بررسی ویژه پرونده محسن لرستانی از شایعه تا واقعیت + تصاویر

ماجرای حکم اعدام محسن لرستانی چیست؟

محسن لرستانی خواننده جوان کرمانشاهی که مدتی قبل بازداشت شد به فساد فی الارض محکوم شده است. اما ماجرای حکم اعدام محسن لرستانی چیست؟

محسن لرستانی خواننده کرد حکم فساد فی الارض محسن لرستانی محکومیت محسن لرستانی محسن پور مست حکم محسن پور مست اعدام محسن پورمست

مجله اینترنتی پارسی گو: محسن لرستانی خواننده جوان کرمانشاهی کشورمان که مدتی قبل بازداشت شد، به فساد فی الارض محکوم شده است. اما ماجرای حکم اعدام محسن لرستانی چیست و تا چه اندازه واقعیت دارد؟ با ما همراه باشید تا به جزئیات پرونده محکومیت محسن لرستانی با نام قبلی محسن پورمست بپردازیم. محسن لرستانی خواننده کرمانشاهی به اتهام فساد فی الارض بیش از ۷ ماه است که در بازداشت به سر می برد و چند روز قبل نخستین جلسه دادگاه او تشکیل شد.

شهرت محسن لرستانی با آهنگ بچه ننه

محسن لرستانی با آهنگ بچه ننه به شهرت رسید. لرستانی خواننده کردستانی کارهای زیادی انجام داده است، اما آهنگ بچه ننه باعث شهرت او شد. البته کارهای دیگری نیز از او معروف و در فضای مجازی منتشر شده است.

ارتباط محسن لرستانی با باند فساد جنسی فعال در فضای مجازی

به نظر می رسد پرونده محسن لرستانی پیچیده شده است. چراکه پای او به پرونده بزرگ دیگری که در آن شبکه گسترده ای به صورت باند مشغول سازماندهی اقدامات فساد انگیز در فضای مجازی بوده اند نیز باز شده است. اگرچه این خبر هنوز به صورت رسمی تأیید نشده و باید منتظر اعلام مراجع رسمی در این رابطه ماند.

محسن لرستانی کی بازداشت شد؟

محسن لرستانی در اسفند ماه ۹۷ بازداشت شد. تاریخ دقیق بازداشت محسن لرستانی ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ است. محسن لرستانی در سعادت آباد بازداشت شد و تاکنون در زندان به سر می برد.

اتهام شوکه کننده به محسن لرستانی. آیا خبر همجنسگرایی محسن لرستانی واقعیت دارد. تیتر مجله شبونه

اتهام شوکه کننده به محسن لرستانی. آیا خبر همجنسگرایی محسن لرستانی واقعیت دارد. تیتر مجله شبونه

ماجرای اتهام همجنس گرایی و ارتباط محسن لرستانی با دوجنسه ها چیست؟

رویکرد امروز شایعه ای معروف که در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفته را باز نشر کرده و نوشته است: «از موارد اقدامات محسن لرستانی تشکیل باندی برای سوءاستفاده از دوجنسه‌ها بوده. میبردنشون تو یه خونه تو شرق تهران و بهشون مواد مخدر میدادن، تو خماری آزار جنسیشون میدادن و ازشون فیلم میگرفتن و بعداً اخاذی جنسی میکردن… اعمال شنیع محسن لرستانی با مدارکی که از گوشی متهم به دست آمده اثبات شده.»

اما به نوشته سایت شبونه، این شایعه به هیچ وجه نمی تواند صحت داشته باشد و ارتباط محسن لرستانی چه با دوجنسه ها و چه با بحث همجنسگرایی کذب است. شبونه در اینباره می نویسد: «شایعه همجنسگرایی به محسن لرستانی یکی از خبرهایی بوده که باورکردنش برای هرکسی که او را میشناسد قابل قبول نخواهد بود. این خواننده بسیار با اخلاق و مذهبی بوده و همیشه در ایام سوگواری به عنوان مداح حضور داشته و از بچه شیعه های متعهد محسوب می شود که چنین شایعات همجنسگرایی پیرامون او بسیار عجیب است.

جرم مفسد فی الارض چیست و ارتباط محسن لرستانی با جرم فساد فی الارض چیست؟

یکی از جرایمی که مجازات شدیدی دارد جرایمی است که علیه امنیت جامعه انجام می گیرد. به عبارت دیگر محاربه و فساد فی الارض، جزو جرایمی است که دارای مجازاتی شدید می باشد. در قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ در مادۀ ۲۸۶ آمده است: «هر کس به طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی الارض محسوب و به اعدام محکوم می گردد.»

همانطور که از مادۀ ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی بر می آید، حکم مفسد فی الارض اعدام است و جرم فساد فی الارض، ارتکاب جرایم گسترده علیه تمامیت جسمانی افراد، علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، اختلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی خطرناک، یا دایر کردن مراکز فساد و فخشا می باشد.

پرونده محسن لرستانی خواننده کرمانشاهی نیز به همین بخش از قانون ارتباط یافته است: دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها به گونه ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، نا امنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی یا سبب اشاعه فحشا در وسیع گردد مفسد فی الارض محسوب و به اعدام محکوم می گردد.

ارتباط محسن لرستانی با باند فاسد فعال در فضای مجازی. نوشته رویکرد امروز

ارتباط محسن لرستانی با باند فاسد فعال در فضای مجازی. نوشته رویکرد امروز

بر اساس آنچه رویکرد امروز نوشته است، شنیده ها از دادگاه انقلاب، اتهام لرستانی را به موضوع دیگری ارتباط می دهد که در آن پرونده عده زیادی از دختران جوان نیز حضور دارند. رویکرد امروز نوشته است: «بر اساس شنیده ها اخیرا تعدادی از رقصنده های اینستاگرامی و فعال در فضای مجازی که در قالب باند و شبکه فعال بودند بازداشت یا احضار شده اند و لرستانی نیز در همین ارتباط بازداشت شده است.»

واکنش رسانه های به دستگیری و حکم فساد فی الارض محسن لرستانی

پس از شنیده شدن محکومیت محسن لرستانی به فساد فی الارض رسانه های داخلی و خارجی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. در این بخش به بررسی واکنش رسانه ها به محکومیت محسن لرستانی به فساد فی الارض می پردازیم.

رویکرد امروز. تیتر آیا محسن لرستانی اعدام می شود

رویکرد امروز. تیتر آیا محسن لرستانی اعدام می شود

رویکرد امروز برای موضوع پرونده محسن لرستانی تیتر آیا محسن لرستانی اعدام می شود؟ را انتخاب کرده است. اما دلگرم در گفتگویی با وکیل محسن لرستانی پرده از محکومیت لرستانی به اتهام فساد فی الارض برداشته است. سید کاظم حسینی وکیل لرستانی می گوید: موکلم با شکایت مدعی العموم و با صدور کیفر خواست به اتهام فساد فی الارض به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است. وی ادامه می دهد: موضوع اتهامی موکلم در رابطه با مسائل اخلاقی و خصوصی بود که در فضای مجازی منتشر کرده بود.

دلگرم می نویسد: محسن لرستانی خواننده کمتر شناخته شده ای است که حالا با اتهام افساد فی الارض که می تواند حکم اعدام در پی داشته باشد روبروست. وکیل او چت های خصوصی موکلش را علت دستگیری می داند. اگرچه طبق آنچه اعلام شده است، انتشار مسائل اخلاقی و خصوصی در فضای مجازی از سوی لرستانی علت اصلی صدور کیفرخواست با اتهام فساد فی الارض است.

وکیل لرستانی همچنین ادامه می دهد: هیچ اتفاق فیزیکی رخ نداده است. وی در توضیح اینکه منظورش از ارتباط فیزیکی چیست می گوید: رابطه فیزیکی.

وکیل لرستانی همچنین در توضیح ارتباط پرونده محسن لرستانی با یک پرونده پیچیده دیگر بیان می دارد: «این پرونده (پرونده محسن لرستانی) ناخواسته به پرونده دیگری وصل شده است.»

دلگرم در ادامه می نویسد: طبق شایعات مطرح شده جرم محسن لرستانی مربوط به سازماندهی باندی می شود که فعالیتش در زمینه تولید محتوای مستهجن با استفاده از دختران جوان جهت انتشار در فضای مجازی است.

اما در این رابطه باشگاه خبرنگاران جوان نوشته است: «بر اساس شنیده ها از دادگاه انقلاب اخیرا تعدادی از رقصنده های اینستاگرامی و فعال در فضای مجازی که در قالب باند و شبکه فعال بودند بازداشت یا احضار شده اند و لرستانی نیز در همین ارتباط بازداشت شده است.»

در این خصوص نیز دلگرم به نقل از یک منبع آگاه دیگر نوشته است: «تنها موضوعی که می توانم در خصوص پرونده لرستانی بگویم این است که جرم او اقدام علیه امنیت ملی نیست و مربوط به دایر کردن مرکز فساد می شود.» دلگرم ادامه می دهد: «طبق اعلام این منبع آگاه لرستانی در موضوع دایر کردن مرکز فساد دارای ۲ همدست است.» محسن لرستانی به افساد فی الارض متهم شد نیز تیتر دلگرم درباره محکومیت محسن لرستانی است.

محسن لرستانی به افساد فی الارض متهم شد. تیتر دلگرم درباره محکومیت محسن لرستانی

محسن لرستانی به افساد فی الارض متهم شد. تیتر دلگرم درباره محکومیت محسن لرستانی

به نوشته سلام نو، نام خواننده کردستانی، ابتدا محسن پورمست بوده است که خواننده جوان بنا به دلایلی نامشخص، نام فامیلی خود را تغییر داده و فامیل لرستانی را برای خود انتخاب می کند.

شایعه مرگ محسن لرستانی

به نوشته سلام نو، چندی پیش در فضای مجازی (قبل از دستگیری محسن لرستانی) شایعه مرگ محسن لرستانی پخش شده بود و در آن شایعه ادعا شده بود محسن لرستانی به قتل رسیده است. البته این خبر که بیشتر در رسانه های محلی بازتاب گسترده داشت خیلی زود تکذیب شد. اما اینکه ارتباط شایعه قتل محسن لرستانی با دستگیری و اتهام فساد فی الارض او چیست را گذر زمان مشخص خواهد کرد.

محسن لرستانی اعدام می شود؟ تیتر انتخابی سلام نو

محسن لرستانی اعدام می شود؟ تیتر انتخابی سلام نو

رکنا اما درباره پرونده محسن لرستانی اطلاعاتی را ارائه کرده است که به نوعی کاملتر از بقیه به نظر می رسد. این سایت به نقل از بابازاده، خبرنگار موسیقی می نویسد: «محسن پورمست معروف به محسن لرستانی از ۶ سال پیش فعالیت موسیقی خود را آغاز کرد و تا پیش از دستگیری اش ۱۱ ترک یا قطعه منتشر کرده است که مهمترین آنها که بسیار دیده شد، تک تراک (قطعه) بچه قرتی به زبان کردی بوده است. این خواننده کرمانشاهی در بین طرفدارانش بسیار محبوب بود. چت هایی از این خواننده در فضای مجازی منتشر شده و به همین اتهام در اسفندماه در خانه اش بازداشت شده است ولی آن طور که وکیلش گفته است هیچ ارتباط فیزیکی وجود نداشته است.»

تیتر رکنا درباره دستگیری لرستانی. پرونده محسن لرستانی ناخواسته به پرونده دیگری وصل شد. اتهام افساد فی الارض بخاطر چت های خصوصی او بود

تیتر رکنا درباره دستگیری لرستانی. پرونده محسن لرستانی ناخواسته به پرونده دیگری وصل شد. اتهام افساد فی الارض بخاطر چت های خصوصی او بود

برترینها اما اطلاعات تازه ای از پرونده به مخاطب نمی دهد. آنچه برترینها منتشر کرده است، بازنشر مطالبی است که قبلا در دیگر سایتها منتشر شده است. با این حال این سایت تیتر «محسن لرستانی کیست؟ چرا متهم به افساد فی الارض شده است؟» را برای موضوع دستگیری محسن لرستانی انتخاب کرده است.

محسن لرستانی کیست؟ چرا متهم به افساد فی الارض شده است؟ برترینها

محسن لرستانی کیست؟ چرا متهم به افساد فی الارض شده است؟ برترینها

اما سایت های ضد انقلاب که از هر فرصتی قصد بهره برداری سیاسی خود را دارند، در پرونده دستگیری محسن لرستانی هم ورود کردند. آنها حتی برای اینکه ماجرای لرستانی کمی جنجالی بشود، خواستند ماجرای میترا استاد را هم به این پرونده اضافه کنند و این دو پرونده جنجالی را بهم مرتبط جلوه دهند. از جمله اینکه ویدئوی «افشای جزئیات پرونده حکم اعدام محسن لرستانی» که توسط امین فردین منتشر شده است، به صراحت بیان می دارد که چون میترا استاد و محسن لرستانی هر دو کرد بوده اند بنابراین احتمال ارتباط آنها با یکدیگر وجود دارد. مطالبی که البته با توجه به سبقه دروغ های عجیب و غریب این رسانه ها نیاز به تحلیل ندارند و کذب بودنشان به وضوح مشخص است!

شایعه پراکنی و دروغ پردازی های امین فردین درباره پرونده محسن لرستانی

شایعه پراکنی و دروغ پردازی های امین فردین درباره پرونده محسن لرستانی

در بین نظرات مردمی که در سایت ها و رسانه های مختلف ذیل اخبار مربوط به محسن لرستانی منتشر می شود دو نظر را برای شما بازنشر می کنیم که قابل تأملند:

۱. شخصی با آی دی سیاوش آریا در یوتوب ذیل ویدئوی محسن لرستانی می نویسد: «محسن لرستانی اشتباهش این بود که با آدمایی نشست و برخاست می کرد که عاقبتشون یا مرگ بود و یا زندان. همونا هم محسن رو به فنا دادن.»

۲. شخص دیگری با آی دی جواد فرضی در یوتوب و ذیل ویدئویی با موضوع محسن لرستانی نوشته است: «خود محسن لرستانی اعتراف کرده و مکان جرم هم بومهن بوده است.»

حتما بخوانید

محسن لرستانی کیست؟ + علت دستگیری و تصاویر

در پایان ضمن آرزوی حل شدن مشکل محسن لرستانی خواننده معروف و محبوب و جوان کشورمان، امیدواریم عدالت به معنی واقعی کلمه اجرا شود و اگر ثابت شد محسن لرستانی بی گناه است آزاد و مسبب دستگیری او مجازات شود و اگر در دادگاه محکوم شد، عدالت اجرا شده و درباره جرم او روشنگری صورت گیرد. از مخاطبین عزیز نیز خواهشمندیم به شایعات منتشر شده در فضای مجازی، علی الاخصوص کانال ها و صفحاتی که هیچ شناسنامه و مالک مشخصی ندارند بپرهیزند و تنها از مراجع رسمی و سایت های معتبر اخبار را پیگیری نمایند و بدانند که «و العاقبة للمتّقین» سرانجام نیک برای پرهیزکاران است. (سوره قصص، ۸۳)

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:

11 دیدگاه در “ماجرای حکم اعدام محسن لرستانی چیست؟

  1. hasane lotfizadeحسن لطفی زاده

    سلام اولا چت یا چت با رقصنده ها جرم نیس دوم اگر اتفاق فیزیکی رخ داده باشه پس طرف راضی بوده که اتفاق افتاده ثانین اگه شده خدا خودش از پاش درمیاره ثالث این همه جرم جنایت دزدی فقروفساد میشه اولا باید ایناها درست بشه بعد اگه وقت شد میرسیم به اقا محسن

  2. حیربابایف

    پول داشته باشی هرجنایتی کردی کردی مشگل نیست اینهافقط مال ادمهای بی پول وبدبخته رشوه حرف اول درمقابل قانون هست حالاچندوقت دیگه میترااستاددیگه ومحسن رستانی باهم ازدواج میکنن معلوم نیست اگرتومملکت یککلام حرف راست پیداکردی جایزه دارید دروغ هدایتگراصلی سیاست ونفوذقدرت درهمه ادارات خدافقط به مردم بی پناه کمک کنه که گرفتار این باندباندبازی هانشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *