وقتی ته مانده اخلاق رسانه ای هم در خبرآنلاین ذبح می شود!

مقایسه نسخه اصلی و تقطیع شده سخنان رحیم پور ازغدی در خبرآنلاین + فیلم و عکس

انتشار ویدئوی تقطیع شده سخنان رحیم پور ازغدی در رسانه های زنجیره ای این روزها در صدر اخبار قرار گرفته است و این جریان، در حقیقت با تقطیع سخنان استاد ازغدی، اخلاق رسانه ای را ذبح کرده است!

فیلم تقطیع شده سخنان رحیم پور ازغدی در رسانه های زنجیره ای و واکنش ها به آن

مجله اینترنتی پارسی گو: فیلم تقطیع شده سخنان رحیم پور ازغدی در رسانه های زنجیره ای مدتی است انتشار یافته و پس از انتشار نسخه کامل سخنان ایشان، بی آبرویی دیگری برای این رسانه ها رقم زده است. با ما همراه باشید تا به بررسی سخنان تقطیع شده رحیم پور ازغدی در رسانه های خاص بپردازیم:

جار و جنجال های سایت خبرآنلاین کم نبوده است. از حمله به صدا و سیما گرفته تا حمله به شورای نگهبان. از حمایت عجیب و غریب از جریان های خاص سیاسی گرفته تا جابجا کردن هویت سیاسی افراد. جالب اینکه مدیر اصلاح طلب این سایت نیز در رسانه ها اصولگرا معرفی می شود، تا گزافه گویی های سیاسی را که از زبان تندترین اصلاح طلبان خارج می شود، از قول یک به اصطلاح اصولگرا به خورد مردم داده شود!

اینبار و در عملی ناجوانمردانه، طیف رسانه ای خبرآنلاین با بریدن سخنان استاد رحیم پور ازغدی سعی کردند از سخنان و طرز فکر روشنگرانه ایشان انتقام بگیرند. مشخص نیست چرا چنین بغضی از استاد رحیم پور در دل خبرآنلاینی ها وجود دارد. این احتمال هست که سخنان روشنگرانه ای که هویت این جریان منفعت طلب را افشار کرده است، در دل این جریان چنان بغضی به وجود آورده است که حتی حاضرند اخلاق رسانه ای را ذبح کنند و به شکلی ناجوانمردانه دست به تقطیع سخنان یک سخنران بزنند.

ضوابط اخلاقی حاکم بر دفتر ریاست جمهوری اطلاعیه مهم دفتر آقای حسن رحیم پور ازغدی

ضوابط اخلاقی حاکم بر دفتر ریاست جمهوری اطلاعیه مهم دفتر آقای حسن رحیم پور ازغدی

ببینید: فیلم نسخه اصلی و تقطیع شده سخنان استاد رحیم پور ازغدی در خبرآنلاین

فیلم زیر را ببینید. در این فیلم بخش بریده و تقطیع شده استاد ازغدی به همراه فیلم کامل سخنان ایشان آمده است. شرم بر کسانی که حرمت «قلم» و عرصه «خبر» را نگه نمی دارند و تلاش می کنند تا با هر وسیله ای، اعم از دروغ و نیرنگ، به خواسته خود دست یابند. ببینید:

فیلم سخنان کامل و تقطیع شده رحیم پور ازغدی (قضاوت با شما)

تنها هنر خبرآنلاین و رسانه های زنجیره ای: تقطیع هنرناجوانمردان است

تنها هنر رسانه های زنجیره ای چون خبرآنلاین و شرق و… تقطیع و دروغ پردازی است. چرا؟ چون آنچه در کوزه این جریان است، نه شراب حقیقی است و نه زلال معرفت. این جریان خودش هم نمی داند چه می گوید و چه می خواهد. گوشه ای از دین، گوشه ای از شهوت و دنیاپرستی، گوشه ای از غرب زدگی و گوشه ای از ملی گرایی. این جریان تکلیفش با خودش هم مشخص نیست و روزگاری دم از «خط امام» می زد. وقتی رسانه و اینترنت گسترش یافت و ضد و نقیض های این طیف با خط امام مشخص شد، این جریان شد «اصلاح طلب». وقتی دروغ و تحریف در رسانه های اصلاح طلب بالا گرفت، عقلای این جریان بخشی را به عنوان تندرو معرفی کردند. البته همین عقلا مشخص نمی کنند کدام یک از اصلاح طلبان در این بخش قرار دارند؟ کافی است اسم یک نفر را بیاورند! از دید این جریان، می توان علیه خدا هم راهپیمایی کرد. از نظر متفکران این جریان، وحی رویا بوده نه معجزه (سروش) و… بله؛ تنها هنر خبرآنلاین و رسانه های زنجیره ای تقطیع ناجوانمردانه است و بس…

تصاویر تقطیع سخنان سخنرانان در رسانه های زنجیره ای و اصلاح طلب

بر خلاف شعارهای زیبا، ثابت شده است که در عمل، رسانه های زنجیره ای و اصلاح طلب، برای رسیدن به مقاصد خود از هر ترفند و روشی بهره می برند. این جریان در حقیقت نه «اخلاق» ماتریالیستی برایش اهمیت دارد و نه «اخلاق» دینی. از اینرو باید بحث را صرفا به لحاظ قانونی دنبال کرد. از این جهت است که درخواست تشکل های دانشجویی از دادستان تهران برخورد قاطع و قانونی با تقطیع کنندگان و انتشاردهندگان سخنان مونتاژ شده رحیم پور ازغدی ارائه شده است:

رسانه زنجیره ای خبرآنلاین و پخش تقطیع شده سخنان رحیم پور ازغدی

رسانه زنجیره ای خبرآنلاین و پخش تقطیع شده سخنان رحیم پور ازغدی

فلسفه بافی خبرآنلاین و رسانه های زنجیره ای درباره دروغ خودساخته و تحریف سخنان ازغدی

فلسفه بافی خبرآنلاین و رسانه های زنجیره ای درباره دروغ خودساخته و تحریف سخنان ازغدی

درباره سخنان محمد جواد حق شناس و عملکرد خبرآنلاین باید گفت نتیجه عملکرد امروز اصلاح طلبان و رسانه های زنجیره ای، چیزی جز پیش بینی به حق رهبر معظم انقلاب نیست. سالها قبل و در روزگاری که رسانه های معناد و ضد انقلاب تلاش می کردند تا مشارکت در انتخابات که نماد مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است کاهش یابد، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرموده بودند روزی باید برسد و خواهد رسید که بحث عدم شرکت در انتخابات مطرح نباشد و همه برای تلاش در انتخابات شرکت کنند. رهبر حکیم انقلاب اسلامی می فرمایند: «جمهوری اسلامی؛ بیشترین توجه به آزادی و احترام به رأی مردم در این منطقه خاورمیانه و حتّی در کمتر نقطه­ای از دنیا، آزادی انتخاب و آزادی رأی، به قدر جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. این کشور و این نظام، همان کشور و نظامی است که هنوز از پیروزی انقلابش دو ماه نگذشته بود که مردم پای صندوقهای رأی رفتند و به جمهوری اسلامی رأی دادند؛ آن هم با آن اکثریت عجیب. یک سال از شروع انقلاب نگذشته بود که مردم در دو رأی گیری مهم شرکت کردند و اعضای مجلس خبرگان و رئیس جمهور را با آرای مستقیم خودشان انتخاب کردند. در طول سالهای متمادی، آرای مردم در تشکیل مجلس شورای اسلامی، در تشکیل مجلس خبرگان، در انتخاب رئیس جمهور و در قضایای مختلف، همواره حاکم بر سرنوشت کشور بوده است.» (سخنرانی در اجتماع بزرگ مردم بوشهر- ۱۱/۱۰/۱۳۷۰)

حالا جریان تندرو اصلاحات نگران مشارکت در انتخابات شده است! بله، نظام اسلامی با درایت و رهبری امام خامنه ای به اینجا رسیده است که دشمنان پرده پوش داخلی اش هم که روزگاری از «دیکتاتوری صالحان» سخن می گفتند! برای مشروعیتش دست و پا می زنند. و جالب اینکه رهبر حکیم انقلاب اسلامی درباره تحریم اقتصادی دشمنان نیز این تعبیر را دارند و می فرمایند روزی می رسد که دشمن دست از تحریم بر می دارد و متوجه می شود که با تحریم به اهداف مد نظرش نخواهد رسید! در رابطه با رهبری حکیمانه امام خامنه ای باید گفت به قول معروف باش تا صبح دولتش بدمد، کاین هنوز از نتایج سحر است… و درباره عملکرد ۴۰ ساله جریان منفعت طلب نیز باید گفت از مدیریت ۱۶ ساله هاشمی در دولت و مجلس و ۸ ساله میرحسین و ۸ ساله خاتمی و عملکرد ۴ ساله کروبی و ناطق و ۸ ساله روحانی و شورای شهر تعطیل تهران و لیست امید و… این گرانی های افسارگسیخته و عزت از دست رفته دولت در برجام و گرانی بنزین و دلار و تحریم های ریز و درشت و تحریم وزیر خارجه به جای بازگردان عزت به پاسپورت و دلار ۱۴ تومانی به جای دلار هزار تومانی و… درآمده است. باشد تا ما مردم نیز متوجه باشیم که نتیجه انتخابمان، مستقیم بر زندگی خودمان اثر می گذارد! وقتی لیستی برای شورای شهر انتخاب می شود که هر کدام ۲ میلیارد تومان حق عضویت در لیست می دهند، مشخص است که باید تهران مدتها بدون شهردار باشد و هر روز حاشیه ای داشته باشد. از بوی بد گرفته تا آلودگی هوا و تعطیلی های پیاپی. به قول معروف از ماست که برماست…

خودشان تقطیع می کنند و خودشان پاسخ می دهند پاسخ حق شناس به سخنان تقطیع شده استاد ازغدی

خودشان تقطیع می کنند و خودشان پاسخ می دهند پاسخ حق شناس به سخنان تقطیع شده استاد ازغدی

وقتی عباس عبدی پاسخ سخنان تقطیع شده خبرآنلاین از سخنان ازغدی را می دهد

وقتی عباس عبدی پاسخ سخنان تقطیع شده خبرآنلاین از سخنان ازغدی را می دهد

اما واکنش ها به این مواضع و حرکات رسانه های زنجیره ای، یعنی تقطیع و بریدن حرف های شخصیت های انقلابی به نفع مطامع خود چیست؟ فراموش نکرده ایم که چندی پیش همین رسانه ها سخنان مرحوم هاشمی درباره مشارکت در انتخابات را به حجت الاسلام رسایی نسبت داده بودند. گواه قحط اخلاق در رسانه های زنجیره ای نیز تیترها و دروغ هایی است که هر هفته به آیت الله علم الهدی نسبت داده می شود و در این رسانه ها به صورت زنجیر وار انعکاس می یابد. کار به جایی رسیده است که جریان حقیقت جو دیگر می داند چه چیزی را کجا باید جستجو کند. واکنش ها به تقطیع و حرکت ناجوانمردانه رسانه های زنجیره ای را به طور کلی ببینید:

واکنش ها به تقطیع سخنان و دروغ پردازی در فضای مجازی توسط رسانه های زنجیره ای

تقطیع گفته ها ناجوانمردانه ترین حرکت در فضای رسانه ای است آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی

تقطیع گفته ها ناجوانمردانه ترین حرکت در فضای رسانه ای است آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی

درخواست تشکل های دانشجویی از دادستان تهران: با تقطیع کنندگان و انتشاردهندگان سخنان مونتاژ شده رحیم پور ازغدی برخورد قانونی کنید

در پی انتشار سخنان تقطیع شده استاد رحیم پور ازغدی در جمع اساتید دانشگاه، گروهی از تشکل‌های دانشجویی با تنظیم شکایت از رسانه های متخلف خواستار برخورد قانونی با آنان شدند. به نوشته مشرق، در پی انتشار سخنان تقطیع شده استاد رحیم پور ازغدی در جمع اساتید دانشگاه، گروهی از تشکل‌های دانشجویی با تنظیم شکایت از روزنامه دولتی ایران و پایگاه های خبری” انتخاب” و… همچنین تعقیب قضایی شخص مونتاژگر، از دادستان تهران درخواست کردند با افراد و رسانه‌هایی که اقدام به تحریف و انتشار آن کردند، برخورد قانونی داشته باشد.

در متن شکایت تشکل های دانشجویی آمده است: از روز گذشته، روزنامه ایران و چند سایت جناحی و مرتبط با هم چون انتخاب، اصلاحات، روحانی‌مدیا، خبرآنلاین، تدبیر ۲۴، خرداد نیوز، عصر ایران، رویداد ۲۴ و …که برخی قبلاً هم درجعل و مونتاژ مطالب و نشر اکاذیب، سابقه داشته‌اند، اقدام به نشرصوتی مونتاژ شده ازجناب آقای رحیم پور ازغدی و عباراتی از ایشان کرده‌اند که تقطیع شده و سپس باحذف کلمات و جملاتی دوباره بهم چسبانده شده‌اند؛ جملاتی ازمیانه حذف و معنای عبارات، تحریف‌شده و براساس آن، اشخاصی را مأمور مقاله‌نویسی و لجن‌پراکنی نموده‌اند. قبلاً نیز چنین رفتاری در ماجرای دهه محسنیه ، اهانت به زنانی که نمی‌خواهند باردار شوند، شیعه قالتاق و جاسوس آمریکا خواندن همه مسوولین از قول ایشان و مواردی اینچنینی صورت داده‌اند که برخوردی با آن صورت نگرفت اما این بار، پیگیری قضایی خواهد شد.

فایل صوتی سخنان کامل استاد رحیم پور ازغدی (قضاوت با شما)

فایل صوتی سخنان استاد رحیم پور ازغدی را بشنوید و با آنچه در رسانه های زنجیره ای انتشار یافته است مقایسه کنید:

متن جعلی و دستکاری شده‌ای که این کانال‌ها و رسانه‌های وابسته به دولت به نقل از رحیم‌پور ازغدی انتشار داده‌اند، چنین است:

«یعنی اگر یک رئیس‌جمهوری بیاید تمام ملت بهش رأی بدهند می‌خواهد احمدی‌نژاد باشد، خاتمی باشد، روحانی باشد، من تشخیص بدهم این کارش غلط است والله توی رویش می‌ایستم و هرطور تشخیص بدهم حرف می‌زنم. ذره‌ای از هیچ کدام از رؤسای رئیس جمهورها، ذره‌ای باک ندارم و هیچ کدام‌شان را هم از خودم فهمیده‌تر نمی‌دانم. ما به کسی بدهکار نیستیم. اصلاً کی می‌خواهد رئیس جمهور بشود کی نشود بنده خودم را کوچک‌تر از این‌ها نمی‌دانم از نظر شأن علمی و این‌ها، کن من بخواهم کار کنم که یک زیدی یا عمری بخواهد بیاید رئیس جمهور بشود یا برود رئیس جمهور بشود. من کار خودم را از همه این‌ها مهم‌تر می‌دانم. برای من به اندازه پشیزی فرق نمی‌کند که چه کسی رئیس جمهور بشود! هرکی باشد جلویش می‌ایستم؛ یعنی در این ۴ سال آینده وظیفه‌ام ایستادن جلوی روحانی است.»

حال آنکه متن سخنان ایشان در پایان یک جلسه دو ساعت و اندی در جمع اساتید و در پاسخ به یکی از حضار که آیا اعتراض به تصویب ۲۰۳۰ در دولت روحانی در سال گذشته و بدون اطلاع نهادهای مسئول، یک موضع انتخاباتی بوده؟ ادا شده و متن واقعی، چنین بوده است:

یکی از حضار: بحث من بحث دیگری است. بحث من این است که من می‌گویم مستقیماً شخص شما، من و شما کوتاهی کردیم، باید می‌گفتید شما کوتاهی کردید، مجلس کوتاهی دیگر.

استاد رحیم‌پور: نه دیگر، به ما نگفتند، دارم می‌گویم که نگفتند. باید قبلش باید بگویی که آقا ما می‌خواهیم یک چنین تعهد جهانی بدهیم. ما طبق این تعهد نظام آموزش و پرورش‌مان زیرورو می‌شود. این را اول باید بررسی کنیم. قانون اساسی می‌گوید هیچ تعهد جهانی که خلاف قانون اساسی باشد اصلاً تصویب آن ممنوع است. چرا رفتند تصویب کردند؟ سؤال این است! قانون اساسی یک اصل دارد طبق این اصل، حق هیچ نوع تعهد بین‌المللی – دقت می‌کنید- الزام‌آور در هیچ موردی ندارد الّا این که قانون اساسی است. باید در مجلس تصویب بشود. حالا این که این اشکال به رئیس مجلس مربوط است یک بحث دیگری است.

یکی از حضار: خب آقای لاریجانی احتمالاً نفهمیده. من می‌گویم شاید خود آن آقایی که رفته این قانون را آن‌جا پذیرفته او هم نفهمیده!

استاد رحیم‌پور: بله؛ حتماً نفهمیده. اصلاً من عقیده‌ام همین است. من اتفاقاً شخصاً عقیده‌ام این است که اکثر این آقایون دولتی که رفتند عقیده‌ام این است که این‌ها نفهمیدند. چنان که من عرض کردم- خوش‌بینانه‌اش همین است – من در صحبت‌هایم هیچ وقت نگفتم که این‌ها خائن هستند و طرفدار همجنس‌بازی‌اند و جاسوس‌اند و؛ ما این‌ها را نگفتیم که الآن من این‌جا یک چنین حرفی را نزدم. من دارم چی می‌گویم؟ بحث من این است که تعهد بین‌المللی دادن بدون بررسی آن با قانون اساسی خلاف است. بله شما می‌گویید همه موارد را باید بروند… بله قانون اساسی می‌گوید همه موارد را باید بدهند؛ تمام مواردی که تعهد خارجی است باید بیاورند هیچ دولتی حق ندارد مستقلاً خودش برود و تعهد امضاء کند.سؤال دوم این است که آیا این‌ها عمداً این کارها را کردند به قصد خیانت کردند؟ یا نه ناآگاهانه کردند؟

وجه حملش بر صحت این است که خودشان هم متوجه نشدند. اتفاقاً من هم در شورا و هم در صحبت‌هایم همین را. گفتم. من سریعاً گفتم که دوستان ما چند ماه قبل از انتخابات مطرح کردم؛ منعکس نمی‌شد؛ کسی جواب نمی‌داد. حالا که دیگر انتخابات تمام شده؛ حالا که دیگر بحث انتخاباتی نیست؛ یک مسئله مهم ملی است؛ بنده در هیچ صحبتی من نگفتم که این‌ها خائن بودند؛ جاسوس بودند، یا فلان. حتی در شورا هم گفتم، هم وزیر امور خارجه و هم وزیر آموزش و پرورش، هم شما، هم آقای روحانی که همیشه مسئول امنیت کشور بوده ایشان، اصلاً کل تصمیمات امنیتی جمهوری اسلامی با امضاء آقای روحانی بوده در دو دهه گذشته! این‌ها هرچه بوده خودتان کردید. این‌ها بحث‌هایی است که غیر انتخاباتی است ولی هر وقت مطرح کنیم می‌گویند انتخاباتی است! چنان که بنده در زمان آقای احمدی‌نژاد اگر بحث سیاسی بود، بنده چرا آن زمان درگیر بشوم، من زمان آقای احمدی‌نژاد از شورای عالی انقلاب فرهنگی استعفا دادم! برای این که با روش مدیریتی در شورا موافق نبودم. من زمان روحانی استعفا ندادم. من زمان احمدی‌نژاد استعفا بودم. بحث بنده، سیاسی و جناحی نبوده، من با آقای احمدی‌نژاد چند بار در شورا درگیر شدم. بعد هم آمدم بیرون استعفا دادم. بعد هم رهبری تشخیص دادند و دوباره باید باشیم ما به وظیفه‌مان عمل می‌کنیم و الّا بنده به مکانیزم تصمیم‌گیری در شورا موافقت‌ها و مخالفت‌ها، انتقاد دارم به بعضی از اعضای شورا، هم هیچ وقت در هیچ موضوعی هیچ موضعی نگرفته اند. برای این که با هیچ کس درگیر نشوند خب من با این‌ نوع تیپ ها مخالفم. روحانی بین‌شان هست، دانشگاهی بین‌شان هست، چپ بین‌شان هست، راست بین‌شان هست، گفتم آقا بحث چپ و راست و سیاسی نیست، دین است، مسئولیت کشور است. سرنوشت ملت است. ما را این‌جا گذاشتند سر گردنة فرهنگی- آموزشی، گردنة احد، این‌جا مسئولیت ما حفظ این‌هاست، ملت به اعتماد ما خانواده‌هایشان را می‌فرستند مدرسه و دانشگاه و پای تلویزیون و این‌ها. به بنده هرچه بچسبد بحث‌های انتخاباتی سیاسی نمی‌چسبد! من هیچ وقت در این بحث‌ها نبودم و در زمان هر دولتی که آمده من همیشه منتقد بودم. برخلاف بعضی از دوستان ما که هر دولتی که می‌آید طرفدارش حرف می‌زنند! ما آدم‌هایی داریم در شورا که زمان آقای خاتمی، خاتمی‌چی بودند! بعد احمدی‌نژاد آمده احمدی‌نژادچی شدند! به خاتمی متلک می‌گفتند. بعد روحانی آمده یکسره به احمدی‌نژاد متلک می‌گویند! یک بار به یکی از این‌ها گفتم که شما نمی‌شود برعکس عمل کنید؟! هرکی می‌آید سر کار، اشکالات خودش را به خودش توی چشمش نگاه کنی بگویی؟ بعد وقتی که او رفت باز بهش متلک نگویی؟ خب بعضی‌ها این‌طوری هستند و توضیح هم دارند!

بنده اصلاً برایم هیچ دولت و هیچ رئیس جمهوری ذره‌ای اهمیت ندارد. اویی که مهم است خون ۳۰۰ هزار شهید است و حرکت و نهضت انقلابی امام است. هیچ چیز دیگری اهمیت ندارد؛ یعنی اگر یک رئیس جمهوری بیاید و تمام ملت به او رأی بدهند می‌خواهد احمدی‌نژاد باشد، خاتمی باشد، روحانی باشد، تشخیص بدهم این کارش غلط است والله توی رویش می‌ایستم و هرطور تشخیص بدهم حرف می‌زنم. برای چی؟ برای این که – بقیه را من نمی‌دانم- برای این که بنده دنبال هیچ دکانی نیستم، هیچ مسئولیت حکومتی نداشتم و نخواهم داشت. فقط در شوراست آنجا باید به وظیفه‌ام عمل کنم. ذره‌ای از هیچ کدام از رؤسای رئیس جمهورها، ذره‌ای باکی ندارم و هیچ کدام‌شان را هم از خودم فهمیده‌تر نمی‌دانم. برای این که با همه این‌ها من بحث کردم در مسائل مختلف، همه‌شان را من دیدم مایه‌شان تا چه اندازه است! ما به کسی بدهکار نیستیم. اصلاً کی می‌خواهد رئیس جمهور بشود کی نشود که من بخواهم کار کنم که یک زیدی یا عمری بیاید برود رئیس جمهور بشود و برود رئیس جمهور بشود. من کار خودم را از همه مهم‌تر می‌دانم. لذا به من این حرف‌ها نمی‌چسبد که آقا شما برای این که سیاست… برای این که انتخابات… برای من به اندازه پشیزی فرق نمی‌کند که چه کسی رئیس جمهور بشود! هرکی باشد جلویش می‌ایستم؛ یعنی در این ۴ سال آینده وظیفه‌ام ایستادن جلوی روحانی است. زمان احمدی‌نژاد وظیفه‌ام این بود که جلوی احمدی‌نژاد بایستم و می‌ایستادم. زمان خاتمی هم همین‌طور. هر جا احساس کنیم که خلاف قانون اساسی و خلاف ارزش‌های امام و انقلاب می‌روند من اصلاً کار ندارم که چه کسی است، جلویش می‌ایستم. آقای احمدی‌نژاد که بیشترین رأی تاریخ جمهوری اسلامی را آورده، از اول انقلاب تا الآن هیچ رئیس جمهوری به اندازه احمدی‌نژاد رأی نیاورده است، ۲۵ میلیون رأی، معلوم نیست کسی دیگر هم بیاورد. خب الآن با این که ۷- ۸ میلیون رأی‌دهنده هم زیاد شد باز هم کمتر از او رأی آورد! ولی فرقی نمی‌کرد. آقای روحانی ۵۱ درصد و این دفعه ۵۷ درصد رأی آورد، احمدی‌نژاد آنقدر رأی آورد. از نظر ما فرقی نمی‌کند. ما به رأیشان نگاه نمی‌کنیم ما به کارشان نگاه می‌کنیم. لذا این که شما دم انتخابات سیاسی بوده و این‌ها، ما قبل از انتخابات هم گفتیم پخش نکردند. این‌ها سانسور می‌کنند. جالب است سایت‌های این‌طرفی به نفع خودشان سانسور می‌کنند و سایت‌های آن‌طرفی هم به نفع خودشان سانسور می‌کنند. حرفی که خودت می‌زنی تقریباً در هیچ سایت و خبرگزاری‌ای نمی‌آورند، این هم یکی از بیماری‌های رسانه‌ای عصر ماست.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد انتشار ناقص گفته ها ناجوانمردانه ترین حرکت در رسانه ها

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد انتشار ناقص گفته ها ناجوانمردانه ترین حرکت در رسانه ها

تقطیع ناجوانمردانه سخنرانی آیت الله علم الهدی توسط روزنامه آرمان

تقطیع ناجوانمردانه سخنرانی آیت الله علم الهدی توسط روزنامه آرمان

ناجوانمردی و تقطیع از رسانه های ضد انقلاب تا رسانه های داخلی و زنجیره ای

مرور عملکرد رسانه های ضد انقلاب نشان می دهد این رسانه ها استاد رسانه های زنجیره ای در تقطیع سخنان شخصیت های مختلف هستند. اما جریان زنجیره ای، گاهی با پوشش دین و دلسوزی برای وطن به این اقدام دست می زند. گرچه به برکت وجود فضای مجازی و دروغ های ریز و درشت و فراوانی که از سوی این رسانه های نشر یافته است، حنای این جماعت دیگر برای مردم رنگ ندارد، اما به هر حال خواسته یا ناخواسته طیفی از مخاطبان را تحت تأثیر قرار می دهد. ببینید:

رسانه های زنجیره ای از رسانه های ضد انقلاب آموزش می بینند ذوالقدر و تقطیع سخنانش درباره ارتش

رسانه های زنجیره ای از رسانه های ضد انقلاب آموزش می بینند ذوالقدر و تقطیع سخنانش درباره ارتش

اطلاعیه دفتر حسن رحیم پور ازغدی و توضیحات دفتر حسن رحیم پور ازغدی درباره یک فیلم

اخیراً کلیپی کوتاه و تحریف شده از سخنان دوسال قبل رحیم پور در خصوص ۳۰۰ هزارشهیدانقلاب اسلامی منتشر شده است که با کلاهبرداری از طریق بخیه زدن تصاویر و کلمات نامربوط تغییر معنا یافته است. به نوشته خبرگزاری مهر، دفتر حسن رحیم پور ازغدی بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

۱. حسن رحیم پور (ازغدی)، هیچ صفحه‌ای در اینستاگرام، توئیتر و فیس بوک نداشته و همه ی این صفحات، غیر قانونی یا بی ارتباط با این دفتر می‌باشند. امّا شایعات، افترائات و جعلیاتی که بنام ایشان و یا در رابطه با ایشان هر از چندی در فضای مجازی یا رسانه‌های بیگانه ودشمن منتشر می‌شوند غالباً” از داخل کشور به آنان پاسکاری شده است.

۲. اخیراً کلیپی کوتاه و تحریف شده ازسخنان ایشان در دوسال قبل در خصوص ۳۰۰ هزارشهیدانقلاب و همه ی کشته‌های دشمن از سوی رسانه‌ها یی منتشر شده که در خلاء میان “رسانه” و “واقعیت”، با کلاه برداری از طریق بخیه زدن “تصاویر و کلمات” نا مربوط و تغییر معنای جملات، در ردیف اول ” وقاحت”، قرار گرفته اند، با بالاترین سطوح حاکمیت، ارتباط صمیمی سیاسی و مالی دارند و همزمان با سیاستهای خبری دشمنان انقلاب، همراهند.

۳. ماجراچیست؟ مشاوران رسانه‌ای ریاست جمهوری دراین میان چه نقشی دارند؟ در ماجرای بنزین نیز، آقای روحانی، هم در اصل ماجرا و هم در مدیریت آن و سپس در مواجهه با عواقب آن، سه بار نمره تجدید گرفتند. سالهابه قانون، عمل نشد و ناگهان بد عمل شد واینک نیز قرار است که بد، تحلیل و جمعبندی می‌شود وتقصیرها به گردن این وآن بیفتد.

امّا پروژه‌ی رسانه‌ای جدید چیست؟ خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه شرق و چند رسانه زنجیره‌ای دیگر مجدداً به جعل خبر و کلیپ سازی، این بار با تقطیع دو دقیقه از سخنان آقای رحیم پور در مصاحبه‌ای پنج ساعته که دو سال قبل در برنامه بدون توقف از شبکه سه سیما در ده قسمت، پخش شده بود، پس از حذف سوالات و تغییر تاریخ این سخنان که خود به تنهایی، یک تحریف و جعل واضح است، وانمود کردند که سخن ایشان، اخیراً و پس از اغتشاش بنزین و در مورد معترضان به مدیریت ناکارآمد کنونی، گفته شده است.

آنگاه مقاله نویسی و سفارش مصاحبه با چند عامل تکراری چون حق شناس، عبدی، اکبر گنجی و… به راه افتاد و یک نمونه تمام عیار از شارلاتانیزم رسانه‌ای به نمایش گذارده شد.

این ششمین بار در چندسال اخیر است که روش‌هایی چون نقل قول‌های دروغ یا تحریف شده از آقای رحیم پور توسط چند رسانه زنجیره‌ای همزمان در داخل و خارج به کار گرفته می‌شود. نسبت دادن جملاتی چون (مرده شور هیکل زنان را ببرد!!)، توصیه به کودک همسری و… و گاه با چسب و قیچی، هفت جمله از سه بخش یک سخنرانی را با یکدیگر وصله کردن، و اینک نیز با حذف سوالی که صرفاً” ناظر به براندازان (و نه معترضان، که اغلب ما نیز معترضیم) بوده، آن هم از مصاحبه‌ای در سال ۹۶ (پخش شده از سیما) که مبانی مردمسالاری دینی را تحلیل و از حق اعتراض عمومی به ناکارآمدی مسئولان دفاع کرده بود، وقاحت را به استانداردهای خباثت، نزدیک کرده اند.

این خبرگزاری که ریاست آن با مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، بوده، همکاران تیم رسانه‌ای ریاست جمهوری که چندین رسانه را _ با چه پشتوانه از بیت المال؟ _ اداره می‌کنند و چندین تن از آنان از بازداشتی‌های فتنه ۸۸ بوده اند، ناگهان به جای مسئولیت پذیری مدیران و عذرخواهی، همزمان با تلاش دشمن برای کشته سازی و کشته نمایی، با شعبده رسانه‌ای، جای طلبکار و بدهکار را تغییر داده و منتقدان دولت را طرفدار خشونت از دو طرف، جا زدند.

۴. اما به راستی چرا همکاران ستاد رسانه‌ای ریاست جمهوری به جای انتشار بدون تصرف متن کامل گفتگوهای دو جلسه تاریخی شورای عالی انقلاب فرهنگی، که ظاهراً به دستور شخص رئیس جمهور، متن و صوت هر دو جلسه، محرمانه شده و تنها نسخه آنها را حتی در اختیار اعضای شورا و دبیر شورا نیز قرار نمی‌دهند، بازی انحرافی نشر اتهام طرفداری از خشونت، به جای نقد بی کفایتی‌های منجر به خشونت را راه انداخته اند؟

یک باند فاسد رسانه‌ای از پنج ساعت گفتگوی دو سال قبل، و ناظر به گروه‌های برانداز، کلیپ کوتاهی می‌سازد و خطاب آن را به معترضان قانونی ماجرای بنزین برمی گرداند!! آنگاه، مصاحبه‌های سفارشی مبتنی بر افترا و تهمت، ترتیب داده می‌شود.

۵. منشأ این جعل و تحریف، باید صراحت موضعگیری جناب رحیم پور در شورای انقلاب فرهنگی خطاب به آقای روحانی باشد که شدیداً سانسور می‌شود. یکی از اعتراضات ایشان به آقای روحانی در جلسه شورا این بوده است که چرا به شعور و حقوق مردم احترام گزارده نمی‌شود؟ مردم چگونه حق قانونی و شرعی اعتراض به مسئولین را طبق قانون اساسی، اعمال کنند؟ چرا به مردم مکرراً دروغ گفته می‌شود؟ چرا به وظایف قانونی به درستی عمل نمی‌شود و کسی پاسخگو نیست؟ چرا طرح تشکیل خانه‌های ملی گفتگوی آزاد در همه شهرهای کشور که پیشنهاد آن توسط آقای رحیم پور در دهه گذشته داده شد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و بهترین بستر قانونی برای اعمال اصل ۲۷ قانون اساسی نیزهست هرگز اجرا نشد و نمی‌شود؟ چرا مردم را عصبانی و به آنان توهین می‌کنند و سپس به ضد انقلاب و سرویس‌های دشمن، اجازه موج سواری و خشونت و قتل می‌دهند!؟

جوانان و خانواده‌ها را به مسئولان، بی اعتماد و از آینده، مأیوس کرده اید، دستشان به شما نمی‌رسد و کسی هم پاسخگو نیست؟ چرا میان برخی مسئولین با مردم، شکاف افتاده و تدبیری دیده نمی‌شود؟ چند سال توکل صادقانه بر آمریکا و توسل عارفانه به انگلیسی‌ها، جواب عکس داده، همه چیز را منوط به ترحّم دشمن و ناشی از تحریم و سپس تحریم‌ها را نتیجه‌ی مقاومت و عزت طلبی دانستن، زندگی اشرافی بعضی مسئولین و خانواده‌هایشان و خبر مفاسد اقتصادی بی سابقه در کشور، تبدیل انبوه دیپلم بیکار به فارغ التحصیلان بیکار و عدم اجرای بسیاری مصوبات همین شورا و متقابلاً اجرای غیرقانونی و گاه مخفیانه دستورالعمل‌های نهادهای غربی چون ۲۰۳۰ و کنوانسیون‌های ضد خانواده و اخلاق ستیز و تعطیلی مکرر شورا (امسال تنها ۵ یا ۶ جلسه تشکیل شده بود) و تبدیل جلسات آن به مجلس سخنرانی به جای گفتگوی انتقادی و به طور کلی آثار دیپلماتیک، اقتصادی و اجتماعی رویکرد ضعیف، غیر مردمی و لیبرال از نوع روستایی، جامعه را عصبانی کرده و همه را رنج می‌دهد.

در آن جلسه، آقای روحانی ادعا کردند که اوضاع کاملاً آرام بوده و بیانیه برخی مراجع تقلید و نمایندگان مجلس، باعث آغاز اغتشاشات شده و ماجرا، اصولاً کار تروریست‌ها و خرابکاران بود و به سرعت هم تمام شد. آقای رحیم پور این اتهام به مراجع تقلید را رد و تصریح کرد که ماجرا به هیچ وجه، بی اهمیت نبود بلکه ده‌ها کشته و صدها میلیارد، خسارت و بی آبرو شدن کشور در سطح رسانه‌های جهان و اعتمادسوزی در داخل کشور، هزینه‌های سنگین و غیرقابل جبران است و باید ساده اندیشی ها و نا کارآمدی‌ها را علاج کنیم، باید با مردم، صادق باشیم و دیگران را مقصر نخوانیم.

اینک بعضی اعضای تیم رسانه‌ای ریاست جمهوری، به جای انتشار مفاد دو جلسه تاریخی شورا، و اصلاح ناکارآمدی‌ها که اینک از همه پنجره‌ها به وضوح دیده می‌شود از طریق همکارانشان در خبرآنلاین، شرق، انتخاب و … جای شاکی و متهم را عوض کرده اند. آری این ملت، ۳۰۰ هزار شهید داده و دشمنان او برای براندازی باید هزینه بدهند و یک صدم آن راهم نمی‌دهند. اما این جمله قیچی شده، از لابلای ده قسمت میزگرد در سال ۹۶، چه ربطی به ماجرای آبان ۹۸ دارد؟

برخی از این قماش سال‌ها با پول بیت المال در اروپا زندگی کردند اما هنوز ادب رسانه‌ای نیاموخته اند. برخی دیگر نیز ظاهراً دین و اخلاق را هم چون عبا و عمامه شأن، کنار گذارده و علی رغم سال‌ها کار در وزارت اطلاعات، با بازداشتی‌های فتنه ۸۸ در تهران و قم (چون م. ق و ع. ج و ف. م و ه. خ و …) همصدا و همکار شده اند.

چند نفر از همکاران خبرگزاری مذکور در سال‌های اخیر به جرم‌های گوناگون احضار یا بازداشت شده اند و چرا!؟ و امثال م. م، عضو اخراجی وزارت اطلاعات در این رسانه‌ها چه می‌کنند و چه قدر دستمزد و از کجا می‌گیرند!؟ مخاطب این سخن طبیعی است که حقوق بگیران مقالات و مصاحبه‌های سفارشی و کلیپ سازان نیستند. آنان که باید بشنوند، شنیدند اما چه کنیم که ماکیاولی همچنان زنده و حلقه شاگردانش گرم است. افترائات و دروغ‌های دیگری نیز در مورد جناب آقای رحیم پور پی درپی در حال آماده شدن و انتشار است که پاسخ آنها به تدریج داده خواهد شد.

تحریف سخنان امام خمینی در شبکه من و تو کپی برداری خبرآنلاین و شرق و رسانه های زنجیره ای از رسانه های ضد انقلاب

تحریف سخنان امام خمینی در شبکه من و تو کپی برداری خبرآنلاین و شرق و رسانه های زنجیره ای از رسانه های ضد انقلاب

همانطور که مشخص است، این جریان نه از سخنان امام (ره) و تقطیع آن دست کشیده و نه از تقطیع سخنان رهبری. تقطیع سخنان استاد ازغدی نیز انتقامی است که جریان رسانه ای تندرو، به خیال خودشان از سخنان روشنگرانه استاد گرفته اند! که البته به لطف خدا موجب بی آبرویی بیشتر این جریان شد. «والعاقبه للمتقین.»

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *