عملکرد دولت تدبیر و امید و رویای خانه دار شدن کارگران! (کاریکاتور)

کاریکاتور: یک کارگر چطور صاحب خانه می شود؟

عملکرد دولت روحانی و گرانی های عجیب و غریبی که هر روز شاهدش هستیم، کار را به جایی رسانده که خانه دار شدن برای بسیاری از اقشار متوسط به رویا و آرزو بدل گشته است!

کارگر چطور صاحب خانه شود گرانی مسکن گرانی خانه کارگر کارگران عملکرد دولت حسن روحانی

مجله اینترنتی پارسی گو: عملکرد دولت حسن روحانی و گرانی های عجیب و غریبی که هر روز شاهدش هستیم، کار را به جایی رسانده که خانه دار شدن برای بسیاری از اقشار متوسط و متوسط رو به پایین جامعه، به آرزو بدل گشته است! در حقیقت دولتی که وزیر (سابق) مسکنش افتخار خود را در نساختن حتی یک واحد مسکن می داند، صاحب خانه شدن را برای کارگران به یک رویا تبدیل کرده است. کاریکاتور یک کارگر چطور صاحب خانه می شود را ببینید:

یک مقام مسئول کارگری گفته وام مسکن به کار کارگران نمی‌آید و آنها با حقوق حداقلی و دریافتی اندکی که دارند ۲۰۰ سال باید کار کنند تا صاحب یک خانه شوند. موضوعی که سوژه کارتونی از مهدی عزیزی در خبرآنلاین شد:

با این گرانی ها یک کارگر چطور صاحب خانه شود؟

یک کارگر چطور صاحب خانه می شود

یک کارگر چطور صاحب خانه می شود

رویای خانه دار شدن کارگران!

بررسی ها نشان می دهد که یک کارگر باید حقوق ۱۰ سال خود را پس انداز کند و هیچ هزینه ای نداشته باشد تا بتواند خانه ای ۲۵ متری خریداری کند. به نوشته کاماپرس، در حال حاضر قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در پایتخت ۱۹ میلیون تومان است و حداکثر وامی که خانوارها می توانند برای خرید خانه دریافت کنند ۲۴۰ میلیون تومان که با توجه به رقم بالای اقساط این وام (بیش از ۴ میلیون تومان در ماه)، کارگران با دستمزد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نمی توانند چنین مبلغی را پرداخت کنند، چون هزینه اجاره خانه، خوراک، پوشاک و… بالاست. درواقع حقوق کارگران در سالجاری متناسب با نرخ تورم افزایش نیافته و نمی تواند رشد هزینه های زندگی را پوشش دهد؛ چه برسد به اینکه کارگری بتواند برای خرید خانه مبلغی را پس انداز کند،

به نظر می رسد با عملکرد افسناک دولت تدبیر و امید، و نیز با مدیریت آخوندی (وزیر مسکن) که نساختن حتی یک واحد خانه را افتخار خود می داند! خانه دار شدن برای کارگران تبدیل به یک رویا شده است. وضعیت اقتصادی کشور در نتیجه ناکارآمدی دولت روحانی به شکلی است که بسیاری از اقشار متوسط و متوسط رو به پایین جامعه، در خرج یومیه خود نیز مانده اند؛ چه رسد به مشکل مسکن! گرانی های عجیب و غریب در بازار مسکن و اجاره بها، سکه، دلار و بدتر از همه مایحتاج اولیه زندگی نظیر گوشت و مرغ و تخم مرغ، نتیجه عملکرد دولتی است که وعده داده بود کاری می کند که مردم از گرفتن یارانه بی نیاز و مرفه شوند! اما کار به جایی رسیده است که همه آرزوی بازگشت به دوران قبل از روحانی را دارند. وضع کنونی جامعه و زبان حال مردم نسبت به عملکرد دولت تدبیر و امید این شعر است که: از طلا گشتن پشیمان گشته ایم/ مرحمت فرموده ما را مس کنید!

تهیه و تنظیم: گروه خبر.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *