ماجرای رقص فرزانه کابلی در کنسرت سالار عقیلی چیست؟

جزئیات رقص فرزانه کابلی در کنسرت سالار عقیلی + فیلم و تصاویر

رقص فرزانه کابلی در کنسرت سالار عقیلی جنجال ساز شد. اگرچه بعضی از رسانه ها حرکات فرزانه کابلی را حرکاتی نمایشی خوانده اند، نه رقص.

رقص فرزانه کابلی

مجله اینترنتی پارسی گو: فرزانه کابلی که سالها قبل در سریال علی کوچولو به ایفای نقش پرداخته بود، بار دیگر خبر ساز شد. اینبار رقص فرزانه کابلی در کنسرت سالار عقیلی جنجال ساز شد. اگرچه بعضی از رسانه ها حرکات فرزانه کابلی را حرکاتی نمایشی خوانده اند، نه رقص. اما جزئیات این ماجرای جنجالی چیست؟

اجرای نمایشی و جنجالی فرزانه کابلی در استیج کنسرت سالار عقیلی با واکنش های زیادی در فضای مجازی همراه شد. این اجرا البته از سوی برخی از رسانه ها مورد انتقاد شدید قرار گرفت. گفتنی است رقص فرزانه کابلی در حالی خبر ساز شده است که این هنرپیشه سالها قبل در سریال علی کوچولو به ایفای نقش پرداخته بود.

فرزانه کابلی تصویر دوم

واکنش ها به رقص فرزانه کابلی در کنسرت سالار عقیلی

روزنامه کیهان در واکنش به رقص فرزانه کابلی در کنسرت سالار عقیلی نوشت: یک هنرپیشه زن معروف سینما و تئاتر، در کنسرت سالار عقیلی دست به رفتاری سخیف زد. این بازیگر که سالهاست به انزوا رانده شده، در حین برگزاری کنسرت سالار عقیلی به روی صحنه رفت و دست به انجام حرکاتی مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی زد! نکته تاسف‌آور اینکه خواننده یاد شده، گویا از پیش از قصد زن بازیگر مطلع بوده است. او در حین اجرا نیز، مانع کار زشت زن بازیگر نشد.

همچنین صراط نیز در واکنش به رقص خانم بازیگر در کنسرت سالار عقیلی نوشت: فرزانه کابلی بازیگر سریال علی کوچولو که سالهاست به انزوا رانده شده، در حین برگزاری کنسرت سالار عقیلی به روی صحنه رفت و دست به انجام حرکاتی مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی زد! نکته تاسف‌آور اینکه خواننده یاد شده، گویا از پیش از قصد زن بازیگر مطلع بوده است. او در حین اجرا نیز، مانع کار زشت زن بازیگر نشد.

فیلم رقص فرزانه کابلی در کنسرت سالار عقیلی

فیلم اول از رقص فرزانه کابلی در کنسرت سالار عقیلی را مشاهده می فرمایید:

فیلم دوم از رقص فرزانه کابلی در کنسرت سالار عقیلی را مشاهده می فرمایید:

فرزانه کابلی کیست؟

فرزانه کابلی (زاده ۱۲ اردیبهشت ۱۳۲۸ در تهران) رقصنده و بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران است. به نوشته ویکی پدیا، هادی مرزبان بازیگر و کارگردان تئاتر، همسر اوست و علی‌اصغر گرمسیری بازیگر قدیمی تئاتر و سینما، دایی وی بود.

دوران کودکی فرزانه کابلی

فرزانه کابلی متولد ۱۳۲۸ در تهران است. پدر و مادرش هر دو نوازنده بودند. از کودکی همواره علاقه زیادی به رقص و بازیگری نشان می‌داد و در مدرسه هم این فعالیت‌ها را دنبال کرد. او دوره باله در وزارت فرهنگ و هنر گذراند. همچنین در دوران دبیرستان به مدت ۴ سال قهرمان پرش ارتفاع دورهٔ اول دبیرستانهای تهران شد.

فرزانه کابلی پیش از انقلاب

کابلی در هنرستان ملی فولکلور ایران گرایش رقص‌های ملی و محلی خواند و بسیاری از رقص‌های ایران را آنجا آموخت و اجرا کرد. در طول این دوره و مدت‌ها پس از آن برای طرفداران هنر در ایران و کشورهای دیگر رقص‌های محلی و سنتی ایرانی چون «تربت جام»، «کردی»، «بجنوردی»، «کهگیلویه و بویراحمد»، «آذری»، «بلوچی»، «ترکمن»، «گیلانی»، «مازندرانی»، «شوشتری» و همچنین رقص‌های کلاسیکی چون «هفت‌پیکر» «نظامی»، «چهل‌ستون» و «ضرب و زنگوله» را اجرا کرد. وی همچنین جز گروه پنج نفره رقص‌های محلی بود که برای که برای جشن‌های ۲۵۰۰ ساله انتخاب شد و در آن جشن در مقابل پادشاهان و رؤسای کشورهای مدعو سولو (تک نفره) رقصید.

فرزانه کابلی تصویر اول

فرزانه کابلی پس از انقلاب

پس از انقلاب ایران، فرزانه کابلی فعالیت‌هایش را در سینما و تئاتر آغاز کرد. وی که در سال ۱۳۴۶ به استخدام وزارت فرهنگ و هنر وقت درآمده بود، در سال ۱۳۵۷ به استخدام ادارهٔ تئاتر درآمد. اولین نمایش تئاتر وی «همه پسران من» اثر آرتور میلر به کارگردانی اکبر زنجان‌پور بود. اولین حضور تلویزیونی وی «ستارخان» به کارگردانی جهانگیر الماسی بود. او در این نمایش با بازیگرانی چون خسرو شکیبایی، هادی مرزبان و ثریا قاسمی همبازی بود. فعالیت سینمایی‌اش را در سال ۱۳۶۳ با فیلم صاعقه به کارگردانی ضیاءالدین دری آغاز کرد. دومین بازی وی در یک فیلم سینمایی مربوط به فیلم تنوره دیو به کارگردانی داریوش عیاری بود. وی در اواسط دهه ۶۰ در سریال علی کوچولو به کارگردانی امیر حسین قهرایی که از شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی پخش شد در نقش مادر علی کوچولو ظاهر شد.

فرزانه کابلی تصویر سوم

کابلی علاوه بر بازی در تئاتر و سینما و طراحی رقص به اجرای رقص‌هایی هم تنها برای تماشاگران زن پرداخت. انتشار فیلمی از یکی از کلاسهای رقص وی در سال ۱۳۷۴ زمینه کناره‌گیری او از عرصه هنر شد و وی از همان زمان به مدت چندسالی به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا به آموزش مدرن رقص پرداخت. در سال‌های اخیر وی رقص‌هایی در آلمان و استرالیا به روی صحنه برد و در استرالیا خود نیز به اجرای رقص پرداخت.

تهیه و تنظیم: مجله اینترنتی پارسی گو

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *