بیوگرافی حسین محب اهری

زندگی نامه حسین محب‌ اهری + عکس

حسین محب‌ اهری بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما و اهل ایران بود. حسین محب اهری در دی‌ماه ۱۳۹۷ بر اثر بیماری در ۶۷ سالگی در بیمارستان لالهٔ تهران درگذشت.

حسین محب اهری 1

مجله اینترنتی پارسی گو: حسین محب‌ اهری بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما و اهل ایران بود. او لیسانس ادبیات فارسی را از مدرسهٔ عالی ادبیات و زبان‌های خارجی در سال ۱۳۵۸ دریافت کرد و یک دوره آموزش بازیگری در کارگاه نمایش، زیر نظر آربی اوانسیان در سال ۱۳۵۴ دید. حسین محب‌ اهری بازی در سینما را از سال ۱۳۶۵ با ایفای نقش کوچکی در فیلم رابطه به کارگردانی پوران درخشنده آغاز کرد. او همچنین از سال ۱۳۵۰ به عکاسی تجربی و ایفای نقش در تئاتر اشتغال داشته‌است. حسین محب‌ اهری در ساعت ۲ بامداد ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۷ بر اثر بیماری در ۶۷ سالگی در پی بیماری در بیمارستان لالهٔ تهران درگذشت.

حسین محب اهری 3

زندگی نامه حسین محب‌ اهری

حسین محب‌ اهری (زادهٔ ۲۹ مهر ۱۳۳۰ در تهران – درگذشتهٔ ۲۶ دی ۱۳۹۷ در تهران) بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما و اهل ایران بود.

تحصیلات حسین محب‌ اهری

او لیسانس ادبیات فارسی را از مدرسهٔ عالی ادبیات و زبان‌های خارجی در سال ۱۳۵۸ دریافت کرده‌است. یک دوره آموزش بازیگری در کارگاه نمایش، زیر نظر آربی اوانسیان در سال ۱۳۵۴ دید.

زندگی هنری حسین محب‌ اهری

محب‌اهری بازی در سینما را از سال ۱۳۶۵ با ایفای نقش کوچکی در فیلم رابطه به کارگردانی پوران درخشنده آغاز کرد. او همچنین از سال ۱۳۵۰ به عکاسی تجربی و ایفای نقش در تئاتر اشتغال داشته‌است.

زندگی شخصی حسین محب‌ اهری

فرحناز منافی ظاهر، بازیگر تلویزیون و سینما، قبلاً همسر او بود که ازدواجشان به طلاق منجر شد.

بیماری و درگذشت حسین محب‌ اهری

او یک بار با سرطان غدد لنفاوی دست‌وپنجه نرم کرد و بیماری‌اش که بهبودیافته به نظر می‌رسید، عود کرد؛ اما با مبارزه با بیماری‌اش مجدداً سرطان را شکست داد. او در آذر ۱۳۹۷، بر اثر وخامت حال ناشی از بازگشت سرطان، در بیمارستان بستری شد. محب‌اهری در ساعت ۲ بامداد ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۷ بر اثر بیماری و ایست قلبی در ۶۷ سالگی در بیمارستان لالهٔ تهران درگذشت.

حسین محب اهری 1

خبر درگذشت حسین محب‌ اهری و بیوگرافی وی

حسین محب اهری، هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان صبح روز گذشته (سه‌شنبه ۲۵ دی ماه) به دلیل وخامت بیماری دوباره در بیمارستان بستری شد و حوالی ساعت ۲ بامداد چهارشنبه ۲۶ دی ماه علیرغم تلاش پزشکان، در سن ۶۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

امیر قمیشی (تهیه کننده) ضمن تائید این خبر گفت: بله متاسفانه حدود چهل دقیقه پیش برای دومین بار ظرف دیشب و امروز ایست قلبی کردند و متاسفانه برخلاف دیشب احیاء با وجود تلاش صادقانه تیم پزشکی جواب نداد.

حتما بخوانید

عزت الله انتظامی درگذشت! + تصاویر و زندگی نامه

بیوگرافی حسین محب‌ اهری

حسین محب‌اهری متولد سال ۱۳۳۰ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فارسی از مدرسهٔ عالی ادبیات و زبان‌های خارجی بود. از سال ۱۳۵۰ به عکاسی تجربی و بازی در تئاتر پرداخت؛ در سال ۱۳۵۴ یک دوره آموزش بازیگری را در کارگاه نمایش زیر نظر آربی اوانسیان گذراند و با ایفای نقش کوچکی در فیلم «رابطه» به کارگردانی پوران درخشنده وارد سینما شد.

او طی این سال‌ها در فیلم‌های زیادی به ایفای نقش پرداخته که از آن جمله می‌توان به «محموله»، «سفر جادویی»، «دو فیلم با یک بلیت»، «همسر»، «من زمین را دوست دارم»، «روز فرشته»، «روز واقعه»، «کاکادو»، «وقتی همه خوابیم»، «خوابم می‌آد»، «فرزند چهارم»، «ساکن طبقه وسط»، «قشنگ و فرنگ»، «سه بیگانه» و… اشاره کرد.

محب اهری همچین در مجموعه‌های تلویزیونی متعددی همچون «محله برو بیا»، «سربداران»، «محله بهداشت»، «بوعلی سینا»، «باجناق‌ها»، «مختارنامه»، «تبریز در مه»، «پایتخت ۲»، «خوب، بد، زشت»، «دردسرهای عظیم ۲»، «معمای شاه»، «بیمار استاندارد»، «علی‌البدل»، «شب عید» و… به ایفای نقش پرداخته است.

او این روزها برای ایفای نقش در نمایش «ساعت هشت در کشتی» به کارگردانی مریم کاظمی برای گروه سنی کودک و نوجوان بود.

زندگی شخصی حسین محب‌ اهری

فرحناز منافی ظاهر، بازیگر تلویزیون و سینما، قبلاً همسر او بود.

حسین محب اهری 2

بیماری و درگذشت حسین محب‌ اهری

او یکبار با سرطان غدد لنفاوی دست و پنجه نرم کرد و بیماری‌اش که بهبود یافته به نظر می‌رسید، مجدداً عود کرد اما با مبارزه با بیماری اش، مجدداً سرطان را شکست داد. اما وی در آذر ۱۳۹۷ بر اثر وخامت حال ناشی از بازگشت سرطان در سن ۶۷ سالگی در بیمارستان بستری شد. وی در ساعت ۲ بامداد ۲۶ دی ماه ۱۳۹۷ بر اثر بیماری در بیمارستان لاله تهران درگذشت.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. همشهری آنلاین ۲. ویکی پدیا ۳. سرپوش

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *