جزئیات حمله تروریستی به پایگاه بسیج «دری روی» مریوان!

۱۱ شهید در درگیری مسلحانه با ضد انقلاب در مریوان! + اسامی

در درگیری مسلحانه با ضد انقلاب در مریوان بین گروه‌های تروریستی و معاند با نیروهای نظامی کشورمان، ۱۱ بسیجی شهید شدند.

درگیری مسلحانه با ضد انقلاب در مریوان

فرماندار مریوان دربارۀ درگیری مسلحانه با ضد انقلاب در مریوان گفت: در درگیری مسلحانه در مرزهای شهرستان مریوان بین گروه‌های تروریستی و معاند با نیروهای نظامی کشورمان، ۱۱ بسیجی شهید شدند.

شهادت ۱۱ بسیجی در درگیری مسلحانه با ضد انقلاب در مریوان

محمد شفیعی فرماندار مریوان امروز در سنندج با تأیید شهادت ۱۱ نفر در درگیری با گروهک‌های معاند نظام در مریوان اظهار داشت: این درگیری در پایگاه بسیج روستای دری روی داد.

گفته می‌شود سه نفر از شهدا قروه‌ای هستند، هنوز هیچ گروهی مسؤولیت حمله به این پایگاه را بر عهده نگرفته است.
محمد شفیعی اضافه کرد: در این درگیری ۸ نفر از بسیجیان نیز زخمی شدند.

هنوز هیچ گروهی مسؤولیت حمله به این پایگاه را بر عهده نگرفته است.

اسامی شهدای درگیری مسلحانه با ضد انقلاب در مریوان

منابع محلی اسامی شهدا را به شرح زیر اعلام کرده‌اند:

۱. شهید گرانقدر مهراب عبدی
۲. شهید گرانقدر قانع کرم ویسه
۳. شهید گرانقدر فرزاد رحیمی
۴. شهید گرانقدر ابراهیم حضرتی
۵. شهید گرانقدر عبدالرحمن خالدی
۶. شهید گرانقدر ایرج رحیمی‌نیا
۷. شهید گرانقدر آرام فیضی
۸. شهید گرانقدر شادمان مرادی
۹. شهید گرانقدر برهان معین‌پور
۱۰. شهید گرانقدر طالب محمودی
۱۱. شهید گرانقدر آرش رضایی

جزئیات ماجرای درگیری مسلحانه با ضد انقلاب در مریوان

شب گذشته یک گروه تروریستی به پایگاه بسیج روستایی «دری روی» حمله کردند، در این درگیری ۱۱ تن از نیروهای بسیج و سپاه به شهادت رسیدند.

فرماندار مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با تأیید شهادت ۱۱ نفر در درگیری با گروهک‌های تروریستی در مریوان اظهار داشت: تعدادی از شهدا بسیجی و تعدادی هم رسمی سپاه هستند. محمد شفیعی اضافه کرد: در این درگیری ۸ نفر از بسیجیان نیز زخمی شدند.

تشییع پیکر مطهر شهدای مریوان بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود پیکر مطهر شهدای مریوان بعد از ظهر امروز از چهار‌راه شهید فهمیده به سمت گلزار شهدای این شهرستان تشییع می‌شود.

جزئیات درگیری مسلحانه با ضد انقلاب در مریوان از زبان معاون استاندار کردستان

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کردستان گفت: ساعت ۰۲:۳۰ بامداد امروز یک گروه مسلح پژاک به پایگاه بسیج روستای دری حمله کرد. حسین خوش‌اقبال اضافه کرد: در این حمله ۱۱ نفر به شهادت رسیدند و ۸ نفر هم زخمی شدند. وی خاطرنشان کرد: نیروهای سپاهی هم‌اکنون به دنبال مهاجمین هستند تا با سرکوب سخت آنان نشان دهند که مدافع نظام و آب و خاک هستند.

هلاکت چند تن از عوامل پژاک در درگیری مسلحانه با ضد انقلاب در مریوان

محمد شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه شب گذشته تعدادی از افراد تروریست ضد انقلاب گروهک تروریستی پژاک به پایگاه دری از توابع شهرستان مریوان با شلیک از راه دور حمله کرده‌اند، اظهار کرد: انفجار از راه دور این گروهک موجب انفجار زاغه مهمات شده که متأسفانه طی این انفجار ۱۱ نفر از نیروهای سپاهی و بسیجی بومی استان کردستان شهید و ۸ نفر زخمی شدند.

وی با بیان اینکه تعدادی از این گروهک تروریستی نیز به هلاکت رسیده و تعدادی زخمی هستند، اضافه کرد: به دلیل سوق‌الجیشی بودن منطقه هنوز آمار دقیق کشته‌ها و زخمی‌های گروهک تروریستی پژاک در دست نیست، اما به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرماندار مریوان خاطرنشان کرد:‌ تعدادی از این گروهک نیز بعد از درگیری متواری شدند که جستجو برای یافتن آنها از سوی نیروهای نظامی در منطقه به صورت جدی در حال انجام است.

شفیعی عنوان کرد: تمامی این شهدا بومی، کرد و اهل سنت هستند که برای دفاع از کیان اسلامی و مردم در این پایگاه خدمت می‌کردند، سؤال این است که کسانی که خود را مدافع حقوق بشر و حقوق کرد می‌دانند این ۱۱ جوان کُرد را با کدام گناه به شهادت رساندند؟

وی تصریح کرد: مردم انقلابی و شهیدپرور مریوان با محکومیت این اقدام انزجار خود را از این گروهک‌های ضد انقلاب اعلام و خواستار برخورد قاطع با آنها شدند.

فرماندار مریوان یادآور شد: ملت شهیدپرور ایران در آینده نزدیک خبرهای خوشی از انهدام این گروهک و به هلاک رساندن چندین برابری جدت آنها را خواهند شنید.

تشییع پیکر شهدای درگیری مسلحانه با ضد انقلاب در مریوان

تشییع پیکر شهدای درگیری مسلحانه با ضد انقلاب در مریوان

تشییع پیکر شهدای درگیری مسلحانه با ضد انقلاب در مریوان

پیکر مطهر شهدای مریوان که ۸ نفر از آنان بومی شهرستان مریوان و ۳ شهید دیگر از شهروندان قروه‌ای هستند با حضور اقشار مختلف مردم، مسؤولان لشکری و کشوری و خانواده‌های شاهد از میدان جهاد تا گلزار شهدای مریوان تشییع شدند.

به گزارش فارس، شهدای بومی مریوان در گلزار این شهر به خاک سپرده شدند و شهدای قروه نیز بدرقه شدند.

عاملان شهادت ۱۱ دسته‌گل مریوان استکبار جهانی و داعیه‌داران حقوق بشر هستند. امام جمعه مریوان در مراسم تشییع پیکر مطهر ۱۱ شهید عملیات تروریستی مریوان اظهار کرد: عامل شهادت این ۱۱ شهید دسته گل استکبار جهانی و کسانی است که دم از حقوق بشر می‌زنند.

ماموستا مصطفی شیرزادی تصریح کرد: مردم کردستان به تقدیم این شهدا در راه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی افتخار می‌کنند. وی اضافه کرد: امروز مدافعین حقوق کردستان به نام دفاع از مردم با اینگونه اقدامات تروریستی سعی دارند استان و شهرستان ما را ناامن جلوه دهند و ما را از مسیر انقلابی خود دور سازند.

امام جمعه مریوان خطاب به استکبار جهانی گفت: با این اقدامات کور تروریستی مردم کردستان در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی کوتاه نمی‌آید و تا آخرین قطره خون از انقلاب و کشورشان دفاع خواهند کرد.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: ۱. سیمرغ ۲. خبرگزاری فارس

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *