ماجرای پنالتی مشکوک وریا غفوری به سایپا و تبانی با دروازه بان این تیم چیست؟

دروازه بان سایپا به وریا غفوری گفت پناتی را کدام طرف بزند؟

در این ویدئو، طبق مدعای برخی طرفداران سایپا دروازه بان سایپا به وریا غفوری جهت زدن پنالتی را نشان می دهد و به نوعی مرتکب تبانی می شود!

پنالتی جنجالی استقلال به سایپا دروازه بان سایپا به وریا غفوری جهت نشان می دهد

مجله اینترنتی پارسی گو: ماجرای بازی سایپا و استقلال که با برد پر گل استقلال به پایان رسید، با انتشار ویدئویی در فضای مجازی جنجالی شد. در این ویدئو، طبق مدعای برخی طرفداران سایپا دروازه بان سایپا به وریا غفوری جهت زدن پنالتی را نشان می دهد و به نوعی مرتکب تبانی می شود! اما حقیقت چیست؟ با ما همراه باشید!

سایپا در حالی مقابل استقلال با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد که انتشار یک فیلم در فضای مجازی باعث شده بار دیگر بحث این بازی و تبانی دروازه‌بان این تیم با استقلال را داغ کرد. به نوشته ورزش سه تیم سایپای تهران در چارچوب رقابت های هفته هفتم لیگ برتر مقابل استقلال با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد. باختی که وضعیت این تیم را در شرایط بحرانی قرار داد و حالا همه اعضای تیم نارنجی پوش به دنبال راهی برای خروج از این شرایط هستند.

اتهام طرفداران به دروازه‌بان سایپا: دروازه بان سایپا به وریا غفوری چه جهتی نشان داد؟

با گذشت چند روز از این مسابقه اما انتشار یک فیلم در فضای مجازی باعث شده بار دیگر بحث بر سر دیدار سایپا و استقلال داغ شود. فیلمی که مربوط به لحظه پنالتی استقلال است. منتشر کنندگان این فیلم مدعی هستند که قبل از زدن ضربه توسط وریا غفوری احمد گوهری دروازه بان سایپا به او اشاره می کند که کدام طرف بزند. ادعای عجیب و غیرقابل باور که کمتر کسی می تواند روی آن مهر تایید بزند.

نکته قابل توجه درباره لحظه زدن پنالتی استقلال این است که این صحنه در دقیقه ۶۸ اتفاق افتاد و استقلال تا قبل از این ضربه دو گل به ثمر رسانده بود. به عبارت بهتر هیچ فوتبالیستی در چنین شرایطی به اینکه بخواهد بازیکن حریف را به زدن ضربه به سمت خاص هدایت کند، فکر نخواهد کرد. از سوی دیگر هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند که یک دروازه بان جوان و آینده دار که از قضا در ابتدای بازی نیز با پوشیدن پیراهن ۲۴ مجید علیاری هم تیمی اش که به تازگی رباط پاره کرده یک کار ارزشی انجام داد، بخواهد با تیم حریف همکاری کند و این قضیه درباره احمد گوهری به صورت ویژه تر هم است. گوهری گلری است که از دوران نوجوانی در سایپا رشد پیدا کرده و با وجود اینکه دو فصل در پارس جنوبی بازی کرد اما در بازگشت به تیم سابقش قطعا عرق خاصی هم به این تیم دارد.

پنالتی استقلال مقابل سایپا. جنجال حرکت دروازه بان سایپا. پنالتی وریا غفوری به احمد گوهری

پنالتی استقلال مقابل سایپا. جنجال حرکت دروازه بان سایپا. پنالتی وریا غفوری به احمد گوهری

پیگیری های خبرنگار ما درباره این صحنه نشان می دهد که دروازه بان سایپا قبل از زده شدن ضربه پنالتی مشغول صحبت با نیمکت خودی بوده و وقتی نکته ای از سوی اشکان نامداری مربی گلرهای تیم به او گوشزد می شود با اشاره انگشت مانند لایک حرفش را تایید می کند تا نامداری متوجه شود که این نکته را فهمیده است.

اشکان نامداری مربی گلرهای سایپا در این خصوص به خبرنگار ما گفت: «من واقعا خجالت می کشم درباره چنین بحث سخیفی اظهارنظر کنم. آن لحظه گوهری در جواب به حرف من با انگشت اشاره کرد که متوجه نکته ای که به او گفتم شده و واقعا چنین موضوعاتی خنده دار است.»

در چند سال اخیر بسیاری از هواداران فوتبال با تاثیرپذیری از فضای مجازی جو نامناسب و شرایط بدی را در این رشته ورزشی ایجاد کرده اند. شرایطی که گاهی فضای فوتبال را نیز آلوده می کند و البته هیچ کمکی به پیشرفت فوتبال انجام نمی دهد. موضوعی که درباره گوهری پیش آمده نیز ازهمین دست است که پرداختن به آن درست به نظر نمی رسد.

مربی گلرهای سایپا حرف و حدیث های جنجالی پیرامون حرکت دروازه بان این تیم مقابل استقلال را خنده دار دانست. تیم سایپای تهران در چارچوب رقابت های هفته هفتم لیگ برتر مقابل استقلال با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد. باختی که وضعیت این تیم را در شرایط بحرانی قرار داد و حالا همه اعضای تیم نارنجی پوش به دنبال راهی برای خروج از این شرایط هستند.

پنالتی زدن وریا غفوری کاپیتان استقلال. آیا وریا فقط پنالتی های آسان را می زند

پنالتی زدن وریا غفوری کاپیتان استقلال. آیا وریا فقط پنالتی های آسان را می زند

ابهام بزرگ: وریا غفوری فقط پنالتی‌های آسان را می‌زند؟

پس از جار و جنجال هایی که پنالتی مشکوک وریا غفوری به احمد گوهری ایجاد کرد و بنا به گفته عده ای از طرفداران سایپا، دروازه بان سایپا به وریا غفوری جهت زدن پنالتی را نشان می داد، ماجرای زدن پنالتی های آسان توسط وریا غفوری داغ شد. حرکت احمد گوهری که البته مشخص بود به هیچ وجه تبانی نیست، رفع ابهام شد. اما آیا ماجرای زدن پنالتی های آسان توسط وریا غفوری نیز رفع ابهام خواهد شد؟

بر همین اساس آی اسپورت نوشت: استقلال پيروزی درخشانی را برابر سایپا به دست آورد و توانست با چهار گل این تیم را شكست بدهد. این بازی كلی نقطه روشن برای آبی‌ها داشت كه همه جا به اندازه كافی در مورد آنها صحبت شده است، اما اتفاقات ورزشگاه شهر قدس یك ابهام هم جا گذاشت. گل سوم استقلال در این بازی را وریا غفوری از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. این در حالی است كه اخیرا استقلالی‌ها ضربات پنالتی زیادی را از دست داده بودند.

یكی از مهم‌ترین ضربات سوخته این تیم، پنالتی از دست رفته علی كریمی در داربی تهران بود؛ آنچه باعث شد استقلال فرصت پیروزی برابر رقیب دیرینه را از دست بدهد و در پایان با شكست زمین مسابقه را ترك كند. آن زمان انتقاد زیادی از انتخاب كریمی به عنوان زننده پنالتی مطرح شد؛ مخصوصا كه كریمی در لیگ برتر تا به حال حتی یك پنالتی هم برای هیچكدام از تیم‌هایش نزده بود. در همین فضا این شائبه مطرح شد كه وریا غفوری به عنوان كاپیتان و یكی از پنالتی‌زن‌های استقلال باید مسوولیت زدن این ضربه را بر عهده می‌گرفته، اما طفره رفته است.

در عین حال مسوولان استقلال به دفاع از غفوری پرداختند و مدعی شدند استراماچونی در لیست گزینه‌های زدن پنالتی، كریمی را بالاتر از غفوری قرار داده بود. سی روز بعد از آن بازی اما، استقلال در یك بازی آسان به مصاف سایپا می‌رود ودر حالی كه با دو گل پیش است، برای این تیم پنالتی اعلام می‌شود. اتفاقا علی كریمی هم در زمین است، اما این بار خود كاپیتان غفوری توپ را بر می‌دارد و ضربه‌اش را گل می‌كند. حالا باید به این سوال جواب داده شود كه روز داربی چرا غفوری پنالتی نزد؟ انتخاب كریمی محصول چه فرایندی بود و آیا این دوگانگی، ربطی به سخت و آسان بودن پنالتی‌های این دو مسابقه داشته است یا نه؟

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *