جرم‌گیر قاتل جان 3 نفر را گرفت!

احتیاط کنیم: جرم‌‌گیر ۳ عضو یک خانواده را کشت!

خبر دردناک است: سه عضو یک خانواده یعنی پدر، مادر و فرزند نوجوان، به خاطر استفاده از جرم‌‌گیر و در اثر استنشاق گازهای کشنده کشته شده اند!

جرم‌گیر مسمومیت خطر مرگ اخطار استفاده نکنید اسید خطر گازگرفتگی

مجله اینترنتی پارسی گو: خبر دردناک است: سه عضو یک خانواده یعنی پدر، مادر و فرزند نوجوان، بر اثر استنشاق گازهای کشنده کشته شده اند و نفر چهارم نیز به شدت مصدوم شده و به کما رفته است! این حادثه بر اثر استفاده نادرست از جرم‌‌گیر و دیگر شوینده ها رخ داده است.

استفاده از جرم‌‌گیر برای لوله فاضلاب باعث مرگ سه عضو یک خانواده و مسمومیت شدید نفر چهارم شد. علی حسینی، مدیرعامل آتش‌نشانی بیرجند، دراین‌باره گفت: این خانواده که در زیرزمین یک آپارتمان ساکن بودند، با ریختن اسید به داخل چاه فاضلاب، شرایط اسیدی‌بودن گاز متان و سایر گاز‌های کشنده را افزایش دادند. وی بیان کرد: از آنجایی که چاه فاضلاب تخلیه شده بود، اسید باعث شد حجم گاز‌ها افزایش یابد و محیط به‌شدت آلوده و منجر به فوت اعضای خانواده شود.

طبق آنچه فرادید به نقل از روزنامه شرق نوشته است مدیرعامل آتش‌نشانی بیرجند اظهار کرد: در این حادثه پنج نفر از کارکنان آتش نشانی بیرجند نیز دچار گازگرفتگی و به بیمارستان منتقل شدند که اکنون مرخص شده‌اند. مدیرعامل آتش‌نشانی شهرداری بیرجند اضافه کرد: با توجه به حضور به‌موقع نیرو‌های امدادی در محل، از انفجار گاز پیشگیری شد، در غیر این صورت با اتفاق بسیار وسیع‌تری مواجه بودیم، زیرا در بررسی‌های اولیه گازسنج مشخص شد میزان گاز محیط مذکور ۸.۵ برابر حجم مجاز بود.

وی با بیان اینکه یکی از اعضای خانواده در حالت کما و در بخش آی‌سی‌یوی بیمارستان بستری است، ادامه داد: متوفیان، پدر، مادر و پسر نوجوان خانواده بودند. حسینی همچنین گفت: برای بازکردن چاه فاضلاب ریختن اسید به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. ریختن اسید علاوه‌بر بوی بد، خطرات زیادی نیز به همراه دارد و گاهی منجر به فوت افراد می‌شود.

حسینی تأکید کرد: شهروندان سعی کنند در مکان‌هایی که به شبکه فاضلاب متصل است حتی‌المقدور از چاه‌های خانگی جذبی استفاده نکنند و به شبکه فاضلاب متصل شوند.

امیدواریم هرگز شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم و بنابراین پیشنهاد می کنیم:

  • برای خرید و فروش چنین موادی محدودیت در نظر گرفته شود.
  • افراد متخصص برای استفاده از موادی نظیر جرم‌‌گیر و… که خطرناک است به کار گرفته شوند.
  • آموزش تخصصی و حداقلی هنگام خرید و فروش مواد به خریدار داده شود.
  • رسانه های جمعی، بویژه تلوزیون در این خصوص اطلاع رسانی کنند…

گردآوری و تنظیم: مجله اینترنتی پارسی گو

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *