ماجرای ترس عجیب آهنگساز مشهور اتریشی از عدد 13 چیست؟

ترس عجیب آرنولد شونبرگ آهنگساز اتریشی از عدد ۱۳

آرنولد شونبرگ یکی از سرشناس ترین اهنگسازان اتریشی ترسی عجیب از عدد ۱۳ داشت و جالب اینکه در۱۳ سپتامبر سال ۱۸۷۴ به دنیا آمد و در ۱۳ ژوئن ۱۹۵۱ از دنیا رفت.

آرنولد شونبرگ آهنگساز مشهور اتریشی

مجله اینترنتی پارسی گو: آرنولد شونبرگ یکی از سرشناس ترین اهنگسازان اتریشی است. او در طول دوران فعالیت خود آثاری بی نظیر از خود به جای گذاشت و هنوز بین سرشناسان دنیای موسیقی جای دارد اما این آهنگساز سرشناس ترسی عجیب و غیرقابل کنترل از عدد ۱۳ داشت.

آرنولد شونبرگ یکی از سرشناس ترین اهنگسازان اتریشی ترسی عجیب از عدد ۱۳ داشت و جالب اینکه در۱۳ سپتامبر سال ۱۸۷۴ به دنیا آمد و در ۱۳ ژوئن ۱۹۵۱ از دنیا رفت.

شونبرگ بسیار به مطالعه آثار آهنگسازان پیش از خود به‌ ویژه باخ، موتزارت و برامس به شدت علاقه داشت اما در عین حال همیشه موسیقی های جدید و پیشرو می ساخت و به نوعی وی را جریان ساز موسیقی نوین می دانند. جالب است بدانید از آن‌جا که شونبرگ بسیار میهن‌پرست بود، با وجود سن بالایی که داشت در نخستین جنگ جهانی به عنوان نیروی داوطلب وارد جنگ شد و در پشت جبهه خدمت کرد. این موضوعی بود که در نوع خود جالب توجه بود.

در کنار این رشادت ها، آرنولد یک ترس عجیب و شدید از عدد سیزده داشت. این هراس از عدد ۱۳ تا جایی بود که وی به جای سیزده از ۱۲A استفاده می کرد . وقتی او ۷۶ ساله شد (۶ + ۷ = ۱۳) در روز جمعه ۱۳ ژوئن ۱۹۵۱ در رختخواب ماند و مضطرب شد تا از هرگونه خطر جلوگیری کند اما قبل از نیمه شب فوت کرد. علت این رفتار وی این بود که درست یک سال قبل، یعنی در سال ۱۹۵۰ یک پیشگو به او هشدار داد که در سن ۷۶ سالگی جان خود را از دست می دهد. جالب است که او در ۱۳ سپتامبر ۱۸۷۴ متولد شد و در ۱۳ ژوئن ۹۵۱ جان باخت.

علت ترس عجیب آرنولد شونبرگ آهنگساز مشهور اتریشی از عدد ۱۳ چیست؟

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: آخرین خبر

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *