سخنان وزیر بهداشت درباره عزاداری امام حسین (ع) چیست؟ + فیلم

سخنان جنجالی سعید نمکی درباره عزاداری امام حسین (ع)

سعید نمکی درباره عزاداری امام حسین (ع) گفته بود: ما ۱۴ تولد در شیعه داریم با ۱۳ وفات، اما همیشه دلمان می‌خواهد گریه کنیم و ضجه بزنیم.

دکتر سعید نمکی

مجله اینترنتی پارسی گو: وزیر بهداشت دکتر سعید نمکی درباره عزاداری امام حسین (ع) گفته بود: ما ۱۴ تولد در شیعه داریم با ۱۳ وفات، اما همیشه دلمان می‌خواهد گریه کنیم و ضجه بزنیم. باید این فضای غم انگیز را شکست و آن را تعدیل و تلطیف کرد.

واکنش مجید بنی فاطمه به سخنان اخیر وزیر بهداشت

سید مجید بنی فاطمه، از مداحان اهل بیت در انتقاد از سخنان اخیر وزیر بهداشت که گفته بود؛ «ما ۱۴ تولد در شیعه داریم با ۱۳ وفات، اما همیشه دلمان می‌خواهد گریه کنیم و ضجه بزنیم. باید این فضای غم انگیز را شکست و آن را تعدیل و تلطیف کرد» گفت: به اقای وزیر متذکر می‌شوم که مساله اشک و عزاداری بر مصائب اهل بیت (ع) خط قرمز همه مردم ماست و همه می‌دانند این عزاداری‌ها، بهجت آورست نه افسرده کننده.

بنی فاطمه در مطلبی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: دوباره نزدیک ایام محرم شد و عده‌ای بی مایه یادشان افتاد برای عقب نماندن از قافله روشن فکری، خزعبلات به هم ببافند.

وزیر تازه از راه رسیده بهداشت اخیرا جملاتی به این مضمون افاضه فرمودن که «تعداد زیاد مجالس عزاداری باعث افسردگی مردم شده و این افسردگی نهایتا به خودکشی‌ها منجر می شود» من بنا ندارم درباره مسائل جزئی سیاسی صحبتی کنم، اما وقتی بنا به وهن مقدسات باشد سکوت نمی‌کنیم.

اولا به اقای وزیر متذکر می‌شوم که مساله اشک و عزاداری بر مصائب اهل بیت (ع) خط قرمز همه مردم ماست و همه می‌دانند این عزاداری‌ها، بهجت آورست نه افسرده کننده و این اشک‌ها عامل شهادت است نه خودکشی ثانیا جناب وزیر فراموش نکنند یکی از عوامل افسردگی، هزینه‌های کمرشکن درمان است که مردم عزیزانشان جلوی چشمشان پرپر می‌شوند و توان درمانشان را ندارند. پس اگر خیلی به فکر شادی مردم هستید وظیفه خود را در قبال خدمت به مردم انجام دهید و وارد مسائلی که می‌تواند شما را به قهقرا ببرد نشوید. در آخر هم به ایشان توصیه می‌کنم از این اراجیف توبه کند وگرنه چوبش را میخورد و به بد سرنوشتی دچار خواهد شد.

انتقاد یک امام جمعه: وزیر بهداشت باید از اظهارات خود عذرخواهی کند

حجت الاسلام محمد جواد باقری، امام جمعه اسالم به اظهارات اخیر وزیر بهداشت درباره عزاداری در مذهب شیعه واکنش نشان داد و افزود: وزیر بهداشت باید از اظهارات خود عذرخواهی کند. وای بر وزیر مملکت اسلامی که فرق وفات و شهادت را نمی‌داند. علت خودکشی و خشونت اجتماعی عزاداری و گریه بر مصیبت امام حسین و اهل بیت (ع) نیست.

وی تأکید کرد: علت خودکشی و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی فقر و نداری است که در سایه گرانی و تورمی که آقایان ایجاد کرده‌اند حاصل شده است. روان پریش کسانی هستند که به خاطر زیاده خواهی و انحصار طلبی، با روح و روان و جان مردم بازی می‌کنند و سلامت اجتماعی آنها را قربانی می‌کنند.

دکتر سعید نمکی اخیرا در در صدونهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که خبر آن را ایسنا منتشر کرده گفته بود: در عین حال بحث سلامت روان نیز موضوعی بسیار مهم است که باید به طور جدی به آن بپردازیم. این موضوع مشارکت بین بخشی می‌طلبد. ما ۱۴ تولد در شیعه داریم با ۱۳ وفات، اما همیشه دلمان می‌خواهد گریه کنیم و ضجه بزنیم. باید این فضای غم انگیز را شکست و آن را تعدیل و تلطیف کرد. این افسردگی عامل خودکشی و بسیاری از خشونت‌های اجتماعی است. باید روان‌های پریشان را در یابیم.

نمکی وزیر بهداشت در دیدارش از شهرستان گناباد،گفت:چندی پیش بنده در جمع معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفتم که باید به دانشگاه ها روحیه نشاط و امید تزریق کرد و اجازه نداد که دانشجویان دچار افسردگی شوند.

واکنش ها به اظهارات جنجالی دکتر سعید نمکی درباره عزاداری

واکنش ها به اظهارات جنجالی دکتر سعید نمکی درباره عزاداری

واکنش وزیر بهداشت به جنجالی شدن سخنانش

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم ایجاد فضای شادی و نشاط در کشور گفت: برخی با کج سلیقگی سعی در ایجاد فضای غم و اندوه و سرخوردگی در جامعه دارند و سعی می‌کنند صحبت‌های بنده مبنی بر ایجاد فضای شاد را با برداشتی نادرست منتشر کنند. وی بااشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به جامعه یاس و ناامیدی پمپاژ نکنید بلکه به جامعه امید و نشاط تزریق کنید گفت: اما متاسفانه عده‌ای مرتب به یاس و ناامیدی جامعه دامن می زنند.

وی افزود:در آن نشست گفتم که در تشیع ۱۴ ولادت و ۱۳ وفات و شهادت داریم و گویا یک ولادت برای شادمانی بیشتر شیعه وجود دارد و آن انتظار قائم آل محمد(عج) برای ایجاد نشاط و امید در جامعه است، به عبارتی “در این سیاهی شب های سرد بی فانوس، هنوز دل به امید تو بسته ام خورشید”

نمکی ادامه داد: یکی از دوستان شب گذشته با بنده تماس گرفت و عنوان کرد که فردی علیه تو توییت کرده که گفته ای مراسم روضه و عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) عامل خودکشی در جوانان است. ابتدا از این حرف نرنجیدم چون برخی افراد این گونه حرف ها را زیاد می زنند و برخی در پی ایجاد فضای غم و اندوه و سرخوردگی در جامعه هستند، لکن این برداشت و حرف، قطعاً از روی کج سلیقگی بوده است. دوستی دیشب عنوان کرد وقتی این برداشت های ناصواب از صحبتت را دیدم دلم برای تویی سوخت که برای ظهر عاشورا سرودی: “دشت گرم پرغبار، اسب های بی سوار، خیمه های سوخته، چهره های از عطش افروخته، دجله از این تشنه کامان شرمسار، کودکان بی پدر، مادران داغدار، دختری ژولیده موی و بی قرار، خواهری غم دیده ی بی غمگسار، بر تن صدپاره می گریند چون ابر بهار، تا قیامت مرغ حق در غم این ظهر عاشورا بنال تا ابد ای آسمان بر سر این خاک ماتم زا ببار”

وزیر بهداشت افزود: خاطرم هست که از کودکی چون در منطقه کویری زندگی می‌کردیم و شب های گرم تابستان را بر روی پشت‌بام و در پشه بند می خوابیدیم خبری از یخچال و کولر نبود، وقتی مادرم از کوزه در کاسه های سفالی به ما آب می داد می گفت بگو فدای لب تشنه ات یا اباعبدالله،از همان کودکی، در خوشی و ناخوشی جرعه ای آب ننوشیدم که نگویم فدای لب تشنه‌ی یا اباعبدالله ،حالا این عاشق امام حسین(ع) وقتی می گوید نگذارید جامعه در غم و اندوه زندگی کند را متهم می کنند که بنده گفته ام روضه اباعبدالله باعث خودکشی است و ببینید که با چه اندیشه‌های بیمارگونه مغرضی در کشور روبرو هستیم و خدا همه را به راه درست هدایت کند.

فیلم اظهارات جنجالی دکتر سعید نمکی درباره عزاداری امام حسین (ع) و افسردگی

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: شفقنا

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه در “سخنان جنجالی سعید نمکی درباره عزاداری امام حسین (ع)

  1. ناشناس

    سلام واقعاازاقای دکترنمکی وزیرمحترم بهداشت سپاسگزارم که این مضوع راکالبد شکافی کردند وماهمیشه باید شادی کنیم نه گریه چون امامان درمقام وجایگاه والایی ازانسانیت قراردارندوبایدبه خودببالیم نه اینکه بخاطراونا گریه وزاری کنیم چون برای انسانهای ذلیل وبیچاره وگنه کار گریه میکنندواززمان شیخ صفی الدین ازاعتقادات مردم سوء استفاده شده وهمه ماروبازی دادندوخدای متعال هم فرموده ایاک نعبدواوایاک نستعین ولااکراه فی الدین………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *