روایت دکتر قالیباف از دیدار عیدانه اش با دکتر احمدی نژاد!

روایت قالیباف از دیدار جنجالی اش با احمدی نژاد!

مدتی قبل بود که دیدار محمد باقر قالیباف با محمود احمدی نژاد حاشیه ساز شد. حالا قالیباف از آن دیدار جنجالی و نیز از انتخابات ۹۶ سخن گفته است.

دکتر محمد باقر قالیباف و دکتر محمود احمدی نژاد

مجله اینترنتی پارسی گو: مدتی قبل بود که دیدار محمد باقر قالیباف با محمود احمدی نژاد حاشیه ساز شد. حالا قالیباف از آن دیدار جنجالی و نیز از انتخابات ۹۶ سخن گفته است. او می گوید این دیدار در آخر فروردین و با هدف احوال پرسی و عید دیدنی انجام شده، اما از بین همه دیدارهای عیدانه وی، در مرداد ماه! دیدار او با احمدی نژاد جنجالی شده است!

روایت قالیباف از دیدارش با دکتر احمدی نژاد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دیدارش با محمود احمدی‌نژاد گفت: من هر هفته در مجمع تشخیص او را می‌بینم. نزدیک به یکدیگر نیز می‌نشینیم. دقت کنید، من به دیدار آقای احمدی‌نژاد در آخر فروردین ماه به جهت احوال‌پرسی عید رفتم و در آن دیدار هیچ سخن سیاسی با یکدیگر نداشتیم، حداقل مواضع من روشن است، این موضوع بسیار روشن است اما خب عید بوده و ما به احوال‌پرسی رفتیم.

قالیباف تصریح کرد: به این موضوع دقت کنید که چه زمانی دروغ گفته و چه چیزی گفتند؟ این خبر در مرداد مطرح شد گفتند آقای قالیباف با احمدی‌نژاد برای مذاکره دیدار کرده است! چه زمانی این سخن گفته شد؟ زمانی که من آمدم و موضوع مجلس نو را طرح کردم و گفتم جوانان پای کار بایستید. عده‌ای تا احساس خطر کردند این‌گونه رفتار کردند، برخی روزنامه‌ها کاریکاتور تمام‌قد توهین‌آمیز زدند، چون احساس خطر کردند. مطمئن باشید هرجا به‌درستی گام بردارید، برای تضعیف شما حرکت می‌کنند.

حتما بخوانید

پسر سید محمد خاتمی هم از ایران رفت! + عکس

روایت شهردار اسبق تهران از گروهی که به او تکنوکرات می گفتند!

شهردار اسبق تهران درباره اینکه به او تکنوکرات می‌گویند، گفت: این سخن پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۹۲ که سال انتخابات بود عنوان شد، در فروردین ایشان به مسائلی اشاره کردند که برخی رفتار تکنوکراتی دارند و کار جهادی انجام نمی‌دهند، این کلمه از آنجا به وجود آمد، جریانی شروع کرد که قالیباف تکنوکرات است چراکه خوب کار می‌کند. چه تکنوکراتی؟ در شهر تهران در سال ۸۴ که توفیق خدمت در شهرداری تهران را داشتم شروع به کار جهادی و فرهنگی کردم.

وی تصریح کرد: پنجشنبه و جمعه‌ها که شهرداری تعطیل بود، من با نیروهای داوطلبانه شهرداری به بررسی محله به محله و منطقه به منطقه می‌پرداختیم. هنگامی‌ که در حوزه زیرساختی شهر اقدام خوبی انجام داده باشید می‌گویند تکنوکرات است. شما می‌دانید اداره اقتصاد کشور بروکراسی می‌خواهد ولی سیستمی که می‌خواهد باید در قالب درست و عدالت محور باشد.

قالیباف همچنین در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره اعلام لیست اموالش در انتخابات ۹۶ گفت: اگر کسی خلاف این موضوع سندی دارد، بگوید. طی ۴۰ سال گذشته هر حسابی داشتم چک کنند. چرا مجلس تصویب نمی‌کند که اموال را به اطلاع مردم برسانند؟ چرا تاکنون فردی حاضر نشده تا این لیست اموال من است؟

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ کار اقتصادی مباح شخصی انجام نداده‌ا‌م، گفت: کسانی که می‌گویند قالیباف تکنوکرات است باید بگویم من الان هیچ مسئولیت اجرایی ندارم.

وی افزود: من مطرح کرده‌ام اگر بیایم شغل ایجاد می‌کنم. امروز من هیچ اختیاراتی از دولت در اختیار ندارم اما آیا من آبرو دارم تا تلفن من را جواب دهند یا خیر؟ من می‌توانم مشکل جوانی را حل کنم یانه؟ حتما می‌توانم پس انجام می دهم. آیا این تکنوکراتی است؟

وی درباره سوالی درباره رد پیشنهاد ریاست بنیاد مستضعفان هم تاکید کرد: در این باره با من صحبت شد و گفتم حتما هر وظیفه‌ای به دوش من باشد بدون چون‌وچرا انجام می دهم اما اگر نظر خودم را بخواهید نظرم آن است که دیگران هستندکه این کارها را انجام دهند اجازه دهید حرف را قبل از بحث بنیاد بگویم.

قالیباف ادامه داد: دی ماه ۹۶ چند ماهی تازه از کار فارغ شده بودم که توفیق سفر حج پیدا کردم. هنگامی‌که در جلسه‌ای با دوستان جمع شدیم من در آنجا مطرح کردم که در دی ۹۶ کنتور خود را صفر می‌کنم و هیچ مسئولیت رسمی و اجرایی نمی‌پذیرم می‌خواهم در جوانان کار کنم و به آنان نشان دهم با دست خالی بدون هیچ پولی می‌توان کار کرد.

وی گفت: کسی کار جهادی می‌کند باید دوچیز را نخواهد: پول و اختیار . هرکسی که پول و اختیار نخواست و کار کرد آن کار جهادی است. اگر من به بنیاد رفته بودم و درباره مجلس نو صحبت می‌کردم کسانی که دنبال تخریب من هستند، چه می‌گفتند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت درباره چرایی انصرافش در انتخابات ۹۶ گفت: اولا گذشته را تنها به‌عنوان تجربه داشته باشید تا اشتباهات را مجدداً مرتکب نشوید. در سال ۹۶ تصمیم ورود هفته آخرمان به این انتخابات اشکال داشت. من شفاهی و مکتوب به دوستان گفتم.

حتما بخوانید

کمتر از ۴ ماه پس از قتل: محمد علی نجفی آزاد شد!

روایت قالیباف از رابطه و دوستی اش با رئیسی و انتخابات ۹۶

وی اضافه کرد: من با آقای رئیسی از سال ۵۶ تا الان دوست هستیم. به هنگام نظرسنجی ۵ درصد آقای رئیسی جلوتر بود اما عزیزان بنا نیست من و آقای رئیسی با یکدیگر رقابت کنیم بنا بود یکی از ما دو با رقیب رقابت کنند. شما به نظرسنجی‌ها دقت کنید. اگر من در این انتخابات می‌ماندم و رقیب برنده بود چه می‌شد؟ ما براساس سنت‌های الهی کار می‌کنیم.

قالیباف ادامه داد: از هر سخنی که باعث اختلاف بین سلایق اردوگاه انقلاب می‌شود دوری کنید. اگر به بسیاری از سؤالات را پاسخ نمی دهم برای این است که اگر با سخن گفتن فضا را شلوغ کنیم فرصت را به فرصت‌طلبان می‌دهیم و این موضوع باعث ضربه زدن به اساس اردوگاه اصولگرایان می‌شود.

وی افزود: شما دقت کنید با ملاقات من و آقای احمدی‌نژاد برخی افراد چه کارهایی انجام دادند و از چه موضوعی به چه موضوعاتی رسیدند؟ شما امید انقلاب هستید، وقت‌تان را به این کارهای غیراساسی و غیرمفید صرف نکنید. اساس کار و کارآمدی نظام با تلاش است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: در بحث مجلس نو، در میدان باشید، در این میدان هماهنگ و سیستمی عمل کنید. به دنبال اختلاف و بحث‌هایی که دلخوری ایجاد می‌کند نباشیم. کشور نیازمند به اجماع است. ما باید پیروز کارآمد باشید. همه تلاش خواهیم کرد که مجلسی کارآمد سر کار بیاید. به گزارش فارس، پس از جلسه، دانشجویان بسیجی در جمعی صمیمی با قالیباف به گفت‌وگو پرداختند.

تهیه و تنظیم: مجله اینترنتی پارسی گو

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *