بعد از 9 سال رویایی و کسب افتخارات فراوان:

رسمی: کریستیانو رونالدو به یوونتوس پیوست!

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی و ۳۴ ساله رئال مادرید رسما به تیم یوونتوس ملحق شد. در روزهای اخیر اخبار زیادی در مورد نهایی شدن انتقال رونالدو به تورین منتشر شده بود و بالاخره باشگاه رئال مادرید نیز این انتقال را تایید کرد.

کریستیانو رونالدو با لباس یوونتوس

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی و ۳۴ ساله رئال مادرید رسما به تیم یوونتوس ملحق شد. در روزهای اخیر اخبار زیادی در مورد نهایی شدن انتقال رونالدو به تورین منتشر شده بود و بالاخره باشگاه رئال مادرید نیز این انتقال را تایید کرد.

کریستیانو رونالد و ۹ سال شگفت انگیز

ستاره پرتغالی ۹ سال قبل راهی برنابئو شده بود و بعد از به ثمر رساندن ۴۵۱ گل و به دست آوردن ۱۶ عنوان با لباس کهکشانی ها، رسما با مبلغ ۱۰۵ میلیون یورو راهی یوونتوس شد. رونالدو قرار است سالانه ۳۰ میلیون یورو دستمزد از بیانکونری دریافت کند و حالا تبدیل به گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ سری آ نیز شده است.

کریستانو رونالدو در سال ۲۰۰۹ و با مبلغ ۹۴ میلیون یورو از منچستریونایتد راهی رئال مادرید شد و طی این سالها به انواع افتخارات ممکن نیز دست یافت. رونالدو با ۴۵۰ گل در ۴۳۸ بازی بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید بوده و با ۱۲۰ گل بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان نیز محشوب می شود که از این تعداد ۱۰۵ کل با لباس رئال مادرید به ثمر رسیده است.

کریستیانو ۷ بار عنوان بهترین گلزن فصل لیگ قهرمانان را کسب کرده و در دوران حضور در برنابئو ۴ بار به عنوان بهترین بازیکن جهان نیز انتخاب شد.

حالا و بعد از ۹ سال فوق العاده در مادرید، رونالدو که بارها درخواست افزایش دستمزد داده بود و این خواسته مورد قبول مدیریت باشگاه قرار نگرفته بود، با مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو راهی سری آ شده تا بیانکونری را برای رسیدن به لیگ قهرمانان یاری دهد.

نامه احساسی کریستیانو رونالدو برای خداحافظی با رئال مادرید

کریستیانو رونالدو با انتشار بیانیه ای در مورد جدایی خود از رئال مادرید صحبت کرد. روز گذشته باشگاه رئال مادرید رسما اعلام کرد رونالدو بعد از ۹ سال راهی یوونتوس شده و حالا این ستاره پرتغالی با انتشار بیانیه ای در این رابطه صحبت کرد.

رونالدو در بیانیه ای در این رابطه گفت: ۹ سال شگفت انگیز را در رئال مادرید سپری کردم که بی شک بهترین لحظات عمر من بود. باید از باشگاه رئال مادرید، این شهر و هواداران به خاطر لذت، عشق، محبت و شادی بی حدی که به من اعطا کردند، تشکر کنم.

به هر حال من حس می کنم زمان برای آغاز شدن مرحله ای جدید در زندگی من فرا رسیده بود و به همین دلیل من از باشگاه درخواست کردم شرایط انتقال من را فراهم سازد. من از همگان خصوصا هواداران می خواهم شرایط من را درک کنند.

۹ سال فوق العاده و البته دشوار را در باشگاه رئال مادرید سپری کردم زیرا انتظارات از من بسیار زیاد بود اما هرگز فراموش نمی کنم که در مادرید به شکلی منحصر به فرد از فوتبال بازی کردن لذت بردم.

همیشه هم تیمی های فوق العاده ای در رختکن رئال مادرید کنار من بودند و ما در کنار هم ۳ لیگ قهرمانان متوالی و ۴ بار این جام را در ۵ سال فتح کردیم و از لحاظ فردی نیز بردن ۳ کفش طلا و ۴ توپ طلا باعث رضایت من از این دوران شد.

لحظاتی فوق العاده را در این باشگاه سپری کردم و رئال مادرید قلب من را برای همیشه فتح کرد. به همین دلیل بیشتر از همیشه باید از باشگاه، مدیریت، پزشکان، فیزیوتراپ ها و کارمندان باشگاه که به شکل باور نکردنی تمام کارها را انجام دادند تشکر کنم.

همچنین یک بار دیگر باید از هواداران رئال مادرید و فوتبال اسپانیا نیز تشکر کنم. در این ۹ سال مقابل بازیکنان بزرگی بازی کرده ام که احترام زیادی برای همه آنها قائل هستم اما حالا زمان ایجاد یک چرخه جدید در زندگی ام فرا رسیده بود.

من دیگر لباس رئال مادرید را نمی پوشم اما این پیراهن، نشان و سانتیاگو برنابئو هرجا که باشم با من خواهد بود. از همه ممنونم و به مانند ۹ سال پیش که برای اولین بار در برنابئو فریاد زدم؛ زنده باد مادرید.

خداحافظی کاپیتان راموس با کریستیانو رونالدو

سرخیو راموس کاپیتان باتجربه رئال مادرید با انتشار متنی برای کرستیانو رونالدو آرزوی موفقیت کرد. روز گذشته رونالدو بعد از ۹ فصل فوق العاده با لباس رئال مادرید و فتح انواع عناوین شخصی و تیمی با مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو راهی یوونتوس شد و راموس نیز با انتشار یک متن به تمجید از عملکرد این ستاره پرتغالی پرداخت.

خداحافظی راموس با کریستیانو رونالدو

خداحافظی راموس با کریستیانو رونالدو

راموس در صفحه خود نوشت: “گل های تو، ارقامی که به ثبت رساندی و هر آنچه در اینجا با هم فتح کردیم به خودی خود گویای همه چیز هستند و تو لایق جایگاه ثابت و ویژه ای در تاریخ رئال مادرید خواهی بود.

هواداران رئال مادرید همیشه نام تو را در خاطر خواهند داشت و بازی کردن کنار تو لذت بخش بود. در آغوشت می گیرم و برایت آرزوی موفقیت می کنم.”

چه کسی جانشین کریستیانو رونالدو می‌شود؟

رئال بدون فوق ستاره ای نظیر رونالدو نمی تواند ادامه دهد، آن ها کهکشانی هستند و باید این چنین بمانند. پس از ۹ سال درخشش با پیراهن رئال مادرید، کریستیانو رونالدو سرانجام از این تیم جدا شد. ۴ توپ طلا و ۴ قهرمانی اروپا در کنار ده ها عنوان دیگر خلاصه عملکرد CR7 در مادرید بود. جدایی رونالدو در حالی رقم خورد که او همچنان در ۳۳ سالگی یکی از برترین بازیکنان جهان بود؛ اما در یک سال آخر با اعتراض هواداران در سانتیاگو برنابئو مواجه شد و البته یک نیم فصل نیز فروغ همیشگی را نداشت.

به هر حال این اتفاق رخ داد و رونالدو از رئال رفت. اکنون رئالی ها باید چه کنند؟ بدون شک ستاره ای نظیر رونالدو در فوتبال جهان وجود ندارد اما بازیکنانی هستند که می توانند همچنان رئال را کهکشانی نگه دارند و موفقیت این تیم را تداوم بخشند.

انتقال رونالدو با رقم ۱۰۵ میلیون یورو در کنار درآمدهای دیگر رئال و یکی دو سال ذخایر منابع سبب شده تا فلورنتینو پرز با خیال راحت به سراغ ستاره ها برود و یارای رقابت با منچستر سیتی، پاری سن ژرمن و… را داشته باشد.

حتما بخوانید

رژیم غذایی کریستیانو رونالدو + عکس

گزینه های رئال مادرید برای جانشینی کریستیانو رونالدو را بررسی میکنیم:

۱. نیمار (جانشین احتمالی کریستیانو رونالدو)

از زمان خرید دیوید بکهام در سال ۲۰۰۳ رئالی ها چنین وضعیتی نداشتند. اکنون در تیم بزرگتر مادرید یک بازیکن که هواداران برای خرید پیراهنش صف بکشند وجود ندارد و این از لحاظ بازاریابی اتفاق خوبی برای رئالی ها نیست.

اما بسیاری از طرفداران، تمایلی به خرید یک بارسایی سابق ندارند. شاید حتی خود نیمار نیز نداند که دو فصل بعد در کدام تیم خواهد بود و هواداران نیز نمی توانند روی همچین بازیکنی حساب باز کنند.

توانایی فنی: ۵
واکنش هواداران: ۲
ارزش داشتن: ۵
امکان پذیری: ۴

۲. کیلیان ام باپه (جانشین احتمالی کریستیانو رونالدو)

او چهره درخشان جام جهانی ۲۰۱۸ است و هرکسی که یک چشم کامل هم داشته باشد می تواند درخشش او را درک کند. او در همین سن شانس بیشتری نسبت به نیمار برای کسب توپ طلا دارد.

البته سود مالی و بازاریابی او نیز زیاد نیست و به همین دلیل پرز نیمار را به ام باپه ترجیح می دهد. همچنین متقاعد کردن باشگاه پاریسی برای فروش این فوق ستاره جوان کار آسانی نخواهد بود.

ام باپه با پوسترهای رونالدو روی دیوار اتاقش بزرگ شده و احتمالا در آینده پیراهن رئال را خواهد پوشید اما زمانی که بداند بهترین را در آنجا انجام خواهد داد.

رئال فصل گذشته خواهان او بود اما ام باپه پاری سن ژرمن را ترجیح داد چون باور نداشت در برنابئو انتخاب اول زیدان باشد.

در این تابستان تنها در صورتی ام باپه رئالی می شود که مادریدی ها از خرید نیمار منصرف شوند.

توانایی فنی: ۵
واکنش هواداران: ۵
ارزش داشتن: ۵
امکان پذیری: ۲

۳. ادن هازارد (جانشین احتمالی کریستیانو رونالدو)

او یک گزینه آسان و در دسترس نسبت به دو تای قبلی محسوب می شود. هازارد کارهای متفاوت و دیگری نسبت به رونالدو انجام می دهد، بنابراین مقایسه این دو درست نیست.

هازارد شاید هواداران را دلسرد کند مگر این که بتواند با بلژیک از سد ام باپه بگذرد و قهرمان جهان شود.

وی شاید این تابستان به رئال بیاید وقتی پرز یک سال منتظر نیمار بوده است.

توانایی فنی: ۳
واکنش هواداران: ۲
ارزش داشتن: ۲
امکان پذیری: ۴

۴. هری کین (جانشین احتمالی کریستیانو رونالدو)

اگر کهکشانی ها به دنبال یک ماشین گلزنی برای جایگزینی رونالدو هستند، هری کین بهترین گزینه است و او مشکلی از هیچ بابت در برنابئو نخواهد داشت.

اما کین هم اکنون نمی خواهد تاتنهام را ترک کند و به تمام واسطه ها این موضوع را گفته است. در بین این گزینه ها او را می توان غیرممکن ترین انتقال عنوان کرد.

توانایی فنی: ۳
واکنش هواداران: ۲
ارزش داشتن: ۵
امکان پذیری: ۱

۵. پائولو دیبالا (جانشین احتمالی کریستیانو رونالدو)

رئال مادرید پس از جام جهانی معمولا بازیکنانی را می خرد که در این جام درخشیده باشند بنابراین دیبالا از این بابت یک مقدار مشکل دارند.

او هواداران زیادی در مادرید دارد اما نمی تواند یک جانشین برای کریستیانو رونالدو باشد. جام جهانی برای شهرت دیبالا هیچ کاری نکرد و او را می توان جانشین بنزما بدانیم.

دیبالا فصل بعد با رونالدو در یک تیم حضور خواهد داشت و شاید همراه با این فوق ستاره سطح خود را نیز افزایش دهد.

توانایی فنی: ۲
واکنش هواداران: ۱
ارزش داشتن: ۲
امکان پذیری: ۱

لینک ها کلیپ های تماشایی به مناسبت جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید

کلیپ لالیگا به مناسبت خداحافظی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید

کلیپ تشکر و خداحافظی رئال‌مادرید از کریستیانو رونالدو

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: ورزش ۳

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *