ناداوری و شکست تلخ پرسپولیس: حذف پرسپولیس از آسیا!

حذف پرسپولیس از آسیا: اردی بهشت پرسپولیس اردی جهنم شد!

تیم برانکو ایوانکویچ در آخرین دقایق مغلوب پاختاکور شد تا در فاصله یک هفته تا پایان مرحله گروهی، حذف پرسپولیس از آسیا خبر اول رسانه های ورزشی باشد.

حذف پرسپولیس از آسیا

مجله اینترنتی پارسی گو: تیم پرسپولیس در آخرین دقایق مغلوب پاختاکور شد تا در فاصله یک هفته تا پایان مرحله گروهی، از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود. حذف پرسپولیس از آسیا در حالی رقم خورد که این تیم در اردیبهشت ماه دو بازی را با تساوی و دو بازی دیگر را با شکست پشت سرگذاشت.

دو تیم پرسپولیس و پاختاکور ازبکستان در دیداری حساس در ورزشگاه مرکزی شهر تاشکند به مصاف هم رفتند. این بازی با حملات تیم میزبان آغاز شد اما این پایان کار نبود و شاگردان برانکو ایوانکوویچ در ۱۵ دقیقه انتهایی نیمه اول موقعیت هایی داشتند که هیچ یک گل نشدند. سرانجام پاختاکور در نیمه دوم و روی اشتباه بازیکنان پرسپولیس به گل رسید تا سرخ ها از لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند.

هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا، گروه چهارم
تیم داوری: کریستفر جیمز بث/ آنتوان اسکتنین و اشلی بیجام
ورزشگاه تاشکند،

ترکیب پاختاکور:

سنجر کواتوف، فرخ سیفیف، شرزود اعظمف، ایگور کریمتس، سردار صبریخاچیف، علیجونوف، سیدیکوف (۲۶- سوبیت سیندارف)، خامروبکوف، جلا‌ل‌الدین ماشاریپوف، مرات بیکمائف (۷۷- سرگییف) و دراگان چران

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، محسن ربیع‌خواه، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، سروش رفیعی (۷۰- ترابی)، امید عالیشاه(۶۳ – ماریو بودیمیر)، سیامک نعمتی( ۸۹ – شایان مصلح) و علی علیپور

کارت زرد:

ماشاریپوف دقیقه ۶۴ از پاختاکور

شرح بازی:

بازی با حملات تیم پاختاکور آغاز شد. نکته جالب تغییر در آرایش تیم پرسپولیس بود که با دو هافبک دفاعی همراه بود. پاختاکوری ها چند موقعیت خوب را هم خلق کردند و تلاش داشتند تا بیشتر از سمت چپ دفاع پرسپولیس به این تیم ضربه بزنند. می توان گفت که دو سوم بازی در اختیار تیم میزبان بود و پرسپولیسی ها نمی توانستند موقعیت سازی کنند اما پس از آن تلاش هافبک های پرسپولیسی نتیجه داد و شاگردان برانکو ۴ موقعیت خلق کردند. موقعیت هایی که هر یک به شکلی از دست رفتند تا پرسپولیس و پاختاکور در نیمه اول به تساوی بدون گل برسند.

در نیمه دوم نیز پاختاکور بازی را بهتر آغاز کرد اما خبری از موقعیت های نیمه اول نبود. آن ها اغلب تلاش می کردند با سانتر از جناحین به دروازه پرسپولیس برسند ولی نادری و سیدجلال به خوبی توپ ها را دفع می کردند. حضور ماریو بودیمیر به هیچ عنوان روند بازی را تغییر نداد اما تعویض ترابی باعث شد تا پرسپولیسی ها چند موقعیت داشته باشند. با این حال حضور سرگییف و درخشش ماشاریپوف باعث شد تا تیم میزبان به گل برسد. پرسپولیس در ۱۰ دقیقه پس از گل تلاش زیادی انجام داد اما شاگردان برانکو بعد از گل هم کم دقت بودند و پراشتباه.

شرح گل:

پاختاکور ۱ پرسپولیس ۰ (ایگور سرگییف- ۸۶): ایگور سرگییف بازیکن تعویضی پاختاکور از گوشه محوطه جریمه شوتزنی کرد و توپ پس از برخورد به سیدجلال وارد دروازه شد.

بهترین بازیکن: ماشاریپوف (سرگییف)

ماشاریپوف هافبک چپ شماره ۹ تیم پاختاکور بهترین بازیکن میدان بود. او که پیش تر شایعه حضورش در استقلال نیز شنیده می شد، در طول ۹۰ دقیقه نمایش شادابی را ارائه کرد و با انرژی زیاد به مهدی شیری و دیگر مدافعان پرسپولیس فشار آورد. او با تکنیک فوق العاده اش بارها از مدافعان پرسپولیس گذر کرد و شاید اگر سیدجلال نبود، چند بار پایه گذار گل تیم می شد. علاوه بر او سرگییف مهاجم تعویضی پاختاکور هم نمایش درخشانی داشت و به تعویض طلایی بدل گشت.

دقایق حساس:

دقیقه ۸: شوت دراگان چران از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۳: ماشاریپوف از روی ضربه ایستگاهی دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما ضربه او به تیر عمودی خورد و تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۱۹: حرکت بازیکنان پاختاکور از سمت چپ و سانتر به تیر مقابل به سیدیکوف رسید اما ضربه او با واکنش بیرانوند به کرنر رفت.

دقیقه ۴۰: سانتر محمد نادری و کنترل علی علیپور پس از فعل و انفعالاتی به سیامک نعمتی رسید و او با شوت رو پا، توپ را به سمت دروازه پاختاکور فرستاد اما از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۲: سانتر بسیار خوب سروش رفیعی از روی ضربه ایستگاهی با شوت سر ضرب علیپور همراه شد اما دروازه بان پاختاکور با واکنش به موقع توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۲: سانتر از روی نقطه کرنر باعث شد تا بازیکنان پاختاکور توپ را دفع کنند. توپ سوم به سیدجلال رسید ولی شوت او را هم سنجر مهار کرد.

دقیقه ۴۵+۱: پرسپولیسی ها ضربه ایستگاهی را با برنامه ریزی ارسال کردند. عالیشاه توپ را به تیر دوم فرستاد، کمال با ضربه سر توپ را کاشت اما در نهایت قرمزها موفق به گلزنی نشدند.

دقیقه ۵۵: امید عالیشاه کرنر را سریع آغاز کرد و به سروش رفیعی پاس داد اما او نتوانست توپ را به خوبی سانتر کند.

دقیقه ۶۲: سانتر ماشاریپوف با دفع ناقص بازیکنان پرسپولیس همراه و باعث شد پاختاکوری ها دو بار در موقعیت شوتزنی قرار بگیرند اما هر دو ضربه با برخورد به پرسپولیسی ها همراه شد.

دقیقه ۶۳: شوت ماشاریپوف را بیرانوند مشت کرد.

دقیقه ۶۶: سیامک نعمتی در زمین پاختاکور حرکت کرد و با ضربه شوت دروازه حریف را تهدید کرد اما ضربه اش تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۷۴: سانتر ماشاریپوف در محوطه جریمه به چران رسید ولی ضربه سر این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۶: پاس استثنایی احمد نوراللهی به علی علیپور رسید و او وارد محوطه جریمه شد و توپ را به بودیمیر سپرد اما ضربه مهاجم کروات بسیار آروم بود و گل نشد.

دقیقه ۷۹: علی جانوف از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد که ضربه اش با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۸۵: ترابی با چرخشی زیبا به سمت دروازه پاختاکور شوت زنی کرد اما این توپ هم تبدیل به گل نشد.

حواشی:

* پیش از شروع بازی بازیکنان کروات پرسپولیس به همراه کادرفنی از چمن بازدید کردند.

* برخلاف پیش بینی ها هواداران کم تعدادی در ورزشگاه حضور دارند.

* سیدیکوف بازیکن تیم پاختاکور در نیمه اول با محمد نادری برخوردی نه چندان خطرناک داشت و مصدوم شد و از زمین بیرون رفت.

تصمیم برانکو ایوانکوویچ بعد از حذف پرسپولیس از آسیا

سرمربی کروات سرخپوشان در پایان دیدار با پاختاکور اعلام کرد تمرینات این تیم تا پایان فصل پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

برانکو ایوانکوویچ تمرینات تیمش تا پایان فصل را پشت درهای بسته برگزار خواهد کرد و برای حفظ آرامش بازیکنان از حضور هواداران و اصحاب رسانه جلوگیری به عمل خواهد آمد.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ برخلاف فصل گذشته که تا فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده بودند، اینبار حذفی زودهنگام از این رقابت‌ها داشتند و بازی پایانی آنها برابر السد قطر تشریفاتی شد.

پرسپولیس اکنون دو جام دیگر پیش روی خود می‌بیند و مدعی اصلی دستیابی به قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی است و بر این اساس، کادرفنی این تیم تشخیص داد برای جلوگیری از حواشی و حفظ تمرکز بازیکنان، تمرینات تیم تا پایان فصل پشت درهای بسته برگزار شود و از حضور هواداران و اصحاب رسانه جلوگیری می‌شود.

روزهای جهنمی پرسپولیس: اردی جهنم پرسپولیس در اردی بهشت!

سرمربی سرخپوشان برخلاف فصل گذشته که به همراه تیمش تا فینال رقابت‌های آسیایی پیش رفت، اینبار حذف زودهنگامی را تجربه کرد. حذف پرسپولیس از آسیا با باخت مقابل پاختاکور و با اشتباه داوری رقم خورد.

پرسپولیس با شکست در تاشکند برابر پاختاکور از صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا بازماند تا دیدار پایانی این تیم برابر السد قطر کاملا تشریفاتی شود.

پرسپولیس که در ۴ دیدار اخیر خود در این رقابت‌ها یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست را در کارنامه داشت، با سومین شکستی که متحمل شد تا وداعی زودهنگام با لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد و نتواند برخلاف فصل گذشته به رویاپردازی خود تا فینال ادامه دهد.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ که تا پیش از این بازی، مدعی دستیابی به جام محسوب می‌شدند، در ادامه روزهای پر افت و خیز خود در اردیبهشت‌ماه اینبار شکست خوردند تا اولین جام به طور قطعی از دست آنها بلغزد.

سرخپوشان که سال جدید را با پیروزی‌های شیرینی طی فروردین‌ ماه پشت سر گذاشته بودند و مدعی جدی قهرمانی در لیگ برتر لقب گرفته بودند، اردیبهشت پرحادثه خود را با دو شکست در لیگ قهرمانان و تساوی‌های ادامه دار در لیگ و ناکامی در جشن پیروزی دنبال کردند تا این اتفاق منجر به حذف آنها در آسیا شود.

پرسپولیس در فروردین ماه و سال جدید کار خود را با پیروزی در دربی تهران و برابر استقلال آغاز کردند. آنها در ادامه مقابل پیکان نیز به برتری دست یافتند تا شرایط را در لیگ برتر کاملا به سود خود کنند. پیروزی برابر الاهلی عربستان نیز ادامه موفقیت آنها در فروردین ماه بود تا آنها به صعود در لیگ قهرمانان آسیا نیز امیدوار باشند. پیروزی برابر سایپا و تساوی مقابل ذوب آهن، آخرین موفقیت‌های قابل اتکای پرسپولیس در فروردین محسوب می‌شود تا آنها کاملا برای دستیابی به افتخارات دوباره امیدوار باشند.

اردیبهشت اما برای آنها با ناکامی در برگزاری جشن پیروزی دنبال شده است؛ آنها طی این ماه و تا به امروز ۴ دیدار را برگزار کردند که ماحصل آن دو شکست آسیایی مقابل الاهلی عربستان و پاختاکور ازبکستان بوده و برابر سپاهان و تراکتورسازی نیز با تساوی در لیگ برتر به کار خود خاتمه دادند.

پرسپولیس در حال حاضر با از دست دادن لیگ قهرمانان آسیا، دو جام دیگر پیش روی خود می‌بیند. آنها در هر دو جام شانس بالایی برای دستیابی به عنوان برخوردار هستند و اختلاف امتیازی ۳ با سپاهان در لیگ برتر و تقابل با همین تیم در نیمه نهایی جام حذفی، آنها را امیدوار به رسیدن به هر دو عنوان می‌کند. با این حال تداوم روند کنونی و ناکامی در اردیبهشت ماه به نظر می‌رسد شرایط را برخلاف مسیرشان شکل داده و در صورتی که برابر ماشین سازی و پارس جنوبی نیز به این روند ادامه دهند، بعید نیست جام دوم نیز از کف آنها بپرد.

برانکو ایوانکوویچ که امیدوار بود در ادامه مسیر دو فصل گذشته خود در لیگ برتر و آسیا شرایط قابل اتکایی برای تیمش شکل دهد، امیدوار است شاگردانش هر چه زودتر با فراموشی این شکست و حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان، اندوخته باقیمانده را حفظ کرده و در نهایت فصل را با حضور در سکو خاتمه دهند. باید دید تیره روزی و ناکامی اردیبهشت برای آنها خاتمه خواهد یافت و این طلسم که طی ۵ بازی اخیر به پیروزی دست نیافته‌اند خواهد شکست یا خیر.

ار آفساید تا پنالتی: اشتباهات داوری و حذف پرسپولیس از آسیا

تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار برگشت مقابل پاختاکور ازبکستان هم مثل بازی رفت به تصمیمات مشکوک داوران معترض بود. حذف پرسپولیس از آسیا درحالی رقم خورد که پنالتی این تیم در این دیدار گرفته نشد.

تیم فوتبال پرسپولیس ایران در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در تاشکند به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت. بازی امروز به جهت نزدیک بودن امتیازات تیم ها در این گروه، از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بود و نماینده ایران هم می دانست که باید بازی را با امتیاز ترک کند تا امیدهایش را برای صعود زنده نگه دارد.

اما در نهایت بازی امروز با گل دقایق پایانی ازبک ها، به سود آنها خاتمه یافت و پرسپولیس بازنده از نبرد حساس تاشکند خارج شد و با آسیا وداع زودهنگامی داشت.

دیدار امروز جدا از اینکه با نتیجه ای ناامید کننده به پایان رسید، برای پرسپولیسی ها یک اعتراض بزرگ به داوری نیز به همراه داشت. در دقیقه ۸۰ بازی، مهدی ترابی در یک ضد حمله به محوطه جریمه پاختاکور رسید و پس از برخورد با بازیکن حریف، روی زمین افتاد. این صحنه به نظر پنالتی می رسید و کارشناسان داوری نیز درباره آن، نظر به پنالتی داده اند. اگر این ضربه پنالتی به سود سرخپوشان اعلام می شد و نماینده ایران از حریف خود پیش می افتاد، قطعا ده، پانزده دقیقه پایانی بازی روند دیگری داشت و نتیجه متفاوتی رقم می خورد که به سرنوشت متفاوت گروه می انجامید.

متضرر شدن پرسپولیس از تصمیم داور استرالیایی در شرایطی بود که بازی رفت پرسپولیس و پاختاکور هم در ورزشگاه آزادی یک گل آفساید برای تیم ازبکستانی به همراه داشت. در نخستین دقایق آن بازی دراگان چران در موقعیت آفساید دروازه پرسپولیس را باز کرد اما داور و کمک او اعلام آفساید نکردند تا پرسپولیس عقب بیفتد. در ادامه هم گل ماریو بودیمیر به جای اینکه حکم گل سه امتیازی برای پرسپولیس داشته باشد، تنها جبران کننده گل حریف و اشتباه داور بود. با احتساب این اشتباه مهم داوری، پرسپولیس ۲ امتیاز هم در بازی رفت از داوری مقابل پاختاکور طلبکار شد.

در مجموع، دو اشتباه تاثیرگذار داوران اردنی و استرالیایی امتیازات زیادی را از پرسپولیس گرفت و مستقیما به حساب پاختاکور ریخت؛ اتفاقی که پرسپولیس را در پایان هفته پنجم به تیم حذف شده گروه تبدیل کرد و پاختاکور را در آستانه صعود به دور حذفی قرار داد.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: ورزش سه

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *