آیا خبر مرگ رهبر کره شمالی صحت دارد؟

آیا کیم جونگ اون مرده است؟ + جزئیات

برخی از رسانه ها خبر وخامت حال کیم جونگ اون و حتی مرگ وی را منتشر کردند. اما آیا رهبر کره شمالی واقعا مرده است یا خبر مرگ وی بازی رسانه ای است؟

کیم جونگ اون

مجله اینترنتی پارسی گو: یکی از خبرهای مهم منتشر شده در فضای مجازی، خبر وخامت حال کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است. تا جایی که بعضی از رسانه ها حتی خبر مرگ وی را منتشر کرده و درباره جانشین رهبر کره شمالی شروع به گمانه زنی کرده اند. با ما همراه باشید:

عمل قلب کیم جونگ اون و وخامت حال وی

پس از انتشار عمل جراحی قلب کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، رسانه هایی چون سی ان ان به بررسی وضعیت حال این شخصیت سیاسی بین المللی و حتی جانشین وی پرداخته اند. طبق آنچه در رسانه ها منتشر شده است؛ «شبکه سی‌ان‌ان ۲۰ آوریل گزارشی از وضعیت پزشکی کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی منتشر کرد که گزارش شده در روز ۱۲ آوریل به دلیل «مصرف بیش از حد دخانیات، اضافه وزن و کار بیش از حد» مورد جراحی قلب و عروق قرار گرفته است.»

علت وخامت حال رهبر کره شمالی چیست؟

خبر عمل قلب کیم جونگ اون در رسانه ها انتشار یافته است. اما علت این عمل چیست؟ در این رابطه اسپوتنیک می نویسد: «وضعیت سلامتی کیم در ماه‌های اخیر به دلیل استعمال زیاد سیگار، چاقی و اضافه کار وخیم‌تر شده است.» بنابراین علت وخامت حال رهبر کره شمالی استعمال بیش از حد سیگار، چاقی و اضافه وزن و کم تحرکی است.

شایعه مرگ یا وخامت حال رهبر کره شمالی صحت ندارد

شایعه مرگ یا وخامت حال رهبر کره شمالی صحت ندارد

خبر مرگ کیم جونگ اون شایعه است

آنا می نویسد: منابع خبری از وخامت وضعیت جسمی رهبر کره شمالی بعد از انجام عمل جراحی خبر دادند. یک مقام آمریکایی اعلام کرد رصد سرویس‌های اطلاعاتی این کشور نشان می‌دهد کیم جونگ اون بعد از عمل جراحی در معرض خطر جدی قرار گرفته است. تا لحظه انتشار خبر اطلاعات و جزئیات بیشتری از این موضوع منتشر نشده است. در روزهای گذشته غیبت رهبر کره شمالی در مراسم یادبود رسمی که هر ساله در این کشور برگزار می‌شود، گمانه‌زنی درباره بیماری وی را تقویت کرده بود.

اما در این رابطه تسنیم می نویسد: پس از آنکه برخی رسانه‌ها از مرگ مغزی رهبر کره شمالی خبر داده بودند مقامات کره جنوبی این اخبار را تکذیب کردند. مقامات کره جنوبی خبرهای منتشر شده درباره وضعیت وخیم سلامتی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را در پی یک جراحی قلب تکذیب کردند.

برخی رسانه‌ها از وضعیت وخیم، مرگ مغزی کیم جونگ اون، خبر دادند و بعضی هم نوشتند که او در حال گذراندن دوران نقاهت پس از جراحی است. به نوشته بی بی سی، اما دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در سئول میگوید که هیچ نشانه‌ای از اینکه رهبر ۳۶ ساله کره شمالی بیمار باشد وجود ندارد.

پیش از این شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شده بود کیم به دنبال انجام یک عمل جراحی در خطری بزرگ قرار دارد. اما شایعه درباره وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی باعث شد ارزش یوان در برابر دلار آمریکا افت کند.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *