آخرین اخبار از جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان در کرمان + تصاویر

جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان سردار سلیمانی در کرمان + جزئیات

جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان سردار سلیمانی در کرمان مردم داغدار کشورمان را بیش از پیش غمزده کرد. آخرین خبرها نشان می دهد بیش از ۵۰ نفر در کرمان بر اثر ازدحام جمعیت جان باخته اند.

جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان سردار سلیمانی

مجله اینترنتی پارسی گو: جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان سردار سلیمانی کام مردم و عزاداران را تلخ کرد. متاسفانه آخرین اخبار نشان می دهد بیش از ۵۰ نفر بر اثر ازدحام جمعیت و انبوه تشییع کنندگان در کرمان جان باخته اند. با ما همراه باشید:

تعدادی از تشییع‌کنندگان پیکر سردار سلیمانی در کرمان جان باختند. رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت تشییع کننده در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی از مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. مردم خبر‌های این حادثه را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند. وی از افزایش شمار جانباختگان حادثه کرمان به ۴۰ نفر خبر داد. سازمان پزشکی اعلام کرده که ۵۰ نفر کشته شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت تشییع کننده در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی از مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

به نوشته آفتاب‌نیوز پیرحسین کولیوند در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات براثر ازدحام شدید جمعیت در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی در کرمان، تاکنون ۲۱۳ تن مصدوم و ۴۰نفر جان خود را از دست داده‌اند. مصدومان به مراکز درمانی منتقل شده و تحت نظر هستند.

تصاویر ایسنا از مصدومان و جان باختگان مراسم تشییع در کرمان

تصاویر ایسنا از مصدومان و جان باختگان مراسم تشییع در کرمان

پزشک قانونی: بیش از ۵۰ نفر کشته شدند

رییس مرکز اورژانس کرمان گفت: تعداد مصدومان حادثه ظهر امروز مراسم تشییع کرمان ۲۱۲ نفر بوده است که تعداد انگشت شماری از مصدومان حال وخیمی دارند.

“سید محمد صابری در تشریح جزییات وضعیت حال این مصدومان افزود: تعدادی از افراد تشییع کننده سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان جان خود را از دست دادند که آمار سمی آنها توسط پزشک قانونی اعلام خواهد شد.

براساس این گزارش افراد تشییع کننده پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی کرمان براثر ازدحام جمعیت آسیب دیده‌اند.

“عباس آمیان” مدیرکل پزشک قانونی استان کرمان در این راستا به خبرگزاری ایسنا گفت: آمار کشته های این حادثه بالای ۵۰ نفر است که بیشتر این افراد جان بافخته مرد هستند و رده سنی این افراد، کم سال‌ها و بزرگسالان هستند اما بیشتر آقایان فوت شده در رده سنی بزرگسال است.

براساس گزارش صدا و سیما پیرحسین کولیوند: در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم و به محض مشخص شدن شرایط جسمی مصدومان، اطلاعات تکمیلی از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی خواهد شد. خبرهای این حادثه را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند.

تشییع میلیونی سردار سلیمانی در کرمان

تشییع میلیونی سردار سلیمانی در کرمان

تعدادی از تشییع کنندگان در کرمان جان باختند

مراسم تشییع سردار سپهبد سلیمانی صبح امروز با حضور جمعیت انبوه مردم استان کرمان و استان های همجوار در شهر کرمان برگزار شد.

همچنین مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: به دلیل ازدحام بسیار بالا و فشار جمعیت در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی تعدادی از هموطنان جان باختند.

باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما مدعی شده است که “آمارهای اولیه حکایت از جان باختن ۳۵ نفر و ۴۸ مصدوم دارد.” حمید شمس الدینی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز تاکید کرد: هیچ حادثه تروریستی در مراسم تشییع روی نداده و مردم به شایعات توجه نکنند. بروز هر گونه حادثه تروریستی در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی شایعه سازی دشمنان نظام است. آنان که از این حضور بی نظیر غافلگیر شده‌اند به شایعه سازی پرداخته‌اند.

شمس الدینی با اشاره به حضور آگاهانه و هوشیاری مردم در تمام عرصه‌ها گفت: حضور مردم در تمام مسیر همچنان ادامه دارد و ازدحام مردم بسیار زیاد است و بر اثر این ازدحام تعدادی از هموطنان جان باخته و تعدادی مصدوم شدند.

جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان سردار سلیمانی در کرمان

جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان سردار سلیمانی در کرمان

خبرگزاری ایرنا نیز نوشته است: یک منبع آگاه در استان کرمان گفت: بر اثر ازدحام و فشار جمعیت، تعدادی از تشییع کنندگان مراسم سردار سلیمانی در کرمان کشته و مصدوم شدند. این افراد که اغلب مسن بودند در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی در زیر دست و پا مانده و مصدوم شده اند.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان هم در این ارتباط بدون اشاره به کشته شدن فرد یا افرادی گفت: تنها تعدادی براثر فشار جمعیت که اغلب هم مسن بوده‌اند زیر دست و پا له شده و صدمه دیده اند و موجب کدورت برخی از افراد مشایعت کننده قرار گرفته است. حمید شمس الدینی این را نیز هم اضافه کرد که در این رابطه هیچ یک از موارد مطروحه و شایعات در شبکه های مجازی درباره عملیات انتحاری موضوعیت ندارد.

این گزارش حاکیست با توجه به حادثه رخ داده شده شورای تامین استان تشکیل شده است. همچنین مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان اعلام کرد، با توجه به ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود.

ستاد برگزاری مراسم تشییع شهدای جبهه مقاومت در کرمان نیز اعلام کرد، حضور یکپارچه و میلیونی مردم در تشییع سرداران شهید باعث شد، به منظور پیشگیری از آسیب رسیدن بیشتر به شرکت کنندگان عزیز، برنامه تدفین به وقت دیگری موکول شود.

سردار شریف، سخنگوی سپاه پاسداران در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی گفت، برای اینکه آبرو و سرافرازی شهیدان دستمایه حوادث رخ داده نشود، برنامه مراسم تشییع در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم استان کرمان و شرکت کنندگان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: مردم ایران امروز تکلیف و وظیفه خود را انجام داده و اقیانوس بیکران و جمعیت میلیونی شرکت کننده در مراسم تشییع موید این امر بود.

جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان سردار سلیمانی در مراسم کرمان

جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان سردار سلیمانی در مراسم کرمان

تعیین هویت ۴ تن از جانباختگان مراسم تشییع در کرمان

بر اساس اعلام پزشکی قانونی، تاکنون پیکر تعدادی از جانباختگان حادثه کرمان به پزشکی قانونی استان منتقل و برای چهار تن از آنان جواز دفن صادر شده است.

اسامی پیکر‌های تعیین هویت شده به شرح زیر است:

۱- سیدجلال جلالی فرزند سیدتقی (استان فارس)
۲- فاضل تب فرزند عبدالحسین (شهرستان بندرعباس)
۳- ابوالفضل زابلی فرزند ابراهیم (شهرستان بم)
۴- جهان رنجبری فرزند عباس (شهرستان بندرعباس)

عکاسی که احتمال وقوع حادثه در کرمان را هشدار داده بود!

علی قنبرلو، عکاس مشهور رسانه‌ای در صفحه اینستاگرامش ایمن نبودن داربست‌ها را گوشزد کرده بود.

تذکر علی قنبرلو عکاس معروف رسانه ای و تذکر بابت امن نبودن داربست ها

تذکر علی قنبرلو عکاس معروف رسانه ای و تذکر بابت امن نبودن داربست ها

وی در تذکری نوشته بود: آقا هیچ کسی حرف گوش نمیده این داربست در هنگام ورود پیکر خواهد شکست مگه دفن من هست که داربست به این شکلی زدید؟ میلیون ها نفر دارن وارد کرمان میشن.

وی دوباره در تذکر دیگری نوشت: آدم را به غلط کردن می اندازن آوردن گشاد کردن ولی داربست همان هست. به علت اینکه نمی خوام ثبت کننده تصاویر مرگ هموطنانم باشم همین الان کرمان را به مقصد هر قبرستانی به غیر از این محل ترک می کنم. امیدوارم آمار تلفات صفر باشه ولی تجربیاتم بالای پنجاه نفر را آلارم می کنه.

وضعیت مصدومان مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی از زبان وزیر بهداشت

وزیر بهداشت آخرین وضعیت رسیدگی به مصدومان مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی را تشریح کرد. سعید نمکی ضمن ابراز تاسف از حادثه پیش آمده در مراسم تشییع شهید سپهبد سلیمانی در کرمان، در بازدید و نظارت بر روند درمان مصدومان بستری در بیمارستان‌های کرمان، گفت: متاسفانه امروز در مراسم تشییع سردار رشید اسلام، به دلیل ازدحام جمعیت و مشکلی که در برخی از معابر بود، تعدادی از هموطنان ما که با عشق و علاقه به مراسم آمده بودند، دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از فوتی‌های این حادثه دریافت نکرده‌ایم، درباره وضعیت مصدومان نیز گفت: من نیز با همکارانم برای رسیدگی به وضعیت مصدومان در بیمارستان حاضر شدیم. همکارانم بر بالین مصدومان بستری هستند و با آمادگی کاملی که همکاران در بیمارستان‌های کرمان داشتند، خوشبختانه به موقع رسیدگی‌ها در حال انجام است.

وزیر بهداشت گفت: تعدادی از افراد سانحه دیده اعم از کودک و والدین در آی سی یو بستری هستند که با رسیدگی همکاران وضعیت بهتری دارند. متاسفانه تعداد زیادی هم مصدوم بدحال به بیمارستان‌ها آورده شد که این افراد در همان خیابان‌ها و معابر به علت این که افراد روی هم ریختند و فشارها، باعث خفگی آن‌ها شده است. خیلی از مواردی هم که به بیمارستان‌ها آورده شدند موارد پیشرفته‌ای بود که همکاران تمام وقت دارند کار را دنبال می‌کنند.

وزیر بهداشت همچنین گفت: افرادی که تا الان به پرسنل و مراکز درمانی ما در کرمان مراجعه کرده‌اند، حدود ۲۰۰ نفر هستند که برخی‌هایشان خیلی بدحال بودند و برخی در آی سی یو‌های مختلف بستری هستند. خوشبختانه از قبل تدابیر در این زمینه در نظر گرفته شده بود و مراکز درمانی آمادگی داشتند. تعدادی از افراد هم در بخش‌ها بستری هستند و تعدادی هم مرخص شدند و به منزل‌شان بازگشتند. وی گفت: امیدواریم که کمترین عارضه و سانحه را داشته باشیم و ان شاءالله در جمع بندی نهایی هم رییس دانشگاه علوم پزشکی استان آمار و اطلاعات بیشتری را خواهند داد.

تسلیت روحانی و دستور به جهانگیری و وزیر بهداشت

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در مراسم خاکسپاری سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کرمان به معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد تا سریعاً به وضعیت مصدومان و خانواده‌های بازماندگان رسیدگی نمایند.ذحجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این پیام همچنین هیأتی را مأمور رسیدگی به دلایل بروز این اتفاق نمود.

گفتنی است متاسفانه تعدادی از تشییع‌کنندگان پیکر سردار سلیمانی در کرمان جان باختند و آمار‌های اولیه بیش از ۵۰ کشته و ۲۰۰ زخمی را نشان می دهد.

جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان در کرمان

جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان در کرمان

در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی: جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان در کرمان

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: به دلیل ازدحام بسیار بالا و فشار جمعیت در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی تعدادی از هموطنان جان باختند.

به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این خبر گفت: مردم خبر‌های این حادثه را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند. کولیوند گفت: تاکنون حدود ۴۰ نفر از هموطنان در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و ۲۱۳ نفر نیز مصدوم شده‌اند. او ادامه داد: به دلیل حضور اورژانس، خدمات خیلی سریع و به صورت مطلوب به حادثه دیدگان ارائه شد.

کشته شدن هموطنان کرمانی در حادثه تروریستی شایعه سازی دشمنان نظام است

حمید شمس الدینی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با بیان اینکه هیچ حادثه تروریستی در مراسم تشییع روی نداده است، گفت: بروز هر گونه حادثه تروریستی در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی شایعه سازی دشمنان نظام است.

او گفت: آنان که از این حضور بی نظیر غافلگیر شده‌اند به شایعه سازی پرداخته‌اند. بر اساس اعلام اداره کل پزشکی قانونی استان کرمان، تاکنون پیکر تعدادی از جانباختگان این مراسم به پزشکی قانونی استان منتقل و برای چهار تن از آن‌ها جواز دفن صادر شده است.

اسامی جان باختگان تعیین هویت شده در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی

۱. سیدجلال جلالی فرزند سیدتقی (استان فارس)

۲. فاضل تب فرزند عبدالحسین (شهرستان بندرعباس)

۳. ابوالفضل زابلی فرزند ابراهیم (شهرستان بم)

۴. جهان رنجبری فرزند عباس (شهرستان بندرعباس)

مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید سلیمانی دیواری در کوچه های اطراف میدان آزادی کرمان فرو ریخته است

مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید سلیمانی دیواری در کوچه های اطراف میدان آزادی کرمان فرو ریخته است

مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید سردار سلیمانی به تعویق افتاد

مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان گفت: با توجه به ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود.

به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صدفی مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان گفت: با توجه به ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود.

خیل عظیم جمعیت موجب بروز حوادث ناگواری برای مشایعت‌کنندگان در مراسم تشییع شد که طی آن تعدادی از حاضران در مراسم تشییع مصدوم و تعدادی نیز به شهادت رسیدند. منابع مردمی اعلام می کنند دیواری در کوچه های اطراف میدان آزادی فرو ریخته است.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *