کشف حجاب گوهر خیر اندیش در آمریکا (عکس) + فیلم رقص گوهر خیراندیش در عروسی دخترش!

جنجال گوهر خیراندیش در عروسی دخترش در آمریکا + فیلم و تصاویر

این روزها با توجه به حواشی به وجود آمده درباره سریال زیرخاکی، خبر کشف حجاب و رقص گوهر خیراندیش در عروسی دخترش آناهیتا در آمریکا خبر ساز شده است.

گوهر خیراندیش در عروسی دخترش آناهیتا کشف حجاب رقص

مجله اینترنتی پارسی گو: این روزها در صدر اخبار سینما و تلوزیون، ماجرای جنجال خانم گوهر خیراندیش در عروسی دخترش در آمریکا قرار دارد. ماجرایی که ظاهرا به ممنوع التصویر شدن خانم خیراندیش انجامیده است. اما اصل ماجرا چیست و آیا ممنوع التصویری گوهر خیراندیش به واسطه کشف حجاب و رقص صحت دارد؟ با ما همراه باشید:

ماجرای کشف حجاب و رقص گوهر خیراندیش در عروسی دخترش در آمریکا چیست؟

خانم گوهر خیراندیش از بازیگران سرشناس و با سابقه محسوب می شود که در رشته های مختلف هنری اعم از بازیگری در سینما، تئاتر و تلوزیون و نیز گویندگی در رادیو فعالیت کرده است. گوهر خیراندیش مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی دارد و مدرکش را از دانشکده هنرهای زیبا دریافت کرده است. گوهر خیراندیش با جمشید اسماعیل خانی ازدواج کرده و حاصل این ازدواج یک پسر با نام امید و دو دختر با نام های آزاده و آناهیتا است. همه جنجال های اخیر نیز مربوط به حضور گوهر خیراندیش در عروسی دخترش آناهیتا در آمریکاست.

آناهیتا اسماعیل خانی دختر گوهر خیراندیش که مدتهاست در آمریکا زندگی می کند، در ماه فوریه ۲۰۲۰ یعنی در ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ در آمریکا ازدواج می کند. حضور گوهر خیراندیش در این مراسم و حواشی آن برای این بازیگر باسابقه کشورمان دردسرساز می شود. در این مراسم ابی خواننده لس آنجلسی نیز حضور دارد و فیلم و تصاویر رقص وی نیز در رسانه ها انتشار یافته است.

آناهیتا اسماعیل خانی و همسرش دنور در آمریکا

آناهیتا اسماعیل خانی و همسرش دنور در آمریکا

داماد گوهر خیراندیش و همسر آناهیتا اسماعیل خانی کیست؟

پیشتر ذکر شد که خانم گوهر خیراندیش دو دختر با نام های آزاده و آناهیتا دارد. آزاده در ایران به عنوان بازیگر مشغول به کار است و آناهیتا در آمریکا زندگی می کند. داماد خانم گوهر خیراندیش و همسر آناهیتا هم فردی آمریکایی به نام دنور denver است که فعالیت هنری خاصی ندارد و در آمریکا فعالیت های اقتصادی خود را دنبال می کند.

آناهیتا دختر گوهر خیراندیش و همسرش denver

آناهیتا دختر گوهر خیراندیش و همسرش denver

آناهیتا و دنور در آمریکا با یکدیگر آشنا می شوند و پس از مدتی تصمیم به ازدواج می گیرند. از حواشی ازدواج آناهیتا و دنور، حضور ابراهیم حامدی یا همان ابی، خواننده لس آنجلسی و نیز کشف حجاب و رقص خانم خیراندیش در این مراسم است.

ممنوع التصویری و دردسرهای عروسی آناهیتا برای گوهر خیراندیش

در فضای مجازی فیلم ها و تصاویر زیادی از حضور گوهر خیراندیش در عروسی دخترش آناهیتا انتشار یافته است. همینطور شایعات زیادی نیز در این رابطه وجود دارد که مهمترین آن، بحث ممنوع التصویری خانم گوهر خیراندیش است.

در یکی از فیلم های منتشر شده در فضای مجازی، خانم گوهر خیراندیش روی تخت بیمارستان است و ناشر این ویدئو عنوان می کند که خانم خیراندیش پس از جار و جنجالی های مراسم عروسی دخترش، تحت فشار عصبی قرار گرفته و از اینرو در بیمارستان بستری شده است. کانال آپارات M3nRoz این ویدئو را انتشار داده است:

فیلم بستری شدن گوهر خیراندیش در بیمارستان پس از عروسی جنجالی دخترش در آمریکا

فیلم رقص گوهر خیراندیش در عروسی دخترش آناهیتا در آمریکا

فیلم زیر در رسانه ها انتشار یافته است. شمانیوز با گزارش ویدئوی لو رفته از رقص منشوری و جنجالی گوهر خیراندیش در عروسی دخترش این فیلم را انتشار داده و به تحلیل آن پرداخته است. ببینید:

عکس کشف حجاب گوهر خیراندیش در عروسی دخترش در آمریکا

عکس جنجالی زیر مربوط به کشف حجاب خانم گوهر خیراندیش در عروسی دختر آناهیتا است که در آمریکا اتفاق افتاده است. گفتنی است سریال زیرخاکی به دلیل حواشی حضور خانم خیراندیش در آمریکا متوقف شده است و کارگردان این مجموعه معتقد است زحمت ۱۰۰ نفر به خاطر بی توجهی این بازیگر باتجربه کشورمان نباید به هدر برود:

کشف حجاب گوهر خیراندیش در عروسی دخترش در آمریکا

کشف حجاب گوهر خیراندیش در عروسی دخترش در آمریکا

ماجرای توقیف سریال زیرخاکی به خاطر ممنوع التصویری گوهر خیراندیش

در حالی که در رسانه ها خبر ممنوع التصویری خانم گوهر خیراندیش انتشار یافته است، گزارش کانال آپارات خبرآنلاین حکایت از توقف سریال زیرخاکی به خاطر حواشی حضور گوهر خیراندیش در عروسی دخترش دارد. البته به نظر می رسد این گزارش چندان سندیت نداشته باشد.

خبر توقف سریال زیرخاکی به خاطر ممنوع التصویری گوهر خیراندیش

خبر توقف سریال زیرخاکی به خاطر ممنوع التصویری گوهر خیراندیش

واکنش تهیه‌کننده و کارگردان به حواشی «زیرخاکی»/ گوهر خیراندیش را مقصر می‌دانم

جلیل سامان کارگردان سریال تلویزیونی «زیرخاکی» در پی حواشی به‌وجود آمده برای این مجموعه رفتار گوهر خیراندیش را غیرحرفه‌ای توصیف کرد. به نوشته خبرآنلاین، جلیل سامان کارگردان سریال «زیرخاکی» در پی حاشیه هایی که برای پخش این سریال در شب های ماه مبارک رمضان به وجود آمده گفت: من خیلی دوست داشتم برای ۴۰ سالگی انقلاب کاری انجام دهم و کاری را به پخش برسانم. سعی داشتم در فضایی با نشاط و با یک نگاه متفاوت به ماجرای انقلاب و تاریخ انقلاب نگاه کنم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی رسانه ها عنوان کرده اند به واسطه حضور گوهر خیراندیش در سریال و رفتارهای اخیر این بازیگر در خارج از کشور، سریال «زیرخاکی» از رسانه ملی پخش نمی شود، گفت: هنوز به بنده اطلاع رسمی در این‌باره داده نشده اما من هم چیزهایی شنیده ام ولی ما همچنان در حال آماده سازی و انجام کارهای پس تولید سریال هستیم. لازم است بدانید حاشیه اخیر بعد از فیلمبرداری اتفاق افتاده وگرنه ایشان به هیچ عنوان برای این نقش انتخاب نمی شد.

سامان افزود: اگر بازیگری در جایی حاشیه ای به وجود آورده، هیچ ارتباطی به ما و کار ما ندارد. ما در کار حرفه ای مان به عنوان کارگردان و یا بازیگر وظیفه داریم که کارمان را درست انجام دهیم ولی من فکر می کنم هر کس مسئول صیانت از اثر هنری خودش هم هست و باید یک تعهد اخلاقی به کارش داشته باشد. اگر مثلا یک بازیگر در کاری نقش مذهبی بازی می کند، دیگر نباید این بازیگر در موقعیتی خودش را نشان دهد که به آن کار لطمه بخورد.

این کارگردان با اشاره به حاشیه به وجود آمده برای سریال افزود: من فکر می کنم این اخلاق غیرحرفه ای است. من فقط از منظر اخلاق حرفه ای نگاه می کنم. اخلاق حرفه ای ایجاب می کند وقتی آدم به یک کاری متعهد است و با یک سری افرادی چند ماهی زندگی کرده و نان و نمک همدیگر را خوردند، باید مراقب رفتارش باشد و کاری نکند که برای آن اثر و همکارانش اتفاق بدی بیافتد.

جلیل سامان در ادامه اظهار داشت. واقعیت این است که من خیلی دلخور هستم. اگر به واسطه حاشیه خانم خیراندیش قرار باشد کار به حاشیه برود و ممیزی بیشتری اعمال گردد، من ایشان را مقصر می دانم. امیدوارم ایشان یک جوری خودش را تبرئه کند و از آن ماجرا فاصله بگیرد. فکر می کنم ایشان از نظر حرفه ای بد کردند و ما را در شرایطی قرار دادند که صحبت این شود که آیا سریال ما پخش می شود یا نمی شود.

کارگردان «زیرخاکی» افزود: مردم در این شرایط کرونایی و خانه نشینی نیاز به برنامه های سرگرم کننده دارند. از نظر محتوایی هم که ترجیح می دهم کار پخش شود و مردم قضاوت کنند. وی در پایان گفت: من دو سال برای این کار زحمت کشیدم و همین الان حدود ۴۰ روز است که به خاطر فشار شدید کار، در بستر بیماری در حال پیگیری و انجام امور پس تولید کار هستم. خود مردم و خانم خیراندیش باید قضاوت کنند که چه شرایطی برای ما به وجود آمده است.

واکنش کارگردان سریال زیرخاکی به ماجرای جنجالی حضور گوهر خیراندیش در آمریکا

واکنش کارگردان سریال زیرخاکی به ماجرای جنجالی حضور گوهر خیراندیش در آمریکا

تهیه کننده سریال زیرخاکی: نباید زحمات گروه ۱۰۰ نفره هدر برود

رضا نصیری نیا تهیه کننده سریال «زیرخاکی» هم در رابطه با حواشی حضور گوهر خیراندیش در عروسی دخترش و حاشیه های به وجود آمده برای این سریال ماه رمضانی گفت: حدود ۳۰ مرداد سال ۹۸ بود که کار را شروع کردیم و با خانم گوهر خیراندیش هم در ابتدای کار قرارداد داشتیم. قرارداد ایشان با پروژه دو ماه بود و اگر اشتباه نکنم بخش اعظم کار تصویربرداری با حضور ایشان در شهریورماه و ابتدای مهرماه انجام شد. اتفاقات مربوط به خانم خیراندیش که در رسانه ها هم منعکس شد، مربوط به بعد از پایان تصویربرداری کار ما بود و تولید ما تمام شده بود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم درگیر ساخت این کار تاریخی و سنگین بودند، افزود: وقتی با سازمان و ارگانی کار می کنیم حواسمان باید به تمام موضوعات، ارزش ها و مسائل مهم باشد. به نظرم در زندگی شخصی هم اگر کاری انجام دهیم که باعث شود زحمات کسی از بین برود، یا دیگری جوابگوی کار ما باشد، اساسا این کار غلط است.

نصیری نیا تاکید کرد: اگر مسئولانه تر با قضیه برخورد کنیم به این جمع بندی می رسیم که باید حواسمان به خیلی چیزها باشد. من حقیقتا از حاشیه ای که پیش آمد خیلی ناراحت شدم؛ اما اتفاقی است که افتاده و حیف است باعث از بین بردن زحمات تعداد زیادی از عواملی شود که شبانه روز درگیر پروژه بودند و پول بیت المال هم برای کار هزینه شده است. تهیه کننده «زیرخاکی» یادآور شد: از خانم خیراندیش که بازیگر باسابقه ای است توقع نداشتیم که به این شکل رفتار کنند. تا آنجایی که من می دانم ایشان هنوز به ایران برنگشته اند. منتظرم که پس از بازگشتشان به همراه آقای سامان با ایشان درباره این مسائل صحبت کنیم و ناراحتی و نگرانی خودمان را به او اعلام کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه این اقدام خیراندیش تعهد ما به تلویزیون را مخدوش می کند، گفت: ما به تلویزیون متعهد هستیم و باید ضوابط را رعایت کنیم و در قراردادها هم این موضوع لحاظ شده است. در حال حاضر هنوز آخرین وضعیت پخش سریال مشخص نیست و خود سازمان در این زمینه اطلاع رسانی می کند. خواهش من این است که تحمل و صبرمان را بالا ببریم. سریال «زیرخاکی» یک کار انقلابی است و ما سعی کردیم با نگاه جدیدی به مسائل انقلاب بپردازیم. مطمئنم وقتی سریال پخش شود، جذابیت کار حواشی را که متاسفانه به وجود آمده از بین خواهد برد.

حواشی بی پایان حضور گوهر خیراندیش در عروسی دخترش

حواشی بی پایان حضور گوهر خیراندیش در عروسی دخترش

واکنش روزنامه کیهان به حواشی حضور گوهر خیراندیش در عروسی دخترش

روزنامه کیهان نیز به حضور جنجالی و رقص و کشف حجاب گوهر خیراندیش در عروسی دخترش واکنش نشان داد. کیهان نوشت: مدیران رسانه ملی تا کنون از اعلام وضعیت نمایش این سریال برای ماه مبارک رمضان خودداری کرده‌اند اما با توجه به رفتار غیرحرفه‌ای بازیگر این مجموعه[گوهر خیراندیش] پخش آن در ماه مبارک رمضان دور از انتظار به‌نظر می‌رسد.

سریال زیرخاکی که با حمایت سیمافیلم تهیه شده، داستان خود را در بستر تاریخ معاصر کشورمان پیش از انقلاب اسلامی ایران جلو می‌برد. یکی از بازیگران این مجموعه پس از اتمام نوبت‌های فیلم‌برداری‌اش برخلاف تعهد قانونی خود با اقدامات هنجارشکنانه در خارج از کشور تیم سازنده و سرمایه‌گذار «زیرخاکی» را با مشکل مواجه کرده است تا جایی که اکنون امکان حذف این سریال از برنامه پخش ماه مبارک رمضان وجود دارد.

بدین‌ ترتیب زحمات شبانه‌روزی عوامل پرتعداد این مجموعه به دلیل منافع شخصی این بازیگر بر باد رفته است. گفتنی است طبق قرارداد سیمافیلم با سازندگان آثار؛ حق شکایت از اقدامات خودسرانه و غیرقانونی عوامل سازنده به رسمیت شناخته‌شده و جا دارد تا رسانه ملی و متعاقبا سیمافیلم با پیگیری حقوقی نسبت به ضرر و زیانی که از رهگذر اقدام خودخواهانه یک بازیگر متوجه بیت‌المال شده اعلام شکایت کنند.

نمایی از حضور گوهر خیراندیش در سریال هیولا ساخته مهران مدیری

نمایی از حضور گوهر خیراندیش در سریال هیولا ساخته مهران مدیری

بیوگرافی گوهر خیراندیش بازیگر هنرمند با سابقه کشورمان

گوهر خیراندیش در سال ۱۳۳۳ در شیراز متولد شد. از سال ۱۳۴۹ و در دوران دبیرستان فعالیت وی با گروه تئاتر در شیراز آغاز شد. به نوشته ویکی‌پدیا در همین سال بود که با جمشید اسماعیل‌خانی آشنا شد که این آشنایی منجر به ازدواج این‌دو گشت که حاصل این ازدواج یک پسر و دو دختر به نام‌های امید، آزاده و آناهیتا است.

او با همسرش در شیراز به فعالیت تئاتر می‌پرداختند و همچنین کارمند اداره فرهنگ و هنر شیراز بود. وی در سال ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران قبول شده و به همراه همسر و فرزندانش به تهران می‌آید. در تهران در کنار درس خواندن به فعالیت تئاتر می‌پردازد و همچنین کارشناس امور هنری ارشاد استان تهران می‌شود.

گوهر خیراندیش سپس بازی را در سینما، تئاتر و تلویزیون ادامه می‌دهد. او با فیلم روزهای انتظار فعالیتش را در سینما آغاز کرد و با فیلم بانو خوش درخشید. گوهر خیراندیش همیشه در نقش‌های متفاوت ظاهر شده‌است. وی همچنین چندین سال در برنامه صدای عبرت شبکه سراسری رادیو به فعالیت مشغول است.

خانم خیراندیش یکی از استادان ثابت کانون سینماگران جوان است و همچنین سابقه برگزاری کارگاه آموزشی در چند دانشگاه معتبر آمریکا را دارد. وی پیشنهاد بازی را در سریال دارا و ندار و فیلم اخراجی‌ها را علی‌رغم پیشنهاد مالی خوب به جهت نقش‌های ضعیف نپذیرفت. به عقیده وی یکی از رموز ماندگاری یک بازیگر این است که هر نقشی را فقط برای مسائل مالی قبول نکند. اخیرا ماجرای کشف حجاب و رقص این بازیگر باسابقه کشورمان در آمریکا و در عروسی دخترش حاشیه ساز شده است.

بررسی ماجرای حضور گوهر خیراندیش در عروسی دخترش

بررسی ماجرای حضور گوهر خیراندیش در عروسی دخترش

افتخارات و آثار گوهر خیراندیش در سینما، تلوزیون و تئاتر

در این بخش فهرستی از آثار خانم گوهر خیراندیش در سینما، شبکه نمایش خانگی، تئاتر و تلوزیون و همچنین افتخارات هنری ایشان ارائه می شود:

آثار سینمایی گوهر خیراندیش

  1. خوب، بد، جلف ۲:ارتش سری (۱۳۹۸)
  2. مشت آخر (۱۳۹۸)
  3. کلوپ همسران (۱۳۹۷)
  4. مردی بدون سایه (۱۳۹۷)
  5. سامورایی در برلین (۱۳۹۷)
  6. پاستاریونی (۱۳۹۷)
  7. دشمن زن (۱۳۹۶)
  8. ماهور (۱۳۹۶)
  9. لس آنجلس تهران (۱۳۹۶)
  10. فصل نرگس (۱۳۹۵)
  11. خانه دیگری (۱۳۹۴)
  12. من و شارمین (۱۳۹۴)
  13. نیمه‌شب اتفاق افتاد (۱۳۹۴)
  14. در مدت معلوم (۱۳۹۳)
  15. رخ دیوانه (۱۳۹۳)
  16. ایران برگر (۱۳۹۳)
  17. آتش‌بس ۲ (۱۳۹۳)
  18. شیفت شب(۱۳۹۲)
  19. آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (۱۳۹۲)
  20. نقش نگار (۱۳۹۲)
  21. آهوی پیشونی سفید (۱۳۹۰)[۱۵]
  22. میگرن (۱۳۹۰)
  23. روییدن در باد (۱۳۹۰)
  24. خنده در باران (حضور افتخاری – ۱۳۹۰)
  25. علفزار (۱۳۸۹)[۱۶]
  26. در امتداد شهر (۱۳۸۹)
  27. دل‌شکسته (حضور افتخاری – ۱۳۸۷)
  28. تهران ۱۵۰۰ (۱۳۸۷)
  29. دعوت (۱۳۸۷)
  30. صندلی خالی (۱۳۸۷)
  31. کلانتری غیرانتفاعی (۱۳۸۷)
  32. یک اشتباه کوچولو (محسن دامادی ۱۳۸۷)
  33. دایره زنگی (۱۳۸۶)
  34. استخوونای بابام (۱۳۸۶)
  35. قاعده بازی (۱۳۸۵)
  36. محاکمه (ایرج قادری – ۱۳۸۵)
  37. بی‌وفا (اصغر نعیمی – ۱۳۸۵)
  38. گل یخ (کیومرث پوراحمد – ۱۳۸۳)
  39. تردست (محمدعلی سجادی – ۱۳۸۳)
  40. سیزده گربه روی شیروانی (علی عبدالعلی‌زاده – ۱۳۸۲)
  41. مکس (سامان مقدم – ۱۳۸۲)
  42. نقاب (پوکر) (کاظم راست‌گفتار – ۱۳۸۲)
  43. توکیو بدون توقف (سعید عالم زاده – ۱۳۸۱)
  44. دنیا (منوچهر مصیری – ۱۳۸۱)
  45. واکنش پنجم (تهمینه میلانی- ۱۳۸۱)
  46. رسم عاشق‌کشی (خسرو معصومی – ۱۳۸۱)
  47. ارتفاع پست (ابراهیم حاتمی‌کیا – ۱۳۸۰)
  48. نان و عشق و موتور ۱۰۰۰ (ابوالحسن داودی، ۸۰–۱۳۷۹)
  49. مربای شیرین (مرضیه برومند – ۱۳۷۹)
  50. میکس (داریوش مهرجویی – ۱۳۷۸)
  51. سهراب (سعید سهیلی – ۱۳۷۸)
  52. جنگجوی پیروز (کمال تبریزی – ۱۳۷۷)
  53. شیدا (کمال تبریزی – ۱۳۷۷)
  54. ساغر (سیروس الوند – ۱۳۷۶)
  55. چهره (سیروس الوند – ۱۳۷۴)
  56. بوی خوش زندگی (ابوالحسن داوودی – ۱۳۷۳)
  57. عیالوار (پرویز صبری – ۱۳۷۱)
  58. لبه تیغ (جمال شورجه – ۱۳۷۱)
  59. یک مرد، یک خرس (مسعود جعفری جوزانی – ۱۳۷۱)
  60. مدرسه پیرمردها (علی سجادی‌حسینی – ۱۳۷۰)
  61. بانو (داریوش مهرجویی – ۱۳۷۰)
  62. سایه خیال (حسین دلیر – ۱۳۶۹)
  63. همه یک ملت (۱۳۶۹)
  64. زیر بام‌های شهر (اصغر هاشمی – ۱۳۶۸)
  65. شاخه‌های بید (امرالله احمدجو – ۱۳۶۷)
  66. شب حادثه (سیروس الوند – ۱۳۶۷)
  67. روز باشکوه (کیانوش عیاری – ۱۳۶۷)
  68. با من از فردا بگو (۱۳۶۶)
  69. روزهای انتظار (اصغر هاشمی – ۱۳۶۵)

حواشی حضور گوهر خیراندیش در عروسی دخترش

حواشی حضور گوهر خیراندیش در عروسی دخترش

آثار تلویزیونی گوهر خیراندیش

سال نام سمت کارگردان توضیحات
۱۳۹۸ مرضیه بازیگر فلورا سام شبکه دو
۱۳۹۶ دیوار به دیوار ۲ بازیگر سامان مقدم شبکه سه
۱۳۹۶ خنداننده شو داور رامبد جوان شبکه نسیم
۱۳۹۵ دیواربه‌دیوار بازیگر سامان مقدم شبکه سه
۱۳۹۴–۱۳۹۵ معمای شاه بازیگر محمدرضا ورزی شبکه ۱
۱۳۹۴ دورهمی مهمان برنامه مهران مدیری شبکه نسیم
۱۳۹۳ خندوانه مهمان برنامه رامبد جوان شبکه نسیم
۱۳۹۲–۱۳۹۳ ما فرشته نیستیم بازیگر فلورا سام در نوروز ۱۳۹۳ از شبکه ۵ پخش شد.
۱۳۹۲ مادر بازیگر بیژن بیرنگ این سریال، در ادامهٔ سریال «همچون سرو» ساخته شد.[۱۷]
۱۳۹۱–۱۳۹۲ کلاه پهلوی بازیگر سید ضیاءالدین دری در نقش «مهرآفرین مستشارنیا» / شبکه ۱
۱۳۹۱ دختران حوا بازیگر حسین سهیلی‌زاده شبکه تهران
۱۳۹۱ علفزار[۱۸] بازیگر محمدعلی طالبی  
۱۳۹۰ ناز و نیاز[۱۹] بازیگر فلورا سام  
۱۳۸۹–۱۳۹۰ ستایش[۲۰] بازیگر سعید سلطانی در نقش «زعفرون‌باجی»
۱۳۸۹ توطئه فامیلی بازیگر رامبد جوان شبکه ۱
۱۳۸۹ بچه‌ها نگاه می‌کنند بازیگر حمیدرضا صلاحمند در نقش «عمه طاووس» / در نوروز ۱۳۹۰ پخش شد.
۱۳۸۹ همچون سرو[۲۱] بازیگر بیژن بیرنگ در نقش «ماهی اتابکی» (معلم بازنشسته و مادر یکی از رزمندگان)
۱۳۸۳–۱۳۸۸ مختارنامه بازیگر داود میرباقری در نقش «حنانه» (خاله جاریه، خواهرخوانده مختار)
در سال ۱۳۸۹ از شبکه ۱ پخش شد.
۱۳۸۷–۱۳۸۸ جستجوگران بازیگر مهمان محمدعلی سجادی شبکه ۲
۱۳۸۷ اشک‌ها و لبخندها بازیگر حسن فتحی در نقش «شمسی شال‌فروش»
در نوروز ۱۳۸۸ از شبکه ۱ پخش شد.
۱۳۸۷ تله‌فیلم «یک بام و دو هوا» بازیگر انوشیروان حداد  
۱۳۸۷ تله‌فیلم «دست راست من»[۲۲] بازیگر داریوش ربیعی  
۱۳۸۶ میوه ممنوعه بازیگر حسن فتحی شبکه ۲
۱۳۸۵ تله‌فیلم «خواستگار محترم» بازیگر داود موثقی شبکه تهران[۲۳]
۱۳۸۵ تله‌تئاتر «دلاله» بازیگر احمد سپاس‌دار یکی از اپیزودهای شش‌گانه مجموعه «نمایشنامه‌های طنز چخوف»
که از شبکه ۴ پخش شد.
تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیونی: «محمد رسول‌اف»[۲۴][۲۵]
۱۳۸۱–۱۳۸۲ جزیره جادو بازیگر سیامک شایقی برنامه کودک و نوجوان شبکه ۱
۱۳۸۰–۱۳۸۱ سفر سبز بازیگر محمدحسین لطیفی شبکه ۳
۱۳۷۹ خانه ما بازیگر مسعود کرامتی شبکه ۳
۱۳۷۹ همسایه‌ها بازیگر محمدحسین لطیفی شبکه ۳
۱۳۷۷ چشم‌به‌راه بازیگر اصغر فرهادی شبکه تهران
کارگردان تلویزیونی: «مهتاج نجومی»
۱۳۷۷ میعاد در سپیده‌دم بازیگر سعید سلطانی شبکه ۳
۱۳۷۷ ماجراهای خانواده تمدن بازیگر غلام‌عباس قنبری
امیرمسعود تیمورخواه
از برنامه سینمای خانواده شبکه ۱ پخش می‌شد.
۱۳۷۵–۱۳۷۶ سیاه، سفید، خاکستری بازیگر سیامک شایقی شبکه ۲
۱۳۷۴ آشپزباشی و قبله عالم بازیگر رسول نجفیان کارگردان تلویزیونی: «علی‌اصغر اوجانی»
۱۳۷۴ بی‌بی‌یون بازیگر حسین پناهی شبکه ۱
۱۳۷۴ دو پنجره بازیگر پاشا شاهنده شبکه ۳
۱۳۷۴ زیر گنبد کبود بازیگر بهمن زرین‌پور شبکه تهران
۱۳۷۳ حباب بازیگر ابوالقاسم معارفی شبکه ۱
۱۳۷۱ روزگار وصل بازیگر مسعود رشیدی شبکه ۱
۱۳۷۰–۱۳۷۱ روزی روزگاری بازیگر امرالله احمدجو شبکه ۱
۱۳۶۷ تله‌تئاتر «گزارش محرمانه اکتاویو والدز» بازیگر صادق هاتفی نویسنده: «محمد رحمانیان»
کارگردان تلویزیونی: «پاشا شاهنده»
۱۳۶۶ سایه‌های بلند بازیگر اسدالله ایمن شبکه ۱
۱۳۶۶ این شرح بی‌نهایت بازیگر اسماعیل خلج
حمید حمزه
 
۱۳۶۵ مدرس بازیگر هوشنگ توکلی  
۱۳۶۵ تله‌تئاتر «مستأجر جدید» بازیگر رضا کرم‌رضایی نویسنده: «اوژن یونسکو»
کارگردان تلویزیونی: «شیرین جاهد»
۱۳۶۴ آئینه بازیگر غلامحسین لطفی شبکه ۱

آثار گوهر خیراندیش در شبکه خانگی

سال نام سمت کارگردان توضیحات
۱۳۹۷ هیولا بازیگر مهران مدیری پخش در شبکه خانگی
۱۳۹۳ عمو جان هیتلر کارگردان حمید ابراهیمی پخش در شبکه خانگی[۲۶]
۱۳۹۰ ساخت ایران بازیگر محمدحسین لطیفی در نقش «ماه‌طلعت (ماجان) بهشتی»
گوهر خیراندیش و مهران مدیری در سریال هیولا

گوهر خیراندیش و مهران مدیری در سریال هیولا

آثار گوهر خیراندیش در تئاتر

عنوان کارگردان سال
ملاقات بانوی سالخورده حمید سمندریان  
گل یخ کیومرث پوراحمد  
عروسی خون (نمایش)عروسی خون علی رفیعی  
خاک جمشید اسماعیل خانی ۱۳۴۹
مضرات دخانیات علی شجاعیان ۱۳۴۹
افسانه وفا احمد سپاسدار ۱۳۵۱
شهر بیدار حبیب دهقان نسب ۱۳۵۱
نابغه‌ای از دودمان اریارمنه حمید مظفری ۱۳۵۲
مار در استین مجید افشاریان ۱۳۵۲
رستم و سهراب حمید مظفری ۱۳۵۲
پهلوان کچل حمید مظفری ۱۳۵۳
از نو حمید مظفری ۱۳۵۴
مستاجر لایق ۱۳۵۵
ادب مرد به ز دولت اوست لایق ۱۳۵۸
قهوه‌خانه‌ای در آخر زمان لایق ۱۳۵۶
بلبل سرگشته لایق ۱۳۵۸
وزیر خان لنکران جمشید اسماعیل خانی ۱۳۵۸
چشم در برابر چشم جمشید اسماعیل خانی ۱۳۵۱
خرس نوشته علی شجاعیان ۱۳۵۹
خواستگاری علی شجاعیان ۱۳۵۹
پروانه مفرغی جمشید اسماعیل خانی ۱۳۵۹
گرگ نعمت اسدالهی ۱۳۵۸
پروازبندان عباس جمالی ۱۳۵۶
دیکته و زاویه غلامحسین ساعدی، عباس جمالی ۱۳۵۶
شویک در جنگ جهانی دوم فرهاد مجدآبادی ۱۳۶۰
انژلیکا ایرج راد ۱۳۵۹
هرراتی و کوریانی فرهاد مجدآبادی ۱۳۶۱
حماسه ننه خضیره کار گروهی اداره برنامه نمایش ۱۳۵۹
شرف خون    
تراژدی کسری مجید مظفری ۱۳۶۲
ادب مرد به ز دولت اوست فرهاد مجد آبادی  
غارنشینان گوهر خیراندیش ۱۳۶۵
مستاجر جدید کرم رضایی ۱۳۶۷
توکایی در قفس گوهر خیر اندیش ۱۳۵۱
ماهی سیاه کوچولو گوهر خیر اندیش ۱۳۵۰
خورشید خانوم گوهر خیر اندیش ۱۳۵۱
حسنک کجایی گوهر خیر اندیش ۱۳۵۰
گل آمد بهار آمد گوهر خیر اندیش ۱۳۴۹
مهمانهای نا خوانده گوهر خیر اندیش ۱۳۴۹
بلوغ ناصر نجفی ۱۳۵۸
مستاجر جدید کرم رضایی ۱۳۶۵
توراندوخت کرم رضایی ۱۳۷۵
گزارش محرمانه اوکتاویا فرهاد مجد آبادی ۱۳۴۹
چرخه آتش سیاوش تهمورث ۱۳۷۸
عروسی خون دکتر علی رفیعی ۱۳۷۷
روزی روزگاری آبادان دکتر علی رفیعی ۱۳۷۷

جوایز و افتخارات کسب شده توسط گوهر خیراندیش

فیلم رده جایزه سال نتیجه  
زیر بام‌های شهر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۶۸ نامزدشده  
چهره   چهاردهمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۷۴ نامزدشده  
جنگجوی پیروز سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن هفدهمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۷۷ نامزدشده  
ارتفاع پست دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن بیستمین دوره جشنواره فیلم فجر ۱۳۸۰ برنده  
ارتفاع پست تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن ششمین جشن خانه سینما ۱۳۸۱ نامزدشده  
واکنش پنجم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۸۱ نامزدشده  
ارتفاع پست بازیگر نقش مکمل زن سال هفدهمین دوره منتخب نویسندگان و منتقدان ۱۳۸۱ برنده  
واکنش پنجم تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن هفتمین جشن خانه سینما ۱۳۸۲ برنده  
دنیا تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن هفتمین جشن خانه سینما ۱۳۸۲ برنده  
رسم عاشق‌کشی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بهمن ۱۳۸۲ برنده  
دعوت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن دوازدهمین جشن خانه سینما ۱۳۸۷ برنده  
نمایی از حضور گوهر خیراندیش در سریال زیرخاکی

نمایی از حضور گوهر خیراندیش در سریال زیرخاکی

ماجرای پوشش نامتعارف بازیگران زن/ رئیس صداوسیما اقدام کند وزیر ارشاد پاسخ دهد

گوهر خیراندیش در عروسی دخترش در آمریکا حضور یافت و تصاویر و فیلم رقص و کشف حجاب وی در رسانه ها انتشار یافت. اما وظیفه رسانه ملی در این رابطه چیست و چه باید کرد؟ پیش از این ماجرای پوشش نامتعارف بازیگران زن صدا و سیما در رسانه ها مطرح شده بود. از جمله نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخ‌ به چگونگی برخورد این وزارت‌خانه با برخی ناهنجاری‌ها در عرصه هنر در مجلس خبر داد. به نوشته تسنیم، این روزها هنرمندان روی فرش قرمز با لباس‌های آنچنانی و نامتعارف، خودنمایی می‌کنند و دیگر خبری از نمایش قدرت‌ هنری‌شان جلوی دوربین نیست، فرش قرمزی که گاه و بی‌گاه به‌بهانه‌های مختلف فلان جشنواره خصوصی و فیلم خاص فلان کارگردان و بازیگر اتفاق می‌افتد و عکاسان اینستاگرامی هم در صحنه حضور دارند؛ یک عکسی شکار می‌شود و صفحات مجازی را معطوف به خودش می‌کند.

امروز فارغ از اظهارنظرهای غیرتخصصی، سلبریتی‌ها موجی جدید از جنس خودنمایی با لباس و آرایش نامتعارف را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند تا از این طریق به چشم مخاطب بیایند. این پدیده شوم سلبریتی‌ها سوغات شوم شبکه‌های اجتماعی و البته سینمای غرب است که هر از چند گاهی یک رفتار عجیب و غریب را به منصه ظهور می‌رساند؛ یک جایی جان یک طلبه را می‌گیرد، یک جایی اذهان عمومی را مشوش می‌کند و جایی هم باعث ترویج فساد در جامعه می‌شود.

بعد از انتشار عکسی مربوط به یکی از چهره‌های معروف سینما و تلویزیون، انتقادات فراوانی به این رویه حضور بازیگران زن در اکران‌های خصوصی انجام شد و رسانه‌ها خواستار پاسخگویی وزیر ارشاد به این نوع رفتارهای هنجارشکنانه شدند اما هیچ پاسخی از سوی وزارت ارشاد اتفاق نیفتاد و فقط به یک گزارش خبری و رسانه‌ای تلویزیونی‌ها بسنده شد. اخباری مبنی بر این که قرار است عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس برود و در این باره پاسخ‌های لازم را بدهد، منتشر شده است.

حجت‌الاسلام احمد سالک نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: نقش اساسی خانم‌‌ها در انقلاب اسلامی نقش بسیار بلند و بزرگی است هم قبل انقلاب و هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این مسئله یکی از برگ‌های زرین انقلاب اسلامی بوده و هست. این اتفاق همیشه با رعایت حجاب و عفاف و حیای بانوان ما انجام شده و شاهد کشتار این خانم‌ها در میدان ژاله تهران هم بودیم که بعدها نامش را میدان شهدا گذاشتند؛ به‌همین‌خاطر ما همیشه نقش زن‌های انقلابی و محجبه را در انقلاب اسلامی نقش فوق‌العاده‌ای می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه استکبار درصدد سواستفاده از زن‌ها به‌عنوان ابزاری در عرصه اقتصادی و سیاسی برآمده است، تأکید کرد: استکبار به‌دنبال موفقیت‌های پی‌درپی انقلاب اسلامی به این فکر افتاد نحوه مواجهه و رفتار دیگر جوامع با زن‌ها را که از آن‌ها به‌عنوان ابزار جنسی، اقتصادی و سیاسی بهره می‌برند در ایران با پوشش شعارها و سناریوهایی ایجاد کند. نمونه‌هایی هم از این نوع رفتارهای استکبارگونه‌شان در تاریخ به‌جا مانده که به جریان آندلس و حتی جریانات لیبرالیستی و فمینیستی برمی‌گردد. سالک افزود: اخیراً شاهد آثاری از تفکرات لیبرالیستی و فمینیستی در حرکت‌های اجتماعی هستیم.

وی با ابراز اینکه برخی از بازیگران سینما و صداوسیما هم با کشف حجاب و خودنمایی به گسترش و توسعه اهداف شوم استکبار در مقوله اشاعه بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه ایران دامن می‌زنند، گفت: دشمنان ما در شرایط کنونی برای گسترش بی‌حجابی در کشور به‌کمک اندیشه‌های لیبرالیستی به‌دنبال تحقق آن هستند؛ مثلاً در قضیه اصفهان در نقاط مختلفی مثل پل خواجو، چهارباغ و… حرکت‌های ناموزونی در قالب موسیقی‌های خیابانی و یا کشف حجاب و خوانندگی زن‌ها را شاهد بودیم. دامن‌زدن به این مسئله یعنی ازبین‌بردن فرهنگ ارزشی حیا، عفت و عفاف جامعه که کم‌کم برخی از بازیگران سینما و صداوسیما در جلساتی با کشف حجاب و خودنمایی با لباس‌های آنچنانی و آرایش نامتعارف، فساد در جامعه را گسترش می‌دهند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این موضوع که استکبار برای گسترش فساد در ایران تقلا می‌کند،‌ خاطرنشان کرد: این مباحث قابل بحث و بررسی است و اخیراً شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اصلاحاتی در قانون حجاب و عفاف انجام داده‌اند که با این نوع حرکت‌های ناموزونی که در جامعه اتفاق می‌افتد و فساد را جامعه گسترش می‌دهد باید چگونه مقابله کرد.

سالک تصریح کرد: رئیس سازمان صداوسیما و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مسئول مستقیم و کنترل این مسائل باشند و باید مورد سؤال جدی قرار گیرند. چند روز گذشته به نماینده صداوسیما در مجلس گفتم که به آقای علی‌عسکری اعلام کنند و این فیلم‌ها و عکس‌ها را ببینند و یک اقدام جدی در صداوسیما داشته باشند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بعد از اتمام تعطیلات اربعینی مجلس، در صحن علنی حاضر می‌شود و مورد سؤال قرار خواهد گرفت.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کسی را احضار نکرده‌ایم؛ دو هفته گذشته سؤال نمایندگان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود من آنجا دو سؤال از آقای صالحی پرسیدم که ایشان به معاونت‌هایشان واگذار کردند. سؤال اول من این بود؛ “آیا معاونین شما تصمیمات و عزل و نصب‌هایی را که انجام می‌دهند با شما در میان می‌گذارند و مشورت می‌کنند؟”، که سکوت کردند و گفتند “جلسه‌ای با معاونین می‌گذاریم”. سؤال دوم این بود که حاشیه کنسرت‌ها و اجازه‌هایی که برای کنسرت‌ها داده می‌شود و اتفاقاتی که در جریان اجرای کنسرت روی صحنه می‌افتد قابل تحمل نیست؛ ایشان این سؤال را هم به معاون هنری خودشان ارجاع دادند؛ ما هم گفتیم امیدواریم پیگیری شود. وی در پایان تأکید کرد: ان‌شاءالله با کمک و پشتیبانی مردم و به‌ویژه قشر فرهیخته زنان، و تولید محتوای فرهنگی غنی انقلاب اسلامی در مقابل این نوع هجمه‌های استعماری خواهیم ایستاد.

گوهر خیراندیش و جنجال های حضورش در آمریکا

گوهر خیراندیش و جنجال های حضورش در آمریکا

ماجرای پخش سریال‌های بازیگران حاشیه‌ساز در تلویزیون/ چرا صدا و سیما به سابقه بازیگران بی‌توجه است؟

پس از ماجرای جنجالی حضور گوهر خیراندیش در عروسی دخترش، باید دید برخورد صدا و سیما با این بازیگر با سابقه کشورمان چه خواهد بود. گفتنی است خانم خیراندیش در آثار ارزشی فراوانی حضور داشته است و با تجربه فراوانی که دارد، توقع برخوردی مناسب با سابقه فراوان ایشان وجود دارد. در همین رابطه شبکه اطلاع رسانی راه دانا در رابطه با لزوم برخورد صدا و سیما به بازیگران حاشیه ساز گزارشی منتشر کرده است که در ادامه این گزارش را مطالعه می فرمایید.

وقتی یک فرزند کار خطایی انجام می دهد معمولا توسط پدر و مادر تنبیه می شود تا فرق کار درست و غلط را بداند و از کرده خویش درس بگیرد، اما روش های تربیتی و تنبیهی برای هر پدر و مادری ممکن است با دیگری تفاوت داشته باشد. هنرمندانی که معمولا با تلویزیون کار می کنند اکثرا خودشان را فرزند تلویزیون می نامند، حال اگر این فرزند خبط و خطایی کرده باشد انتظار می رود که تلویزیون در قبال این اشتباهات که به نظر نمی رسد سهوی باشند، واکنشی مناسب از خود نشان دهد.

جالب است که این فرزندان تلویزیون اگر یک سیاست و تصمیم گیری این سازمان را قبول نداشته باشند، دست به دست هم می دهند تا آن را تنبیه کنند، نمونه بارز آن را در قضیه کنار گذاشتن عادل فردوسی پور و برنامه نود شاهد بودیم که چگونه برخی از همین سلبریتی ها چگونه تلویزیون را تحریم کردند، که البته با واکنش دیگر هنرمندانی که فرزندان خلف این سازمان هستند، پروژه تحریم رسانه ملی با شکست مواجه شد.

سازمان صداوسیما باید نظارت بیشتری بر روی افرادی داشته باشد که به آن ها آنتن می دهد، درست که این رسانه نمی تواند نظارت بر اعمال و رفتار همه آن ها داشته باشد و مانع برخی کارهای نامتعارفشان شود اما آیا نمی تواند بعد از این که خطایی از آن ها سر زد، نشان دهد که هر کاری نتیجه ای دارد و باید نتیجه اعمال و رفتار نامتعارف خود را ببینند، رفتاری که بیشتر به نظر می رسد دهن کجی به قوانین و عرف کشورمان است.

رامید جوان که به همراه همسرش نگار جواهریان چند ماهی است به کانادا سفر کرده است، عکسی از همسرش در فضای مجازی پخش شد که نگار جواهریان در آن حجاب نداشت و واکنش های تندی را نیز از جانب کاربران شبکه های اجتماعی در پی داشت اما بعد از آن دیدم که تلویزیون برای ساخت سری جدید خندوانه توسط جوان چراغ سبز نشان داد.

حالا نوبت به ستاره اسکندری رسیده که بابت کشف حجاب خود به همین سرعت توسط رسانه ملی مورد تقدیر و تشکر ویژه قرار بگیرد و در یکی از سریال‌های تلویزیون بازی کند، تیزر پخش شده شبکه ۱ صدا و سیما از سریال “ترور خاموش” نشان می‌داد علاوه بر حضور ستاره اسکندری، مریم بوبانی مادربزرگ پای ثابت سریال ها هم در آن حضور دارد؛ بوبانی کسی است که علاوه بر انتشار تصاویر بی حجاب خود، در صفحه شخصی خود نیز به سیاه نمایی علیه کشور مشغول است؛ بوبانی نیز از الطاف صداوسیما بی نصیب نمانده و مفتخر به دریافت جایزه شده است و در این سریال بازی می کند.

این سریال اکنون هر شب از شبکه یک سیما پخش می شود و هیچ کس به سابقه بازیگران آن دقتی نکرده است. نکته جالب حضور یک خانم موتورسوار در این سریال است که اگر این توالی های عجیب و پیوندهای مشکوک با توجه به اتفاقات روز را کنار هم قرار دهیم به نظر می رسد که برخی از مسئولان صداوسیما برخلاف مشی نظام و در پازل دشمن در حال حرکت هستند؛ این رفتار عجیب از جانب صداوسیما نشانگر این است که این رسانه برای این کارها هدف خاصی را دنبال می کند که متاسفانه به نظر نمی رسد در چارچوب قوانین کشور و عرف ما باشد.

بزرگترین و قدرتمندترین رسانه کشور اگر در اختیار تفکر غربی قرار بگیرد باید فاتحه فرهنگ آن کشور را خواند، زیرا اصلی ترین و تاثیرگذارترین تریبون رسمی کشور، به ابزاری قدرتمند برای دشمن تبدیل می شود که هزینه ای بسیار سنگین برای نظام و کشور در بر خواهد داشت.

گفتنی است با توجه به جنجال های بی پایان حضور گوهر خیراندیش در عروسی دخترش در آمریکا، امید است تکلیف سریال زیرخاکی به زودی مشخص شود و در این شب و روزهای ماه مبارک رمضان، هم مخاطب این سریال جذاب را از دست ندهد و هم زحمت تیم هنری این مجموعه برباد نرود. طبعا مدیران رسانه ملی نیز با توجه به سابقه درخشان خانم خیراندیش، تصمیمی مناسب اتخاذ خواهند کرد.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *