علت مهاجرت کیمیا علیزاده مشخص شد: حجاب اسلامی!

کیمیا علیزاده علت مهاجرتش را توضیح داد + متن کامل

کیمیا علیزاده در متنی که منتشر کرد علت مهاجرتش را توضیح داد. وی نوشت کسی به اروپا دعوتم نکرده و در باغ سبز به رویم باز نشده است! در واقع کیمیا علیزاده به بیان خودش به خاطر «حجاب» مهاجرت کرده است!

حجاب اسلامی علت مهاجرت کیمیا علیزاده

مجله اینترنتی پارسی گو: کیمیا علیزاده علت مهاجرتش را توضیح داد. آنچه در متن منتشر شده توسط کیمیا علیزاده نمود دارد، آزردگی وی به خاطر الزام به داشتن حجاب در ایران بوده است! چیزی که اتفاقا کیمیا علیزاده بارها و بارها به خاطر آن مورد تقدیر قرار گرفته بود. با ما همراه باشید:

کیمیا علیزاده در زمانی که در ایران بود و با حجاب اسلامی ورزش حرفه ای را دنبال می کرد، همواره مورد تقدیر قرار می گرفت. حالا باید دید با تصمیم جدیدی که اتخاذ کرده است، و نیز با انتشار متن تندی که در فضای مجازی دست به دست می شود، آینده ورزشی وی به چه شکل رقم خواهد خورد.

تقدیر رهبر انقلاب از کیمیا علیزاده

در پی پیروزی کیمیا علیزاده تکواندوکار کشورمان در رقابت های المپیک ریو ۲۰۱۶ رهبر انقلاب از وی تقدیر کردند. صفحه رسمی توئیتر رهبر انقلاب نوشت: من از صمیم قلب از همه زنان ورزشکاری که در عرصه بین المللی با حجاب حضور دارند تشکر می کنم.

توئیت صفحه توئیتر منتسب به رهبر انقلاب و تقدیر از کیمیا علیزاده

توئیت صفحه توئیتر منتسب به رهبر انقلاب و تقدیر از کیمیا علیزاده

روایت پدر کیمیا علیزاده از عشق و علاقه دخترش به حجاب و قرآن!

کیوان علیزاده پدر کیمیا علیزاده در گفتگویی که با گروه استانی تیتر ۱ انجام می دهد، از علاقه دخترش به حجاب و مفاهیم دینی سخن می گوید. پدر کیمیا با اشاره به وابستگی کیمیا به قرآن کریمی که ترجمه فارسی دارد و بسیار برای دخترش محبوب است گفت: فرزندم به راستی فردی معتقد است و حجاب برایش اهمیت زیادی دارد، وی از سالهای دور خود را ملزم به رعایت حجاب می کرد و هیچگونه الزامی از هیچ سمتی، برای وی در این زمینه قرار داده نشد و این رفتار کیمیا برای ما نیز مایه مباهات است، چرا که می توان مقایسه کنیم که عرقی که ورزشکاران محجبه می ریزند دو برابر کسانی است که بدون حجاب به رقابت در مسابقات می پردازند و بازی می کنند.

وی با بیان اینکه رئیس فدراسیون تکواندو، آقای پولادگر، قرآن ترجمه فارسی را به کیمیا هدیه داده است تا کیمیا به راحتی آن را بخواند و بفهمد گفت : کیمیا این نوع پوشش و اعتقاد را با جان و دل انتخاب کرده است و ثابت کرد که با حجاب هم می توان قهرمان شد و حجاب محدودیت نمی آورد. پدر این دختر قهرمان خاطر نشان کرد: کیمیا عضو فعال بسیج دانش آموزی مدرسه خود و دانش آموزی ساعی و موفق در درس است.

وقتی کیوان علیزاده پدر کیمیا درباره اعتقادات دخترش سخن می گفت

وقتی کیوان علیزاده پدر کیمیا درباره اعتقادات دخترش سخن می گفت

علت مهاجرت کیمیا علیزاده از زبان خودش!

کیمیا علیزاده با انتشار متنی در صفحه اینستاگرامش نوشت: با سلام آغاز کنم، با خداحافظی یا تسلیت؟ سلام مردم مظلوم ایران، خداحافظ مردم نجیب ایران، تسلیت به شما مردم همیشه داغدار ایران. شما مرا چقدر می‌شناسید؟ فقط آنطور که در مسابقات، در تلویزیون، یا در حضور مقامات دیده‌اید. اجازه دهید حالا آزادانه، هویت سانسور شده‌ام را معرفی کنم.

می‌گویند کیمیا پس از این چیزی نخواهد شد. خودم از این هم فراتر می‌روم و می‌گویم قبل از این هم چیزی نبوده‌ام: «من کیمیا علیزاده، نه تاریخسازم، نه قهرمانم، نه پرچمدار کاروان ایران»

من یکی از میلیون‌ها زن سرکوب شده در ایرانم که سال‌هاست هر طور خواستند بازی‌ام دادند. هر کجا خواستند بردند. هر چه گفتند پوشیدم. هر جمله‌ای دستور دادند تکرار کردم. هر زمان صلاح دیدند، مصادره‌ام کردند. مدال‌هایم را پای حجاب اجباری گذاشتند و به مدیریت و درایت خودشان نسبت دادند.

من برایشان مهم نبودم. هیچکداممان برایشان مهم نیستیم، ما ابزاریم. فقط آن مدال‌های فلزی اهمیت دارد تا به هر قیمتی که خودشان نرخ گذاشتند از ما بخرند و بهره‌برداری سیاسی کنند، اما همزمان برای تحقیرت، می‌گویند: فضیلت زن این نیست که پاهایش را دراز کند!

من صبح‌ها هم از خواب بیدار می‌شوم پاهایم ناخودآگاه مثل پنکه می‌چرخد و به در و دیوار می‌گیرد. آنوقت چگونه می‌توانستم مترسکی باشم که می‌خواستند از من بسازند؟ در برنامه زنده تلویزیون، سوال‌هایی پرسیدند که دقیقاً بخاطر همان سوال دعوتم کرده بودند.

حالا که نیستم می‌گویند تن به ذلت داده‌ام. آقای ساعی! من آمدم تا مثل شما نباشم و در مسیری که شما پیش رفتید قدم برندارم. من در صورت تقلید بخشی از رفتارهای شما، بیش از شما می‌توانستم به ثروت و قدرت برسم. من به اینها پشت کردم. من یک انسانم و می‌خواهم بر مدار انسانیت باقی بمانم.

در ذهن‌های مردسالار و زن‌ستیزتان، همیشه فکر می‌کردید کیمیا زن است و زبان ندارد! روح آزرده من در کانال‌های آلوده اقتصادی و لابی‌های تنگ سیاسی شما نمی‌گنجد. من جز تکواندو، امنیت و زندگی شاد و سالم درخواست دیگری از دنیا ندارم. مردم نازنین و داغدار ایران، من نمی‌خواستم از پله‌های ترقی که بر پایه فساد و دروغ بنا شده بالا بروم.

کسی به اروپا دعوتم نکرده و در باغ سبز به رویم باز نشده. اما رنج و سختی غربت را بجان می‌خرم چون نمی‌خواستم پای سفره ریاکاری، دروغ، بی عدالتی و چاپلوسی بنشینم. این تصمیم از کسب طلای المپیک هم سخت‌تر است، اما هر کجا باشم فرزند ایران زمین باقی می‌مانم. پشت به دلگرمی شما می‌دهم و جز اعتماد شما در راه سختی که قدم گذاشته‌ام، خواسته دیگری ندارم.

عکس بدون حجاب کیمیا علیزاده در هلند

عکس بدون حجاب کیمیا علیزاده در هلند

به نظر می رسد بنا به آنچه در صفحه اینستاگرام کیمیا علیزاده منتشر شده است، علت مهاجرت وی را باید در دیدگاه ها و اعتقادات شخصی این بانوی ورزشکار جستجو کرد. این اعتقادات از جمله اعتقاد وی به حجاب باعث شد تا کیمیا آزادی را در خارج از مرزهای کشور جستجو کند. مشخص است که این متن که در آن به هادی ساعی، قهرمان نام آور کشورمان در تکواندو هم انتقاد شده و به ایشان اتهاماتی وارد شده است، نشان از آزردگی کیمیا علیزاده دارد و نیز شکی در این نیست که وی از شرایط حاکم بر کشور در بحث «حجاب» رضایت نداشته است. بنابراین می توان گفت کیمیا علیزاده مهاجرت کرد تا بدون حجاب و از ظن وی، در آزادی کامل به درخشش ادامه دهد. باید صبر کرد و دید عاقب این مهاجرت ها به کجا منتهی می شود.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

3 دیدگاه در “کیمیا علیزاده علت مهاجرتش را توضیح داد + متن کامل

  1. طلبه

    حجاب داشتن لیاقت می خواهد، الکی نیست. هرکسی که این قدرت رو نداره زیبایی هاش رو از نامحرم پنهان کنه.
    قدرت کنترل نفس خیلی از قدرت بدنی مهم تر هست و به دست آوردنش سخت تر.
    بهرحال که الهی همه ایرانی ها با هر دینی یا با بی دینی موفق باشن.

  2. fatemeh

    کیمیاجان من یک مربی ویک معلم هستم وبرای بچه های این مرزوبوم زحمتها کشیده ام وامیددارم که دراینده همگی موفق باشندوبه وطن مون خدمت کنند اگر تمام افرادی که مثل شما استعدادویژه دارند مهاجرت کنند عاقبت ایران چه خواهد شد؟ درسته که ایران اونطور که باید به افراد نخبه بها نمیده ولی اگر باکمبودها بسازیم بهترازاینه که در کشوره دیگه بعنوان یک مهاجربه مانگاه کنند وعزت وارزش ماروندونند همه چیز مادیات نمیشه پس بهتربمونید ومملکت خودمون وبسازیم مردم قدر شماهارومیدونند شماباعث افتخارمردم هستید موفق باشیدمنتظرشما درایران عزیز هستیم

  3. حمیده

    این حرفای قلمبه وسلمبه که توی متن پیامش هست معلوم که ازکسی دیکته کرده وکسی دیگه ایی داره براش تصمیم میگیره.. بعدم کسی نگفت مملکت ما گل وبلبله ولی ما آدمای خیلی بزرگی تو هر زمینه ایی داشتیم که با همه کمبود موندن وساختن و باعثافتخار شدن کیمیا که انگشت کوچیکه اونام نیس سوما من نمیدونم چرا هرکی میره خارج تنها مشکلش حجابه بعدم اونجا هیچ پیشرفتی نمیکنن اینم کیمیا خانوم بدونن هر پیشرفت تا حالا داشته تو همین مملکتی بوده که داره ازش انتقاد میکنه.. من حس میکنم ایشون تکلیفش با خودش معلوم نیس وباید ببینم اونطرف چه جور میخاد شگفتی ساز بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *