گمانه زنی ها در مورد جانشین وزیر مستعفی آموزش و پرورش!

جانشین وزیر آموزش و پرورش کیست؟

در حالیکه سید محمد بطحایی، وزیر خوش اخلاق آموزش و پرورش هم از کابینه دولت تدبیر و امید جدا شد، گمانه زنی ها در خصوص جانشین وزیر آموزش و پرورش آغاز شده است.

جانشین کیست چه کسی کی چه موقع چرا

مجله اینترنتی پارسی گو: در حالیکه سید محمد بطحایی، وزیر خوش اخلاق آموزش و پرورش هم از کابینه دولت تدبیر و امید جدا شد، گمانه زنی ها در خصوص جانشین وزیر آموزش و پرورش آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش استعفا داد

گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب سرپرست وزارت آموزش و پرورش

از ظهر امروز و با تأیید غیررسمی استعفای وزیر آموزش و پرورش، در سایت‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، اسامی متعددی به عنوان گزینه‌های پیشنهادی سرپرستی آموزش و پرورش مطرح شده است.

صبح امروز خبر استعفای وزیر آموزش و پرورش در کانال‌های غیررسمی منتشر شد و تا عصر امروز و انتشار خبر رسمی در سایت وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه «خبر پذیرش استعفای وزیر آموزش و پرورش که توسط برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شده است، تکذیب می‌شود»، هیچ منبع رسمی، این خبر را تأیید نکرد.

اما همزمان با غروب امروز، دفتر سخنگوی دولت اعلام کرد که سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به دلیل شرکت در انتخابات مجلس از سمت خود استعفا کرده و رئیس جمهور نیز پیش از موعد مقرر ثبت‌نام برای کاندیداتوری مجلس، موافقت کرده است.

با این خبر، عملاً وضعیت استعفای وزیر آموزش و پرورش تعیین تکلیف شد و البته دفتر سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد که سرپرست وزارت آموزش و پرورش روز شنبه از طرف ریاست جمهوری اعلام خواهد شد.

بطحایی وزیر آموزش و پرورش استعفا

گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب سرپرست وزارت آموزش و پرورش

البته قبل از اینکه با استعفای وزیر آموزش و پرورش موافقت شود، گزینه‌های مختلفی برای سرپرستی این وزارتخانه مطرح شد؛ نام معاونان سابق و فعلی وزارت آموزش و پرورش در بین این اسامی دیده می‌شود.

اسامی چون مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، علی زرافشان معاون سابق وزارت آموزش و پرورش، علی الهیار ترکمن معاون توسعه منابع آموزش و پرورش، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از جمله این افراد است.

در بین گزینه‌های پیشنهادی در سایت‌ها و کانال‌ها، افراد دیگری چون رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، مدیرکل آموزش و پرورش تهران و قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش دیده می‌شود؛ البته این نام‌ها در سایت‌های مختلف، متعدد است.

حال باید دید رئیس‌جمهور چه کسی را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش معرفی خواهد کرد؟

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: فارس

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *