واکاوی علت حمله مغرضان به رسانه ملی به خاطر عدم پخش مسابقات والیبال جوانان!

چرا قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان از تلوزیون پخش نشد؟

تیم ملی والیبال جوانان ایران برای نخستین بار قهرمان جهان شد و تاریخ سازی کرد. اما چرا این اتفاق بزرگ یعنی قهرمانی والیبال جوانان از تلوزیون پخش زنده نشد؟

حمله به صدا و سیما حمله به رسانه ملی حمله به تلوزیون

مجله اینترنتی پارسی گو: تیم ملی والیبال جوانان ایران برای نخستین بار قهرمان جهان شد و تاریخ سازی کرد. اما چرا این اتفاق بزرگ یعنی قهرمانی والیبال جوانان از تلوزیون پخش زنده نشد؟

واکنش مغرضان به پخش نشدن والیبال جوانان از تلوزیون چه بود؟

در میان انتقاداتی که دلسوزان مطرح کردند، بعضی مغرضانی که مدتهاست بغض رسانه ملی را در دل دارند، بدون هیچ توجیه و مطالعه ای درباره چرایی عدم پخش والیبال جوانان از تلوزیون شروع به حمله کردند. نمونه این حملات را خبرآنلاین نشان داد و تیتر زد:

بازنده فینال والیبال امشب صداوسیما بود نه ایتالیا!

حمله خبرآنلاین به رسانه ملی. چرا والیبال جوانان ایران از تلوزیون پخش نشد

حمله خبرآنلاین به رسانه ملی. چرا والیبال جوانان ایران از تلوزیون پخش نشد

نکته جالب در این میان تکه پرانی وزیر ارتباطات به رسانه ملی بود. بر این اساس، وزیر جوان در توییت خود نوشت: بازی هیجان انگیز اونها رو مستقیم از طریق تلوزیون (!) اینترنتی (!!) دیدم. بی نظیر بودند! اشاره وزیر به پخش نشدن مسابقه از تلوزیون در این توئیت کوتاه تبریک، از سوی رسانه ای ها تکه پرانی وزیر به صدا و سیما تلقی شد:

تکه پرانی آذری جهرمی به صدا و سیما. علت حمله وزیر ارتباطات به رسانه ملی پخش نشدن والیبال جوانان

تکه پرانی آذری جهرمی به صدا و سیما. علت حمله وزیر ارتباطات به رسانه ملی پخش نشدن والیبال جوانان

کنایه وزیر ارتباطات به صدا و سیما به خاطر عدم پخش فینال والیبال

کنایه وزیر ارتباطات به صدا و سیما به خاطر عدم پخش فینال والیبال

علت پخش نشدن قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان از تلوزیون چیست؟

اما علت پخش نشدن قهرمانی تیم ملی جوانان کشورمان در مسابقات والیبال جهان چیست؟ واقعیت ماجرا این است که بحرین اجازه پخش مسابقات را به ایران نداده است! اما همین علت به ظاهر ساده، سبب شد تا سیه روی شوند مغرضانی که از هر بهانه ای برای حمله به رسانه ای ملی استفاده می کنند:

واکنش کنایه دار وزیر ارتباطات به قهرمانی جوانان والیبال در جهان

واکنش کنایه دار وزیر ارتباطات به قهرمانی جوانان والیبال در جهان

سرپرست تیم ملی والیبال جوانان: بحرین بازی‌های ایران را به دلیل مسائل سیاسی پخش نمی‌کند

پس از جار و جنجال هایی که علیه رسانه ملی به خاطر پخش نشدن مسابقات والیبال جوانان به راه افتاد، ایسنا نوشت: سرپرست تیم ملی والیبال جوانان ایران گفت: مسئولان برگزاری مسابقات قهرمانی جهان گفتند بازی‌های ایران را به دلیل مسائل سیاسی پخش زنده نمی‌کنند. اکبر محمدی سرپرست تیم ملی والیبال جوانان ایران در واکنش به عدم پوشش تلویزیونی بازی‌های تیم ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان ۲۰۱۹ در بحرین، به خبرنگار اعزامی فدراسیون والیبال گفت: تا الان مسئولان برگزاری مسابقات همکاری مطلوبی با ما داشته‌ و امکانات خوبی در اختیار تیم ایران گذاشته‌اند. نمی‌شود به آنها خرده گرفت که میزبان خوبی نبوده‌اند، اما متاسفانه به خاطر مسائل سیاسی، بازی‌های تیم ایران را پوشش تلویزیونی ندادند.

او ادامه داد: در صحبتی که با مسئولان برگزاری مسابقات داشتم آنها نیز از این اتفاق متاسف بودند و می‌گفتند که اجازه ندارند بازی‌های ایران را پوشش تلویزیونی بدهند. حتی قرار بود بازی ایران با بحرین هم پخش تلویزیونی نداشته باشد اما در نهایت تصمیم خود را تغییر دادند و بازی ایران و بحرین را شبکه تلویزیونی بحرین پخش کرد.

محمدی با اشاره به اینکه عدم پوشش تلویزیونی بازی‌های تیم ایران را به فدراسیون والیبال ایران انتقال داده است، تصریح کرد: مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون والیبال با فدراسیون جهانی مکاتبه کرده و این فدراسیون را در جریان دلیل عدم پوشش تلویزیونی بازی‌های تیم ایران قرار داده است، مسئولان فدراسیون جهانی هم گفته‌اند که این مسئله را پیگیری خواهند کرد.

محمدی در پاسخ به این سوال که بازی تیم ایران مقابل برزیل پوشش تلویزیونی خواهد داشت یا خیر، اظهار کرد: فکر می‌کنم با توجه به حساسیت و اهمیت مرحله نیمه نهایی، بازی ایران و برزیل پخش تلویزیونی داشته باشد، اما اگر هم نداشت ما باز هم این موضوع را به فدراسیون جهانی انعکاس می‌دهیم. امیدواریم این مسئله حل شود. همچنین با توجه به بازیکنان خوب، کادر فنی و آنالیزورهای بادانش و پرتلاشی که داریم امیدوارم بتوانیم یک نتیجه خوب مقابل برزیل کسب کنیم.

انعکاس علت پخش نشدن مسابقات والیبال جوانان در ایسنا

انعکاس علت پخش نشدن مسابقات والیبال جوانان در ایسنا

روشن است که حمله ها به رسانه ملی به این ماجرا ختم نمی شود. علت آن هم مشخص است. تلوزیون انقلاب صدای انقلاب است و جایی برای جولان ضد انقلاب نیست و نخواهد بود. همین علت روشن بهانه حمله های ریز و درشت به صدا و سیماست که توسط جریان های خاص مطرح می شود. اگرچه منتقدان دلسوزی که به برنامه های رسانه ملی به هر دلیلی انتقاد دارند کم نیستند و انتقاداتشان هم به جاست؛ لیکن باید بین مغرضان و دلسوزان واقعی تفاوت قائل شد و در این زمینه روشنگری کرد.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *