دستگاه کوچک کننده بینی غیر استاندارد و بدون مجوز نخرید!

این روزها در شبکه های ماهواره ای دستگاهی با عنوان دستگاه کوچک کننده بینی به شدت تبلیغ شده و متاسفانه در کشورمان هم عده زیادی به خرید آن اقدام کرده اند.

مجله اینترنتی پارسی گو: این روزها در شبکه های ماهواره ای دستگاهی با عنوان دستگاه کوچک کننده بینی به شدت تبلیغ شده و متاسفانه در کشورمان هم عده زیادی به خرید آن اقدام کرده اند. اما این دستگاه نه تنها اثربخشی و کارایی ندارد، بلکه به هیچ مجوز هم نداشته و کاملا غیر استاندارد است.

واکنش شایعات به غیر استاندارد بودن دستگاه کوچک کننده بینی

عدم تایید دستگاه کوچک کننده بینی

عدم تایید دستگاه کوچک کننده بینی

معاون فنی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: طبق بررسی فنی کمیته مصداق تجهیزات پزشکی، دستگاه‌های کوچک کننده بینی که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند، اثربخشی و کارایی ندارند.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام وبدا، مهندس علیرضا سلیمانی گفت: به علت عدم وجود مدارک و مستندات معتبر در مورد میزان اثربخشی و کارایی دستگاه کوچک کننده بینی (که برای کوچک کردن و فرم دادن بینی‌های گوشتی و غضروفی از طریق اعمال ویبره و حرارت مورد استفاده قرار میگیرد)، برابر بررسی فنی دستگاه مذکور در کمیته مصداق تجهیزات پزشکی با حضور متخصصین و اساتید فن، در حال حاضر وسیله مذکور به لحاظ عملکردی مورد تائید وزارت بهداشت نیست.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. ایسنا ۲. شایعات

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *