جزئیات ترور سردار سلیمانی با بمب گذاری در حسینه ای در کرمان!

ماجرای ترور سردار سلیمانی چیست؟

پس از دستور نتانیاهو برای ترور سردار سلیمانی تیم تروریستی که قصد داشت با بمب گذاری حسینیه ای که سردار سلیمانی عزاداری می کند وی را ترور کند بازداشت شد.

طرح ترور سردار سلیمانی

مجله اینترنتی پارسی گو: پس از دستور بنیامین نتانیاهو برای ترور سردار سلیمانی یک تیم تروریستی که قصد داشتند با بمب گذاری زیر حسینیه ای که سردار سلیمانی عاشورای هر سال در آنجا عزاداری می کند وی را ترور کنند بازداشت شدند.

با شکست طرح ترور سردار سلیمانی در کرمان تیم تروری که قصد ترور فرمانده سپاه قدس را داشتند بازداشت شدند. حجت الاسلام طائب ازشکست طراحی سرویس های عبری عربی برای ترور سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و دستگیری تیم ترور توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد.

سردار سلیمانی. عزاداری ماه محرم در کرمان

سردار سلیمانی. عزاداری ماه محرم در کرمان

شکست طرح ترور سردار سلیمانی در کرمان: تیم ترور بازداشت شدند

رئیس سازمان اطلاعات سپاه امروز در حالی از خنثی شدن طرح ترور سردار سلیمانی فرمانده قدس سپاه در کرمان خبر داد که چندی پیش بنیامین نتانیاهو خواستار ترور این فرمانده سپاه شده بود.

به نوشته آنا حجت‌الاسلام حسین طائب در بیست و سومین مجمع عالی فرماندهان سپاه در این رابطه، افزود: «دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران پس از ناکامی توطئه‌ها و فتنه‌های مختلف برای تسلیم جمهوری اسلامی و راه اندازی دوقطبی جنگ و مقاومت و پیامدهای معکوس آن با شکل‌گیری احساس غرور ملی و افزایش روحیه مقاومت و استقامت برابر فشارهای اقتصادی، در صدد بودند در ایام فاطمیه و یا ایام محرم اقدامی در جنوب شرق کشور انجام دهند که به واسطه فضای حاکم و اشراف همه‌جانبه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و اقدامات خوب نیروی زمینی سپاه موفق نشدند».

برخی رسانه‌های غربی و عربی چند سال قبل هم از شهادت سردار سلیمانی در سوریه خبر داده بودند. در اوایل جنگ داخلی سوریه مقر سازمان امنیت ملی این کشور توسط تروریست‌های خارجی واقع در سوریه منهدم شده بود و وزیر دفاع و بسیاری از افراد نظامی دولت بشار اسد کشته شده بودند.

طرح ترور سردار سلیمانی در کرمان

رئیس سازمان اطلاعات سپاه افزود: «آنها با سرخوردگی از ناتوانی در اقدام ضد امنیتی در این خصوص و نیز عملیات علیه مقرهای سپاه، برنامه‌ریزی چند ساله خود برای ترور سردار حاج قاسم سلیمانی را عملیاتی کردند تا بتوانند وی را در داخل کشور و در استان کرمان هدف قرار دهند».

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چندی پیش در گفتگو با پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، از عملیات‌های حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه در مقابل رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

ترور کار سرویس‌های عبری و عربی است

طائب در تشریح بخشی از طراحی سرویس‌های عبری-عربی برای ترور فرمانده نیروی قدس سپاه اضافه کرد: «در این طراحی قرار بود تیم تروریستی وابسته و اجیر شده با ورود به کشور در ایام فاطمیه، محلی در جوار حسینیه مرحوم پدر سردار سلیمانی را خریداری کرده و با استقرار در آن ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلو مواد منفجره را تهیه و از طریق ایجاد کانال در زیر حسینیه قرار دهند تا زمانی که این سردار عزیز به رسم همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورا در این حسینیه و در جمع عزاداران حسینی حضور می‌یابند، آن را منفجر کنند».

سردار سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه لبنان با شهید عماد مغنیه و سید حسن نصرالله اتاق عملیاتی ویژه بر ضد رژیم صهیونیستی تشکیل داده بودند. چندی پیش هم یکی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و کنگره آمریکا خواستار ترور سردار سلیمانی شده بودند.

دریافت نشان عالی ذوالفقار توسط سردار سلیمانی از مقام معظم رهبری

دریافت نشان عالی ذوالفقار توسط سردار سلیمانی از مقام معظم رهبری

ترور سردار سلیمانی برای ایجاد یک جنگ مذهبی

طائب افزود: «آنها با این اقدام شوم درصدد بودند یک جنگ مذهبی را راه اندازی و بگویند مسئله انتقام داخلی بوده است. اما به فضل الهی به‌رغم برنامه‌ریزی چند ساله به سد هوشمندی و هوشیاری فرزندان ملت ایران برخورد و قبل از اقدام در تور اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفتند».

وی در ادامه با تأکید بر این که آنها تلاش کردند حتی زمانی که این تیم را برای آموزش از ایران به کشورهای همسایه بردند تا با هزینه‌های زیاد آماده و برای اجرای عملیات به داخل اعزام کنند، تحت کنترل و اشراف اطلاعاتی سپاه قرار داشتند، گفت: «اعضای این تیم پس از دستگیری گفتند می‌خواستیم عملیات ایام فاطمیه را به ایام محرم و تاسوعا و عاشورا بیاوریم تا با ترور سردار سلیمانی اتفاق بزرگی را برای بر هم زدن اوضاع داخلی و افکار عمومی رقم زنیم».

سردار سلیمانی بیش از دو دهه فرماندهی سپاه قدس را برعهده دارد. بسیاری او را مرد اول منطقه و مقاومت می‌دانند که در زمان حمله داعش به عراق و سوریه در مقابل این گروه ایستاد. او در شهریور سال ۱۳۹۷ از پایان عمر داعش در عراق و سوریه خبر داده بود.

مسئول اطلاعات سپاه، ادامه داد: «اما با الطاف الهی و کار دقیق و هوشمندانه اطلاعاتی با دستور سردار فرمانده محترم کل سپاه قبل از تاسوعا و عاشورا موفق شدیم با دستگیری این تیم سه‌نفره توطئه و برنامه‌ریزی چند ساله سرویس‌های عبری-عربی برای ارتکاب چنین جنایتی را خنثی و با شکست مواجه سازیم».

فرمانده سپاه قدس چندی پیش از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نشان ذوالفقار دریافت کرد که این مدل بالاترین تقدیر مدالی در جمهوری اسلامی است. این موضوع خشم مقامات صهیونیست‌ها را در پی داشت.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه خاطرنشان کرد: «این‌ها آنقدر به موفقیت طراحی و عملیات خود اطمینان داشتند که حتی وزیر خبیث رژیم صهیونیستی مدتی قبل اظهار کرده بود که ما سردار سلیمانی را ترور می‌کنیم اما به یاری خداوند نتوانستند و سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه موفق به دستگیری تیم و خنثی‌سازی توطئه شدند».

سردار سلیمانی در میدان نبرد با داعش. عراق و سوریه

سردار سلیمانی در میدان نبرد با داعش. عراق و سوریه

گفتنی است پس از دستور نتانیاهو برای ترور سردار سلیمانی تیم تروریستی که قصد داشت با بمب گذاری حسینیه ای که سردار سلیمانی عزاداری می کند وی را ترور کند بازداشت شد.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *