فایده ارتباط ذهنی چیست و چگونه انجام می شود؟

ارتباط ذهنی چیست و چه کارایی دارد؟

ارتباط ذهنی چیست و چه کاربردی دارد؟ چگونه می توان ارتباط ذهنی برقرار کرد؟ و چگونه می توان از قدرت شگفت انگیز این ارتباط استفاده کرد؟

ارتباط ذهنی و تله پاتی

مجله اینترنتی پارسی گو: ارتباط ذهنی چیست و چه کاربردی دارد؟ چگونه می توان ارتباط ذهنی برقرار کرد؟ و چگونه می توان از قدرت شگفت انگیز ارتباط ذهنی استفاده کرد؟ در این مقاله سعی می شود به این سوالات پاسخ داده شود.

ارتباط ذهنی چیست؟

اذهان ما در جایی به یکدیگر متصل هستند و آنجا همان بعد دیگر وجود است. آن بخش از اذهان ما که در آنجا به هم متصل هستند خود والا نامیده می شود…

ارتباطی که هم اکنون بین من و شما برقرار است یک ارتباط عینی است؛ در این نوع ارتباط نیمکره مغز من با چیدن کلمات در کنار هم، و نیمکره چپ مغز شما با خواندن کلمات، مداخله می کنند. همچنین زمانی که من با شما صحبت می کنم نیز نیمکره چپ مغز ما بر رفتار ما غلبه دارد.

اما، همچنین من می توانم با بکار گیری نیمکره راست مغزم با شما به صورت ذهنی ارتباط برقرار کنم. به این منظور لازم است که من خودم را ریلاکس و آرمیده سازم و تصویر شما را در ذهنم ایجاد نمایم. اگر من به شیوه صمیمانه ای که متضمن یافتن راه حلی به نفع هر دو طرف باشد یک مکالمه ذهنی تخیلی با شما انجام دهم، پیام من به شما انتقال پیدا خواهد کرد ولی نه از طریق مسیرهای ارتباطی معمول.

اگر بخواهیم چنین مسیر ارتباطی را مشخص سازیم به چنین مسیری بر می خوریم: ذهن آگاه فرستنده؛ به ذهن فوق آگاه فرستنده؛ به ذهن فوق آگاه گیرنده؛ به ذهن آگاه گیرنده…

فایده ارتباط ذهنی چیست؟

از طریق ارتباط ذهنی پیام شما، بدون اینکه با خط اشغال روبرو شوید و یا شماره عوضی بگیرید، به دیگر افراد انتقال و در نتیجه، اختلافات شما با دیگر افراد حل و روابطتان با آنها بهبود می یابد. حتی شما قادرید با حیوانات نیز ارتباط ذهنی بر قرار کنید ؛ چنانچه بومیان محلی از این طریق اسبهای وحشی را رام می کردند و بدون نیاز به متخصصین رام کردن اسب، از آنها سواری می گرفتند.

ارتباط ذهنی همیشه و در همه حال موثر واقع می شود، شما می توانید آن را برای انتقال هر گونه پیام مثبتی و برای تبدیل کردن این دنیا به مکان بهتری برای زندگی به کار گیرید.

ارتباط ذهنی و فواید آن

بگذارید این مسیر ارتباط ذهنی را به صورت مفصل تری مورد بررسی قرار دهیم:

ذهن آگاه فرستنده: شما در مورد مشکلی که دارید به تفکر می پردازید و پی می برید که به کارگیری روشهای عینی در مورد مشکل شما کارساز نیستند بنابراین تصمیم می گیرید که روشهای ذهنی را در مورد آن بکار بگیرید.

به ذهن فوق آگاه فرستنده: شما خودتان را ریلاکس می کنید، یک نفس عمیق می کشید، چشمتان را می بندید، آنها را به سمت بالا حرکت می دهید، و شروع به شمارش معکوس از پنج تا یک می کنید. در این حالت، نیمکره راست مغز شما – که واسطه دسترسی شما به ذهن فوق آگاهتان است – فعال تر می شود.

به ذهن فوق آگاه گیرنده: زمانی که شما در سطح آلفا ، فرد یا افراد گیرنده پیامتان را تجسم می کنید ، بلافاصله سلولهای عصبی مغز شما با سلولهای عصبی مغز گیرنده در تماس قرار می گیرند ؛ از آنجا که ذهن فوق آگاه شما با ذهن فوق آگاه گیرنده در تماس، و هر دو بخشی از وحدت و یگانگی بعد دیگر وجود هستند ، تا زمانی که ارتباط شما صمیمانه و در بردارنده منافع هر دو طرف باشد این ارتباط همچنان پایدار می ماند و پیام شما به گیرنده منتقل می شود.

به ذهن آگاه گیرنده: این پیام به شکل بروز یک ایده یا فکر در ذهنش دریافت می دارد و این پیام به مانند سایر افکار و ایده هایی که خود آن فرد گیرنده تولید می کند به ذهن اگاه او می رسد . به این ترتیب فرد گیرنده درآستانه یک توافق کامل با شما قرار می گیرد.

در مواردی که طرف گیرنده پیام شما دو نفر می باشند، باز هم ارتباط ذهنی شما موثر واقع می شود، زیرا که اذهان آن دو نفر در سطحی فوق اگاه به هم دیگر می پیوندند و یک گیرنده واحد را تشکیل می دهند. این مسئله در مورد سه، چهار، پنج و حتی صد نفر یا بیشتر از آن نیز صادق است.

شما می توانید با استفاده از ارتباط ذهنی برای دستیابی به اهداف مشترک با هر فرد دیگر یا گروهی که می خواهید ارتباط برقرار کنید؛ چه این گروه کارمندان شرکت شما باشند، چه اعضای خانواده تان، چه اعضای یک تیم ورزشی ، و چه دوستان یا شاگردانتان. شما می توانید با بعد دیگر وجود، یا با شعور والا، و یا با هر اسم دیگری که آن را می نامید ارتباط برقرار نمایید. زیرا که آن بخشی از شما، و شما بخشی از آن هستید.

ارتباط ذهنی

ارتباط ذهنی چه مراحلی دارد و چگونه برقرار می شود؟

مراحل برقراری ارتباط ذهنی با یک فرد یا یک گروه به ترتیب زیر است:

۱- بر روی یک صندلی راحت بنشینید، چشمانتان را ببندید، مردمک را به آرامی به سمت بالا حرکت دهید، یک نفس عمیق بکشید ، و به هنگام بازدم عضلات بدنتان را شل و ریلاکس سازید.

۲- شخص ، تیم یا گروهی که قصد انتقال پیامی به آنها را دارید در ذهنتان تجسم کنید.

۳- صمیمانه به آنها خوش آمد بگویید.

۴- در ذهنتان با آنها درباره وضعیتی که شما قصد بهبود آن را دارید ، به صحبت بپردازید و راه حلی را پیشنهاد کنید که هم برای شما و هم برای آنها مفید و مناسب باشد.

۵- با شمارش از یک تا پنج در حالی که احساس هوشیاری عمیق و عالی دارید ، جلسه را به پایان ببرید.

فقط باید یادتان باشد به هنگام برقراری ارتباط ذهنی، ارتباط شما صمیمانه و نوع دوستانه باشد و اگر به نتایجی فوری دست نیافتید، تمرین را تکرار کنید و اگر باز هم نتیجه ای حاصل نشد، به احتمال زیاد یکی از عوامل زیر – یا چند مورد از آنها- موانعی در برقراری ارتباط ذهنی شما ایجاد کرده اند:

۱- شما از عمق ریلکس و آرمیدگی برخوردار نیستید.

۲- شما نمی توانید تصویر آن شخص یا سلولهای مغزی آن شخص را در ذهنتان ایجاد کنید.

۳- شما انتظار دست یافتن به هیچ نتیجه ای را ندارید.

۴- شما واقعا” به آن شخص عشق نمی ورزید.

۵- پیشنهاد شما در بردارنده منافع هر دو طرف نیست و برای آن شخص مشکلاتی ایجاد می کند.

ما در این دنیای مادی نیازمندیم تا آنجا که ممکن است در افکار و اعمالمان معنوی تر شویم. ما نیازمندیم که به جای ایجاد هر گونه اختلاف و جدایی بین خودمان، وحدت و یگانگی ایجاد کنیم، ما نیازمندیم که آنچه را که حقیقت است انجام دهیم. ما نیازمندیم یک انسان کامل باشیم.

قدرت ارتباط ذهنی

شیوه های بر طرف سازی موانع به ترتیب شماره بیان میشود:

۱- یک یا چند تکنیک عمیق سازی، از قبیل شمارش معکوس از بیست و پنج تا یک ، انجام ریلاکس ، و تجسم یک مکان خوشایند ، را اجرا کنید…

۲- ما معمو لا در تجسم چهره کسی که او را چندین بار دیده ایم به مشکل بر می خوریم ؛ واین یک مسئله عادی است؛ بنابراین ، دفعه بعد ، زمانی که دوباره با این شخص روبرو شدید سعی کنید جزئیات چهره او ، از قبیل شکل و رنگ موها، رنگ پوست ، شکل اعضای صورت و… را با دقت مورد بررسی قرار دهید .این کار از روی عکس آن شخص نیز امکان پذیر است.

۳- بدبینی همواره همچون یک چراغ قرمز ما را از حرکت باز میدارد و با بیهوده خواندن کارهایی که ما انجام می دهیم مغز ما را به چشم پوشی از آن کارها تحریک می کند . بر عکس ، خوش بینی و انتظار موفقیت ، همچون چراغ سبزی ما را به حرکت رو به جلو وا می دارد . بنابراین ، ما می توانیم با خوش بین بودن و انتظار موفقیت داشتن ، در حرکت رو به جلو ، از دیگران پیشی بگیریم.

۴- اگر بین شما و آن شخص ، مشکلات حادی وجود داشته باشد ، تبعیت از اولین قانون ارتباط ذهنی – یعنی احساس عشق و علاقه نسبت یه آن شخص – برای شما امر چندان ساده ای نخواهد بود . شما باید جهت گذر از کینه و تنفر به عشق و علاقه از یک پل بسیار مهم عبور کنید : بخشش . پس وارد سطح آلفا شوید مکان دلخواه و ریلکس وآرمیدگیتان را تجسم کنید ، آن شخص را به انجا فرا بخوانید ، او را مورد بخشش قرار دهید و از او بخواهید که او هم شما را ببخشد.

۵- هیچ شکی در این نیست که تغییراتی که در جریان ارتباط ذهنی با شخصی به دنبال آن هستید، منافعی برای شما در بردارد ، ولی آیا این تغییرات برای آن شخص هم واقعا” مفید و سودمند است؟ اگر نه، در این صورت ارتباط ذهنی شما با موفقیت انجام نخواهد شد. بنابراین بهتر است که در پیشنهادتان تجدید نظر کنید و آن را به شکلی در آورید که واقعا” تامین کننده منافع هر دو طرف باشد.

گردآوری، ویراستاری و تنظیم: پارسی گو. www.parsigoo.com
منبع: وبلاگ دنیای درون. (نویسنده وبلاگ: رها. آدرس وبلاگ: http://nedayedaroon84.blogfa.com)

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *