دستگیری سارقانی که گردنبند علی دایی را به سرقت بردند!

دستگیری سارق گردنبند علی دایی ظرف ۴۸ ساعت! + اعتراف عجیب

دستگیری سارق گردنبند علی دایی آن هم پس از ۴۸ ساعت خبر خوبی بود که نشان داد نیروی انتظامی می تواند سارقان و اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم را ظرف مدت کوتاهی دستگیر کند!

دستگیری سارق گردنبند علی دایی

مجله اینترنتی پارسی گو: ظرف مدت کوتاهی پس از سرقت از آقای گل جهان، خبر دستگیری سارق گردنبند علی دایی رسانه ای شد و سارقانی که گردنبند طلایی دایی را به سرقت برده بودند ظرف ۴۸ ساعت دستگیر شدند. نکته جالب اما اعتراف سارقان است که اظهار داشته اند به دلیل استفاده زیاد از مواد مخدر علی دایی را نشناخته اند!

دستگیری سارق گردنبند علی دایی تنها پس از ۴۸ ساعت!

پس از مدت کوتاهی از انتشار خبر به سرقت رفتن گردنبند علی دایی، باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد سارقین گردنبند علی دایی دستگیر شده اند. به نوشته ورزش سه، این سارقین، پنج شنبه گذشته در حوالی ساختمان مربوط به بیمه علی دایی و در شرایطی که همسر و دخترش نورا نیز همراهش بودند، به شکلی غافلگیرکننده به علی دایی حمله ور شده و گردنبند را از گردن او کنده اند.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که به نظر می رسید علی دایی که قصد گلاویز شدن با سارق را داشت، سکندری نخورده و به زمین نمی افتاد، ممکن بود به جز از دست دادن گردنبند، آسیب جدی هم از طرف سارق که سراسیمه و ترسیده بود و چاقو در دست داشت، ببیند.

با انتشار خبر سرقت از علی دایی و پخش شدن وسیع آن در شبکه های اجتماعی، پلیس آگاهی نیز دست به کار شد و در پی یافتن سارقین بر آمد. بنا بر آنچه که امروز در وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده، این دزدان که پس از یک سرقت دیگر دستگیر شده اند، در اعترافات خود اعلام کرده اند سرقت از علی دایی نیز کار آنها بوده است.

حتما بخوانید

فیلم حمله سارقان به علی دایی

دستگیری فوق سریع در ۴۸‌ساعت: اعتراف عجیب سارق مهاجم به علی دایی

اما نکته جالب اینکه هیوا یوسفی سردبیر روزنامه همشهری دقایقی پیش در صفحه توئیتر خود خبر جالبی را منتشر کرد مبنی بر اینکه سارق گردنبند علی دایی در اعترافات خود اعلام کرده به دلیل استعمال بیش از حد مواد مخدر، علی دایی را نشناخته است.

در هر حال موضوع دستگیری سارق گردنبند علی دایی و سرعت عمل پلیس در دستگیری دو سارق مهاجم به آقای گل فوتبال جهان بحث داغ شبکه های اجتماعی است و توئیت های مختلفی در این زمینه منتشر شده است.

بخش خوشحال کننده قضیه، آسیب ندیدن دایی و همچنین نمایش قدرت نیروی انتظامی در دستگیری دو بزه کاری است که می توانند برای هر شهروند دیگری نیز خطرات مالی و جانی ترسناکی ایجاد کنند. شاید علی دایی بعدها خواست درباره این تجربه تلخ و آنچه که در آن لحظات در کنار همسر و دخترش از سر گذرانده، صحبت کند. موضوعی که برای بعضی ها تبدیل به تلخ ترین خاطره زندگی نیز شده است.

خبر دستگیری سارق گردنبند علی دایی

خبر دستگیری سارق گردنبند علی دایی

گفت و گو با سارق گردنبند علی دایی پس از دستگیری

دستگیری سارق گردنبند علی دایی خبر از قدرت نیروی انتظامی داد که می تواند سارقان و مزاحمان نوامیس مردم را ظرف مدت کوتاهی دستگیر کند. در عین حال یکی از سارقان گردنبند طلای علی دایی پس از دستگیری مدعی شد نمی‌دانستیم از چه کسی سرقت می‌کنیم. به نوشته مشرق به نقل از ایران عصر پنجشنبه ۸ آبان، علی دایی از دفتر شرکتش واقع در خیابان آصف خارج شد تا همراه دخترش به‌سمت خودرواش برود، اما ناگهان مرد جوانی به او نزدیک شد و در یک درگیری با تهدید گردنبند او را سرقت کرد و بلافاصله سوار بر موتورسیکلت همدستش از محل متواری شد.

گزارش این سرقت بلافاصله به پلیس و بازپرس دادسرای ویژه سرقت اعلام شد و با صدور دستورات قضایی تحقیقات برای دستگیری متهمان آغاز شد. در ادامه بررسی‌ها، کارآگاهان اداره آگاهی موفق شدند هویت متهمان را به‌دست آورند.

سرانجام دو روز بعد از این سرقت یعنی روز شنبه مأموران اداره آگاهی راکب موتورسیکلتی که اقدام به سرقت کرده بود را در اطراف تهران بازداشت کردند. متهم جوان در بازجویی‌ها به سرقت گردنبند اعتراف کرد. تحقیقات برای دستگیری همدست او ادامه دارد و متهم ۲۷ ساله به دستور بازپرس پرونده در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار داده شد.

گفتگو با سارق موتورسواری که گردنبند علی دایی را به سرقت برد

موقع سرقت می‌دانستید از چه کسی دزدی می‌کنید؟

نه اصلاً تصور نمی‌کردیم سوژه مان علی دایی باشد ما سوار بر موتور در خیابان‌ها می‌گشتیم تا طعمه مناسبی پیدا کنیم. ماده مخدر شیشه مصرف کرده بودیم و اصلاً در حال خودمان نبودیم.

چطور سرقت کردید؟

من روی موتور نشسته بودم. همدستم پیاده شد و به‌سمت علی دایی رفت و با او درگیر شد. گردنبند را قاپید و هر دو با موتورسیکلت فرار کردیم.

کی متوجه شدی که مالباخته علی دایی است؟

بعد از سرقت، همدستم گفت فکر کنم از علی دایی سرقت کردیم خیلی شبیه او بود آن زمان بازهم باورم نشد و با خودم گفتم بدل آدم‌های مشهور زیاد است. ولی بعداً که در فضای مجازی هم فیلم سرقت و هم خبر را دیدیم، متوجه شدم که خودش بوده و خیلی ترسیدم.

با گردنبند چه کردید؟

در یک طلافروشی در اطراف تهران ۵۰ میلیون تومان فروختیم.

بعد از سرقت شایعه شد که افرادی شما را اجیر کرده‌اند تا از علی دایی سرقت کنید درست است؟

اصلاً چنین حرفی درست نیست. این سرقت کاملاً اتفاقی بود و واقعاً آن لحظه ما علی دایی را نشناختیم. واقعاً ما حال خوبی نداشتیم و به‌همین دلیل بود که او را نشناختیم و این سرقت هم با برنامه‌ریزی قبلی و طراحی از سوی کسی نبود. من خودم عاشق علی دایی هستم او افتخار ایران است همیشه بازی‌هایش را نگاه می‌کردم نوجوان که بودم در زمین خاکی فوتبال بازی می‌کردم و علی دایی را اسطوره خودم می‌دانستم. اما کم کم معتاد شدم و همه آرزوهایم از بین رفت و زندگی‌ام را از دست دادم و سارق شدم. الان هم خیلی پشیمانم خدا کند مرا ببخشد.

همدستت چاقو داشت؟

در آن زمان اصلاً در حال خودم نبودم و نمی‌دانم چاقو داشت یا نه. الان هم فراری است و خبری از او ندارم.

شغلت چیست؟

در کار ساخت در و پنجره بودم.

سابقه داری؟

بله. تا به‌حال سه بار به‌خاطر سرقت و زورگیری بازداشت شده‌ام.

تهیه و تنظیم: گروه حوادث.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *