امیرآبادی و ماجرای جنجالی دوپینگ استقلالی ها با دستور فرهاد مجیدی!

ماجرای دوپینگ با دستور فرهاد مجیدی چیست؟

ماجرای مصرف جک تری دی و دوپینگ با دستور فرهاد مجیدی در دربی حساس جام حذفی در سال ۹۰ (۱۸ آذر) با مصاحبه امیرآبادی در صدر اخبار قرار گرفته است.

دوپینگ با دستور فرهاد مجیدی شکایت فرهاد مجیدی از مهدی امیرآبادی دوپینگ استقلالی ها

مجله اینترنتی پارسی گو: ماجرای جنجالی دوپینگ با دستور فرهاد مجیدی پس از مصاحبه مهدی امیرآبادی رسانه ای شد و در صدر اخبار رسانه ها، خصوصا رسانه های ورزشی قرار گرفت. اما ماجرا چیست و چرا فرهاد مجیدی از مهدی امیرآبادی شکایت کرده است؟ با ما همراه باشید:

شروع ماجرای جنجالی دوپینگ با دستور فرهاد مجیدی با مصاحبه امیرآبادی

ماجرای دوپینگ با دستور مجیدی با مصاحبه مهدی امیرآبادی کلید می خورد. کاپیتان سابق آبی ها، که ظاهرا قصد دارد فرهاد را از ماجرای دوپینگ تبرئه کند، کمی بد عمل کرده و حاشیه ساز می شود. این ماجرا با تیتر «افشاگری کاپیتان سابق استقلال: مجیدی در دربی بازیکنان را دوپینگ کرده بود» در رسانه ها انعکاس می یابد.

سایت خانه فوتبال درباره دوپینگ با دستور فرهاد مجیدی می نویسد: هر از چند گاهی وقتی بحث دوپینگ در فوتبال ایران می شود ماجرای استفاده بازیکنان استقلال از جک تری دی هم دوباره بر سر زبان ها می افتد. اتفاقی که در داربی معروف سال ۹۰ افتاد. بازی ای که استقلال با هدایت پرویز مظلومی در وقت اضافه با سه گل پرسپولیس را شکست داد تا سنگین ترین شکست سرخ ها در ۳۰ سال اخیر رقم بخورد.

مهدی امیرآبادی یکی از بازیکنانی که در آن بازی اتفاقا نقش ویژه ای داشت و پاس گل اول استقلال به مجتبی جباری را ارسال کرد. او حالا بعد از گذشت ۸ سال اعتراف کرده که در آن بازی معروف تمام بازیکنان استقلال جک تری دی استفاده کرده اند و البته این پودر را فرهاد مجیدی به بازیکنان داده است. امیرآبادی به رسانه ها گفته است: «آقا فرهاد یک پودرهایی از دوبی آورده بود به ما گفت این را بخورید خوب است ولی نمی دانست که یک ماده ای در آن است که به تازگی ممنوع شده و ما هم نمی دانستیم و خوردیم. بعد گفتند چرا جک تری دی خورده اید در حالی که به خدا من هیچوقت نه اهل خوردن پودر و مکمل بودم، نه موادی مصرف کرده ام.»

دوپینگ استقلالی ها در دربی

دوپینگ استقلالی ها در دربی

ماجرای دوپینگ دسته‌جمعی استقلالی‌ها در داربی

از سوی دیگر، بهانه تازه برای اوجگیری جنجال دوپینگ با دستور فرهاد مجیدی مربوط به مصاحبه اخیر مهدی امیرآبادی است که وی در آن تصریح کرده ماده ممنوعه از دوبی آمده بود و به اصرار فرهاد مجیدی، همه بازیکنان از آن استفاده کردند.

به نوشته همشهری آنلاین روز ۱۸ آذر ۹۰ پرسپولیس و استقلال در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند که این دیدار در طول نود دقیقه به تساوی بدون گل انجامید، اما در وقت‌های اضافی استقلال با نیروی مضاعف بدنی سه گل به پرسپولیس زد و راهی نیمه‌نهایی شد. اتفاق جنجالی اما بعد از پایان بازی رخ داد؛ جایی که آزمایش دوپینگ مهدی امیرآبادی و میثم حسینی از استقلال مثبت درآمد.

هر دو بازیکن از ماده ممنوعه «جک‌تری‌دی» استفاده کرده بودند و هر دو نفر مدعی شدند تمام بازیکنان تیم همین ماده را مصرف کرده‌اند. در آن زمان موضوع در برنامه نود مطرح شد و حتی براتی به عنوان کارشناس حقوقی عقیده داشت نتیجه باید تغییر کند، هرچند این اتفاق رخ نداد. بهانه تازه برای اوجگیری این جنجال مربوط به مصاحبه اخیر مهدی امیرآبادی است که وی در آن تصریح کرده ماده ممنوعه از دوبی آمده بود و به اصرار فرهاد مجیدی، همه بازیکنان از آن استفاده کردند.

از آن بازی تصاویر خاص زیادی به جا مانده که سه تا از آنها شهرت بسیار زیادی دارد. فرهاد مجیدی که آن روز خوشحال‌ترین بازیکن استقلال بود بعد از گل مجتبی جباری از شدت شادی گردن او را محکم گرفت و بعد از گل اسماعیل شریفات، بازوبند کاپیتانی خودش را به دست او بست. در تصویر دیگر هم علی کریمی را بعد از پایان مسابقه روی نیمکت پرسپولیس می‌بینید؛ در یکی از مغموم‌ترین قاب‌های به جا مانده از جادوگر.

ماده جک تری دی چیست ماده نیروزا جک تری دی عامل دوپینگ

ماده جک تری دی چیست ماده نیروزا جک تری دی عامل دوپینگ

پودر جک تری دی یا مکمل جک‌تری‌دی چیست؟

ماده ای که جنجال ساز شده و طبق قانون «دوپینگ» محسوب می شود، جک تری دی نام دارد. گویا در دربی جنجالی، طبق ادعای امیرآبادی، فرهاد مجیدی «جک تری دی» به بازیکنان استقلال می دهد. البته آن زمان کسی نمی دانسته که این ماده نیروزا طبق قانون جدید «دوپینگ» محسوب می شود. محور اصلی جنجال دوپینگ با دستور فرهاد مجیدی ماده جک تری دی است. اما این ماده چیست؟

مکمل شاپ درباره این ماده نیروزا می نویسد: جک تری دی USPlabs یک محصول پمپی فوق العاده که همیشه سعی کرده با بی رغیب بودن خودش رو در رده های بالای جدول بهترین پمپ ها قرار بدهد .Jack3d محصول شرکت USPlabs که حتماً باعث افتخار این شرکت محسوب می شود .در تهیه فرمولاسیون این مکمل ورزشی سعی شده جای خالی برای انتقاد وجود نداشته باشد و با ارائه فرمولی انحصاری همیشه متفاوت بنظر برسد .شکل ظاهری این مکمل زیاد دلچسب نیست و انسان رو یاد بسته های چسب چوب می اندازه ولی وقتی با دقت به مواد تشکیل دهنده این مکمل نگاه کنید متوجه متفاوت بودن و معجزه درون اون میشید.

Arginine Alpha-Ketoglutarate: که بهش آرژنین غنی شده هم گفته میشه و تمام فواید این ماده معجزه آسا رو برای شما فراهم می کنه از جمله بالا بردن ضربان طبیعی قلب و افزایش ترشح هورمون رشد در بدن.

Creatine Monohydrate: ساده ترین شکل کراتین موجود در بازار و شایع ترین آن که با افزایش هدایت آب و املاح مفید به داخل ماهیچه ها هم باعث افزایش قدرت و هم افزایش حجم آنها میشود.

Beta Alanine: نقش بسزایی در سهولت انتقال خون در رگ ها را دارد و افزایش ضربان قلب رو برای بدن بالا می برد.

Caffeine: یکی از بهترین مواد طبیعی برای افزایش انرژی بدن از طریق افزایش سوخت و ساز چربی ها در بدن و وادار کننده بدن به استفاده از چربی ها

این مکمل به صورت بسته ۲۵۰ گرمی ارائه میشود .لازم بذکر مجدد است که تمام پمپ ها در جدول غذایی خود مواد محرمانه ای دارند که برای هرگونه کپی برداری و حفظ فرمول تهیه مکمل نزد شرکت سازنده مثل اسرار فاش نشده می ماند.

دستور مصرف ماده نیروزای جک تری دی

۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از تمرین ۱ تا ۳ اسکوپ را در ۱۲۰ الی ۲۴۰ میلی لیتر آب حل کنید و مصرف کنید و از ۱ اسکوپ شروع کنید و کم کم دز را افزایش بدید با توجه به تلورانس بدنتون آن را تنظیم کنید و در هر ۲۴ ساعت بیش از ۳ اسکوپ استفاده نکنید. شرکت تولید کننده این ماده USPlabs آمریکا است.

به دلیل انتشار اخبار خلاف واقع: شکایت فرهاد مجیدی علیه امیرآبادی

وکیل فرهاد مجیدی، سرمربی تیم فوتبال استقلال در مصاحبه با سایت ورزش سه از شکایت موکلش علیه مهدی امیرآبادی خبر داد. به نوشته ورزش سه مهدی امیر آبادی بازیکنی است که تجربه ۹ سال حضور در استقلال را در کارنامه دارد و با بازیکنان بزرگی مثل مجتبی جباری، آندو تیموریان، جواد نکونام، فرهاد مجیدی، مهدی رحمتی، پژمان منتظری و آرش برهانی هم بازی بوده است اما مصاحبه چند روز پیش او حسابی جنجالی شد، جایی که او در مصاحبه ای در مورد دربی جنجالی جام حذفی در لیگ یازدهم صحبت کرد، بازی که در نهایت با نتیجه سه بر صفر به نفع استقلال به پایان رسید.

در پایان آن بازی که با برتری قاطع استقلال همراه بود شایعه شده تعدادی از بازیکنان استقلال از ماده ممنوعه جک تی ری دی استفاده کرده اند هرچند که این موضوع هرگز تایید نشد. حالا مهدی امیرآبادی ۸ سال بعد از آن اتفاق در گفت و گو با خبرآنلاین این مساله را تایید کرده است: «اصلا چیز خاصی نبود، یک پودرهایی از دوبی آورده بودند آقا فرهاد به ما گفت این را بخورید خوب است ولی نمی‌دانست که یک ماده‌ای در آن است که به تازگی ممنوع شده و ما هم نمی‌دانستیم و خوردیم.»

البته مهدی امیرآبادی یکی دو روز بعد از این مصاحبه در گفت و گو با یک شبکه تلویزیونی مدعی شد حرف هایش بد منتقل شده است اما کار از کار گذشته بود و صحبت های او جنجالی بزرگ در فوتبال ایران به پا کرده بود.

فرهاد مجیدی به دلیل اینکه در زمان انتشار این خبر درگیر بازی تیمش برابر الاهلی عربستان بود نسبت به این موضوع واکنشی نشان داد اما ساعاتی بعد از بازگشت استقلال از کویت تصمیم گرفت از مهدی امیرآبادی شکایت کند تا حالا مدافع راست سابق استقلال مجبور باشد به خاطر اظهاراتش به دادگاه برود و در مورد حرف هایی که زده سند رو کند.

بکتاش منوچهری، وکیل فرهاد مجیدی در این باره به ورزش سه گفت: «به دلیل اظهارات کذب و انتشار اخبار خلاف واقع توسط آقای مهدی امیرآبادی در مصاحبه با خبرگزاری خبرآنلاین، شکایت کیفری با موضوع نشر اکاذیب تقدیم مراجع قضایی خواهد شد.»

واکنش دیگر استقلالی ها به ماجرای دوپینگ با دستور فرهاد مجیدی

جماران با تیتر «واکنش استقلالی ها به ماجرای “جک تری دی”/ رحمتی: ادعای امیرآبادی پوچ است/ میداوودی: مجیدی هیچ پودری به ما نداد» نوشت: ماجرای جک تری دی با اظهارات بازیکن سابق استقلال مبنی بر استفاده از این پودر ممنوعه در رختکن این تیم یک بار دیگر مطرح شده است؛ اتفاقی که سرمربی کنونی استقلالِی‌ها و گل‌ها و جام‌های این تیم در اوایل دهه نود را زیر سوال می‌برد.

ماجرای جک تری دی و فرهاد مجیدی به اوایل دهه ۹۰ شمسی باز می گردد که سرمربی کنونی استقلال از فوتبال امارات جدا شده بود و به استقلال آمد و در آن مقطع آبی‌ها با گلزنی این بازیکن فاتح چند دربی متوالی و جام مختلف شدند. گلزنی‌های متوالی فرهاد مجیدی سی و چند ساله با اخباری مانند استفاده این مهاجم از ماده ممنوعه جک تری دی همراه بود که همواره و تاکنون تکذیب شده بود و هیچ گاه نهادهای مسئول هم آن را تایید نکردند.

«خداحافظی ناگهانی مجیدی» در اواسط لیگ چهاردهم این شایعه را مطرح کرد که او بعد از محرز شدن استفاده از جک تری دی، تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفته تا دوپینگش اعلام و موجب دردسر نشود. با این حال این حاشیه با رفتن مجیدی از فوتبال فروکش کرد و هیچ گاه هم رسمی نشد. تا اینکه مهدی امیرآبادی، همبازی سابق مجیدی در استقلال که در مقطعی هم بازوبند کاپیتانی استقلالی ها را بر بازو داشت، گفته که مجیدی جک تری دی را به او هم داده و چند بازیکن استقلال مصرف کرده اند!

به نوشته جی پلاس (جماران) مدافع راست سابق استقلال و تیم ملی در مصاحبه‌ای که از او منتشر شده، سرمربی کنونی استقلالی‌ها را یک بار دیگر با موضوع جک تری دی مواجه کرده است. او در این باره گفته: « یک پودرهایی از دوبی آورده بودند آقا فرهاد به ما گفت این را بخورید خوب است ولی نمی‌دانست که یک ماده‌ای در آن است که به تازگی ممنوع شده و ما هم نمی‌دانستیم و خوردیم. بعد گفتند چرا جک تری‌دی خورده‌اید در حالی که به خدا من هیچوقت نه اهل خوردن پودر و مکمل بودم، نه موادی مصرف کرده ام. بعد هم گفتیم همین را هم نمی‌خوریم و با همان ویتامین E خودمان را نگه می‌داریم. الان که آنقدر مکمل‌های مختلف آمده است و…»

اظهارات امیرآبادی درباره دوپینگ با دستور فرهاد مجیدی یک بار دیگر پرونده جک تری دی را مطرح کرده و پای چند بازیکن استقلال را به میان کشید. این موضوع نیز به زمانی باز می‌گردد که استقلالی ها توانستند در چند دربی مهم رقیب خود پرسپولیس را شکست دهند که مهم‌ترین آن برتری سه بر صفر مقابل پرسپولیس بود.

در آن دیدار معروف که استقلال در جام حذفی توانست با سه گل پرسپولیس را شکست دهد سیدمهدی رحمتی، مهدی امیرآبادی، حنیف عمران زاده، کیانوش رحمتی، فرهاد مجیدی، مجتبی جباری، آرش برهانی، میلاد میداودی، آندرانیک تیموریان، میثم حسینی و پژمان منتظری از ابتدا به میدان رفتند.

کیانوش رحمتی هافبک استقلال و علی کریمی کاپیتان پرسپولیس در یک قاب

کیانوش رحمتی هافبک استقلال و علی کریمی کاپیتان پرسپولیس در یک قاب

کیانوش رحمتی: هیچ پودری در رختکن استقلال ندیدم!

یکی از بازیکنانی که در آن سال‌ها و به خصوص در دربی ۷۳ در ترکیب استقلال حضور داشت، کیانوش رحمتی است. او که اکنون از فوتبال خداحافظی کرده و وارد جرگه مربیان شده، در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ درباره ادعای تازه امیرآبادی مبنی بر استفاده بازیکنان استقلال از جک تری دی به واسطه توصیه فرهاد مجیدی می‌گوید: مطرح کردن این حرف‌ها در مقطع کنونی زشت است. من واقعا ناراحت شدم. نمی‌دانم چرا الان این صحت‌های پوچ مطرح شده است. امیدوارم این صحبت‌ها به استقلال لطمه نزدند. برای خودم مهم نیست. من فوتبالم را بازی کردم و الان بازیکن نیستم اما متاسفم که پیشکسوت استقلال چنین حرفی را می‌گوید. او نباید آرامش تیم را الان با این مسائل بهم بریزد.

رحمتی که از صحبت‌های هم‌بازی سابق خود ناراحت است، درباره آوردن جک تری دی به رختکن استقلال و استفاده از این مواد نیروزا توسط بازیکنان تیمش تاکید کرد: من چیزی که دیدم را می‌گویم. هیچ گاه جک تری دی را در رختکن ندیدم. اصلا در رختکن ما پودری نیامد که الان امیرآبادی می‌گوید. باید ببیننم او دنبال چیست که چنین حرفی را می‌زند!

هافبک سابق استقلال افزود: به قدری شهامت دارم که اگر چیزی را در رختکن استقلال دیدم بگویم. من در ۴ سالی که در استقلال بودم هیچ وقت جک تری دی و مواد نیروزا و پودری را ندیدم و حداقل خودم هیچ وقت از این قبیل موارد استفاده نکردم. هیچ وقت هم شاهد نبودم که فرهاد مجیدی چیزی را بیاورد و به ما بگوید از آن استفاده کنیم. بیشترین ناراحتی من این است که امکان دارد حرف‌های امیرآبادی روی فرهاد مجیدی، سرمربی کنونی استقلال تاثیر بگذارد.

هافبک استقلال درباره شایعه‌ای که آن زمان درباره استفاده از جک تری دی توسط مجیدی مطرح شده بود، به جی پلاس می گوید: بعد از دربی دو بازیکن ما را برای تست دوپینگ انتخاب کردند و بعد هم یک چیزی را از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی شنیدم که گفتند از انتهای سال جک تری دی ممنوعه است. ما که استفاده نمی کردیم و کلا برایم هم مهم نبود.

وی همچنین در واکنش به اینکه مگر درباره استفاده از جک تری دی چیزی مطرح شده بود که فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد این ماده از پایان سال ممنوع است، اظهار کرد: به طور کلی می‌گویم. من هیچ وقت هیچ چیزی را مصرف نکردم. الان هم عجیب است که چنین چیزی مطرح می‌شود. بالاخره نمی‌شود که همین‌طوری مطلبی را بیان کنند. باید منبعی وجود داشته باشد. بهتر است خود امیرآبادی در این باره اطلاعات بیشتری بدهد.

رحمتی افزود: اینکه الان می‌گوید ما با جک تری دی در چند دربی به پیروزی رسیدیم درست نیست. تیم استقلال واقعا قوی بود و بهترین بازیکنان در تیم ما بازی می‌کردند. کافی است به ترکیب این تیم نگاه کنیم.

میداودی و فرهاد مجیدی استقلال

میداودی و فرهاد مجیدی استقلال

میداودی: شاید مجیدی شخصا برای خودش جک تری دی آورده است!

با رد ادعای مهدی امیرآبادی توسط کیانوش رحمتی درباره استفاده از ماده جک تری دی در رختکن استقلال، به سراغ یک بازیکن دیگر از تیم استقلال در سال ۹۰ رفتیم. میلاد میداودی، مهاجم سابق استقلال نیز در گفت‌ و گو با خبرنگار جی پلاس؛ نسبت به جک تری دی واکنش نشان داد.

این مهاجم سال‌های نه چندان دور استقلال درباره این موضوعات می‌گوید: واقعا یادم نمی آید فرهاد مجیدی چنین چیزی را آورده باشد. شاید شخصا برای خودش آورده! من که استفاده نکردم.

وی با اظهار بی‌اطلاعی موضوع دوپینگ با دستور فرهاد مجیدی تاکید کرد: نمی‌خواهم زیاد درباره این مسئله اظهارنظر کنم. من هیچ وقت جک تری دی را از نزدیک هم ندیدم که حتی فرهاد مجیدی بخواهد بگوید این پودر را بخورم یا نه. این را مطمئن هستم. شاید کسی استفاده کرده باشد اما من از نزدیک ندیدم و نشنیدم.

به هر ترتیب مطرح شدن این موضوع در مقطع کنونی که استقلال دیدارهای حساسی را در لیگ قهرمانان آسیا عجیب بود! این مساله با واکنش‌هایی در میان هواداران استقلال و البته پرسپولیسی ها روبرو بوده است. اینکه واقعا استقلالی ها در آن مقطع به ویژه در داربی از مواد نیروزا استفاده کرده اند یا با تهمتی عجیب آن هم در این مقطع مواجه هستیم. به هر ترتیب آنچه مهم است برخورد و رسیدگی به ادعاهای کاپیتان سابق استقلال بوده که حرف های غیرواقع زده و باید با او برخورد شود و یا اگر چنین ادعایی ثابت شود، حقوق پایمال شده قدیمی هر چه هست، احیا شود.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *