استقلال تهران با سرمربی گری فرهاد مجیدی با تساوی برابر الدحیل در تهران از جام باشگاه های آسیا کنار رفت!

تساوی با طعم باخت: حذف استقلال از آسیا!

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در یکی از حساس ترین بازی های آسیایی نتوانست معجزه کند و با تساوی در تهران مقابل الدحیل حذف استقلال از بازی های آسیایی رقم خورد.

حذف استقلال

مجله اینترنتی پارسی گو: استقلال با سرمربی جوان خود در یکی از حساس ترین آزمون های آسیایی نتوانست معجزه کند و با تساوی در ورزشگاه آزادی مقابل الدحیل، وداعی تلخ با آخرین جام خود در این فصل داشت. طرفداران امیدوارند با حذف استقلال مسئولان این تیم برای سال آینده برنامه ریزی بهتری داشته باشند.

از ابتدا هم مشخص بود استقلال در مصاف با تیمی پرستاره و حرفه ای مثل الدحیل نمی تواند آن گونه که باید بر بازی حاکم و موقعیت های فراوانی خلق کند از همین رو وظیفه ستاره های تهاجمی این تیم متفاوت تر از همیشه بود چون باید از تک موقعیت ها نیز نهایت بهره را می بردند.

اما این دستور برای بازیکنان استقلال ناآشنا بود به خصوص مرتضی تبریزی که باز هم نشان داد گلزن قهاری نیست. مهاجم همدانی با از دست دادن بهترین فرصتی که گیرش آمده بود حسرتی بزرگ بر دل فرهاد مجیدی و طرفداران استقلال گذاشت، حسرتی که در حرکات سرمربی جوان آبی ها در کنار خط طولی کاملا مشاهده می شد.

فرهاد مجیدی مربی

شب گواردیولایی فرهاد مجیدی در شب حذف استقلال

فرهاد مجیدی در دومین تجربه هدایت استقلال به عنوان سرمربی استراتژی های متفاوتی برای عبور از سد الدحیل داشت. در این راه امیدهای او به مهاجمان دوخته شده بود تا با استفاده از تک موقعیت های خود بتوانند دست او را بگیرند اما این اتفاق رقم نخورد تا ستاره دست و دلباز سال های نه چندان دور آبی ها در کنار خط طولی ری‌اکشن های متفاوتی داشته باشد.

گل روزبه چشمی باعث شد تا فرهاد ناخودآگاه تا آسمان هفتم پرواز کند غافل از این که یک دقیقه بعد دنیا روی سر او و طرفداران خراب می شود. بهت او وقتی شاگردانش چند ثانیه بعد از گلی که با دشواری وارد دروازه الدحیل کرده بودند، گل تساوی را به رقیب تقدیم کردند نشان از اوج عصبانیت و دلخوری مجیدی داشت.

اما ری اکشن های متفاوت تری هم از فرهاد در شب تلخ آزادی به ثبت رسید، شبی که او را وادار کرد تا در واکنش به اتفاقات رخ داده در اردو و طول بازی جمله ای پرمعنا به کار ببرد و در کنفرانس مطبوعاتی شمشیر را از رو برای برخی ها ببندد. مجیدی وقتی دید مرتضی تبریزی بهترین موقعیت گلزنی را با بی دقتی از دست داد به قدری ناراحت شد که در حرکتی مشابه با گواردیولا در پایان بازی من سیتی و تاتنهام زانو زد و بر زمین نشست.

تصاویر دیگری نیز از مرد محبوب سکوها نیز به ثبت رسید، از خردجمعی و مشورت های بی فایده او با دستیارانش تا داد و فریادها، حرکات کششی کنار زمین که نشان از فشار و استرس بالا داشت، همین طور دست بر کمر و زانو زدن با اخم و ناراحتی همه نشان داد که او رویای متفاوتی در سر داشت اما نقشه هایش جواب نداد.

فرهاد مجیدی بعد از حذف استقلال طارق را از استقلال کنار گذاشت

فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری پس از دیدار برابر الدحیل اعلام و تاکید کرد، تا زمانی که او در تیم باشد، طارق در استقلال جایی نخواهد داشت.

صحبت های فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری پس از دیدار برابر الدحیل تمام شده بود که سرمربی جوان آبی ها صحبت های مدیر رسانه ای تیم را قطع کرد و از خبرنگاران حاضر در نشست فرصت خواست تا نکته ای را به آنها انتقال دهد.

مجیدی حرف هایش را برای بیان این نکته اینگونه آغاز کرد: «فقط می‌خواستم به یک نکته اشاره کنم. ابتدا از هواداران استقلال معذرت خواهی می کنم و ممنونم که به استادیوم آمدند. من چهار پنج سال در باشگاه استقلال نیستم و واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی در باشگاه رخ داده که یک بازیکن پس از اعلام اسامی به خودش اجازه می‌دهد که بگوید من نمی خواهم بازی کنم. اصلا برای من قابل هضم نیست و من حتی یک بار هم در طول دوران حضورم در استقلال چنین چیزی ندیده ام. خیلی بازیکنان بزرگ تر در استقلال بوده اند.»

مجیدی که ناراحتی زیاد از رفتار طارق داشت، حرف هایش را ادامه داد و گفت: «همینجا اعلام می کنم تا زمانی که من در استقلال باشم، آقای طارق همام جایی در استقلال ندارد. چگونه این بازیکن به خودش جرأت می‌دهد در جلسه فنی وقتی ترکیب اعلام می‌شود و در ترکیب اصلی نیست، بگوید به خانه می‌روم. چنین چیزی را تا به حال ندیده بودم. در طول دوران حضورم در استقلال یک بار به خودم اجازه نداده بودم به مربی‌ام چنین چیزی بگویم. اینجا به هواداران استقلال می گویم که این پیراهن استقلال به تن برخی‌ها خیلی گشاد است. باید قدر این باشگاه و پیراهن را بدانند. هر کسی نمی تواند در این باشگاه بازی کند؛ بازیکن خارجی که جای خود دارد.»

مجیدی مقابل الدحیل برای دومین مرتبه و البته اولین دیدار آسیایی روی نیمکت آبی پوشان به عنوان سرمربی نشسته بود ولی بار دیگر تصمیمی شبیه آنچه در مورد منشا برای ایجاد نظم در تیم اتخاذ کرده بود گرفت تا نشان دهد برای او در اختیار داشتن رختکن و مدیریت تیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

طارق همام بازیکن با استعداد عراقی که پس از جام ملت های آسیا به دلیل مصدومیت مدتی از ترکیب استقلال دور بود، در بازگشت فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد که گفته می شد این موضوع نیز به اختلاف مالی بازیکن با باشگاه مربوط است. او که در نیم فصل اول از ستاره های استقلال بود، احتمالا جز اولین بازیکنانی است که از تیم جدا می شود، مگر آنکه اتفاق خاصی رخ بدهد.

امیرحسین صادقی

امیرحسین صادقی: اینها چسب زخم هم نیستند چه برسد به باند

از سال پیش تا الآن چندین مربی و مدیرعامل در باشگاه عوض شده است، فکر کنم فقط «آقا مدد» عوض نشده است. این برای استقلال بد است. امیرحسین صادقی پس از تساوی یک – یک تیم استقلال مقابل الدحیل قطر اظهار داشت: تا دقیقه ۹۰ بچه‌ها خوب جنگیدند، اما باید بگویم یک باشگاه بزرگ، گلزن بزرگ هم می‌خواهد. در باشگاه‌های این شکلی بالاخره باید به بازیکن جوان باید بها داده شود تا به آینده که مدنظر دارند، برسند. در هر صورت امیدوارم مدیران باشگاه بتوانند بازیکنان خوبی برای فصل بعد جذب کنند و پس از چند فصل، سال آینده یک قهرمانی به دست بیاورند.

وی در مورد اینکه محمد نوازی معتقد است بازیکنان استقلال کیفیت لازم را ندارند، گفت: اگر این موضوع صحت داشته باشد، مدیر ایراد دارد. باید بگوییم مدیر تقصیر کار است، مدیر و مدیربرنامه‌هایی که در آوردن این بازیکنان دخیل هستند. مثلاً دو تا بازیکن خارجی که نیم‌فصل اول آمدند، فاجعه بودند. افتضاح نه،‌ فاجعه بودند. به‌هرحال استقلال باشگاه بزرگی است و همیشه حواشی خودش را دارد. من ۱۲ سال در این تیم بازی کردم و تمام تلاش خودم را کردم. بازیکنان می‌دانند شرایط بحرانی است. از سال پیش تا الآن چندین مربی و مدیرعامل در باشگاه عوض شده است، فکر کنم فقط «آقا مدد» عوض نشده است. این برای استقلال بد است و فکر می‌کنم دلیل ناکامی‌ این تیم هم همین است.

بازیکن پیشین تیم استقلال در واکنش به این پرسش که چه کسانی این بازیکنان را به استقلال می‌آورند،‌ عنوان کرد: بالاخره کسانی که مسئولیت دارند. خوشبختانه یا متأسفانه فقط منافع خودشان مهم است. ۳۰۰ هزار دلار برمی‌دارند،‌ ۵۰ هزار دلار به طرف می‌رسد و پشتک می‌زند!

«آیا صحت دارد عده‌ای در تیم استقلال باند درست کرده‌اند؟»، صادقی در واکنش به این پرسش گفت: چسب زخم هم نیستند، چه برسد به باند. متأسفانه فقط رابطه است.

وی در مورد حضور فرشاد ماجدی در کادرفنی استقلال عنوان کرد: او تجربه فوتبال دارد و با صلاحدید مجیدی به کادرفنی اضافه شده است. من هم امروز متوجه شدم او به کادر اضافه شده، کنار زمین دیدمش. به دانشگر گفتم این کیست، گفت فرشاد ماجدی است!

فرهاد مجیدی: این پیراهن به تن خیلی ها گشاد است!

سرمربی استقلال با حضور در نشست خبری درباره دیدار با الدحیل صحبت کرد. فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال با حضور در نشست خبری درباره دیدار با الدحیل و کنار رفتن از لیگ قهرمانان گفت: از تماشاگران معذرت خواهی می کنم زیرا نمایش خوبی نداشتیم. انتظار یک نمایش بهتر داشتم. می‌دانستیم الدحیل یک بازی بسته انجام می دهد زیرا آنها تساوی می خواستند. سخت به گل رسیدیم اما نتوانستیم گل را حفظ کنیم. تعویض های ما آنگونه که فکر می کردیم خوب نبودند. هر دو تیم می توانستند برنده باشند. از نحوه بازی تیم اصلا راضی نیستم و امیدوارم در آینده بهتر بازی کنیم.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه آیا حضور فرشاد ماجدی به دلیل برادرش است و سؤال دیگری مبنی بر اشتباهات دفاع استقلال، اظهار داشت: حضور فرشاد ماجدی ربطی به برادرش ندارد. من میرشاد را ۱۰ سال است که ندیدم و با او صحبتی هم نداشتم. فرشاد از دوستان قدیمی من است که از او خواستم کنار ما باشد تا به تیم کمک کند و از او تشکر می‌کنم. در مورد سیستم تیم‌مان هم باید بگویم ابتدا با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی کردیم. می‌دانستیم آنها از پشت مدافعان ما استفاده می‌کنند. این موضوع را در طول هفته تمرین کرده بودیم و به بازیکنان گوشزد کردم، اما نتوانستیم در بازی این کار را به خوبی انجام دهیم. به همین دلیل به سیستم ۲-۴-۴ لوزی برگشتیم و با همین سیستم به گل هم رسیدیم، اما متأسفانه نتوانستیم این گل را حفظ کنیم.

مجیدی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد بازیکنان استقلال در بازی‌های اخیر این تیم بی‌انگیزه هستند و این مسئله در بازی آنها نمایان است، گفت: من اسم آن را بی‌انگیزگی نمی‌گذارم. مطمئن بودم بازیکنان ما تمام توان خود را می‌گذارند و اگر بخواهم بهتر در مورد این مسئله صحبت کنم، موضوعی است که از زمان ورودم به تیم روی آن بحث داشتم و چند بار هم با شفر در این خصوص صحبت کردم. تیم ما مشکل بدنی دارد و حالا نمی‌دانم این مسئله به بدنسازی اول فصل باز می‌گردد یا هر چیزی که هست، اما بی‌انگیزگی را قبول ندارم. بازیکنان ما با تمام توان خود بازی کردند و حتی برخی بازیکنان ما مثل وریا غفوری با وجود مصدومیت در ترکیب قرار گرفتند. با تمام وجود هم بازی کردند و باید از آنها تشکر کنم.

وی درباره علت تغییر سیستم استقلال در این بازی و حذف استقلال گفت: تغییر سیستم را به دلیل داشته‌هایی که داریم، انجام دادیم و سیستم جدیدی انتخاب کردیم. زکی‌پور و دانشگر را نداشتیم و سیستم تیم با توجه به داشته‌های‌مان تغییر کرد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص سؤالی مبنی بر اینکه فشار مسابقات داخلی نقدی است که بسیاری به آن اشاره دارند و به نوعی سعید فتاحی را عامل حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا می‌دانند، گفت: اجازه بدهید من در حیطه خودم صحبت کنم. من مسئول فنی تیم هستم و باید در این خصوص صحبت کنم، اما مسابقات در همه جای دنیا به همین شکل است که هر سه چهار روز یک بازی انجام می‌شود.

مجیدی گفت: فقط می‌خواستم به یک مسئله مهمی اشاره کنم. ابتدا باید از هواداران استقلال ممنون باشم که ما را حمایت کردند و اینکه من چهار پنج سال در باشگاه استقلال نبودم. نمی‌دانم در این چند سال چه بر سر باشگاه استقلال آمده که هر بازیکنی به خودش جرأت می‌دهد هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد. تا به حال در استقلال ندیده بودم که بازیکنی جرأت کند بعد از اعلام اسامی بازیکنان در جلسه فنی، بگوید من نمی‌خواهم بازی کنم.

وی افزود: یک بار هم در طول دوران حضورم این را ندیده بودم، در حالی که بازیکنان بزرگ‌تری در استقلال بودند. این را باید بگویم تا زمانی که من باشم طارق همام جایی در استقلال ندارد. این بازیکن چگونه به خودش جرأت می‌دهد در جلسه فنی وقتی ترکیب اعلام می‌شود و در ترکیب اصلی نیست، بگوید به خانه می‌روم؟ چنین چیزی را تا به حال ندیده بودم. در طول دوران حضورم در استقلال یک بار به خودم اجازه نداده بودم به مربی‌ام چنین چیزی بگویم. پیراهن استقلال به تن برخی‌ها خیلی گشاد است. استقلال جای هرکسی نیست، بازیکنان خارجی که جای خود را دارند.

محمد نوازی

سخنان تند نوازی علیه بازیکنان بعد از حذف استقلال

بازیکن سابق استقلال می‌گوید چند نفر از بازیکنان در حد این تیم نیستند و برای برد تیم تلاشی نمی‌کنند. محمد نوازی بعد از تساوی استقلال برابر الدحیل و حذف استقلال از آسیا مقابل خبرنگاران قرار گرفت و گفت: از لحاظ فنی خیلی ضعیف بودیم و چند نفر از بازیکنان در حد و اندازه‌های استقلال ظاهر نشدند. این همه تماشاچی آمد و ما احتیاج به برد داشتیم. بچه‌ها طوری بازی کردند انگار نه انگار که باید ببریم. اگر بخواهیم اینگونه بازی کنیم حذف شویم بهتر از است تا بالا برویم.

مربی سابق استقلال در ادامه گفت: یک جوری بازی می‌کنند که انگار تمرین است و هیچ فرقی با بازی رسمی ندارد. این تیم آبروی تماشاگر است و برای برخی برد استقلال فرقی ندارد. آقای ماجدی که به کادر اضافه شدند استقلالی نیستند که کار می‌کنند. آقا فرهاد این همه بازیکن کنارش دید تا به اروپا ترانسفر شود اما کسی دیگر را خارج از استقلال آورده و این درست نیست. من از هیچ کس ترسی ندارم اما یک سری در حد استقلال نیستند. روح الله باقری جوانی بود که اول فصل خوب بود و آن را بیرون گذاشتند. بازیکنی که مورد قبول هوادار است اما برخی تنها به فکر خودشان هستند.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. تسنیم ۲. ورزش سه

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *