فهرست وسایل مورد نیاز برای زیارت اربعین + عکس

وسایل مورد نیاز زیارت اربعین چیست؟ + عکس

در این مطلب وسایل مورد نیاز زیارت اربعین ذکر شده است. ضروریست زائرین گرامی با توجه به شرایطی که دارند، فهرستی از وسایل مورد نیاز زیارت اربعین را آماده کنند.

زیارت اربعین زائر اربعین

مجله اینترنتی پارسی گو: در این مطلب وسایل مورد نیاز زیارت اربعین ذکر شده است. ضروری است زائرین گرامی با توجه به شرایطی که دارند، فهرستی از وسایل مورد نیاز زیارت اربعین را آماده کرده و با خود به همراه داشته باشند.

لوازم ضروری که زائران اربعین باید همراه داشته باشند

سفر اربعین با سایر سفر‌ها متفاوت است بنابراین نیاز است تا زائران لوازم ضروری را با خود به همراه داشته باشند. به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک شدن به اربعین حسینی(ع) نیاز است زائران لوازم ضروری که در متن زیر ذکر شده است با خود به همراه داشته باشند.

در مرحله اول زائران باید یک کوله و کفش مناسب برای پیاده روی اربعین انتخاب کنند، یک ملحفه نازک و سبک نیز با خود به همراه داشته باشند.

زائران اگر داروی خاصی مصرف می کنند به میزان مصرف ۲۰ روز و داروهایی چون سرماخوردگی، ضد تهوع و پودر بچه و پماد سوختگی برای عرق سوز شدند با خود به همراه داشته باشند و باتوجه به گرم بودن هوا در کشور عراق زائران برای جلوگیری از آفتاب سوختگی از کلاه، عینک دودی و کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

قبل از اعزام زائران باید از آدرس پایگاه های درمانی هلال احمر، موکب های ایرانی اطلاع داشته باشند همچنین یک نقشه کاغذی کشور عراق را نیز تهیه کنند.

به مقدار لازم خوراکی و آب معدنی در بین زائران توزیع می شود اما بهتر است زائران لوازم مقوی خشک چون خشکبار، نان خشک، بیسکوئیت و غیره در کوله پشتی خود داشته باشند.

برای رعایت بهداشت زائران لوازم بهداشتی همچون دستمال کاغذی، صابون، مایع دستشویی به همراه خود ببرند، داشتن یک عدد قاشق و لیوان برای هر زائری ضروری است.

به دلیل کمبود پریز برق با خود یک پاور بانک به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

فهرست لوازم ضروری برای پیاده روی اربعین

فهرست لوازم ضروری برای پیاده روی اربعین

گردآوری: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *