ایکر مقدس به پایان راه رسید!

مروری بر افتخارات ایکر کاسیاس به بهانه خداحافظی وی از فوتبال!

ایکر کاسیاس دروازه بان با سابقه تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید از فوتبال خداحافظی کرد. در این مطلب نگاهی داریم به افتخارات ایکر کاسیاس معروف به ایکر مقدس.

افتخارات ایکر کاسیاس

مجله اینترنتی پارسی گو: کاسیاس دروازه اسطوره ای رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا، ملقب به ایکر مقدس به پایان راه خود رسید و از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. در این مطلب نگاهی داریم به افتخارات ایکر کاسیاس در تیم های باشگاهی و ملی. با ما همراه باشید:

رسمی: ایکر کاسیاس از فوتبال خداحافظی کرد/ ایکر مقدس به پایان خط رسید

ایکر کاسیاس با انتشار بیانیه ای رسمی خداحافظی اش از فوتبال را اعلام کرد. به نوشته ورزش سه ایکر کاسیاس دروازه‌بان ۳۹ ساله پورتو که یک سال پیش با مشکل قلبی مواجه شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، امروز رسما اعلام بازنشستگی کرد. او سال پیش مدتی پس از بهبودی نسبی به تمرینات پیش فصل پورتو اضافه شد و گمان می رفت که قصد دارد به فوتبال ادامه دهد ولی از همان ابتدا تردیدهایی در این زمینه وجود داشت.

کاسیاس بعد از بازگشت به تمرینات پورتو در توییتر خود نوشته بود:” بازگشت به کار، روز اول” ولی او از تمرین کردن با هم‌تیمی‌های خود خودداری کرد و در تست‌های پزشکی پیش‌فصل این تیم شرکت نکرد چون هنوز دوران نقاهت بعد از عمل جراحی را پشت سر می‌گذاشت.

سپس اعلام شد که کاسیاس به عنوان مشاور مربی در پورتو حضور خواهد داشت و در طول فصل به میدان نخواهد رفت. در نهایت همین اتفاق نیز رخ داد و او بدون اینکه یک بازی انجام دهد، به کارش در پورتو پایان داد. باشگاه پرتغالی توانست قهرمان لیگ و جام حذفی شود و کاسیاس هفته گذشته میهمان افتخاری جشن قهرمانی این تیم بود.

گلر اسطوره ای رئال مادرید که سال ۲۰۱۵ به شکلی بد از این تیم جدا شد، زمستان گذشته برای ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام آمادگی کرده بود ولی چندی پیش کاندیداتوری خود را پس گرفت. کاسیاس دوران فوتبال بسیار پرافتخاری را پشت سر گذاشت. او طی ۱۶ فصل، ۷۲۵ بازی برای رئال انجام داد و با این تیم فاتح ۱۹ جام شد: سه لیگ قهرمانان، سه جام جهانی باشگاه ها، ۲ سوپرکاپ اروپا، ۵ لالیگا، دو کوپا دل ری، ۴ سوپرکاپ اسپانیا

در پرتغال او دو عنوان قهرمانی لیگ، دو جام حذفی و یک سوپرکپ را با پورتو فتح کرد. با پیراهن تیم ملی اسپانیا ۱۶۷ بازی انجام داد و حاصل کار ۱ جام جهانی، دو جام ملت های اروپا بود. او با تیم زیر ۲۰ ساله های اسپانیا هم یک قهرمانی جهان را کسب کرده بود. کاسیاس ۵ بار در تیم منتخب سال فیفا قرار گرفت و ۵ بار نیز از نگاه اداره امار و تاریخ فوتبال، عنوان بهترین گلر دنیا را به خود اختصاص داد.

افتخارات ایکر کاسیاس ملقب به ایکر مقدس

افتخارات ایکر کاسیاس ملقب به ایکر مقدس

افتخارات ایکر کاسیاس دروازه بان اسطوره ای اسپانیا و رئال مادرید

به نوشته مشرق به بهانه وداع کاسیاس از مستطیل سبز افتخارات وی به تصویر کشیده شده است. بر این اساس کاسیاس ۵ قهرمانی لالیگا، ۲ کوپا دل‌ری، ۲ سوپرکاپ اروپا، ۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک جام باشگاه‌های جهان، ۲ قهرمانی جام بین المللی، یک قهرمانی لیگ فوتبال پرتغال، ۴ سوپرکاپ اسپانیا، یک سوپرکاپ پرتغال، ۲ قهرمانی جام ملت‌های اروپا و یک جام جهانی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

تهیه و تنظیم: گروه ورزشی.
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *