تاریخچه پیدایش شهر بازی

اولین شهر بازی ها کی ایجاد شدند؟

شهر بازی ها کی و با چه هدفی تأسیس شدند و اولین شهر بازی در چه شرایط و سطحی قرار داشت؟ اهمیت اقتصادی شهر بازی ها چیست و چگونه یک شهر بازی ممکن است به بهبود شرایط اقتصادی جامعه کمک کند؟

شهر بازی

شهر بازی ها کی و با چه هدفی تأسیس شدند و اولین شهر بازی در چه شرایط و سطحی قرار داشت؟ اهمیت اقتصادی شهر بازی ها چیست و چگونه یک شهر بازی ممکن است به بهبود شرایط اقتصادی جامعه کمک کند؟ این مقاله را بخوانید تا پاسخ سوالات مربوط را بیابید:

تاریخچه پیدایش شهر بازی

مجتمع های تفریحی و سرگرمی با هدف ایجاد تنوع بخشی به برنامه های شهروندان و پر کردن اوقات فراغت کودکان، جوانان، بزرگسالان و همچنین گردشگران با هدف خرید، بازی و سرگرمی و پذیرایی و صرف غذا در رستورانهای متنوع طراحی گردیده است.

شهربازی ها که امروز بخش مهم مجتمع های این چنینی است در حقیقت مجموعه ای از دستگاه های سرگرمی است که با هدف فراهم نمودن اوقاتی خوش برای گروه زیادی از مردم به طور هم زمان، درکنار هم قرارگرفته اند. یک شهربازی عموما مجموعه ای کامل تر از یک زمین بازی ساده میباشد که گرو ههای سنی متفاوت اعم از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان را در بر می گیرد.

قدیمی ترین شهر بازی دنیا

قدیمی ترین شهربازی دنیا در سال ۱۵۸۳ میلادی در شمال شهر کپنهاک دانمارک با نام شهر بازی BAKKEN شروع به کار نمود.

در ایالات متحده امریکا کارناوا لهای جهانی تاثیر بسزایی در رشد صنعت تفریحات گذاشت. بیشتر شهر بازی ها از مکان ثابتی برخوردارند، نقطه مقابل این شهر بازی ها، نمایشگا هها و کارناوا لهای سیار میباشند.

این شهربازی های کوچک و سیار معمولا برای چند روز یا چند هفته در سال حضور داشتند به عنوان مثال کارناوالهای واقع در انگلستان و یا تماشا خانه های موجود در ایالات متحده آمریکا.

تماشاخانه های بزرگی که در سال ۱۱۳۳ میلادی شروع به کار کردند، به عنوان پدر شهربازی های مدرن امروزی محسوب می گردند. در ابتدای دوره ملکه الیزابت، آن تماشاخانه ها به شهر بازی های مدرن همراه با سرگرمیهای زیاد، بازیهای متفاوت، مواد غذایی و نمایشگاه های عجیب مبدل شدند.

برای رفع نیازها و درخواستهای مشتریان که به طور گسترده در حال آشنایی با عجایب صنعتی شدن بودند، بازیهای گروهی به بخش اساسی در این پارکها مبدل گشتند به طوری که در سال ۱۸۹۶ ، تعداد ۶۵ پارک از این نوع در لندن به وجود آمد. در عصر طلا، بسیاری از مردم امریکا زمان کمتری را صرف کار می کردند و از توانایی مالی بالاتری نسبت به گذشته برخوردار بودند. همراه با کسب درآمد تقریبا آسان و زمان بیشتر برای تفریحات آمریکایی بیشتر به سمت شهر بازی ها جمع شدند.

شهر بازی ها و موقعیت اقتصادی جوامع

شهربازی های بسیاری در کنار شهرهای بزرگ افتتاح شده اند تا از این موقعیت اقتصادی مناسب بهره ببرند. این شهربازی ها بهترین مکان ممکن برای فرار از زندگی واقعی و مکانیکی شدن برای آمریکاییها بود. در اوایل سال ۱۹۵۵ میلادی صدها شهربازی در امریکا و کانادا مشغول به کار شدند. فشار شدید اقتصادی در سال ۱۹۳۰ و جنگ جهانی دوم در سالهای ۱۹۴۰، سقوط شدیدی در صنعت شهربازی ها را باعث شده بود. در همین زمان بود که تلویزیون منبع اصلی تفریحات شده بود و خانواده ها زمان کمتری را در شهر بازی ها سپری میکردند. اما از سال ۱۹۸۰ به بعد این صنعت بیش از گذشته شروع به رشد کرد و همچنان به پیش می رود.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: ماهنامه صنعت اسباب بازی و مهندسی بازی و سرگرمی
به نقل از http://shadino.com

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *