با حکم فرمانده معظم کل قوا سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی به فرماندهی کل سپاه منصوب شد!

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تغییر کرد!

رهبر انقلاب اسلامی سردار سلامی را با اعطای درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

انتصاب فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مجله اینترنتی پارسی گو: با حکم فرمانده معظم کل قوا سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی به فرماندهی کل سپاه منصوب شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سردار سلامی را با اعطای درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در حکمی با سپاس از خدمات با ارزش و ماندگار سردار سرلشکر پاسدار جعفری در فرماندهی سپاه، سردار حسین سلامی را با اعطای درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در حکم جداگانه‌ای سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری را به مسئولیت قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم اروحنا فداه منصوب کردند.

متن احکام فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری
نظر به تمایل جنابعالی به حضور در عرصه های فرهنگی و نقش‌آفرینی در جنگ نرم و با تقدیر از تلاشهای شایسته‌تان در دوران فرماندهی کل سپاه، شما را به مسئولیت قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه منصوب می‌کنم.
بهره‌گیری از ظرفیتهای گسترده و توانمندیهای ژرف در جامعه بویژه علماء دینی و نخبگان فرهنگی و جوانان جهادی و انقلابی برای گسترش و تبیین معارف انقلاب اسلامی بر پایه خطوط ترسیم شده در بیانیه گام دوم، با برنامه‌ریزی عالمانه و مدبرانه و تعامل و هم‌افزایی با مجموعه‌های فرهنگی سپاه و بسیج از جنابعالی انتظار می‌رود.
توفیق شما را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
سید علی خامنه‌ای
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

بسم الله الرحمن الرحیم
سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی
نظر به ابراز ضرورت جابجایی در فرماندهی سپاه از سوی سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری و با سپاس از یک دهه خدمت باارزش و پرحجم و ماندگار معزی‌الیه، با توجه به شایستگی‌ها و تجارب ارزنده جنابعالی در مدیریتهای کلان و مسئولیتهای گوناگون نهاد انقلابی و جهادی و مردمی سپاه، شما را با اعطای درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌کنم.
انتظار دارد ارتقاء توانمندیهای همه جانبه و آمادگی در همه بخشها و نیز تقویت گوهر درونی سپاه یعنی تقوا و بصیرت و همچنین گسترش مدیریتهای برخوردار از بنیه‌ی معنوی و توانایی‌های کارشناسی و اعتلاء فرهنگی که در مدیریت سردار جعفری بدان پرداخته شده است، با ابتکارات جنابعالی افزایش یابد و سپاه در حرکت خود به سوی تکامل گامهای بلند بردارد.
توفیقات شما و همکارانتان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
سید علی خامنه‌ای
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

سردار سلامی و سردار جعفری

سردار سلامی و سردار جعفری

فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کیست؟

در این بخش سعی کرده‌ایم شما را با سردار سلامی که عصر امروز با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل سپاه منصوب شد و ساعاتی پیش حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در حکمی با سپاس از خدمات با ارزش و ماندگار سردار سرلشکر پاسدار جعفری در فرماندهی سپاه، سردار حسین سلامی را با اعطای درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

سردار سرلشکر حسین سلامی متولد ۱۳۳۹ در شهرستان گلپایگان و تحصیل کرده در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت است.

او پس از وقوع انقلاب فرهنگی و همزمان با آغاز دوران پرشکوه دفاع مقدس در آبان ماه سال ۱۳۵۹ به سپاه پیوست و در طول سال‌های جنگ تحمیلی، مدتی از دوران خدمت خود را در غرب و در کردستان گذراند.

از جمله مسئولیت های وی در ۸ سال دفاع مقدس، فرماندهی در لشکرهای کربلا، ۱۴ امام حسین (ع) و قرارگاه نوح (ع) بود.

سرلشکر سلامی پس از پایان جنگ، دوره دانشکده فرماندهی و ستاد را گذراند و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی و نیز عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی شد.

وی همچنین دوره عالی جنگ را از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶ گذراند و از دیگر سمت های او می توان به معاونت عملیات ستاد مشترک سپاه از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴، فرماندهی نیروی هوایی سپاه از سال ۱۳۸۴ تا ۱۲ مهرماه ۱۳۸۸ و جانشینی فرمانده کل سپاه از سال ۸۸ تاکنون اشاره کرد.

حتما بخوانید

جهاد سردار سلیمانی از سوریه تا خوزستان! + تصاویر

پیام تبریک سردار شمخانی به فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با صدور پیامی انتصاب سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به وی تبریک گفت.

متن پیام دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به شرح ذیل است:

برادر گرامی سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی

انتصاب جنابعالی را به عنوان فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می کنم.

بی شک حسن اعتماد فرماندهی معظم کل قوا به جناب عالی و واگذاری این مسئولیت خطیر و راهبردی، نشآت گرفته از تقوی، مشی جهادی و انقلابی ،دانش و تجربیات موفق شما در عرصه های مختلف مدیریتی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است و می تواند به عنوان سرمایه ای ارزنده مسیر تعالی مستمر نهاد مقدس سپاه را پرشتاب تر کند.

امید است به برکت روز میلاد مولایمان حضرت ولی عصر (عج) این انتصاب شایسته منشاء برکت و خیر کثیر برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و کشور عزیزمان، ایران پرافتخار باشد.

پیام تبریک ظریف به فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

در پی انتصاب سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با انتشار پیامی، این انتصاب را به سرلشکر سلامی تبریک گفت.

در متن پیام ظریف آمده است:

برادر گرامی سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی

با سلام و تحیت؛

انتصاب جنابعالی را به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز فرخنده نیمه شعبان تبریک و تهنیت عرض می کنم و برای شما در این مسئولیت بزرگ آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

محمد جواد ظریف
وزیر امور خارجه

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *