آموزش فعال سازی سامانه رمز نگار بانک ملت (نسخه پیامکی)

راهنمای کاربردی سامانه رمز نگار ملت

با توجه به اجباری شدن استفاده از رمز پویا یا رمز دوم یکبار مصرف، در این مطلب راهنماي کاربردی سامانه رمز نگار ملت از طریق اپلیکیشن و پیامک تقدیم می شود.

راهنماي کاربري سامانه رمز نگار ملت

مجله اینترنتی پارسی گو: با توجه به اجباری شدن استفاده از رمز پویا یا رمز دوم یکبار مصرف، در این مطلب راهنماي کاربردي سامانه رمز نگار ملت از طریق اپلیکیشن و پیامک تقدیم می شود. با ما همراه باشید:

نحوه فعال سازی و استفاده از سامانه رمز نگار ملت – اپلیکیشن

  1. دریافت و نصب نرم افزار از سایت بانک (سیستم عامل اندروید و iOS) (لینک دریافت در صفحه اصلی بانک ملت)
  2. مراجعه به یکی از دستگاه های خود پرداز
  3. استفاده از منوی تغییر رمز و سپس خدمات رمز پویا
  4. ارسال کد فعال سازی و چاپ ار طریق دستگاه خودپرداز
  5. ورود کد فعال سازی به اپلیکیشن
  6. افزودن کارت/ کارت های بانک ملت به اپلیکیشن رمزنگار ملت
  7. دریافت رمز دوم یک بار مصرف از طریق اپلیکیشن

توجه: پس از تنظیم اولیه اپلیکیشن و دریافت کد فعال سازی رمز نگار از خودپرداز، کار تمام شده و به سادگی در هر بار ورود به اپلیکیشن می توانید رمز یکبار مصرف دریافت نمایید

نحوه فعال سازی و استفاده از سامانه رمز نگارملت – نسخه پیامکی

۱.مراجعه به یکی از دستگاه های خود پرداز یا پایانه بانکی غیر نقد بانک استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال سازی سامانه رمز نگار ملت- نسخه پیامکی

۲.نمایش شماره همراه و تأیید در صورت صحت شماره نمایش داده شده

۳.ارسال پیامک فعال سازی و راهنمای سامانه از سوی بانک ملت

۴.ارسال پیامک  چهار رقم آخر کارت بانکی فعال شده به شماره ۳۰۰۰۳۳۰۳ جهت دریافت رمز پویا

۵.ارسال پیامک رمز ۷ رقمی یکبار مصرف از طرف بانک با سرشماره Bank Mellat روی تلفن همراه شما

راهنماي کاربري رمز نگارملت- نسخه پیامکی

مقدمه

به منظور فراهم نمودن امنیت بیشتر در ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان فاقد گوشی تلفنهمراه هوشمند و کاهش ریسک سوءاستفاده از کارت بانکی، خدمت رمز نگار ملت– نسخه پیامکی ایجاد شده است. این سامانه با تولید و ارائه رمز دوم یکبار مصرف (مدت زمان اعتبار۶۰ ثانیه)، به مشتریان محترم بانک این امکان را میدهد که اطلاعات امنیتی کارتهاي بانکی خود را از مخاطرات سوء استفاده و جعل حفظ نمایند.

فعال سازي رمزنگارملت – نسخه پیامکی

مشتریان بانک جهت فعالسازي خدمت مذکور، بایستی به یکی از پایانههاي خودپرداز/ پایانه بانکی غیرنقد بانک ملت مراجعه نموده و خدمت مذکور را براي کارت/کارتهاي خود بر اساس شماره همراه ثبت شده در سامانه متمرکز مطابق مراحل ذیل فعال نمایند.

۱- پس ازورود کارت در پایانه خودپرداز، مشتري رمز کارت بانکی خود را وارد مینماید.

توجه: لازم به یادآوري است که روال ورود رمزکارت بانکی در پایانههاي بانکی غیرنقد با پایانههاي خودپرداز متفاوت می باشد.

۲- پس از ثبت و تایید رمز کارت، صفحه خدمات اصلی به شرح ذیل به وي نمایش داده می شود که می بایست گزینه ” تغییر رمز و خدمات رمز پویا” را انتخاب نماید.

۳- پس از انتخاب گزینه”تغییر رمز و خدمات رمز پویا” صفحه ذیل نمایش داده میشود که می بایست گزینه “فعال سازي رمز پویا” انتخاب شود.

۴- سپس گزینه “فعال سازي سامانه رمزنگار ملت – نسخه پیامکی” را انتخاب گردد.

۵- درصفحه بعد، شماره همراه مشتري پس از استعلام از سامانه متمرکز بانک جهت تایید به وي نمایش داده میشود.

نکته۱: چنانچه شماره همراه نمایش داده شده مورد تایید مشتري می باشد، گزینه ” بله” را انتخاب می نماید.(در غیر اینصورت لازم است مشتري به نزدیکترین شعبه بانک ملت مراجعه نماید)

۶- پس از تایید شماره همراه توسط مشتري، همزمان پیامک فعالسازي موفق به شماره همراه مذکور ارسال گردیده و صفحه زیر به مشتري نمایش داده می شود.

نکته۲: در صورتی که کارت وارد شده در خودپرداز، بن کارت باشد؛ پس از تایید شماره موبایل توسط مشتري، استعلام ثبت احوال صورت گرفته و در صورت تطابق اطلاعات هویتی صاحب بن کارت با کدملی ثبت شده براي وي در سامانه متمرکز، پیغام فعالسازي موفق خدمت رمزنگار پیامکی به مشتري نمایش داده شده و در غیر اینصورت فعالسازي صورت نپذیرفته و پیغامی مبنی بر لزوم مراجعه مشتري به شعبه و اصلاح اطلاعات هویتی نمایش داده میشود.

۷- پیامک راهنماي استفاده از خدمت رمز پویاي پیامکی به شرح ذیل به شماره همراه مشتري ارسال می گردد:

غیر فعال سازي خدمت ” رمزنگار ملت- نسخه پیامکی”

جهت غیر فعالسازي رمز پویاي پیامکی، مشتري بایستی به یکی از پایانههاي خودپرداز/پایانه بانکی غیرنقد بانک ملت مراجعه نموده و خدمت مذکور را براي کارت/کارتهاي خود بر اساس شماره همراه ثبت شده در سامانه متمرکز غیرفعال نمایند.

۱- پس از ورود کارت در پایانه خودپرداز، رمز کارت بانکی وارد شود.

توجه: درخواست ورود رمزکارت بانکی در پایانههاي بانکی غیرنقد با پایانههاي خودپرداز متفاوت می باشد.

۲- پس از انتخاب گزینه” تغییر رمز و خدمات رمز پویا ” وارد صفحه زیر می شود.

۳- پس از انتخاب گزینه “غیر فعال سازي رمز پویا” گزینههاي زیر نمایش داده می شود.

نکته ۳: در صورتیکه مشتري گزینه “غیر فعال سازي سامانه رمزنگار ملت – نسخه پیامکی” را انتخاب کند پیغام تایید غیر فعال سازی به وي نمایش داده می شود.

۴- در صورت تایید مشتري خدمت رمزنگار پیامکی براي کلیه کارتهاي مشتري غیرفعال میگردد.

۵- چنانچه گزینه “غیر فعال سازي رمزپویاي کارت (یک کارت)” را انتخاب نماید، شماره کارت مورد نظر نمایش داده شده و در صورت تایید، خدمات رمز دوم پویاي پیامکی صرفاً براي کارت مذکور غیرفعال می گردد.

نکته ۴: شایان ذکر است در صورت غیرفعالسازي خدمت رمزنگارپیامکی (یک کارت/تمامی کارتها) صرفاً خدمت “رمزنگار پیامکی” براي مشتري غیرفعال میشود و همچنان خدمات “برنامه موبایلی رمزنگارملت” براي ایشان فعال خواهد بود. به عبارت دیگر در صورتی که مشتري داراي اپلیکیشن رمز نگار باشد همچنان میتواند با استفاده از نرم افزار رمز نگار ملت براي کارتهاي خود رمز یکبار مصرف دریافت نماید و فقط امکان اخذ رمز دوم پویا از طریق پیامک براي مشتري غیرفعال خواهد شد.

نکته ۵: مشتري براي غیرفعال سازي برنامه موبایلی رمزنگار ملت می بایست مراحل فوق را اعمال و گزینه “غیر فعال سازي رمزنگار ملت- اپلیکیشن” را انتخاب نماید. راهنماي کاربري سامانه رمز نگار ملت (رمز نگار ملت، رمز امنیت حساب شما)

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *