معرفی 4 فیلم جشنواره فجر 98 که رده بندی سنی شدند!

چهار فیلم سینمایی ۱۲+ جشنواره فیلم فجر ۹۸ + جزئیات

چهار فیلم آن شب ها، سه کام حبس، خون شد و شنای پروانه در جشنواره فجر ۹۸ رده بندی سنی شدند. در این مطلب به معرفی این چهار فیلم پرداخته شده است.

جشنواره فیلم فجر 98 فیلم سینمایی مسعود کیمیایی فیلم خون شد

مجله اینترنتی پارسی گو: در این مطلب چهار فیلم رده بندی سنی در جشنواره فیلم فجر ۹۸ معرفی شده اند. این فیلم ها عبارتند از آن شب ها، سه کام حبس، خون شد و شنای پروانه. با ما همراه باشید:

آشنایی با فیلم‌هایی ۱۲+ جشنواره فجر

چهار فیلم سینمایی برای نمایش در سینما‌های مردمی جشنواره فیلم فجر شامل رده بندی سنی شدند. به نوشته خبرگزاری دانشجو با اعلام جدول سینما‌های مردمی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های «آن شب» کورش آهاری، «سه کام حبس» سامان سالور، «خون شد» مسعود کیمیایی و «شنای پروانه» محمدکارت با محدودیت سنی اکران می‌شوند. فیلم سینمایی «آن شب»؛ کورش آهاری با بازی شهاب حسینی است که داستان محبوس شدن یک زوج ایرانی در هتلی در امریکا را روایت می‌کند و شامل رده بندی ۱۲+ شده است.

فیلم سینمایی آن شب با بازی شهاب حسینی

فیلم سینمایی آن شب با بازی شهاب حسینی

فیلم سینمایی آن شب

فیلم سینمایی «آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری و بازی شهاب حسینی روز سه شنبه ۱۵ بهمن ماه در سانس اول برای اهالی رسانه در سینما پردیس ملت اکران می‌شود و در جشنواره فیلم فجر ۹۸ رده بندی سنی شده است.

شنیده می‌شود این فیلم با موضوع معمایی و رمزآلود در ژانر ترس تولید شده است و تنها فیلم جشنواره امسال در این ژانر است. داستان «آن شب» درباره یک زوج ایرانی در آمریکاست که در یک هتل محبوس شده اند در حالی که نیرو‌های بیگانه‌ای آن‌ها را وادار می‌کنند که با راز‌هایی که از هم پنهان کرده اند روبه رو شوند.

شهاب حسینی، امیرعلی حسینی، آرمین مهر، گلبرگ خاوری و علی کوششی بازیگران ایرانی این اثر هستند. از عوامل اصلی پروژه هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: نویسندگان: میلاد جرموز و کوروش آهاری، مجری طرح: محسن درمنش و شریل استارولاکیس مدیر فیلم برداری: مازیار مکانی، طراح صحنه: جنیفر دهقان، طراح لباس: مریم راسخ، مدیر تولید: مایکل زمپینو، طراح گریم: بابک اسکندری، مدیر صدا برداری: ارمین کارباف، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: محمد مطلق، منشی صحنه: ژولیت نیکوغاسیان.

فیلم سینمایی سه کام حبس

فیلم سینمایی سه کام حبس

فیلم سینمایی سه کام حبس

فیلم سینمایی «سه کام حبس»؛ سامان سالور به موضوع سختی زندگی آدم‌ها، غیرقابل تحمل شدن برخی از دشواری‌ها و عکس العمل‌های غیرمنتظره می‌پردازد، این فیلم با رده بندی سنی ۱۲+ نمایش داده می‌شود.

فیلم سینمایی «سه کام حبس» به نویسندگی و کارگردانی سامان سالور و تهیه کنندگی ساسان سالور که از اواخر تیرماه در تهران آغاز شد و حال بعد از اعلام فهرست متقاضیان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر یکی از شانس‌های اصلی حضور در جشنواره محسوب می‌شود.

«ساکنین سرزمین سکوت»، «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین»، «ترانه تنهایی تهران»، «آمین خواهیم گفت»، «سیزده ۵۹» و «تمشک» از ساخته‌های پیشین سامان سالور است. ایزدیار در سه کام حبس با بازیگرانی همچون محسن تنابنده، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده، محمود نظرعلیان، یداله شادمانی، محمد اشکان فر، علیرضا مهران همبازی شده است.

فهرست عوامل فیلم به این شرح است: مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، مدیر صدابرداری: مهدی ابراهیم زاده، طراح گریم: ایمان امیدواری، طراح صحنه: سحر شهامت، طراح لباس: غزاله معتمد، برنامه ریز: آرش حسن پور، منشی صحنه: آزاده جهانبخش، عکاس: محمد بدرلو، مدیر تولید: ساسان سالور، مدیر تدارکات و دستیار اول تولید: پرویز کاظم لو، سرمایه گذار: سیاوش امین پور، تهیه کننده: ساسان سالور، کارگردان: سامان سالور.

فیلم سینمایی خون شد مسعود کیمیایی

فیلم سینمایی خون شد مسعود کیمیایی

فیلم سینمایی خون شد

فیلم سینمایی «خون شد»؛ مسعود کیمیایی که می‌توان گفت: قصه آدم‌هایی است که حق خود را با زبان خودشان می‌گیرند، با رده بندی ۱۲+ اکران خواهد شد.

فیلم سینمایی «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی است که در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. در این فیلم بازیگرانی مانند سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق‌نورد و سیامک صفری و … بازی می‌کنند.

درخلاصه داستان فیلم آمده: مردی بعد از چند سال دوری از خانواده بر می‌گردد، فقط مادر و پدر در خانه بزرگ زندگی می‌کنند. از حواشی «خون شد» می‌توان به کناره گیری مسعود کیمیایی و سعید آقاخانی از حضور در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد، اما این حاشیه باعث نشد تهیه کننده فیلم را به جشنواره ارائه ندهد.

آخرین حضور مسعود کیمیایی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «قاتل اهلی» بود که بحث‌هایی هم بین کارگردان و تهیه کننده فیلم به وجود آمد.

فیلم سینمایی شنای پروانه

فیلم سینمایی شنای پروانه

فیلم سینمایی شنای پروانه در جشنواره فیلم فجر ۹۸

فیلم سینمایی «شنای پروانه»؛ محمدکارت، که به تازگی تیزری از آن با بازی امیر آقایی منتشر شده موضوعی درباره برخی جوان‌های جنوب شهر است و اکران آن در جشنواره فیلم فجر ۹۸ با محدودیت سنی ۱۵+ است.

فیلم سینمایی شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی رسول صدرعاملی یکی از فیلم‌های بخش نگاه نو در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر است که با بازی بازیگران سرشناس تا چند روز دیگر به رقابت با دیگر آثار جشنواره امسال می‌پردازد.

امیر آقایی بازیگر فیلم شنای پروانه در نقشی متفاوت و عجیب در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت و صفحه رسمی این فیلم ویدئویی از بازی متفاوت او را به اشتراک گذاشت.

در این فیلم که در بخش سودای سیمرغ و نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شود، اغلب بازیگران نقش‌های متفاوت از آن چیزی که قبلا اجرا کرده اند را ایفا می‌کنند. امیر آقایی نیز با یک شخصیت گنده لات امروزی در محله‌ای جنوب شهری، نقش تازه‌ای را تجربه می‌کند. کاراکتری که در کارنامه این بازیگر وجه تمایز بسیار زیادی دارد.

فیلم شنای پروانه اولین تجربه محمد کارت در فیلمسازی است که در روز دوم جشنواره فجر یعنی ۱۳ بهمن ماه در سانس اول در سینمای رسانه به نمایش در می‌آید.

در خلاصه داستان فیلم شنای پروانه آمده است: در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند. بازیگران فیلم شنای پروانه عبارتند از: جواد عزتی، طناز طباطبایی، پانته آ. بهرام، علی شادمان، مه لقا باقری، مهدی حسینی نیا، ایمان صفا، ناهید مسلمی، نیلوفر شهفری، نادر شهسواری و با معرفی آبان عسکری به ایفای نقش می‌پردازند.

عوامل ساخت فیلم شنای پروانه که در جشنواره فیلم فجر ۹۸ رده بندی سنی شده است عبارتند از: کارگردان: محمد کارت، تهیه کننده: رسول صدرعاملی، نویسندگان: محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری، مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان، مدیرصدابرداری: مهدی صالح کرمانی، طراح گریم: عظیم فراین، طراح لباس: غزاله معتمد، طراح صحنه: سعید حسنلو و محمد کارت، مدیر تولید: سعید هاشمی، مدیر تدارکات: سجاد نوری، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: ایمان توکلی، دستیاراول فیلمبردار: هومن خلیلی، منشی صحنه: سیمین آزادی، عکاس: فتاح ذی نوری، مستند پشت صحنه: محمد جواد گلزاری، استوری بورد: پوریا هادی زاده، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ، طراح تیتراژ و گرافیک: حامد بارئی طبری و…

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *