متن و تصویر توئیت جنجالی مهناز افشار درباره کمک بسیح مردمی عراق به سیل زدگان خوزستان و واکنش ها!

توئیت جنجالی مهناز افشار درباره کمک حشدالشعبی به سیل زدگان

مهناز افشار در توئیتی جنجالی به انتقاد از کمک رسانی بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) به سیل زدگان استان خوزستان که عمدتا عرب زبان هستند پرداخت.

مهناز افشار توئیت جنجالی

مجله اینترنتی پارسی گو: مهناز افشار در توئیتی جنجالی به انتقاد از کمک رسانی بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) به سیل زدگان استان خوزستان پرداخت. وی در توئیت خود با اشاره به دوران جنگ تحمیلی و شهادت عزیزانمان در دوران دفاع مقدس، دچار اشتباهی استراتژیک شده و رژیم بعث عراق را که سالهاست از بین رفته با مردم این کشور در یک جبهه تلقی کرد!

تصویر توئیت جنجالی مهناز افشار درباره کمک مردمی عراق به سیل زدگان

توئیت مهناز افشار درباره کمک مردم عراق به سیل زدگان

توئیت مهناز افشار درباره کمک مردم عراق به سیل زدگان

مهناز افشار در این توئیت نوشته است: هر وقت یادت نرفت که عزیزانمون تو جنگ با کدوم کشور از دست رفتن اونوقت رگ غیرت این مرد رو میفهمی!

این توئیت البته در جواب توئیت دیگری نوشته شده است. اما دو نکته عجیب در آن وجود دارد: ۱. شهادت با از دست رفتن متفاوت است. اگرچه به این بخش از توئیت خانم افشار نمی شود ایراد گرفت. چراکه شهدا برای ما در واقع از دست رفته اند. ۲. مردم عراق در این توئیت با متجاوزان رژیم صدام یکی تلقی شده اند.

واکنش ها به توئیت مهناز افشار در مورد کمک مردمی عراق به سیل زدگان خوزستان

از بین واکنش هایی که به توئیت مهناز افشار با نگاهی منتقدانه انجام شده است، به دو واکنش اشاره می شود: ۱. واکنش عطاء الله مهاجرانی ۲. واکنش خبرنگار بی بی سی فارسی

واکنش عطاء الله مهاجرانی به انتقاد از کمک عراق به سیل زدگان

واکنش عطاء الله مهاجرانی به کمک بسیج عراق به سیل زدگان ایران

واکنش عطاء الله مهاجرانی به کمک بسیج عراق به سیل زدگان ایران

مهاجرانی در این توئیت نوشته است: حشد الشعبی (بسیج ملی) عراق، با فتوای آیت الله سیستانی تاسیس و با یاری سپاه قدس توسعه پیدا کرد. در سرکوب داعش و برکندن ریشه داعش که از سوی آمریکا و ارتجاع عربی حمایت می شد، حشد الشعبی نقش درجه اول داشت. مخالفت با حشدالشعبی از سوی voa و رادیو فردا و شازده و رجویستا کاملا طبیعی است.

مهرداد فرهمند بی بی سی فارسی

مهرداد فرهمند بی بی سی فارسی

واکنش خبرنگار بی بی سی به انتقاد از کمک عراق به سیل زدگان

مهرداد فرهمند، خبرنگار بی بی سی در این خصوص نوشت: «واکنش برخی کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی به حضور شماری از نیروهای حشد شعبی در مناطق سیلزده برایم عجیب و «منطق» ایشان برایم درک ناشدنی است. بعید می دانم اگر نیروهای امریکایی در خلیج فارس که دست به ماشه در آماده باش هستند تا اگر فرمان رسید به ایران حمله کنند، برای کمک به سیل‌زدگان به ایران می آمدند، با چنین واکنشی روبرو می شدند. البته به گمانم این واکنشها به حشد شعبی محدود به فضای مجازی و از سوی کسانی است که دور ایستاده اند وگرنه در عالم واقع و بویژه میان سیل‌زدگان، تصور نمی کنم واکنشی منفی به حشد شعبی نمود پیدا کرده باشد.»

تحلیل، تهیه و تنظیم: پارسی گو
منبع تصاویر و توئیت ها: رجا نیوز.

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *