دعوای بی‌پایان بهترین بازیکن فوتبال زنان جهان با فدراسیون فوتبال کشورش!

چرا بهترین بازیکن فوتبال زنان جهان در جام‌جهانی غایب است؟

آدا هگربرگ بهترین بازیکن فوتبال زنان جهان و برنده توپ طلای ۲۰۱۸ به علت اختلاف با فدراسیون فوتبال نروژ در جام جهانی زنان حضور نخواهد داشت.

آدا هگربرگ

مجله اینترنتی پارسی گو: آدا هگربرگ بهترین بازیکن فوتبال زنان جهان و برنده توپ طلای ۲۰۱۸ به علت اختلاف با فدراسیون فوتبال نروژ در جام جهانی زنان حضور نخواهد داشت.

آدا هگربرگ برنده توپ طلای ۲۰۱۸ در حالی که تیم ملی نروژ در در جام‌جهانی زنان به میدان می‌رود فقط به عنوان کارشناس با رسانه‌های فرانسوی همکاری می‌کند.

زمانی که لیونل مسی در سال ۲۰۱۶ از تیم ملی آرژانتین خداحافظی کرد، می‌شد تصور کرد که او به زودی در تصمیمش تجدید نظر خواهد کرد. جام جهانی دو سال بعد از آن نشان داد که مسی هم مثل ۹۹ درصد از بازیکنان فوتبال در جهان اصلاً دوست نداشت که جام جهانی را از دست بدهد و او در نهایت دوباره به تیم ملی آرژانتین برگشت.

اما در جام جهانی زنان که در حال حاضر در فرانسه در حال برگزاری است، یک اتفاق عجیب افتاده است. «آدا هگربرگ» ستاره نروژی و برنده توپ طلای زنان در سال ۲۰۱۸ در حالی که تیم ملی نروژ در این رقابت‌ها به میدان می‌رود (و در بازی اول خود نیز نیجریه را ۳-۰ شکست داد) فقط به عنوان کارشناس با رسانه‌های فرانسوی همکاری می‌کند.

هگربرگ مصدوم نیست و در ۲۳ سالگی در بهترین شرایط قرار دارد. وقتی تیم باشگاهی او یعنی لیون در فینال زنان لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه ۴-۱ بارسلونا را شکست داد، آدا هگربرگ سه گل زد و هت‌تریک کرد. اما هگربرگ درگیر اختلاف نظری در فوتبال نروژ شده است که باعث شده تیم ملی را از دست بدهد، اختلاف نظری که حتی بازیکنی مثل مارتین اودگارد ستاره جوان رئال‌مادرید (فوتبال مردان) را نیز درگیر خود کرده است.

مشکل از مسابقات یورو ۲۰۱۷ شروع شد، جایی که نروژ با صفر امتیاز و صفر گل زده از مرحله گروهی حذف شد. برای تیم ملی فوتبال مردان نروژ حتی صعود به جام ملت‌های اروپا هم یک موفقیت به حساب می‌آید، اما در مورد تیم ملی فوتبال زنان این کشور داستان متفاوت است. آن‌ها به عنوان قهرمان جام جهانی ۱۹۹۵ و جام ملت‌های اروپا در سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۳ از این نظر استاندارد‌های بالاتری دارند و انتظارات نیز از این تیم بالاتر است. بعد از نتایج فاجعه بار تیم زنان نروژ در سال ۲۰۱۷ هگربرگ فوتبال این کشور را شوکه کرد و تصمیم گرفت از تیم ملی خداحافظی کند.

انتقاد آدا از فدراسیون

آدا به انتقاد از فدراسیون فوتبال نروژ پرداخت و این فدراسیون را به نداشتن آمادگی، قدرت اجرایی و ارتباطات قوی متهم کرد. چند روز بعد او دوباره مصاحبه کرد وگفت تیم ملی این کشور فاقد اهداف مشخص در بازی‌های یورو بوده و اینکه ناکامی آن‌ها به درستی مورد ارزیابی قرار نگرفته است: «تصمیم من فقط ناشی از نتایج تیم در یورو ۲۰۱۷ نیست. این تصمیم براساس تجربه حضور طولانی مدت من در تیم ملی است.»

دعوای بی‌پایان بهترین بازیکن فوتبال زنان جهان با فدراسیون!

نروژ که در آن زمان در آستانه رقابت‌های انتخابی جام جهانی قرارداشت ناگهان بهترین بازیکن خود را از دست داد. در آن مقطع عده‌ای به انتقاد از هگربرگ پرداختند و گفتند او در سخت‌ترین شرایط به تیم ملی پشت کرده است و عده‌ای نیز فدراسیون فوتبال نروژ را به دلیل برآورده نکردن امکانات لازم و استاندارد‌های مد نظر هگربرگ مورد انتقاد قرار دادند، اما فدراسیون فوتبال این کشور پاسخ دادکه هگربرگ هیچ‌کدام از این مسائل را در اردو مطرح نکرده بود و اینکه تصمیم او کاملاً یک‌باره و ناگهانی بوده است.

بهترین بازیکن فوتبال زنان جهان

اختلاف با هم‌تیمی‌ها و مربی

این پاسخ فدراسیون نروژ باعث تعجب و عصبانیت هگربرگ شد و او پاسخ داد که بار‌ها نگرانی خود را ابراز کرده بود و اینکه حالا کاملاً تردیدهایش برطرف شده که تصمیمش در مورد خداحافظی از تیم ملی کاملاً درست بوده است. با حرف‌های بعدی هگربرگ، ماجرا شاخ و برگ بیشتری پیدا کرد. او گفت هر بار که با تیم ملی به میدان می‌رود احساس می‌کند که بازیکن بدتری شده و از نظر کیفی افت کرده است. این حرف او باعث ناراحتی تعدادی از هم‌تیمی‌هایش در تیم ملی هم شد. یک سال بعد از کناره گیری از تیم ملی، هگربرگ تعدادی از این هم‌تیمی‌ها را از شبکه‌های اجتماعی خود حذف و با آن‌ها به طور کامل قطع رابطه کرد.

مارتین سیوگرن، سرمربی سوئدی تیم ملی زنان نروژ هم در مصاحبه‌ای گفت که لازم نیست از هیچ بازیکنی برای حضور در تیم ملی درخواست شود. او حتی در فهرست سه بازیکن منتخب خود برای انتخاب بهترین بازیکن سال ۲۰۱۸ نیز نام هگربرگ را بین هیچ یک از سه گزینه قرار نداد.

هگربرگ با سرسختی واکنش نشان داد و گفت حتی اگر جام جهانی را از دست بدهد هم با آن مشکلی ندارد. او پیشنهاد یکسری از تغییرات را در فدراسیون فوتبال این کشور داد، اما این فدراسیون زیر بار هیچ‌کدام از انتقاد‌ها و پیشنهاد‌ها نرفت و با اینکه تمایل به بازگشت این بازیکن به تیم ملی داشت، اما به هیچ عنوان پیشنهاد‌های او را قبول نکرد.

بدتر شدن اوضاع برای بهترین بازیکن فوتبال زنان جهان

بعد از آن زمان، هیچ پیشرفتی در روابط دو طرف ایجاد نشد و حتی چهارشنبه هفته گذشته زمانی که او با مجله نروژی «یاسیمار» مصاحبه کرد اوضاع بدتر نیز شد. او گفت از زمانی که در تیم‌های نوجوانان و جوانان نروژ بوده شاهد تبعیض‌هایی بود که فدراسیون بین فوتبال مردان و زنان قائل می‌شده است: «ما هیچ وقت به عنوان یک تیم ملی جدی گرفته نمی‌شدیم. فرهنگ تمرین باکیفیت یا تمرین برای بهتر شدن اصلاً در این تیم وجود نداشت.» او همچنین گفت باز در تیم ملی حتی برای تبدیل به کابوس شده بود و اینکه احساس افسردگی بابت بازی در تیم نروژ به او دست می‌داده است.

این حرف‌های هگربرگ آتش ماجرا را بیشتر کرد، هم بابت محتوایش هم بابت اینکه درست در آستانه جام جهانی بیان شده بود. او البته بعد از هت‌تریک در فینال لیگ قهرمانان گفت «دلم برای تیم ملی کشورم تنگ شده، اما نه برای فدراسیون فوتبال کشورم.» به این ترتیب بهترین بازیکن فوتبال زنان جهان، جام جهانی را به دلیل یک اختلاف نظر شدید از دست داده و به نظر می‌رسد از این موضوع ناراحت هم نیست.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: خبر ورزشی. (فرخ حسابی)

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *