چگونه حلزون باغچه را از بین ببریم؟

آیا وجود حلزون در باغچه مضر است؟

حلزون در باغچه گستره ای وسیع از گیاهان پهن برگ و علف ها مانند محصولات زراعی و انواع علف های هرز را می خورند و برگ گیاهان جوان را از بین می برند.

حلزون

مجله اینترنتی پارسی گو: آیا وجود حلزون در باغچه مضر است؟ اول از همه سوالی که برای شما پیش می آید این است که چرا باید حلزون را از بین ببریم؟ مگه چه گناهی کرده! آیا فایده ای هم داره. خب، خودتان بررسی کنید. در این مقاله درباره چرخه زندگی حلزون، خسارات حلزون و راه مبارزه با حلزون بحث کردیم.

چرخه زندگی حلزون

همه حلزون ها هرمافرودیت هستند به این معنی که هم نر هستند و هم ماده ؛ اما آنها معمولا برای تولید مثل جفت گیری و تخم گذاری می کنند. اگر شرایط غذایی و محیطی مطلوب باشد بسیاری از حلزون ها می توانند سال ها زنده بمانند.حلزون های بزرگسال و نوجوان در سرمای شدید فصل زمستان از بین میروند ولی برف زیاد میتواند از حلزون ها بصورت یک عایق در برابر سرما محافظت کند.

حلزون هایی که جفت گیری کرده اند بر روی خاک در پاییز تخم ریزی می کنند و در اواسط بهار سر از تخم ها بیرون می آورند. حلزون های نوجوان در بهار و تابستان رشد کرده و در اواخر تابستان یا اوایل پاییز بالغ شده و جفت گیری می کنند. یک حلزون می تواند هزاران تخم بگذارد.زندگی حلزون بعد از تخم گذاری به پایان می رسد و حلزون می میرد.

خسارت های حلزون در باغچه

حلزون در باغچه گستره ای وسیع از گیاهان پهن برگ و علف ها مانند محصولات زراعی و انواع علف های هرز را می خورند. آنها انواع پایه نهال های تازه جوانه زده از دانه و برگ گیاهان جوان را از بین می برند.

حلزون ها غذای خود را با خراشیدن سطح برگ،ریشه،ساقه و دانه بدست می آورند.در گندم حلزون دانه های تازه کاشته شده را می خورد و آن ها را از بین می برد. در ذرت و بسیاری از ریز دانه ها ، حلزون ضایعات نواری در برگ را می تراشد و برگ بصورت پنجر پنجره در می آید.

در سویا حلزون لپه های بیرون آمده از خاک را مورد حمله قرار می دهد.در کلزا، یونجه، و دیگر محصولات زراعی پهن برگ حلزون روی برگ حرکت می کند و برگ را پاره می کند و برگ به شکل سوراخ سوراخ دیده می شود.

مبارزه با حلزون باغچه

حلزون ها در خاک های همیشه مرطوب و دارای سایه زندگی میکنند.آنها در طول روز پنهان و در شب به روی برگ گیاهان می آیند و از آن ها تغذیه میکنند.برای کنترل آنها باید به منوی غذایی حلزون توجه کنید و از این طریق برای آنها تله بگذارید. (مگه موشه) چگونه؟ میتوانید یک ظرف غذای گربه بطوری که لبه ظرف همسطح خاک بشود درون خاک قرار دهید و درون آن آبجو یا ۲ قاشق غذا خوری آرد، یک قاشق چای خوری شکر، ۱/۲ قاشق چای خوری از مخمر نان و ۲ فنجان آب گرم را مخلوط کرده و درون ظرف بریزید.

بزودی مخمر آنها را فریب می‌دهد و یکی یکی درون ظرف غرق می شوند بعد از گرفتن حلزون ها می توانید آنها را جمع کنید و به عنوان طعمه ماهی گیری استفاده کنید.اگر می خواهید محیط باغ خود را بدون حلزون ببیند بهتر است از دستور آقای جری(Jerry baker) استفاده کنید ۷۵%آهک و ۲۵%سولفور آمنیوم را در یک لیتر آب با هم مخلوط کرده و بر روی سطح باغ خود بپاشید.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: درختک

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *