ژاپن را ببریم به قطر یا امارات خواهیم خورد: فینال آسان جام ملت های آسیا !

شگفتی در جام ملت های آسیا : قطر یا امارات در فینال!

با حذف کره جنوبی و استرالیا توسط امارات و قطر، شگفتی در جام ملت های آسیا رقم خورد و یکی از این دو تیم یک پای فینال را تشکیل می دهند!

جام ملت های آسیا لوگو

مجله اینترنتی پارسی گو: با حذف کره جنوبی و استرالیا توسط امارات و قطر، شگفتی در جام ملت های آسیا رقم خورد و یکی از این دو تیم (امارات یا قطر) یک پای فینال را تشکیل می دهند. فینالی که البته امیدواریم طرف دیگر آن تیم ملی فوتبال کشورمان باشد.

حذف استرالیا توسط امارات در جام ملت های آسیا

تیم‌های ملی فوتبال امارات و استرالیا در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا با قضاوت ریوجی ساتو از ژاپن در ورزشگاه هزاع بن زاید به مصاف هم رفتند و در نهایت میزبان با برتری یک گله، شگفتی آفرید و مدافع عنوان قهرمانی را حذف کرد.

تک گل این دیدار را علی احمد مبخوت در دقیقه ۶۹ روی اشتباه مدافعان استرالیا به ثمر رساند. او در دوره گذشته مسابقات با پنج گل‌زده آقای گل شده بود.

ریوجی ساتوی ژاپنی قضاوت دیدار امارات – استرالیا را بر عهده داشت. او در این دیدار به اسماعیل الحمادی و ولید عباس از امارات و رابی کروز و جکسون ایروین از تیم استرالیا کارت زرد نشان داد.

اماراتی‌ها که در سال ۲۰۱۵ در مرحله نیمه نهایی با شکست ۲ بر صفر مقابل استرالیا از صعود به فینال بازمانده بودند، در این دیدار به نوعی انتقام دوره قبل را از کانگوروها گرفتند و مدافع عنوان قهرمانی را پس از دو دوره حضور متوالی در نیمه نهایی این بار در مرحله یک چهارم نهایی حذف کردند. بازی در نیمه نخست با اینکه با حملات پرتعداد دو تیم همراه بود اما با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

در دقیقه ۶۳ استرالیا توانست دروازه امارات را باز کند اما داور مسابقه آن را مردود اعلام کرد. در این صحنه آپوستولوس جیانو روی یک کار تیمی زیبا اما در شرایط آفساید دروازه امارات را باز کرده بود. پنج دقیقه بعد علی مبخوت روی اشتباه مرگبار مدافع استرالیا، پاس رو به عقب بازیکن این تیم را در میانه راه و قبل از رسیدن به دروازه‌بان ربود و آن را به گل تبدیل کرد.

حذف کره جنوبی توسط قطر در جام ملت های آسیا

پیش از این دیدار تیم کره جنوبی، دیگر فینالیست دوره قبل نیز با شکست مقابل قطر از دور رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا کنار رفته بود. شاگردان زاکرونی با پیروزی در این دیدار، ساعت ۱۷:۳۰ روز سه‌شنبه در مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی قطر خواهند رفت.

با توجه به اختلافات شدید میان دولتمردان دو کشور یک بازی سیاسی حساس را شاهد خواهیم بود. تیم ملی فوتبال قطر از ساعت ۱۶:۳۰ امروز (جمعه) در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، در ورزشگاه زاید اسپورتس سیتی ابوظبی به مصاف تیم ملی کره جنوبی رفت و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. عبدالعزیز حاتم در دقیقه ۷۸، تک گل این مسابقه را به ثمر رساند تا کره جنوبی، نایب قهرمان دوره گذشته مسابقات حذف شود.

تلاش دو تیم در نیمه نخست ثمری نداشت و این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم نیز درحالی که کره جنوبی برتری نسبتی داشت و یک توپ هم به دیرک دروازه قطر زده بود، عبدالعزیز حاتم در دقیقه ۷۸ با شوتی محکم از راه دور دروازه کره جنوبی را باز کرد.

کره‌جنوبی بلافاصله بعد از دریافت این گل، توانست دروازه قطر را باز کند اما داور این گل را مردود اعلام کرد. در ادامه باز هم قطری‌ها فرصت گلزنی داشتند و ضربه چکشی بازیکن این تیم روی سانتر ارسالی از کرنر توسط دروازه‌بان کره برگشت داده شد.

قطر در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات باید به مصاف پیروز دیدار استرالیا و امارات برود. این بازی از ساعت ۱۷:۳۰ سه‌شنبه ۹ بهمن برگزار خواهد شد. قطر در این رقابت‌ها همانند ایران، دروازه خود را در پنج مسابقه بسته نگه داشته است.

ایرماتوف در این بازی به عبدالعزیز حاتم و بسام الراوی از قطر و کیم مین‌جائه و جونگ وویونگ از کره جنوبی، کارت زرد نشان داد. عبدالعزیز حاتم و بسام الراوی با دریافت این کارت زرد بازی نیمه نهایی را از دست دادند.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: مشرق نیوز

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *