شیخ دیاباته: مهاجمی شش دانگ و کامل برای استقلال!

شیخ دیاباته غول چراغ جادوی استقلال!

شیخ دیاباته با سبک بازی خاص و بدن آماده و قد بلندش در حقیقت غول چراغ جادوی استقلال محسوب می شود و با گلزنی های متعدد خود استقلالی ها را بسیار امیدوار کرده است.

شیخ دیاباته غول چراغ جادوی استقلال

مجله اینترنتی پارسی گو: استقلال در فصل هایی که رقیب دیرینش پرسپولیس، سالهای متوالی قهرمان می شد، هم در نوع بازی و هم در نتیجه گیری و گل زنی مشکل داشت. این فصل اما با آندره آ استراماچونی اوضاع فرق می کند و بی شک استقلال یکی از مدعیان قهرمانی است. اما شیخ دیاباته با سبک بازی خاص و بدن آماده و قد بلندش در حقیقت غول چراغ جادوی استقلال محسوب می شود و با گلزنی های متعدد خود استقلالی ها را بسیار امیدوار کرده است.

غول چراغ جادوی استقلال شیخ دیاباته!

توسعه ایرانی نوشت: فصل استقلال را می‌توان به قبل و بعد از درخشش شیخ دیاباته تقسیم کرد. او پس از طوفان یادگار امام، حالا در استادیوم آزادی نیز به همه نشان داد که مدعی آقای گلی این فصل از لیگ برتر خواهد بود. بخشی از شادی‌های استراماچونی در کنار زمین، شاید نتیجه رضایت از عملکرد مهاجمی باشد که توان هجومی استقلال را چند درجه ارتقا داده است. مهاجمی که این روزها آرزوهای هواداران استقلال را برآورده می‌کند! مردی که پس از مدت‌ها، بالاخره به انتظار هواداران باشگاه برای یافتن جانشین مامه‌تیام، پایان داده است.

پیش از روبرو شدن با استقلال در آزادی، نفت آبادان در هیچ مسابقه‌ای از این فصل بیشتر از «یک گل» دریافت نکرده بود. آن‌ها فقط در برابر پرسپولیس طعم شکست را چشیده بودند و با تحمیل اولین شکست فصل به تراکتورسازی، خودشان را با رده‌های بالای جدول رساندند. به نظر می‌رسید دراگان اسکوچیچ مثل همیشه تیم سرسختی را روانه دیدار با استقلال کرده اما مقاومت نفت، خیلی زود در هم شکست. آن‌ها در جریان بازی کاملا تسلیم شدند تا بدترین و یک‌طرفه‌ترین باخت اسکوچیچ در فوتبال ایران در این مسابقه رقم بخورد. همان‌طور که استراما مدتی قبل پیش‌بینی کرده بود، تیم او با گلزنی زودهنگام در همان نیمه اول، شرایط را برای پیروزی‌های پرگل فراهم می‌کند. آبی‌ها حالا صاحب بهترین خط حمله این فصل لیگ برتر هستند. تیمی که ۴ بار دروازه سایپا، ۴ بار دروازه تراکتورسازی و حالا ۵ بار نیز دروازه نفت آبادان را باز کرده است. تیمی که جدا از رسیدن به ۷ پیروزی متوالی در لیگ برتر و جام حذفی، هواداران‌اش را نیز سرگرم کرده و طعم یک فوتبال تماشایی را به آن‌ها چشانده است. تیمی که با اقتدار قابل توجهی فوتبال بازی می‌کند و بعد از مدت‌ها، اعتماد به نفس از دست رفته‌اش را باز یافته است. استقلال مثل چند سال گذشته، تابستان پر رفت و آمدی را سپری کرد، درست وقتی به نظر می‌رسید که سرمربی ایتالیایی بالاخره به ترکیب ایده‌آل‌اش برای تیم دست پیدا کرده، یکی از مهم‌ترین مهره‌ها یعنی داریوش شجاعیان ادامه فصل را از دست داد. مشکلات مالی نیز همچنان به قوت خودشان باقی مانده‌اند. با وجود همه این نشانه‌ها، استقلال نباید روی دور پیروزی باشد در زمین مسابقه، آن‌ها مهارنشدنی هستند. روند رو به رشد تیم استراما از چند هفته قبل واضح به نظر می‌رسید اما این تیم هنوز در جلوی زمین، مشکلات بزرگی داشت و نمی‌توانست از موقعیت‌ها به خوبی استفاده کند. حالا از راه رسیدن دیاباته، نقطه ضعف تیم را به نقطه قوت‌اش تبدیل کرده است. حالا آن‌ها صاحب یک مهاجم تنومند و فرصت‌طلب‌ هستند که هیچ موقعیتی را به سادگی از دست نمی‌دهد. مهاجمی که قرار است بزرگ‌ترین آرزوهای این سال‌های هواداران باشگاه را برآورده کند.

تنها یکی از ۵ گل استقلال در برابر نفت، سهم شیخ بود اما تاثیر او در چند گل دیگر تیم نیز آشکار به نظر می‌رسید. این مهاجم همین حالا با ۴ گل زده، مدعی جدی آقای گلی در لیگ برتر نوزدهم به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد با ورود او به ترکیب اصلی، دوران «بهانه‌جویی» در استقلال نیز دیگر به پایان رسیده است. یکی از کلیدی‌ترین لحظات بازی با نفت، جایی از مسابقه بود که داور به اشتباه خطای پنالتی مسلم به سود آبی‌ها را بیرون محوطه جریمه اعلام کرد. دیاباته برای لحظاتی مشغول اعتراض به داور بود اما خیلی زود بلند شد، به درون محوطه جریمه حریف رفت و در نهایت با یک پرش بلند و یک ضربه سر مهارنشدنی، گل دوم تیمش را به ثمر رساند. حالا دیگر حتی اشتباه‌های داوری نیز نمی‌توانند مانعی برای امتیاز جمع‌کردن تیم استراماچونی باشند.

غول چراغ جادوی استقلال موثر و گلزن!

زوج شیخ و مهدی قائدی در خط حمله باشگاه، به شکل فوق‌العاده‌ای جواب داده است. آن‌ها به لحاظ فیزیکی، یادآور زوج رویایی دایی و خداداد عزیزی در تیم ملی هستند. یک مهاجم بلندقامت، با ضربه‌های سر و کارهای فیزیکی به تیم کمک می‌کند و یک مهاجم کوتاه‌قامت در کنار او، بازی را روی زمین می‌آورد و مشغول انجام حرکات تکنیکی می‌شود. آن‌ها مکمل‌های بسیار خوبی برای هم هستند.

ترکیب استقلال با ورود دیاباته، ترکیب جذابی شده اما آن‌ها برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ، به چند مهره دیگر در قواره‌های این بازیکن نیاز دارند. آبی‌ها هنوز به لحاظ مهره، قابل مقایسه با چند رقیب اصلی‌شان نیستند اما می‌شود مطمئن بود که همین مهره‌های فعلی نیز زیر نظر استراماچونی، به بهترین فرم دوران فوتبال‌شان می‌رسند.

غول چراغ جادوی استقلال شیخ دیاباته، درست همان بازیکنی است که می‌تواند جای خالی تیام را برای تیمش پر کند. پس از جدایی مرد سنگالی، استقلالی‌ها نفرات مختلفی را در خط حمله امتحان کردند اما هر بار، با یک بن‌بست تازه روبرو شدند. در میان انبوه خریدهای اشتباه، شیخ یک استثنا بود. با این وجود هنوز دو نگرانی بزرگ در مورد این بازیکن وجود دارد.

اول اینکه او اساسا زیاد مصدوم می‌شود و وابستگی خط حمله استقلال به او، ممکن است درست به اندازه جذابیت‌اش، خطرناک نیز باشد. و دوم اینکه شیخ هم مثل تیام، در اولین پنجره نقل و انتقالات بعدی ساز جدایی از باشگاه را کوک کند. آبی‌ها برای نزدیک شدن به اهداف‌شان با استراما، باید بیشتر از هر بازیکن دیگری مراقب شیخ دیاباته باشند.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *