ماجرای حمایت بهاره رهنما از همجنسبازان + تصاویر

شائبه حمایت بهاره رهنما از همجنسبازان به خاطر مدل لباس و نماد استفاده شده در نمایش تئاتری که خانم رهنما در آن حضور دارد ایجاد شده است.

حمایت بهاره رهنما از همجنسبازان

مجله اینترنتی پارسی گو: شائبه حمایت بهاره رهنما از همجنسبازان به خاطر مدل لباس و نماد استفاده شده در نمایش تئاتری که خانم رهنما در آن حضور دارد ایجاد شده است. در این مطلب به بررسی صحت ماجرای حمایت بهاره رهنما از همجنسبازان و جزئیات آن می پردازیم.

جزئیات جنجالی نماد همجنس گرایی و همجنس بازان روی لباس بهاره رهنما

به نوشته نازوب لباس همجنسگرایی بهاره رهنما در تئاتر جنجالی شد، چراکه نماد همجنسگرایی و همجنس بازان روی لباس بهاره رهنما دیده شد.

تبلیغ نماد همجنسگرایی. علامت همجنسبازان

تبلیغ نماد همجنسگرایی. علامت همجنسبازان

بهاره رهنما با پیکسلی روی لباسش که به رنگ های مختلف و بهتر بگوییم رنگین کمانی بود، دیده شد. قابل ذکر است که این رنگ ها نماد همجنس گرایی و دگرباشان جنسی است.

اما در اینستاگرام نسبت به این پیکسل که او به لباسش وصل کرده و افرادی آن را به پرچم رنگین کمان شبیه دانسته اند توضیحاتی ارائه شده است. درباره این پیکسل اینطور توضیح داده شده است که: دوستان عزیز و دلواپسان همیشه در صحنه، قبل از هر گونه قضاوت نادرست و عجولانه کمی تحقیق کنید. پیکسلی که خانوم رهنمای عزیز به لباس خود در هنگام اجرای تاتر وصله کرده اند پیکسل ماه تولدشون که آذر هست بوده و لاغیر!

امام پرچم دگرباشان و همجنس گرایان نیز به این شکل است:

تصویر پرچم دگرباشان و همجنس گرایان

تصویر پرچم دگرباشان و همجنس گرایان

ترتیب رنگ ها در این پرچم مهم است و هر رنگ نشانه ای دارد ، جالب است که پیکسل خانم بهاره رهنما نیز عینا رنگ های پرچم دگرباشان را دارد:

ترتیب رنگ ها در پرچم دگرباشان و همجنس گرایان

ترتیب رنگ ها در پرچم دگرباشان و همجنس گرایان

درهر صورت این شباهت و یکرنگی پیکسل بهاره رهنما با نماد همجنسگرایان بازتاب جهانی و گسترده ای داشت و این خانم معروف و بازیگر باید سخنان قانع کننده ای در این خصوص داشته باشد!

تصاویر مدل لباس و نماد همجنسگرای بهاره رهنما

تصویر زیر را ناز وب منتشر کرده است. اگرچه نمی توان به سادگی و به خاطر استفاده از یک نماد کوچک (به آن کوچکی که باید با فلش و ذره بین نمایش بولد شود!) کسی را متهم به همجنسگرایی و همجنسبازی نمود:

تبلیغ نماد همجنسگرایی. تئاتری برای تبلیغ همجنس گرایی حتی با نماد همجنس گرایی بر لباس بهاره رهنما

تبلیغ نماد همجنسگرایی. تئاتری برای تبلیغ همجنس گرایی حتی با نماد همجنس گرایی بر لباس بهاره رهنما

تصویر زیر هم در ناز وب منتشر شده است. اگرچه این تصویر نیز نمی تواند چیزی را ثابت کند. چراکه یک نماد تولد است که نهایتا توسط یک بازیگر یا هر یک از عموامل تئاتر خریداری و استفاده شده است و اگر محکومیتی وجود داشته باشد، باید متوجه طراح این نماد باشد که ترتیب رنگ ها و نماد همسجنگرایی را برای محصولش انتخاب کرده است. همچنین این نکته را هم باید در نظر داشت که محتوای تئاتر باید در جای خود بررسی شود:

بزرگ شده نماد همجنسگرایی در لباس بهاره رهنما. من یه آذر ماهی ام

بزرگ شده نماد همجنسگرایی در لباس بهاره رهنما. من یه آذر ماهی ام

بررسی تئاتر «دیگری» با نشانه های متعدد همجنسگرایی

به نوشته منظوم بهاره رهنما در تئاتر دیگری که کارگردانی و بازیگری آن را خودش بر عهده دارد، لباسی بر تن کرده که بسیار خبرساز شده است. پویا نمادی که روی لباس بهاره رهنما در تئاتر دیگری است نماد همجنسگرایی تعبیر شده است اما بهاره رهنما در اینستاگرام گفته است که این نماد، نماد ماه تولدش است.

این بهاره رهنماست! در حال اجرا در تئاتری با نام «دیگری» در تماشاخانه ایرانشهر تهران. و آن سنجاق رنگین کمانی که بر لباسش دوخته، نشان جهانی هم جنس بازان است. در توضیح این تاتر نوشته شده است «دیگری» ضمن پرداختن به مسئله هویت و تأثر آن به واسطه عشق یک متن عاشقانه و زنانه از نویسنده فرانسوی است!

این تنها بخشی از نظراتی‌است که در شبکه‌های مجازی درباره این نمایش دست به دست می‌شود در ادامه این متن می‌خوانیم «جایی در مرکز پایتخت جمهوری اسلامی، در تماشاخانه شهری، کسی نمایشی به صحنه برده است که در آن ظاهرا از مضامین هم جنس بازانه صحبت می شود و یا لااقل هنرپیشه آن با سنجاق سینه‌ای هویدا و روشن، در آستانه رژه‌های سالانه هم جنس گرایان در سرتاسر جهانِ گمراه، نماد فرهنگ منحط غربی را تبلیغ می‌کند و صدایی از هیچ جایی بلند نمی شود.»

نمایش «دیگری» نوشته «انزو کرمن» به کارگردانی بهاره رهنما در سالن استاد سمندریان تماشاخانه انتظامی به صحنه رفت و با انتقادات شدیدی نیز همراه شد.

کانال خبری فارس نیز در مورد این نمایش این‌گونه واکنش نشان داد «نمایشی که حتی نامش هم برگرفته از عنوان «دگرباش‌ها» است. نمایشی که حتی خود نویسنده در گفت‌وگویی اعلام کرد از اجرای آن در ایران بسیار متعجب شده و البته برایش هم خوشحال‌کننده و هم غیرمنتظره است.

تئاتری که شاید در نگاه نخست تنها به گفت‌وگوی ساده بین دو زن که هر دو همسر یک مرد هستند مربوط می‌شود و یا به‌اصطلاحِ نمایش، داستان «مرد دو آدرسه» است که در حق همسرانش ظلم‌ها کرده اما فارغ از ارزش‌گذاری فنی اثر که بسیار ضعیف ساخته و پرداخته شده، اصل قصه و داستان، نه آن مرد دو آدرسه هدف است و نه مصائب آن دو زن بلکه آنچه غایت و فرایند دراماتیک اثر بیان می‌کند تهی و پوچ بودن روابط زناشویی است و درنهایت، با اِلمان‌های مشخص و محرز به مخاطب نشان می‌دهد که این مدل زندگی نتیجه‌ای جز بیچارگی نخواهد داشت اما در ازای آن هر دو زن می‌توانند نوع دیگری از زندگی را که همان در کنار هم و باهم بودن است، تجربه کنند و به ایده آل‌هایشان دست پیداکرده و فرصت‌های ازدست‌رفته زندگی‌ را دوباره احیا کنند و حتی احتیاجات غریزی و جنسی خود را نیز در کنار هم برآورده سازند!

نکته قابل توجه این نمایش استفاده از نماد معروف همنجسگرایان در طول مدت اجرا در طراحی لباس بازیگر بود که حواشی بسیاری را به‌همراه داشت.

نمایی از تئاتر جنجالی دیگری با کارگردانی و بازی بهاره رهنما

نمایی از تئاتر جنجالی دیگری با کارگردانی و بازی بهاره رهنما

نماد همجنس بازی روی لباس بهاره رهنما در نمایش دیگری

این پیکسل که از پرچم رنگین کمانی گرفته‌شده است نماد هم‌جنس گرایان در دنیا می‌باشد. رچم رنگین کمانی پرچمی است شامل چند رنگ که به صورت افقی در کنار هم قرار گرفته‌اند که برگرفته از رنگ‌های رنگین کمان است. رنگ‌های اصلی رنگین کمان با رنگ‌های این پرچم تفاوت دارد اما طراحی‌های بسیاری در سراسر دنیا این رنگ‌ها را به ترتیب در پرچم قرار می‌دهند.

البته بهاره رهنما در اینستاگرامش شباهت پیکسل روی لباسش با نماد هم‎‌جنس‌گرایی را تکذیب کرد و آن را تنها به‌ آذر ماهی بودنش نسبت داد.

نکته قابل توجه، اجرای نمایش دیگری با عنوان «آرامش، زن زیبایی است که شوهر دارد» به نویسندگی همین بازیگر است که بازهم اقتباسی از یکی از نمایشنامه‌های انزو کورمن است. در این نمایش مونولوگ، زنی خاطرات گذشته خود را روایت می‌کند و این وهم را ایجاد می‌کند که همسرش را کشته است. حال باید منتظر ماند و بعد از اجرای آن در مورد محتوای این نمایش قضاوت کرد.

نمایی دیگر از تئاتر دیگری. استفاده از نماد همجنسگرایی توسط بهاره رهنما

نمایی دیگر از تئاتر دیگری. استفاده از نماد همجنسگرایی توسط بهاره رهنما

وقتی بهاره رهنما مهمان نهاد مروج هم‌جنس‌بازی می شود

بهاره رهنما بازیگر زن کشورمان به دعوت سازمان زنان ایرانی انتاریو به کانادا رفت. به نوشته سینماپرس سازمان زنان ایرانی انتاریو از جمله انجمن های فمینیستی و مدافع همجنسگرایان در خارج از کشور است:

حضور بهاره رهنما به دعوت سازمان زنان ایرانی انتاریو در کانادا

حضور بهاره رهنما به دعوت سازمان زنان ایرانی انتاریو در کانادا

در انتهای مطلب بررسی حمایت بهاره رهنما از همجنسبازان بیان این نکته ضروری است که صفحه اینستاگرام خانم بهاره رهنما، شخصیت ایشان را بسیار قابل احترام نشان می دهد. پست هایی که منش فکری انسانی خانم بهاره رهنما را نشان می دهد، مانند دعوت از خواننده بر بالین تخت دختر نوجوان بیمار، و نیز انتشار بخشی از سخنرانی استاد دینانی درباره امام حسین (ع) و همچنین انتشار متنی از سخنان مرحوم دولابی (عارف شهیر) به همراه تصویر آن مرحوم باید مخاطب را به فکر فرو ببرد:

صفحه اینستاگرام بهاره رهنما. سخنرانی دکتر دینانی فیلسوف و مرحوم دولابی عارف و دعوت از خواننده بر بالین دختر بیمار

صفحه اینستاگرام بهاره رهنما. سخنرانی دکتر دینانی فیلسوف و مرحوم دولابی عارف و دعوت از خواننده بر بالین دختر بیمار

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *