وای به حال «آخوندی» که به مجلس شورای «اسلامی» تهمت بزند!

آقای فاضل میبدی رسما از مردم و مجلس عذرخواهی کنید!

در نتیجه عملکرد دولت، دستاورد تازه برجام از راه رسید و پس از «قطعنامه» ضد ایرانی، قیمت دلار نیز به ۲۰ هزار تومان رسید! اما محمد تقی فاضل میبدی مسبب مشکلات کشور را مجلس یازدهم می داند!

حمله فاضل میبدی و جریان غربگرا به مجلس یازدهم پایان جریان‌غربگرا در کشور

مجله اینترنتی پارسی گو: اخیرا محمد تقی فاضل میبدی مسئله طرح ازدواج اجباری در مجلس یازدهم را مطرح کرده است و از سوی دیگر، مسبب گرانی دلار و قیمت ۲۰ هزار تومانی آنرا عملکرد مجلس یازدهم دانسته است! در حالیکه تنها چند هفته از آغاز به کار مجلس یازدهم می گذرد! و خبر ازدواج اجباری در مجلس نیز «رسما» تکذیب شده است. احمد طحانی در این یادداشت به بررسی این اظهارات و واکاوی علل آنها پرداخته است. با ما همراه باشید:

کارنامه «سیاه» دولت و پایان کار جریان غربگرا در کشور/ «روشنگری» اولویت اول رسانه های انقلابی است!

حکم تهمت زدن و دروغ بستن به این و آن هم در قانون و هم در اخلاق مشخص است. به لحاظ قانونی افترا بستن به اشخاص حقیقی جرم محسوب می شود. طبعا «تهمت» زدن به جایگاه‌های حقوقی نیز «جرم» تلقی شده و مدعی العموم می تواند «مجرم» را تحت پیگرد قرار دهد. به لحاظ اخلاقی نیز دروغ و تهمت، از جمله رذائل اخلاقی است که طبق روایت معصوم (ع)، کلید همه بدی ها است! حال اگر این تهمت و دروغ از ناحیه یک «روحانی» و آخوند صادر شود، اثر آن به مراتب بدتر است؛ و نیز اگر این تهمت و دروغ، به جای شخص حقیقی، به جایگاه رفیع مجلس در نظام اسلامی زده شود، شنیع تر است.

هوچی گری علیه مجلس یازدهم

هوچی گری علیه مجلس یازدهم

ماجرای دروغ بستن محمد تقی فاضل میبدی به مجلس چیست؟

ماجرای تهمت زدن و دروغ بستن محمد تقی فاضل میبدی، که «حجت الاسلام» و عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم است، به مجلس شورای اسلامی، این روزها در لابلای اخبار و حواشی اتفاقات مختلف کشور و جهان نباید گم بشود؛ چراکه در ابتدای کار مجلس، این نوع نگاه مغرضانه و سیاست زده، نشان از انگیزه هایی دارد که هدف آن «قطعا» تخریب «آغاز» حرکت جهادی و انقلابی در کشور است.

آقای فاضل میبدی، مشخص نیست از کدام کانال نامعتبر یا کدام شخص، ماجرای اجباری شدن ازدواج در مجلس یازدهم را می شنود و فورا نسبت به آن موضع می گیرد. طبعا رسانه های زنجیره ای و نیز رسانه های ضد انقلاب، این موضع گیری را با همه توان «بولد» می کنند تا به خیال خود، از آب گل آلود ماهی مطامع خویش را بگیرند. حجت الاسلام فاضل میبدی می فرمایند: «وای به حال ملت و مجلسی که می گوید در مجلس ختم روزانه قرآن گذاشته و ازدواج اجباری شود!»

مشخصا درباره این نوع موضع گیری ایشان، دو حالت متصور است: یا ایشان از روی سادگی و بدون تحقیق، موضوع را مطرح کرده اند و یا با علم به اینکه صحت ندارد، سعی کرده اند از «فرصت» به وجود آمده نهایت استفاده را ببرند. البته از نظر نگارنده، فرض اول باطل است! به علت اینکه بررسی تحصیلات و سوابق علمی ایشان نشان از آن دارد که حضرتشان نگاه دقیق و عمیقی دارند! بنابراین موضوع این چند خط، بحث ازدواج اجباری است و البته، در رابطه با موضوع ختم قرآن در مجلس و عملکرد جریان غربگرا در کشور نیز در انتهای یادداشت نکاتی مطرح خواهم کرد.

دروغی به نام طرح ازدواج اجباری در مجلس یازدهم

خبر دروغی که با عناوین مختلف و با مضمون «اجباری شدن ازدواج» در مجلس یازدهم، در رسانه های زنجیره ای و ضد انقلاب، و به تبع آن در دیگر رسانه ها مطرح شده است، در حقیقت بازنشر متنی است که ۲ سال قبل، سایت اصلاح طلب پارسینه آنرا منتشر کرده است. (ر.ک: خبرگزاری مهر، ۴۹۴۶۰۶۱) متن منتشر شده چنین است: «اگر کسی بعد از سن ۲۸ سالگی از ازدواج امتناع کرد از او ربع درآمد کسب‌وکار و صنعت یا مالیات از تجارت او گرفته می‌شود و به آن‌ها که می‌خواهند ازدواج کنند و گرفتار فقر هستند داده می‌شود. به افرادی که اختیاری ازدواج می‌کنند! زمین و مسکن داده شود.»

همانطور که ذکر شد، این مطلب ۲ سال قبل در سایت اصلاح طلب پارسینه، و بدون ذکر نام نویسنده با اهداف خاص سیاسی منتشر می شود. اصل یادداشت نیز متعلق به «محمد ادریسی» سردبیر نشریه سراج است که در حقیقت، در قالب مجموعه ای از پیشنهادات برای مجلس و دولت نظام اسلامی نوشته شده است. در حقیقت یادداشتی که مدتها قبل، آقای ادریسی نوشته است، تا به ظن خود، برای حل شدن مشکل ازدواج در کشور تلاشی انجام بشود، امروز و در قالب «طرح» مجلس یازدهم رسانه ای می شود! اما چرا چنین اتفاقی می افتد؟

واکنش محسن زنگنه نماینده مجلس به تخریب مجلس یازدهم از سوی جریان غربگرا

واکنش محسن زنگنه نماینده مجلس به تخریب مجلس یازدهم از سوی جریان غربگرا

علت دروغ بستن به مجلس یازدهم چیست؟

اگر رسانه های زنجیره ای را بررسی کرده و مطالب و اخبار منتشر شده در این رسانه ها با محوریت مجلسی یازدهم را بررسی کنید، یک فصل مشترک در همه آنچه انتشار یافته مشاهده می شود: «تخریب!» این تخریب نیز در شرایطی صورت می گیرد که مجلس یازدهم به تازگی آغاز به کار کرده و تنها چند هفته از شروع به کارش گذشته است. اما علت چیست؟ آیا علت بغض و کینه های پنهان در مطالب منتشر شده، «شکست» در انتخابات است؟ آیا علت را باید در عصبانیت جریان خاص سیاسی از عملکرد «افتضاح» دولت و مجلس مطبوعش جستجو کرد؟ آیا علت پنهان کردن تلاش های مجلس «جهادی» است؟ راقم این سطور معتقد است که نه تنها همه این موارد کاملا صحیح است، بلکه علت های پیدا و پنهان دیگری نیز وجود دارد که باید در یادداشت جداگانه ای مورد بررسی قرار گیرد و در ادامه اجمالا به آن پرداخته خواهد شد.

واقعیت این است که پس از پایان مجلس دهم، و در سالهای پایانی دولت دوازدهم، اوضاع کشور به قدری بهم ریخته است، که جریان سیاسی متمایل به غرب در کشور (بخوانید غرب‌زده) که مجلس و دولت و بخش قابل توجهی از شوراهای شهر را در اختیار داشته نیز از این عملکرد متحیر است! مردم از گرانی، تورم، رکود، بیکاری و… به تنگ آمده اند و زمان پاسخگویی فرا رسیده است. طبعا در چنین شرایطی جریان غربگرا، و تئوریسین هایش، باید پاسخگو باشند. در این شرایط سه موضع از این جریان مشاهده می شود:

  1. جریانی که مانند دکتر صادق زیباکلام صراحتا به اشتباه خود در حمایت از «روحانی» اعتراف کرده واز مردم عذرخواهی می کند (زیباکلام: نمی توانم در چشم کسانی که با تشویق من به روحانی رأی دادند نگاه کنم! پارسی‌گو: ۱۰۷۷۴)
  2. جریانی که سکوت اختیار کرده است.
  3. جریانی که برای فرار از پاسخگویی دست به فرافکنی می زند!

جار و جنجال پیرامون طرح ازدواج اجباری در مجلس، که به دروغ مطرح شده است را در دسته سوم می توان ارزیابی کرد. در حقیقت امثال آقای فاضل میبدی، که از هیچ تلاشی برای حمایت از جریان اصلاحات (دولت روحانی و لیست امید در انتخابات مجلس و شوراها) کوتاهی نکرده است، حال که باید به خاطر وضعیت کشور و ناکارآمدی دولت و مجلس مطبوعش، به مردم و به کسانی که آنها را به رأی دادن به این جریان تشویق کرده است پاسخگو باشد، دست به فرافکنی می زند. به این کلمات آقای فاضیل میبدی دقت کنید: «نمی‌شود کسی را از حقوق اجتماعی و مدنی محروم کرد به خاطر اینکه ازدواج نکرده است. آقای دیگری هم گفته است در مجلس ختم روزانه قرآن صورت بگیرد، وای به حال ملت و مجلسی که می‌گوید در مجلس قرآن خوانده و ازدواج اجباری شود.» ایشان علاوه بر اینکه درباره خبری دروغ «تحلیل» ارائه می کند؛ رسما به مردم نیز توهین کرده و می گوید: وای به حال مردم! چرا؟ به علت اینکه همین «ملت» و مردم، به مجلسی رأی داده اند که مطبوع حضرت ایشان نیست!

تکذیب رسمی طرح ازدواج اجباری و تغییر نام فرودگاه مهرآباد توسط نائب رئیس مجلس یازدهم

تکذیب رسمی طرح ازدواج اجباری و تغییر نام فرودگاه مهرآباد توسط نائب رئیس مجلس یازدهم

اظهارت فاضل میبدی توهین به مجلس است یا انتقام از ملت؟

واقعیت این است که مردم کشورمان، پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، و در گام دوم انقلاب، به درجه ای از رشد و بلوغ سیاسی رسیده اند که «خشم» جریان غربگرا را برانگیزند. این جریان نیز برای جلب نظر مردم، به جای مطرح کردن آرمان های خویش، باید متوسل به مباحثی بشود که قانع کننده باشد. بنابراین مباحثی چون «حل مشکل آب خوردن مردم با برجام!»، «برداشته شدن سایه جنگ از کشور با برجام»، «هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد، هم چرخ زندگی مردم»، «رفع همه تحریم‌ها» و… مطرح می شود.

با نزدیک شدن به پایان دولت دوازدهم، نظرسنجی هایی که مورد تأیید جریان غربگرا در کشور است، نشان می دهد که محبوبیت رئیس دولت مطبوع این جریان، به زیر ده درصد رسیده است! این مسئله در رفتار سیاسی بخشی از شخصیت های جریان غربگرا نوعی خشم از «مردم» را نشان می دهد! و بنابراین، وقتی در جریان انتخابات مجلس یازدهم، علی رغم همه مشکلات کشور، و علی رغم شیوع کرونا و اعلام رسمی آن توسط مسئولان کشور (تنها دو روز مانده به انتخابات) با مشارکت ۴۲ درصدی مردم، مجلسی کاملا انقلابی و جهادی شکل می گیرد، بعضی از شخصیت های این جریان نیز از «مردم» خشمگین می شوند!

تلاش بعدی این جریان، ایجاد انشقاق در دل نمایندگان منتخب مردم است. مطالب منتشر شده در رسانه های زنجیره ای نشان می دهد که آنها سعی دارند اختلافی عمیق را بین نمایندگان ملت در مجلس تصویر کنند که نمودش در انتخاب رئیس مجلس است. اما باز هم نتیجه همه تلاش ها عکس چیزی است که اتفاق می افتد و دکتر محمد باقر قالیباف، با رأی قاطع ۲۳۰ نفر از نمایندگان «مردم» به عنوان رئیس مجلس یازدهم انتخاب می شود. «وای به حالت ملت و مجلس» یعنی وای به حال ملتی که این مجلس را سرکار آورده و به آن رأی داده است، و وای به حال مجلسی که نیرویی انقلابی و جهادی را به عنوان رئیس انتخاب می کند. و این یعنی دقیقا «خشم» از مردم!

ماجرای ختم قرآن در مجلس چیست؟

حال که موضوع کذب بودن طرح ازدواج اجباری در مجلس مطرح شد، اجازه بدهید موضوع ختم قرآن در مجلس را نیز بررسی کنیم. حجت‌الاسلام حسین جلالی، نماینده منتخب مردم رفسنجان در مجلس یازدهم که پیش از این عکس مفروش کردن میز کار مجلسی خود با چفیه و عکس سردار سلیمانی را منتشر کرده بود؛ درباره جزئیات پیشنهاد خود مبنی بر ختم روزانه قرآن کریم از سوی نمایندگان دوره یازدهم اظهار کرد: در روز ورود به مجلس و اولین جلسه علنی، قرآن‌های زیبایی را بر روی میز هر یک از نمایندگان گذاشته بودند که کار خوب و مناسبی بود، اما فکر کردم که چطور می‌توان حق این کتاب بزرگ الهی را تا جایی که امکان دارد به جا آورد.

نماینده منتخب مردم رفسنجان در مجلس افزود: بر همین اساس به ذهنم آمد که اگر مجموع نمایندگان دوره یازدهم هر روز دو صفحه قرآن کریم را بخوانند، می‌توانیم تقریباً روزانه یک ختم کامل داشته باشیم. لذا در حال تقسیم صفحات قرآن بین نمایندگان براساس حروف الفبا هستم و به ترتیب صفحات ابتدایی هر نماینده را برای وی ارسال می‌کنم تا از یکشنبه، ۱۱ خردادماه، این برنامه آغاز شود. به نوشته خبرآنلاین، جلالی تصریح کرده است: در شروع، صفحه اول و دوم برای آقای قالیباف، رئیس مجلس، در نظر گرفته‌ شده است.

همانطور که مشاهده می فرمایید، موضوع به همین سادگی است! یعنی نمایندگانی که قرار است ساعت ها درباره موضوعات مختلف بحث و گفتگو کنند، در مجلس شورای «اسلامی» چند دقیقه ابتدایی جلسات را قرآن تلاوت کنند. آنهم هر نفر فقط و فقط ۲ صفحه که مطمئنا کمتر از ۵ دقیقه وقت می گیرد و از برکات این پیشنهاد، متبرک شدن جلسات مجلس است. جالب اینکه قرار است همین دقایق اندک نیز قبل از شروع رسمی کار مجلس در نظر گرفته شود! خوب است حضراتی که در لباس روحانیت مشغول خدمت به غرب و مستکبران عالم هستند، توضیح بدهند که این ۵ دقیقه و ۲ صفحه تلاوت قرآن، قرار است چه مشکلی ایجاد کند؟

باید امیدوار باشیم که جریان «غربگرا» در کشور، به جرای «فرافکنی» به خاطر عملکردش در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… به مردم «پاسخگو» باشد و به بداند که بلوغ سیاسی جامعه، اجازه نخواهد داد چنین جریانی باردیگر در کشور، بدون ارائه طرح و برنامه دقیق، و تنها با نشان دادن یک «کلید» و با شعارهایی که عملا امکان تحقق ندارد به قدرت برسد و بار دیگر فجایعی چون «برجام» رقم بخورد. همچنین امیدواریم جناب فاضل میبدی این شهامت را داشته باشند که به خاطر انتساب خبر کذب و توهین به مجلس، هم از «ملت» انقلابی و هم از «مجلس» جهادی کشورمان عذرخواهی کنند.

دلار 20 هزار تومانی نتیجه برجام و عملکرد جریان غربگرا در دولت

دلار ۲۰ هزار تومانی نتیجه برجام و عملکرد جریان غربگرا در دولت

تکذیب رسمی تهمت های امثال فاضل میبدی به مجلس یازدهم

حجت الاسلام محمد رضا میرتاج الدینی، نماینده تبریز در مجلس یازدهم، در پاسخ به تخریب هایی که علیه مجلس یازدهم انجام می گیرد می گوید: «مردم به شایعات توجه نکنند.» این نماینده مجلس یازدهم درباره خبر کذب طرح ازدواج اجباری در مجلس هم گفت: «جای تعجب است که مخالفان اجازه ندادند مجلس و کمیسیون‌های آن سر و شکل بگیرد بعد دست به جوسازی علیه مجلس بزنند و از همان ابتدا هجمه به مجلس یازدهم را کلید زدند. برخی‌ها نمی‌خواهند مجلس یازدهم موفق شود از این رو دست به حواشی‌های متعددی می‌زنند تا بتوانند مجلس را تخریب کنند.» میرتاج الدینی با اشاره به شایعه ازدواج اجباری و نامگذاری فرودگاه مهرآباد به نام شهید سلیمانی، بیان داشت: «این شایعات پشت پرده‌هایی دارد که منشا آن دقیقا مشخص است و مردم بدانند که اصلا چنین طرح‌هایی در اولویت مجلس و نمایندگان نیست. اولویت اصلی مجلس در این زمان مسئله اقتصادی و معیشت مردم است که متاسفانه در مجالس گذشته جزء اولویت‌های آخر نمایندگان مجلس بوده که هیچ اقدامی در جهت سروسامان دادن آن انجام نشده است.» این نماینده مجلس در پایان از مردم خواست به دروغ پردازی ها در فضای مجازی و توسط امثال فاضل میبدی و دیگران توجه نکنند: «مردم به شایعات فضای مجازی اهمیت ندهند، زیرا این مجلس تمام توان خود را گذاشته است تا مشکلات اصلی و اساسی مردم را بر طرف سازد.» (خبرگزاری دانشجو: ۸۵۵۶۹۳)

شاهکار دیگر محمد تقی فاضل میبدی: علت دلار بیست هزار تومانی هم مجلس یازدهم است!

یکی دیگر از شاهکارهای استاد محمد تقی فاضل میبدی در قامت یک روحانی متقی و راست‌گو! ریشه یابی علت دلار بیست هزار تومانی است! در حقیقت آقای فاضل میبدی مجلس یازدهم را مسبب افزایش قیمت دلار به بیست هزار تومان می داند! این اظهار فضل به راستی «شاهکار» است؛ چراکه استاد فاضل میبدی دولت غربگرا را که ۷ سال است اقتصاد مملکت را به نابودی کشانده مقصر نمی داند، و مجلس دهم را که در قبال همه کم کاری ها و اشتباهات دولت سکوت کرد هم به ظن ایشان تقصیری ندارد، و همه تقصیرها متوجه مجلس «یازدهم» است که تنها چند هفته از آغاز کار آن می گذرد!

استاد فاضل میبدی در گفتگو با روزنامه زنجیره ای آرمان، که دولت مطبوعش مسبب واقعی وضعیت کشور است می گوید: «در روزهای گذشته ما دوباره شاهد افزایش قیمت ارز و تورم در کشور بوده‌ایم که یکی از دلایل آن عملکرد مجلس یازدهم در زمینه سیاست خارجی است.» (سایت بهار نیوز: ۲۲۰۰۰۱)

سایت تندرو بهار نیزو نیز که این بخش از سخنان «استاد» را پوشش داده، در مطلب دیگری با تیتر «واكنش به دلار ۲۰هزار تومانی و سکه ۸ میلیونی: مجلس نماز وحشت بخوان!» می نویسد: «البته دلار از اسفند ۹۶ به‌طور مداوم در شیب گرانی بوده و براساس آمارها از اسفند ۹۶ تا خرداد ۹۹ تا ۴۰۰ درصد رشد داشته است.» (بهار نیوز: ۲۱۹۷۶۹)

حمله به مجلس یازدهم توسط محمد تقی فاضل میبدی

حمله به مجلس یازدهم توسط محمد تقی فاضل میبدی

چرا «استاد» فاضل میبدی در مقابل عملکرد دولت غربگرا و مجلس دهم سکوت می کند اما به مجلس نوپای یازدهم می تازد؟

اگر بخواهیم خشم امثال فاضل میبدی را نسبت به مجلس یازدهم علت یابی کنیم، یکی از علل آن «عملکرد» جریان غربگرا در کشور است. در واقع جریان غربگرا در دولت تدبیر و امید (دولت های یازدهم و دوازدهم) و نیز مجلس دهم، به نحوی «عمل» کرده که اقتصاد کشور رسما به مرز «نابودی» رسیده است!

روزگاری همین اصلاح طلبان تندرو در جریان انتخابات سال ۹۲ می نوشتند که باید به روحانی رأی بدهیم. چراکه اگر غیر از روحانی جریان دیگری بر سر کار بیاید، دلار به مرز ۵۰۰۰ تومان خواهد رسید! در واقع این جریان غربگرا، رسیدن قیمت دلار به ۵۰۰۰ تومان را «تهدید» می دانستند؛ اما همین جریان مزوّر امروز و در حالیکه قیمت دلار به ۲۰۰۰۰ تومان رسیده است (بله؛ بیست هزار تومان!) سکوت کرده و ترجیح می دهد به جای عذرخواهی، دست به فرافکنی بزند. برای همین است که مجلس نوپای یازدهم که تنها چند هفته از تشکیل آن گذشته است، مقصر دلار بیست هزار تومانی عنوان می شود!

البته خشم امثال میبدی از مجلس انقلابی علت روشن دیگری هم دارد. به ظن برخی از تحلیل گران، چون صادق زیباکلام، «عملکرد روحانی و مجلس دهم» رسما «پایان» جریان غربگرا را در کشور رقم زده است. به عبارت دیگر به ظن زیباکلام‌ها با توجه به عملکرد فاجعه‌بار روحانی و مجلس همسوی وی، «اصلاحات» مُرده است و دیگر نمی توان به آن امید داشت! طبعا این تحلیل از یک منظر تحلیل درستی است. عملکرد روحانی که قرار بود با آمدنش «هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد، هم چرخ زندگی مردم» کار را به جایی رسانده که نه تنها «نه چرخ سانتریفیوژها می‌چرخد، نه چرخ زندگی مردم»؛ بلکه گرانی، بیکاری، تورم، رکود، رشد منفی اقتصادی و… در کشور بیداد می کند و صدای «همه» را درآورده است.

صادق زیباکلام می گوید: «اصلاحات مرده است! فقط به خاطر کرونا ختمش را نگرفته اند!» وی در تحلیل عملکرد دولت و نارضایتی مردم می نویسد: «در قرون وسطی وقتی شاه می‌میرد یک اصطلاحی بود که می‌گفتند «پادشاه مرد، زنده باد پادشاه» این را من درباره اصلاحات به شما بگویم. می‌خواهم بگویم «اصلاحات مُرد و زنده باد اصلاحات» اصلاحات به آن معنایی که زیباکلام، تاج‌زاده، عارف و سیدمحمد خاتمی و این و آن داشتند مرد و دیگر نیست و محال ممکن است کسی به‌اعتبار آنها بیاید و یک دانه رأی بدهد!» (تسنیم: ۲۲۵۵۳۹۱)

رکورد دولت غربگرا در رشد منفی اقتصادی در کشور

رکورد دولت غربگرا در رشد منفی اقتصادی در کشور

آیا جریان غربگرا در کشور به پایان کار خود رسیده است؟

امروز در سطح جامعه و در میان اهالی سیاست و فرهنگ، صدایی شنیده می شود مبنی بر اینکه «جریان غربگرا» در کشور، با توجه به عملکرد اسفبار دولت تدبیر و مجلس دهم، برای همیشه به پایان کار خود رسیده است. این فرضیه از دو جهت باید مورد مداقّه قرار گیرد: اول اینکه فرضیه ای کاملا درست است، و کارنامه «سیاه» دولت و مجلس غربگرای دهم چیزی برای دفاع باقی نگذاشته است، و دوم اینکه باید مراقب رنگ عوض کردن های این جریان بود! تحلیل اساتیدی چون علی اکبر رائفی پور از وضعیت کشور این است که جریان غربگرا به پایان راه رسیده است، اما باید روشنگری کرد و مراقب ترفندهای «سیاست اموی» از سوی این جریان بود!

توضیح اینکه عملکرد اسفناک دولت حسن روحانی و مجلس دهم، که در قابل همه مشکلات دولت «سکوت» می کرد و همسو بود، یا مجلس نهم که برجام را با مدیریت «لاریجانی» در ۲۰ دقیقه به تصویب رساند! و تازه ترین گلابی آن پس از خروج آمریکا و تحریم های رنگارنگ، «قطعنامه» ضد ایرانی از سوی سه کشور اروپایی بود، رسما «سیاه» است و هیچ جای دفاعی ندارد. اما این جریان، که چیزی به عنوان «تقوای سیاسی» را نمی فهمد، به هر ترفندی دست می زند تا مجددا سکان هدایت را در کشور در دست گیرد و از هیچ انتخاباتی، اعم از شورای شهر، مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان دست نمی کشد. بنابراین اگر رسانه های انقلابی ضعیف عمل کنند، و روشنگری صورت نگیرد، و رسانه ملی نیز مانند سالهای اخیر در دولت های یازدهم و دوازدهم با دولت همراهی کند، ممکن است دوباره شاهد بر سر کار آمدن این جریان باشیم.

از سوی دیگر در بین برخی از تحلیلگران نکته ای مطرح می شود که قابل تأمل است: آنها معتقدند حافظه مردم کوتاه مدت است! و آنها فراموش می کنند! این تحلیلگران معتقدند مردم در بلند مدت «فراموش» می کنند که مثلا کشور در زمان ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی چه وضعیتی داشت. در کوتاه مدت، به عنوان مثال انتخابات ۱۳۸۴ از این جریان رو می گردانند، اما باز در سال ۹۲ به همین جریان «رأی» می دهند. اما به ظن نگارنده این تحلیل نمی تواند درست باشد! واقعیت این است که هرچه هست، مربوط به کم کاری رسانه های انقلابی است. در حقیقت رسانه های زنجیره ای، که البته به هر دروغ و دغلی متوسل می شوند، «خروجی» بهتری دارند و موفق می شوند ذهنیت جامعه را نسبت به جریان غربگرا در کشور تغییر دهند. بنابراین قصوری متوجه مردم نیست و هرچه هست، «ضعف» در «روشنگری» است!

نویسنده: احمد طحانی.
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *