پیام های زیبای تبریک روز جهانی کودک و جزئیات برنامه های تلوزیون در این روز!

روز جهانی کودک مبارک باد!

دنیای آزاد و زیبا حق کودکان است، این یک هدیه ایزدی است، آنرا از کودکان نگیریم. روز جهانی کودک بر تمام کودکان دیروز، امروز و فردای این سرزمین مبارک باد!

روز جهانی کودک

مجله اینترنتی پارسی گو: روز جهانی کودک روزی است که برای یادبود و افتخار کودکان شناخته شده‌است. کشورها و سازمان‌های بین‌المللی مختلف، روزهای متفاوتی را به‌عنوان روز کودک اعلام کرده‌اند و آن را جشن می‌گیرند.

سازمان ملل متحد، ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) را روز جهانی کودک اعلام کرده‌است. مجمع عمومی سازمان ملل در چنین روزی در سال ۱۹۵۹ اعلامیهٔ حقوق کودک و در سال ۱۹۸۹ نیز کنوانسیون حقوق کودک را تصویب کرد.

روز ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) هم در سال ۱۹۴۹ در نشست اتحادیهٔ بین‌المللی دمکراتیک زنان در پاریس به‌عنوان روز بین‌المللی کودک اعلام شد و در شوروی به‌عنوان روز کودک شناخته شد و در بسیاری از کشورها هم به‌عنوان روز کودک تعیین شد.

تاریخچه روز جهانی کودک

در سال ۱۹۴۶ بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا، مجمع عمومی سازمان ملل به‌منظور حمایت از کودکان، سازمانی به نام یونیسف را ایجاد کرد که نخست «انجمن بین‌المللی ویژهٔ کودکان سازمان ملل» نام گرفت. در سال ۱۹۵۳، یونیسف (برآمده از سرواژگان United Nations International Children’s Emergency Fund) یکی از بخش‌های دائمی در سازمان ملل متحد گردید و روز ۸ اکتبر روز جهانی کودک نام‌گذاری شد.

یونیسف اعلام داشته که فقط با اختصاص پنج دلار برای هر کودک می‌توان جان ۹۰ درصد از کودکانی را که سالانه می‌میرند، نجات داد و برای بهبود چشمگیر زندگی کودکان جهان سوم، کافی است که فقط مبلغ ۶ هفته بودجهٔ تسلیحاتی جهان هزینه شود.

وظیفهٔ انجمن کمک به کودکان، یعنی یونیسف، مراقبت از کودکان و برآوردن نیازهای اولیهٔ آنان در سال‌های آغازین زندگی، و ترغیب و تشویق والدین به تعلیم فرزندان است.

همچنین تلاش این انجمن برای کاهش بیماری، مرگ و میر در کودکان، و حمایت از آنان در هنگام جنگ و حوادث طبیعی و… است. در مقدمهٔ کنوانسیون حقوق کودک آمده‌است: «کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی، محبت و تفاهم بزرگ شود».

روز جهانی کودک 1

برنامه های ویژه روز جهانی کودک در شبکه دوم سیما

شبکه دو سیما به مناسبت روز جهانی کودک به صورت زنده ویژه‌برنامه‌ای را با حضور کودکان، مجریان کودک و نوجوان، فیلمسازان و… دوشنبه (۱۶ مهر ماه) پخش می‌کند.

این ویژه‌برنامه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی ظریفیان و آزیتا رضایی (عمو مهربان و خاله رویا) میزبان عموهای فیتیله‌ای، ملیکا زارعی (خاله شادونه)، مسعود روشن‌پژوه، بهاره جهاندوست، خاله سارا، خاله قاصدک، عمو مهرداد و … همچنین فیلمسازان سینمای کودک خواهد بود.

از این میان می‌توان به غلامرضا رمضانی و امیر مشهدی عباس از فیلمسازان حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد. این بخش از برنامه با پخش قسمت‌هایی از آثار این فیلمسازان همراه خواهد بود.

پرداختن به بازی‌های ایرانی و دسته‌جمعی، ایجاد فضایی پرنشاط، اجرای موسیقی توسط کودکان، اجرای نمایش عروسکی و هرچه که دنیای کودکان را زیباتر می‌کند برای این برنامه در نظر گرفته شده است.

این ویژه برنامه با هدف انتشار پیام صلح و دوستی کودکان ایرانی به همه کودکان جهان در گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما تهیه شده و در آن از حضور دست‌اندرکاران برنامه‌های مختلف شبکه دو که ویژه کودکان و نوجوانان تهیه می‌شوند؛ از جمله «محله گل و بلبل»، «با ما بیا»، «فیتیله‌ای‌ها»، «خاله شادونه»، «سوغات جنگل»، «مسابقه محله»، «کافه بازی» و … بهره می‌برد.

این برنامه دوشنبه از ساعت ۱۵ به صورت زنده روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

تدارک شبکه «شما» در روز جهانی کودک

شبکه تلویزیونی شما به مناسبت روز جهانی کودک برنامه ١٤ساعته ای را با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی آنتن می برد.

در ویژه برنامه روز جهانی کودک در شبکه شما مجموعه ای از جدیدترین انیمیشن های ایرانی تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فیلم سینمایی، گزارش هایی از کودکان سراسر ایران و چند مستند مربوط به کودکان پخش خواهد شد.

همچنین جمعی از کودکان موفق فعال در کانون پرورش فکری، مربیان مراکز تهران و شهرستان، برگزیدگان قصه گویی کانون و… در برنامه حضور خواهند داشت.

این برنامه از دوشنبه شانزدهم مهرماه همزمان با روز جهانی کودک از ساعت ١٠صبح تا ١٢شب از شبکه شما پخش می شود.

روز جهانی کودک 2

متن های زیبای تبریک روز جهانی کودک

دنیای کودکانه، صمیمی ترین دنیایی است که هر لحظه بارها آرزو می کنیم تا کاش می شد یک بار دیگر به این دنیای کودکانه قدم بگذاریم!

روز کودک مبارک

من کودکم یاد آور بهاران، روشن تر از رخسار سبزه زاران

می آیم از کانون عشق و ایمان از سرزمین ایران

روز کودک مبارک

روز کودک است کاش کودک بودم

در بستر تنهایی ام

کسی لالایی کودکانه

می خواند برایم؟..

روز کودک مبارک

امروز یه روز خوبه

روز قشنگ کودک

تبریک میگم بچه ها

روز شما مبارک

اس ام اس تبریک روز جهانی کودک

روز جهانی کودک را به شما کودکان عزیز تبریک می گویم. امیدوارم تمام بچه های دنیا در صلح و آرامش زندگی کنند و شاد و سرحال باشند

یک روز در جهان

مخصوص کودک است

روزی پر از امید،

خوب و مبارک است

گویند کودکان

گل های عالمند

زیباترین گل جهان

رخسار کودک است

روز جهانی کودک

کودکی غنچه ای از رود صداقت به صفای آب است

کودکی صفحه ای از عشق و محبت به شکوه ماه است

کودکی سلسله ی اشک به دنبال سرشت است

کودکی لاله ی سرخ است به باغ امید

کاش میشد بچـگی را زنده کرد / کودکی شد کودکانه گـریه کرد . . .

شعر قهر قهر تا قیامت را سرود ! / آن قیامت که دمــــی بیشتر نبود . . .

فاصله با کودکی هایمان چه کرد ؟ / کاش میشد بچگانه خـــــــــنده کرد !

روز جهانی کودک مبارک

مردم موفق امروز، کودکان جسور دیروز بوده اند.

روز کودک مبارک

همه نگران این هستند که بچه هایشان به حرف آنها گوش نمیدهند

اما نگرانی مهمتر این است که بچه ها همیشه به تماشای شما مینشینند

روز کودک مبارک

اگر روزی می آمد که جهان خواب هیچ کودکی را نمی دید، بی شک صداقت به آخر می رسید و دوستی و مهربانی، پشت اندوه های بزرگ بزرگ سالی هامان گم می شد.

روز کودک مبارک

کودکی غنچه ای از رود صداقت به صفای آب است

کودکی صفحه ای از عشق و محبت به شکوه ماه است

کودکی سلسله ی اشک به دنبال سرشت است

کودکی لاله ی سرخ است به باغ امید

روز کودک مبارک

با بوسه ای بر دستان کوچکت و تبسمی به نگاه مهربانت می گویم: فرزند دلبندم! روزت مبارک.

روز کودک مبارک…

دنیای آزاد و زیبا حق طبیعی کودکان است، این یک هدیه ی ایزدی است، پس آنرا از کودکان نگیریم…

روز کودک مبارک…

اگر کودک به بزرگ تر سلام کرد، لازم است سلام او، به گرمی پاسخ داده شود؛ زیرا با این عمل، کودک احساس می کند دیگران برای او احترام بسیاری قایلند.

روز جهانی کودک مبارک!

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. مهر ۲. ایسنا ۳. ویکی پدیا

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *