الهام غفوری مطرح کرد: چرا باباپنجعلی از «پایتخت» حذف شد؟

علت حذف بابا پنجعلی از پایتخت چیست؟

الهام غفوری که خبر از حذف باباپنجعلی از پایتخت داده بود تأکید کرد که علت حذف بابا پنجعلی از پایتخت ربطی به اتفاقات اخیر ندارد و کاملاً تصمیمی دراماتیک است.

بابا پنجعلی

مجله اینترنتی پارسی گو: الهام غفوری که خبر از حذف کاراکتر باباپنجعلی از سریال «پایتخت ۶» داده بود تأکید کرد که علت حذف بابا پنجعلی از پایتخت ربطی به اتفاقات اخیر ندارد و کاملاً تصمیمی دراماتیک است.

الهام غفوری تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «پایتخت» در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، دلایل حذف کاراکتر «بابا پنجعلی» از این مجموعه را مطرح کرد و گفت: حذف باباپنجعلی از «پایتخت ۶» تصمیمی دراماتیک است و هیچ ارتباطی با اتفاقات اخیر ندارد. این تصمیم مدتی است گرفته شده و علیرضا خمسه نیز از این تصمیم باخبر است و ما این بازیگر را کاملاً در جریان این تصمیم قرار داده‌ایم.

غفوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم از سریال «پایتخت» به خوبی استقبال کرده و این سریال از محبوب‌ترین آثار تلویزیون در سال‌های اخیر به حساب می‌آید تمام تلاش ما بر این است که دوباره سریالی جذاب و دیدنی ساخته شود که مردم از آن استقبال کنند. به همین دلیل محسن تنابنده با وسواسی زیاد مشغول نگارش فیلمنامه «پایتخت ۶» است و سیروس مقدم نیز به دقت مراحل پیشروی کار را زیر نظر دارد.

وی افزود: مدت‌هاست که مردم منتظر قسمت جدید این سریال هستند و با توجه به اینکه از زمان پخش آخرین قسمت آن بیش از یک سال می‌گذرد امیدوارم اثری قابل قبول ساخته شود که مثل همیشه مورد توجه مردم قرار بگیرد، قطعاً «پایتخت ۶» با پیش‌تولیدی طولانی به مرحله تولید خواهد رسید.

بابا پنجعلی کاراکتر محبوب سریال پایتخت

بابا پنجعلی کاراکتر محبوب سریال پایتخت

حذف بابا پنجعلی از پایتخت ربطی به ماجرای خمسه در کانادا ندارد

چند روزی است حاشیه استندآپ کانادا همه‌جا را پُر کرده و هرکسی درباره علیرضا خمسه یک تفسیر و تحلیلی دارد. اما بسیاری این احتمال را دادند تلویزیون مجوز بازی در «پایتخت۶» را به علیرضا خمسه ندهد. همین چند روز پیش هم تهیه‌کننده سریال «پایتخت» در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم مبنی بر حضور همه بازیگران و جزئیات پیش‌تولید و تولید به این نکته اشاره کرد که “پنجعلی را سعی داریم نگه داریم و حضور دارد”. شاید این محافظه‌کاری به‌خاطر هجمه‌هایی بود که وجود داشت. الهام غفوری در این باره به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: یک سالی است به این فکر می‌کنیم باباپنجعلی باشد یا نباشد! البته خود آقای خمسه هم از این تکراری بودن کاراکتر خسته شده بود، دوست داشت موقعیت‌های جدید اتفاق بیفتد اما پنجعلی آلزایمر شدید گرفته است.

وی افزود: پنجعلی آلزایمر شدید داشت و دست‌وبال ما را بسته بود، یک سالی به آن فکر می‌کردیم و به این نتیجه رسیدیم در «پایتخت۶» نباشد. این اتفاق ربطی به جریانات اخیر استندآپ کانادا و این‌ها ندارد. ما می‌خواستیم به‌هنگام شروع پیش‌تولید در پاییز یک‌سری از اخبار و جزئیات را اعلام کنیم ولی برخی فشارهای رسانه‌ای باعث شد الآن خبر از نبود پنجعلی و بازگشت بهبود بدهیم.

غفوری با ابراز اینکه فعلاً غیر از خروج و ورود پنجعلی و بهبود، بازیگر و کاراکتری اضافه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: فعلاً تغییر جدیدی نداریم و باور کنید اخبار پایتخت آن‌قدر برای مخاطب ما جذاب است که یک ماه و نیم پیش من قرارداد مهران احمدی را برای نقش بهبود بسته‌ام ولی مجبور شدم حالا این جزئیات را اعلام کنم.

البته پیش از این یک بار محسن تنابنده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که «چنانچه پایتختی تولید شود دیگر باباپنجعلی با ما نخواهد بود. پنجعلی در فصل جدید می‌میرد و احتمالاً روح او در قصه جریان خواهد داشت. دلیل این تغییر هم این است که آلزایمر شخصیت پنجعلی دست نویسندگان را در نوشتن دیالوگ برای او می‌بندد». البته با این گفتگوی الهام غفوری با تسنیم مشخص می‌شود در همین حد روح هم علیرضا خمسه در «پایتخت۶» حضور ندارد.

رفتن علیرضا خمسه البته یک خوش‌آمدی هم برای مخاطب دارد که دو فصل بهبود را ندیده و با او خاطره‌ها داشته است. او پیش‌تر در نقش بهبود، شوهر فهیمه ظاهر شده بود اما به‌دلیل مشغله کاری امکان ادامه همکاری با گروه را نداشت، برای همین هم اعلام شد بهبود مرده و فهیمه هم عکس او را در قاب عکس همه‌جا با خودش می‌برد. حالا معلوم نیست بازگشت مهران احمدی به داستان چگونه صورت می‌گیرد، یا شاید هم نقش و کاراکتر دیگری برای او درنظر بگیرند. الهام غفوری در پاسخ به این سؤال هم به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: همه منتظریم تا ببینیم مهران احمدی چطور به «پایتخت۶» برمی‌گردد.

تهیه‌کننده سریال «پایتخت» همچنین درباره آغاز سریال که آیا با فوت کاراکتر باباپنجعلی آغاز می‌شود به تسنیم، گفت: چون فصل جدید «پایتخت» نوروزی است نمی‌توانیم با این فضا کار را شروع کنیم اما قصه از جایی آغاز می‌شود که مدتی است از فوت بابا پنجعلی گذشته است.

علت حذف بابا پنجعلی از پایتخت ارتباطی با ماجرای استندآپ کمدی خمسه در کانادا ندارد.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. برنا (علی ناصری) ۲. تسنیم.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *