزرگان در ورزش برای همیشه ابدی می شود و برخی دیگر تنها در مقاطعی اندک، پوستری می شوند بر دیوار اتاق ها و قهوه خانه ها و سوپرمارکت ها!

حتما بخوانید

کنایه مدیرعامل استقلال به فرهاد مجیدی پس از استعفا!

گفتگوی لیونل مسی با گل

گفتگوی لیونل مسی با گل

درس عملی لیونل مسی به فرهاد مجیدی/ نشان دادن تعصب به تیم در «عمل» نه در عکس و گفتار!/ مسی: هرگز قصد نداشتم بارسلونا را به دادگاه بکشانم

ستاره آرژانتینی بارسلونا سرانجام سکوتش درباره ماجرای جنجالی درخواست جدایی از بارسلونا را شکست و اعلام کرد که برخلاف میلش مجبور شده یک فصل دیگر در نیوکمپ بماند. درس بزرگ مسی به فرهاد مجیدی در واقع نمود و بروز عملی علاقه قلبی وی به باشگاهش است! درس بزرگ مسی به فرهاد مجیدی تعصب و وفاداری به آرمان های باشگاه است. ممکن است یک روز مدیری بر سر کار باشد که مطابق میل فرهاد عمل نکند. همانطور که عملکرد بارتمئو، مدیرعامل بارسا مورد تایید مسی و هیچ‌یک از بزرگان تیم بارسا نیست. اما مسی نه شکایت می کند، نه قهر می کند و نه تیم را به حاشیه می برد. درس بزرگ مسی به فرهاد مجیدی در حقیقت نشان دادن علاقه در «عمل» است نه در حرف و عکس و پست اینستاگرامی!

به نوشته تسنیم لیونل مسی سرانجام درباره درخواستش برای جدایی از بارسلونا شفاف‌ساز کرد و درباره تمامی ابعاد خواسته جنجالی‌اش و کشمکش‌هایی که با باشگاه به خاطر مخالفت با درخواست او داشت، به طور کامل توضیح داد. مسی درمصاحبه‌ای اختصاصی با سایت گل درباره تصمیم تلخی که برای جدایی از بارسلونا گرفته است توضیح داد، سپس اعلام کرد که در این تیم می‌ماند و دلیل واقعی ماندنش در این تیم را هم بیان کرد.

مهاجم ۳۳ ساله کاتالان‌ها که ۲۰ سال از عمرش در باشگاه بارسلونا سپری کرده است، ابتدا درباره تصمیمش برای جدایی از بارسلونا به سایت گل گفت: زمانی که به همسر و فرزندانم اعلام کردم که می‌خواهم بارسلونا را ترک کنم، شوک بیرحمانه‌ای به آنها وارد شد. تمام اعضای خانواده‌ام شروع به گریه کردند. فرزندانم نمی‌خواستند از بارسلونا بروند، نمی‌خواستند که مدرسه‌شان عوض شود. اما من به مسائلی فراتز از این‌ها نگاه می‌کردم. من می‌خواهم در بالاترین سطح رقابت کنم، جام ببرم و در لیگ قهرمانان رقابت کنم. فوتبال برد و باخت دارد چون رشته بسیار سختی است اما مهم این است که شما باید رقابت کنید. حداقل چیزی که من می‌خواهم این است که رقابت کنی تا مانند آنچه در رم، لیورپول و لیسبون (اشاره به ناکامی‌ها سه فصل اخیر بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا) تیم‌مان از هم نپاشد. تمام آن اتفاقات سبب شد که من ان تصمیم را بگیرم.

مسی سپس به ماجرا کشمکشی که با باشگاه بارسلونا برای جدایی‌اش داشته و مخالفت رئیس این باشگاه با درخواست او برای فسخ یک جانبه قرارداد و پیوستن به تیمی دیگر به عنوان بازیکن آزاد اظهار داشت: من فکر می‌کردم و مطمئن بودم که می‌توانم به عنوان بازیکن آزاد بروم. رئیس باشگاه همیشه می‌گفت که در پایان فصل می‌توانم تصمیم بگیرم که بمانم یا بروم. حالا آنها به یک واقعیت چسبیده‌اند که تا قبل از دهم ژوئن باید درخواستم را اعلام می‌کردم و این کار را نکرده‌ام در حالی که روز دهم ژوئن کا هنوز در لالیگا در حال رقابت بودیم و در بحبوحه این بحران کرونا که فصل را زیرورو کرده بود قرار داشتیم. این دلیلی است که باعث می‌شود من در باشگاه بمانم. حالا می‌خواهم در بارسلونا بمانم چون رئیس به من گفت تنها راهی که می‌توانم بروم این است که غرامت ۷۰۰ میلیون یورویی قراردادم را بپردازم و این غیرممکن است.

کاپیتان بارسلونا در پاسخ به این سؤال که آیا راه دیگری نبود که به خواسته‌اش برسد، عنوان کرد: یک راه دیگر هم بود، اینکه بارسلونا را به دادگاه بکشانم اما من هرگز حاضر نیستم بارسلونا را به دادگاه بکشانم چون من عاشق بارسلونا هستم و این باشگاه از وقتی که من به آن آمده همه چیز به من داده است. بارسلونا باشگاه زندگی من است و من در این تیم زندگی‌ام را ساختم. این تیم به من همه چیز داده است. هرگز حتی فکر شکایت کردن از بارسلونا به ذهنم خطور نکرده است.

ستاره آرژانتینی بارسلونا درباره واکنشی که اعضای خانواده‌اش به حواشی پیرامون درخواست او برای جدایی نشان دادند هم اظهار داشت: متئو (پسر دوم مسی) هنوز خیلی کوچکتر از آن است که درک کند رفتن به تیمی دیگر و چند سال در مکانی دیگر زندگی کردن یعنی چه. تیاگو بزرگتر است. او درتلویزیون چیزهایی شنیدن و متوجه یکسری چیزها شد و از من درباره‌اش سؤال کرد. من نمی‌خواستم که او درباره اینکه من مجبور به ترک بارسلونا شده‌ام بفهمد، درباره اینکه باید به مدرسه‌ای جدید برود و دوستانی جدید برای خودش پیدا کند، چیزی بفهمد. او گریه کرد از گفت «لطفاً نرویم». تکرار می‌کنم که این ماجرا برای من واقعاً سخت اما قابل درک بود. تمام این اتفاقات برای من رخ داد. تصمیم‌گیری برای من واقعاً کار سختی بود. من بارسلونا را دوست دارم و قرار نیست جایی بهتر از این برای خودم پیدا کنم. با این حال من حق تصمیم‌گیری دارم. من می‌خواستم به اهدافی جدید و چالش‌هایی جدید فکر کنم. از فردا اما می‌توانم برگردم چون اینجا در بارسلونا ما همه چیز داریم. پسرم، خانواده‌ام، آنها اینجا بزرگ شده‌اند و اهل اینجا هستند. اما فکر نمی‌کنم که درخواست جدایی هم عیبی داشته باشد. من به آن نیاز داشتم. باشگاه هم نیاز داشت. جدایی من به نفع همه بود. همسرم با همه غم و اندوهی که داشت مرا همراهی و حمایت کرد.

شماره ۱۰ آبی‌واناری‌ها ادامه داد: من به باشگاه، از جمله رئیس گفتم که می‌خواهم بروم. تمام طول سال این را به او گفته بودم. باور داشتم که الان وقتش شده که دیگر بروم. باور داشتم که باشگاه به بازیکنان جوانتر، بازیکنان جدید نیاز دارد و فکر می‌کردم که دوره‌ام در بارسلونا به سر رسیده است. خیلی تأسف می‌خوردم چون همیشه گفته بودم که می‌خواهم اینجا در بارسلونا بازنشسته شوم. سالی که گذشت برای ما سال سختی بود. من درتمرینات، در بازی‌ها در رختکن واقعاً عذاب کشیدم. همه چیز برایم واقعاً بسیار سخت شده بود و به همین دلیل زمانی رسید که احساس مردم باید به دنبال اهدافی جدید باشم. این تصمیم که گرفتم به خاطر نتیجه بازی‌مان مقابل بایرن مونیخ نبود. من از مدت‌ها پیش به رفتن فکر می‌کردم.به رئیس گفتم، خب رئیس هم همیشه می‌گفت که در پایان فصل اگر خواسته باشم می‌توانم بروم یا بمانم اما در نهایت او پای حرفش نماند. در طول سال من بارها به رئیس می‌گفتم که می‌خواهم بروم و وقتش شده دنبال هدف‌های جدید بروم و مسیری جدید را در حرفه‌ام در پیش بگیرم. او هم مدام به من می‌گفت “حالا صحبت می‌کنیم، الان نه، الان اینطور است، الان آنطور است و ….” اما هیچ وقت جواب درست و حسابی به من نداد. رئیس هرگز به من نشان نداد که چه برنامه‌هایی برایم در سر دارد و هرگز پای حرفش نماند. با فرستادن فاکس اما من دیگر خواسته‌ام برای رفتن را رسمی کردم و گفتم که بازیکن آزاد هستم و نمی‌خواهم بند اختیاری تمدید یکساله قراردادم را فعال کنم چون می‌خواهم بروم. نمی‌خواستم آشوبی به بار بیاید یا مقابل باشگاه بایستم اما مجبور بودم درخواستم را رسمی کنم چون تصمیمم را گرفته بودم.

مسی تأکید کرد: اگر آن فاکس را نمی‌فرستادم، انگار نه انگار که اتفاقی افتاده و من درخواستی کرده بودم. به این ترتیب باشگاه فرض می‌کرد که من می‌خواهم بند تمدید اختیاری یکساله قراردادم را فعال کنم و باید یک سال تمام دیگر می‌ماندم. الان اما چیزی که باشگاه می‌گوید این است که من باید قبل از دهم ژوئن این را می‌گفتم. تکرار می‌کنم که ما آن زمان در اواسط تمامی رقابت‌ها بودیم و وقت اعلام چنین مسئله‌ای نبود. جدا از آن، رئیس باشگاه همیشه به من می‌گفت “وقتی فصل تمام شد، می‌توانی تصمیم‌ بگیری که می‌روی یا می‌مانی”. او هرگز تاریخ تعیین نکرد. و خب به صرف رسمی کردن درخواستم من می‌خواستم بگویم که نمی‌خواهم ادامه بدهم اما در عین حال قصد نداشتم با باشگاه وارد جنگ شوم چون نمی‌خواستم مقابلش بایستم. البته من برای گرفتن این تصمیم روزهای سختی را سپری کردم. نتیجه بایرن نبود که مرا محاب به گرفتن این تصمیم کرد. خیلی مسائل سبب شد این تصمیم را بگیرم. من همیشه گفته بودم که می‌خواهم بمانم اما من یک پروژه برنده می‌خواستم، پروژه‌ای که با آن بتوانیم جام ببریم و جایگاه افسانه‌ای بارسلونا را بالاتر ببریم و واقعیت این است که مدت‌ها است که من چنین پروژه‌ای را در باشگاه نمی‌بینم. باشگاه فقط دارد حقه‌بازی می‌کند و چاله‌هایش را پر می‌کند تا روزها را سپری کند. همانطور که قبلاً هم گفتم من همیشه در فکر رفاه خانواده‌ام و باشگاه بوده‌ام.

حتما بخوانید

فرهاد همچنان محبوب و یحیی همچنان منفور هواداران!

دارنده شش توپ طلا راجع به آینده‌ و برنامه‌های پیش روی خود گفت: من به کارم در بارسلونا ادامه می‌دهم و رویکردم هم بدون توجه به اینکه چقدر می‌خواستم بروم، تغییر نمی‌کند. مثل همیشه تمام تلاشم را می‌کنم. من همیشه خواهان پیروزی بوده‌ام. من بازیکن رقابت‌طلب هستم و دوست ندارم هیچ چیزی را ببازم. همیشه بهترین‌ها را برای باشگاه، بازیکنان و خودم خواسته‌ام. من خیلی وقت پیش گفتم که به اندازه کافی از ما برای قهرمانی در لیگ قهرمانان حمایت نمی‌شود. در واقع الان هم نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد. یک مربی جدید آمده و ایده‌هایی جدید دارد. این خوب است اما باید ببینیم که تیم چه واکنشی نشان می‌دهد و آیا واکنشش به ما چیزی که برای رقابت‌ در بالاترین سطوح نیاز داریم را خواهد داد یا نه. چیزی که می‌توانم بگویم این است که می‌مانم و تمام تلاشم را برای بارسلونا انجام خواهم داد. مسی سپس اعتراف کرد از دست آن کسانی که تعهد او نسبت به بارسلونا را زیر سؤال برده‌اند ناراحت است اگرچه اطرافیانش همواره از او حمایت کردند.

او گفت: من در خانه احساس تنهایی نمی‌کردم. آنهایی که همیشه کنارم بوده‌اند این بار هم در کنارم بودند. همین برایم کافی است و به من قدرت می‌دهد. با این وجود شنیدن یک سری چیزها از مردم، از خبرنگاران، از آنهایی که تعهدم نسبت به بارسلونا را زیر سؤال می‌بردند و چیزهایی درباره‌ام گفتند که سزاوارش نبودم، مرا آزرده خاطر کرد. البته این ماجرا سبب شد که من چهره واقعی مردم را هم ببینم. دنیای فوتبال دنیای بسیار سختی است و در آن آدم‌های دروغگوی زیادی دارد. اتفاقی که افتاد به من کمک کرد آدم‌های متقلب را بشناسم. وقتی مردم عشق مرا نسبت به بارسلونا زیر سؤال بردند، خیلی ناراحت شدم. مهم نیست که چقدر دیگر در این تیم می‌مانم یا چه زمانی از آن می‌روم، علاقه من نسبت به بارسلونا هرگز تغییر نمی‌کند. یکی از چیزهایی که به شدت مرا ناراحت کرد این بود که دروغ‌هایی درباره تلاشم برای کشاندن بارسلونا به دادگاه به نفع خودم منتشر شد. من هرگز چنین کاری را نکرده‌ام. باز هم می‌گویم که من می‌خواستم بروم و این هم کاملاً حقم بود چون قراردادم می‌گفت که من می‌توانم بروم. اینطور نبود که بگویم من دارم می‌روم و ختم کلام. من داشتم می‌رفتم و این هم برایم عواقب زیادی به همراه داشت. من می‌خواستم بروم چون می‌خواستم آخرین سال‌های دوران بازی‌ام به شادی سپری شود، چون در این اواخر من رنگ شادی را در باشگاه ندیم. مسی اعتراف کرد که در گذشته شانس ترک بارسلونا را داشته اما تصمیم به ماندن در این تیم داشته در حالی که خیلی از تیم‌ها با قراردادهایی پرزرق‌وبرق‌تر می‌توانستند او را به خدمت بگیرند.

او گفت: من همیشه باشگاه بر هر چیزی مقدم دانسته‌ام. بارها و بارها این فرصت را داشتم که از بارسلونا بروم. هر سال می‌توانستم بروم و حقوقی بیشتر از آنچه از بارسلونا می‌گیرم به دست آورم. اما همیشه گفتم که بارسلونا خانه من است و این هم دقیقاً همان احساسی بودم که داشتم. تصمیم‌گیری درباره اینکه کجا برای من بهتر است سخت بود. من احساس کردم که نیاز به تغییر دارم و باید برای اهدافی جدید تلاش کنم. اکنون اما می‌مانم و مثل همیشه تمام تلاشم را می‌کنم تا باشگاه به همه اهدافش برسد و امیدوارم بتوانم خودم را وقف مردمی کنم که اوقات بدی را سپری کردند. من امسال واقعاً اوقات بدی را سپری کردم اما واقعاً نادرست است اگر بگویم که می‌توان آن را با درد و رنج مردمی که به خاطر ویروس کرونا عزیزان‌شان و خیلی چیزهای دیگر را از دست دادند، مقایسه کرد. امیدوارم که بتوانم تمام تلاش را برای موفقیت همه آنهایی که مارا همراهی کردند انجام دهم و بهترین‌ها را به آنهایی که دارند روزهای سختی را سپری می‌کنند تقدیم کنیم. امیدوارم که یک بار برای همیشه به این ویروس غلبه کنیم و به زندگی عادی برگردیم.

تهیه و تنظیم: گروه ورزشی.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

2 دیدگاه در “درس بزرگ مسی به فرهاد مجیدی

  1. یک فوتبالدوست!

    فرهاد مجیدی به شدت مغرور و بدون تعصب است!
    روزی به عنوان بازیکن و قبل از پایان فصل از استقلال جدا شد و به خاطر پول به الغرافه رفت. آن سال کاپیتان استقلال بود و قطعا وجودش می توانست به تیم کمک کند! رفت… (۱)
    روزی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. بعد از مشخص شدن گروه استعفا کرد و رفت! گروه سخت بود و آقا فرهاد به این نتیجه رسید که نمی شود صعود کرد! و اینگونه سه ماه مانده به آغاز مسابقات «تعصب» ملی اش را به نمایش گذاشت! اگر واقعا مدیران و استیلی مشکل ساز بودند، چرا زودتر و قبل از قرعه کشی استعفا نکرد؟ (۲)
    روزی به عنوان سرمربی استقلال در آستانه فینال و پس از برد شیرین در دربی استعفا کرد! آنهم به بهانه سفر مدیرعامل به ایتالیا! آقا فرهاد می توانست سکوت کند. سکوت مطلق! بعد از فینال و بعد از دست یابی به جام هر چه خواست بکند! او با استعفا و قهر بد موقعش، هم شیرینی پیروزی در دربی را به کام هوداران واقعی استقلال تلخ کرد و هم یک جام را از باشگاه گرفت! (۳)
    بله؛ فرهاد جوان است و اگر این غرور و تعصب را کنار بگذارد، قطعا آینده درخشانی خواهد داشت… اما «اگر» بگذارد!
    به نظر من این ۱ و ۲ و ۳ ادامه خواهد داشت و به ۴ و ۵ و ۶ و… هم خواهد کشید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *