حرف های جنجالی زینب ابوطالبی در شبکه افق: اگر مثل ما نیستید از ایران بروید آنجا که رفاه مورد نظر شما وجود دارد!

اگر مثل ما نیستید از ایران بروید + فیلم و جزئیات

زینب ابوطالبی مجری شبکه افق در برنامه خود سخنانی را به زبان آورد که به سرعت در صدر اخبار رسانه های زرد قرار گرفت. این مجری صدا و سیما می گوید: اگر مثل ما نیستید از ایران بروید آنجا که رفاه مورد علاقه شما وجود دارد!

اگر مثل ما نیستید از ایران بروید زینب ابوطالبی

مجله اینترنتی پارسی گو: کلیپی در فضای مجازی از یکی از مجریان تلوزیون در حال دست به دست شدن است که در آن خانم مجری می گوید اگر مثل ما نیستید از ایران بروید به آنجایی که رفاه مورد علاقه شما وجود دارد. اما ماجرای این کلیپ چیست؟ و چرا رسانه های خاص همزمان به این موضوع پرداخته اند؟ با ما همراه باشید:

فیلم: اگر مثل ما نیستید از ایران بروید

ابتدا این فیلم را ببینید. در فیلم زیر زینب ابوطالبی مجری تلوزیون می گوید اگر مثل ما نیستید و مثل ما فکر نمی کنید از ایران بروید به آنجایی که رفاه و زندگی مورد نظر شما وجود دارد. قبل از ورود به بحث این ویدئوی کوتاه را ببینید:

مثل همیشه: بریدن فیلم و عوض کردن مخاطب سخن در سانه های زنجیره ای!

همیشه برای بهره برداری از سخنرانی ها، فیلم و به طور کلی، همه آنچه در رسانه ها منتشر می شود، در رسانه های زنجیره ای دو روش وجود دارد: ۱. عوض کردن مخاطب ۲. بریدن فیلم. کم نیستند کسانی که از این ماجرا ضربه خورده و اعلام موضع کرده اند. اتفاقا فیلم کامل هم پس هیاهوی رسانه ای جریان معاند در دیگر رسانه ها منتشر می شود. اما واقعیت این است که جریان مزبور و بی اخلاق رسانه ای، به هدف خویش رسیده و پس از آن تنها بخشی از مخاطب با واقعیت روبرو می شود. نمونه اخیر این ماجرا هم برش سخنان حجت الاسلام رسایی است که رسانه های زنجیره ای، با بریدن سخنان ایشان، نقل قولی که این نماینده سابق مردم در مجلس، از مرحوم هاشمی مطرح کرده را به خود وی نسبت می دهند. در ماجرای زینب ابوطالبی اما موضوع کمی متفاوت است. مخاطب خانم ابوطالبی همانطور که در ویدئوی کامل مشخص است، «مردم» نیستند. خانم ابوطالبی دارد از مسئولانی حرف می زند که پیام مردم، درد مردم و حرف مردم را متوجه نمی شوند!

زینب ابوطالبی مجری برنامه نیمه پنهان ماه در شبکه افق

زینب ابوطالبی مجری برنامه نیمه پنهان ماه در شبکه افق

فقط مانده که در میدان عمل تبیین بشود و گام عملیاتی اش دربیاید!

رسانه هایی که مقاله نوشتند، توهین کردند، جملات خانم ابوطالبی را با حزب رستاخیز شاه مقایسه کردند! و… آیا ذره ای به اخلاق رسانه ای معتقدند؟ همین سایت ها و رسانه ها، وقتی درد و رنج مردم را می بینند، مطالبه گر می شوند و البته وانمود به انتقاد می کنند از دولتی که مطبوعشان بوده و با حمایت و شیطنت ها و دروغ پردازی های رسانه ای حمایتش کرده اند. این رسانه ها این جمله خانم ابوطالبی را خطاب به چه کسی می بینند: «فقط مانده که در میدان عمل تبیین بشود و گام عملیاتی اش در بیاید!» آیا این جمله خطاب به مردم است؟ یا خطاب به مسئولانی که کشور را سیل مشکلات برده و آنان را خواب؟ مسئولانی که بی تدبیری را به حد اعلی رسانده اند و صدای همه از «رستاخیز» مشکلات ناشی از عملکرد بد آنها به آسمان بلند است؟ چرا خلاف می گویید و چرا به اخلاق پایبندی نشان نمی دهید؟ بله. ممکن است انتشار بریده سخنان این مجری، بتواند مخاطب را متعجب کند. شما فیلم را ذبح می کنید تا به هدف خود برسید. با ذبح اخلاق چه می کنید؟

واکنش ها به جمله مجری تلوزیون: اگر مثل ما نیستید از ایران بروید

انتشار این ویدئو با جمله جنجالی « اگر مثل ما نیستید از ایران بروید » با واکنش کابران مواجه شد. اکثر قریب به اتفاق کاربران به انتقاد از گوینده پرداختند و با جملاتی نظیر «مگه مملکت ارث باباته»، «از طرف کی حرف می زنی»، «چطوره شما بری بقیه راحت بشن» و… به این سخنان واکنش نشان دادند. اما بعضی از کاربران هم واکنش های متفاوتی داشتند که در این بخش به بررسی آنها می پردازیم.

کاربری در واکنش به ویدئوی جنجالی مجری زن شبکه افق نوشت: سر و ته فیلم رو زدید! کاملش رو منتشر کنید!

سر و ته فیلم رو زدید میذارید انتظار چه جور بازخوردی دارید فیلم کامل رو بذارید بعد ببینید بازخوردش چیه

سر و ته فیلم رو زدید میذارید انتظار چه جور بازخوردی دارید فیلم کامل رو بذارید بعد ببینید بازخوردش چیه

کاربر دیگری نوشته: حرف منطقی زده! دوست ندارید مثل مهناز افشار برید!!

حرف منطقی دوست نداری مثل مهناز افشار برو

حرف منطقی دوست نداری مثل مهناز افشار برو

کاربر دیگری با واکنش طنز به سخنان مجری نوشته: این کیه؟ به جای حرف زدن بهتره بره ظرف بشوره!

این کیه به جای حرف زدن بهتره بره ظرف بشوره

این کیه به جای حرف زدن بهتره بره ظرف بشوره

کاربر دیگری نوشته است: نژاد پرستی جدید!

نژاد پرستی جدید

نژاد پرستی جدید

واکنش اهالی رسانه به ویدئوی جنجالی زینب ابوطالبی

بعضی از اهالی رسانه به جار و جنجال های ایجاد شده پیرامون بریده سخنان زینب ابوطالبی واکنش نشان دادند. در این بخش به بررسی بعضی از این واکنش ها پرداخته می شود:

امیر حسین ثابتی: منظور زینب ابوطالبی مسئولین است نه مردم

امیرحسین ثابتی مجری رسانه ملی درباره جمله اگر مثل ما نیستید از ایران بروید از زبان زینب ابوطالبی می گوید: منظور ایشان مسئولین است نه مرد:

امیر حسین ثابتی. منظور زینب ابوطالبی مسئولین است نه مردم

امیر حسین ثابتی. منظور زینب ابوطالبی مسئولین است نه مردم

وی نوشته است: اشکال شما دوست عزیز و نادیده ام مثل بقیه عزیزانی است که حرف های خانم ابوطالبی را کامل ندیده اند و بر اساس یک کلیپ ۳۰ ثانیه ای قضاوت می کنند. ایشان خطابش به مسئولین است نه مردم! فیلم کاملش انشاء الله منتشر می شود ولی باید تأسف خورد به حال جبهه ای که سمت تیربارش به سوی خودیهاست.

توئیت امیرحسین ثابتی در دفاع از زینب ابوطالبی

توئیت امیرحسین ثابتی در دفاع از زینب ابوطالبی

ثابتی همچنین می نویسد: باید خداقوت گفت به خانمها ذبیح پور و ابوطالبی که این روزها به خاطر اثرگذاری و دفاع موثرشان از جبهه حق، مورد تخریب عده ای معلوم الحال قرار گرفته اند. کاش بجای برخی دوستان منفعل که به محض غلبه جو منفی علیه یک نفر، فوری با آن جو همراه می شوند، هزاران ذبیح پور و ابوطالبی داشتیم.

خانم مجری حرف شاه را تکرار نکن!

پس از انتشار ویدئوی جنجالی زینب ابوطالبی و جمله اگر مثل ما نیستید از ایران بروید جایی که دوست دارید، دو واکنش از سوی رسانه های زنیجره ای شکل گرفت و همین دو واکنش در خیل به شیوه های گوناگون در این رسانه ها انتشار یافت: ۱. گروهی به مقایسه حرف مجری شبکه افق با حرف های شاه پرداختند! ۲. و گروهی دیگر به زندگی خصوصی زینب ابوطالبی سرک کشیدند و مطالبی منتشر کردند که حقیقتا جای تعجب دارد.

موضوع گروه اول مشخص است: مقایسه حرف های خانم مجری با حرف های شاه و حزب رستاخیز! این مقاله اصولا از اساس مشکل دارد. چراکه نویسنده آن حتی متوجه نشده است که روی سخن مجری انقلابی، اتفاقا مسئولانی است که شاهانه به مردم بی توجهی دارند! بله؛ نویسنده تنها با مشاهده کلیپ ۳۰ ثانیه ای دست به قلم برده و زمین و آسمان را بهم بافته که چرا مجری تلوزیون چنین حرفی زده است! البته این حالت خوشبینانه دلیل نوشته شدن این مقاله است. دلیل بد بینانه اش هم بماند!

خانم مجری حرف شاه را تکرار نکن عصر ایران و آفتاب نیوز

خانم مجری حرف شاه را تکرار نکن عصر ایران و آفتاب نیوز

موضوع گروه دوم اما کمی عجیب است! بهروز شجاعی روزنامه‌نگار می نویسد: «از خانم ابوطالبی که اینقدر دنبال زندگی سلحشورانه هستند و می‌فرمایند هر که در این حلقه نیست ایران را ترک کند، یک سوال دارم، قیمت لندکروز امروز چند است و داشتن خودروی لندکروز هم آیا جزو شرایط زندگی سلحشورانه است؟» این مطلب شجاعی به سرعت در رسانه های زنجیره ای دست به دست شده و انتشار می یابد. نوشته ای که مشخص نیست اطلاعات آن صحت داشته باشد، و به فرض صحت، اخلاق حکم می کند جواب حرف را با حرف داد و منطق حکم می کند پاسخ انتقاد سرک کشیدن به زندگی خصوصی منتقد نیست. بله؛ واکنش دوم ثابت می کند که اتفاقا این گروه متوجه نقد تند و تیز خانم مجری به دولت مطبوعشان شده اند، و حالا که باید به افکار عمومی درباره سینه چاکی شان برای دولت، که مسبب وضعیت نابسامان فعلی است پاسخگو باشند، دست به چنین حرکتی می زنند:

لندکروز سواری هم سلحشورانه است خانم ابوطالبی. واکنش بهروز شجاعی به سخنان زینب ابوطالبی

لندکروز سواری هم سلحشورانه است خانم ابوطالبی. واکنش بهروز شجاعی به سخنان زینب ابوطالبی

هرچه هست این مواضع رسانه های زنجیره ای نشان می دهد در این رسانه ها چیزی به اسم اخلاق موضوعیت ندارد و رسیدن به هدف با هر وسیله ای نه تنها توجیه شده که برایشان واجب است!

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *