جزئیات خبر درخواست ترامپ برای ملاقات با روحانی!

درخواست ترامپ برای ملاقات با روحانی!

انتشار خبر درخواست ترامپ برای ملاقات با روحانی از یک طرف مهم است و از طرف دیگر عجیب، اما واقعی! اما اینکه درخواست ترامپ برای ملاقات با روحانی مطرح شده است، به اهداف خاص ترامپ و سیاست خارجی آمریکا باز می گردد.

درخواست ترامپ برای ملاقات با روحانی 1

مجله خبری تحلیلی پارسی گو: انتشار خبر درخواست ترامپ برای ملاقات با روحانی از یک طرف مهم است و از طرف دیگر عجیب، اما واقعی! اینکه در پس پردۀ سیاست چه می گذرد را کارشناسان باید پاسخ دهند، اما اینکه درخواست ترامپ برای ملاقات با روحانی مطرح شده است، به اهداف خاص ترامپ و سیاست خارجی آمریکا باز می گردد.

در رفتار خصمانه ایران علیه جمهوری اسلامی هیچ شکی وجود ندارد و حتی کسانی که به ایجاد رابطه مستقیم امید داشتند نیز امروز و پس از خروج آمریکا از برجام، متوجه این واقعیت شده اند که با سازش با «استکبار» امکان ندارد! اما اینکه در روابط سیاسی چه می گذرد؟ و چرا پس از خروج ترامپ از برجام و نیز اعمال تحریم های ریز و درشت علیه ایران، چنین اخباری منتشر می شود؟ باید به پیچیدگی مناسبات سیاسی اشاره کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور خبر داد: درخواست ترامپ برای ملاقات با روحانی

رئیس دفتر رئیس جمهور ایران گفته است که دونالد ترامپ ۸ بار برای گفتگو با رئیس جمهور ایران، درخواست نموده است. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران ظهر چهارشنبه، ۱۸ جولای در جمع خبرنگاران با اشاره به جنگ روانی امریکا علیه ایران گفته است:‌ “امریکا از چهل سال قبل همواره با نظام (ایران) به دلیل اسلامی و مستقل بودنش، دشمنی داشت. به دلیل آن که ترامپ سیاستمدار نیست، هر روز مطالبی را می‌گوید، آنها تلاش می‌کنند اتاق جنگ روانی در وزارت خزانه داری و امور خارجه امریکا، علیه ایران تاسیس کنند”.

رئیس دفتر رئیس جمهور ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است ایرانی ها برای مذاکره تماس خواهند گرفت، گفت: “درباره این موضوع که ترامپ گفته است ایرانی ها تماس می‌گیرند تاکنون که برعکس بوده است، در سفری که سال گذشته رئیس جمهور (ایران) برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویارک رفتند، ترامپ ۸ بار برای ملاقات با رئیس جمهور ایران تماس گرفت. این واقعیت با حرف‌‌های که زده می‌شود خیلی فرق دارد، در هر صورت ما سیاست بسیار شفافی داریم و موضع ما با امریکا کاملاً مشخص است”.

واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور: سال گذشته که روحانی به مجمع عمومی رفت این ترامپ بود که ۸ بار تماس گرفت که ملاقات و صحبت کند. قبل از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روز پنجشنبه (۱۲ جولای) در سخنان خود پس از شرکت در نشست رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل، با اشاره به اختلاف امریکا و ایران گفت: “می‌دانم آنها با مشکلات فراوانی مواجه هستند و اقتصادشان در شرف سقوط است اما من این را به شما می‌گویم که روزی به من زنگ خواهند زد و خواهند گفت که بیایید توافقی بکنیم.”

درخواست ترامپ برای ملاقات با روحانی 2

درخواست ترامپ برای ملاقات با روحانی ۲

جزئیات درخواست ترامپ برای ملاقات با روحانی

یک منبع آگاه درباره رد درخواست ملاقات ترامپ از سوی رئیس جمهور گفت: روحانی با این تحلیل که این روش مناسبی برای تقاضای ملاقات دادن نیست که در سخنرانی به آن کشور هجمه شود و بعد انتظار ملاقات داشته باشند. روزنامه شرق به نقل از یک منبع آگاه، جزئیات جدیدی از ۸ بار درخواست ترامپ برای ملاقات با رئیس جمهور را منتشر کرد.

این روزنامه نوشت: یک مقام آگاه در تیم همراه رئیس‌جمهوری در نیویورک توضیح داد که «چند نوبت تماس تلفنی از سوی تیم دونالد ترامپ برای ملاقات با آقای روحانی برقرار شد و حتی پیغامی ارسال شد». این منبع خبری توضیح داد که «این تماس و پیغام دقیقا بعد از سخنرانی دونالد ترامپ انجام شده بود که حسن روحانی در مواجهه با این درخواست گفته صحبت‌های ترامپ در سخنرانی مجمع عمومی هیچ تناسبی با این درخواست ملاقات ندارد.

روحانی با این تحلیل که این روش مناسبی برای تقاضای ملاقات دادن نیست که در سخنرانی به آن کشور هجمه شود و بعد انتظار ملاقات داشته باشند». طبق گفته مقام آگاه، تلاش تیم ترامپ برای تماس و ملاقات با روحانی در همان روز اول مجمع عمومی سال گذشته و بعد از سخنرانی رئیس‌جمهوری آمریکا انجام شده است.

تهیه و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. تسنیم ۲. فارس ۳. برترینها ۴. روزنامه شرق

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *