توهین به اهل سنت در شبکه پنج سیما: برکناری مدیر شبکه پنج سیما و عذرخواهی از اهل سنت!

علت برکناری مدیر شبکه پنج سیما چه بود؟ + جزئیات

پخش توهین عجیب یک مداح به مقدسات اهل سنت از شبکه پنج باعث در اقدامی سریع و قاطع، مدیر شبکه پنج سیما به دستور رئیس سازمان صدا و سیما اخراج شود.

اخراج

مجله اینترنتی پارسی گو: پخش توهین عجیب یک مداح به مقدسات اهل سنت از شبکه پنج باعث در اقدامی سریع و قاطع، مدیر شبکه پنج سیما به دستور رئیس سازمان صدا و سیما اخراج شود.

یک مداح در شب تولد امام حسن مجتبی (ع) به اهل سنت توهین کرد. در پی اقدام او، شبکه پنج سیما و هیئت عشاق الحسین برگزار کننده جلسه، از برادران و خواهران اهل سنت عذرخواهی کردند.

توهین عجیب مداح از شبکه پنج به اهل سنت

در پی اعتراضات و واکنش‎ها به پخش اهانت‎های یک مداح به اعتقادات و شخصیت های مورد احترام اهل سنت، شبکه پنج صدا و سیمای جمهوری اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن «محکوم کردن گفتار یک مداح»، از اهل سنت به خاطر پخش چنین برنامه ای عذرخواهی کرد.

در این مولودی خوانی که از شبکه پنج پخش شد، این مداح به اهانت به بزرگان اهل سنت اهانت کرد.

برکناری مدیر شبکه ۵ سیما: واکنش به توهین به اهل سنت در مداحی

جواد رمضان نژاد مدیر شبکه ۵ سیما به دستور عبدالعلی علی‌عسکری رییس سازمان صدا و سیما از کار برکنار شد. به دنبال توهین به مقدسات اهل سنت در پخش زنده مداحی از شبکه ۵، مدیر این شبکه اخراج شد.

این اقدام به دستور شخص رئیس سازمان صداوسیما انجام شده و خبر اخراج نیز از بخش خبری ساعت ۲ ظهر امروز منتشر شد. جواد رمضان نژاد مدیر شبکه پنج سیما است که در پی این اتفاق، برکنار شده است.

پیش از این مرتضی میرباقری معاون سیما از توبیخ مدیر شبکه پنج سیما خبر داده بود. همچنین خبر برخورد با عوامل پخش این برنامه نیز منتشر شده است. علاوه بر این، مداحی که سخنان توهین آمیز علیه خلفای راشدین و عایشه همسر پیامبراسلام گفته بود نیز به دادگاه احضار و بازداشت شده بود ساعتی بعد با قرار تأمین کیفری آزاد شد. (علت برکناری مدیر شبکه پنج سیما چه بود؟)

عذرخواهی شبکه ۵ از توهین به اهل سنت در مداحی

لازم به ذکر است برخورد قاطع با تمامی افرادی که در این اتفاق نقش داشته اند، حتما صورت می گیرد. شبکه پنج سیما ضمن محکوم کردن “گفتار در تضاد وحدت یک مداح”، از برادران و خواهران اهل سنت عذرخواهی کرد.

در پی پخش مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در بخش کوتاهی از برنامه که به صورت زنده روی آنتن بود متاسفانه یک مداح بر خلاف سیاست های وحدت آفرین رسانه ملی عمل کرده که این رفتار به هیچ وجه مورد تایید شبکه نبوده و ضمن محکوم کردن آن شبکه پنج سیما از همه برادران و خواهران اهل سنت عذرخواهی می کند.

لازم به ذکر است برخورد قاطع با تمامی افرادی که در این اتفاق نقش داشته اند، حتما صورت می گیرد.

مداح توهین کننده به مقدسات اهل سنت بازداشت شد

مداحی که در شب تولد امام حسن مجتبی (ع) به مقدسات اهل سنت توهین کرده بود، بازداشت شد. مداحی که در شب تولد امام حسن مجتبی (ع) به مقدسات اهل سنت توهین و مداحی وی از شبکه پنج سیما بصورت زنده پخش می شد توسط قوه قضاییه احضار و پس از تفهیم اتهام بازداشت شد.

پیش از این مدیر شبکه پنج سیما توبیخ و عوامل پخش اخراج شدند و امروز نیز خبر بازدداشت این مداح منتشر شد.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. خبرآنلاین ۲. باشگاه خبرنگاران جوان ۳. عصر ایران

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *